Uusi Avensis Genevessä

2.4STW

No niin nyt sitten se face-lift esiteltiin.
Kaksi täysin uutta dieseliä 110hp ja 141hp.
Bensakoneiden tehot tippui muutaman hepan, kehitystähän sekin kai sitten on.

Aurikseen tuli sitten 1.2L bensaturbo, tosin aika patalaiska. Korvannee 1.4L vaparin suorituskyvyn puolesta.

Kori näyttää rungoltaan olevan aivan sama kuin on jo ollut 2-kopasta asti. Pieniä pilarien kulmamuutoksia kuten aiemminkin ja tietysti kojelauta on uusi ja se onkin kaikkein hienoin asia koko uudistuksessa. itseä ei tosin suppilomittarit oikein inspiroi. Tulee liiaksi mieleen 60- ja 70-lukujen autot.

Aurisin uusi turbobensa selkeästi kertoo että isompaakin turboa on tulossa. Odottakaamme siis taas jokunen vuosi josko Tojo sitten toisi jotain missä on voimaa...

32

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hnoooo

      En tiedä miksi tahallaan ilmoitit nuo tehot pienemmiksi mitä ne on, 1.6L (122hp) 2.0L (142hp) eikä kyseissä autossa ole mitään samaa toisen polven Avensiksen kanssa jos sitä takoitit. Toyotan mallit iQsta Avensikseen on tehty ihan vaan normaaliin arkiajoon, niiden tarkoitus ei ole alunperinkään olla mitään kalunkasvattimia niin kun jotkut kalliit tehokoneet. Tavallinen Toyota tai Volkkari käy hyvin sellaisille ihmisille joilla on asiat kunnossa eikä tavitse paikata omia ruumiillisia tai henksiä vajavaisuuksia jollakin autolla. Kun on hankkinut itselleen elämän ja itsetunto on hyvä, niin autoksi käy mikä tahansa järkevä menopeli. Kannattaa pitää sekin mielessä että autoissa on ihan tarpeeksi voimaa ja kulkua sallituille nopeuksille, ylinopeuttahan me ei ajeta, eikö niin, me otetaan oma ja muiden turvallisuus huomioon liikenteessä, ei ajeta kännissä eikä kamoissa, ja vaikka pieni koululainen kävelee suojatiellä, niin päälle ei saa ajaa vaikka kuinka tekisi mieli.

      • 2.4STW

        Loukkaako tämä jotenkin sinua itseäsi? Miksi otat auton noin henkilökohtaisesti? Ne on vain laitteita mitävoidaan morkata ja kehua ihan vapaasti.
        Mitä sinua haittaa jos jotkut haluavata autoon voimaa. Mitä tekemistä sillä on itsetunnon kanssa?

        Ja kyllä se kori näyttää kovasti samalta perusrakenteelta kuin jo 2 ja 3 -sukupolvissa.

        3-sukupolven (nykyinen) koneiden tehot on
        1,6 (1 598cc) (1ZR-FE) - 132hv/6 400r/min, 160Nm/4 400r/min
        1,8 (1 798cc) (2ZR-FAE) - 147hv/6 400r/min, 180Nm/4 000r/min
        2,0 (1 987cc) (3AZ-FAE) - 152hv/6 200r/min, 196Nm/4 000r/min

        ja netissä mainitaan Genevassa esitellystä face-liftistä"Toyota has also updated the 130 bhp 1.6, 145 bhp 1.8 and 150 bhp 2.0-liter gasoline engines "
        Minusta noissa muutaman hepan pudotus kaikissa malleista.

        Jos ajaisit edes jokusen viikon autolla missä vääntöä ja hyvä automaatti niin tietäisin kyllä mistä puhutaan. Sitä kutsutaan vaivattomuudeksi. Siitä olen samaa mieltä että liikenne ei ole pätemisen paikka mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse vaan autosta, ei siis kuljettajista. Kannattaa ehkä tarkistaa kielitoimistosta mitä eroa on sanoilla "auto" ja "kuljettaja". :-)


      • kuinkahanvaan

        Olen pitänyt 2.4STW:n nimim. takana olevan henkilön kirjoituksista lähes aina, mutta kyllä siitä olen eri mieltä että kyllä se suuri tehomäärä autoissa on yleensäkin jonkin jatke(ei ihan kaikille).
        Mitä hyötyä on esim jostain 300hv normiperheautossa?
        Vaivattomaan ajamiseenko tarvitaan suomessa isot hv määrät, eiköhän ne ole tarkoitettu ihan erilaisille teille nämä "tehoautot".
        Enemmänkin minun mielestä "yli" tehokas auto harmittaa jos ja kun täytyy noudattaa liikennenopeuksia, ei mitenkään vaivatonta vaan yhtä tuskaa.
        Itselläni on mp. hayabusa parisen vuotta vanha ja täytyy sanoa että valtavat voimavarat tuntuisi olevan, mut mitä helkutin hyötyä näillä nopeusrajoituksilla.


      • 2.4STW

        Voitaisiin ehkä pitää erillään voima ja korkeiden kierrosten huipputeho. 300hp kuuluu harrasteautoihin mutta isommissa perheautoissa mihin Avensiskin kuuluu, 150-180hp ei ole mitenkään yliampuvaa.
        Toyotan ongelma bensoissa on se että se vähän rivakampi malli mikä automaatilla kiihtyisi 9s (tai alle) ja jossa olisi vääntöä niin ettei kierroksia tarvitse käyttää, puuttuu. Volkkarin 1.4 turbossa missä 122hp on vääntöä normaalikäyttöalueella enemmän kuin Avensiksen 2L koneessa. Moottori siis tuntuu normaali ajossa pienillä kierroksilla kuin 2.4L Toyotan koneellta. Tätä on se mitä tarkoitan voimalla. Eipä silti kyllä pieni lisä huipputehoonkin tekisi Avensikelle hyvää. 2L koneessa voisi hyvinkin olla 170hp koska kone on venttiiliohjaukseltaan moderni. Eikö Bemarilta olisi vonut ostaa kaikki moottorit eikä vain dieseleitä?


        Miksi minä sitten jupisen tästä Aven moottorivaihteistopaletin heikkoudesta? No siksi koska Toyota on yksi niitä harvoja merkkejä minkä tuotteita uskaltaisin vielä joskus ostaa omalla rahalla. Tuotteet vaan ei oikein tyydytä. Germaanitehtaiden tuottesiin en omalla rahalla uskalla sotkeentua.
        Kumpa Toyota tekisi vaan paremman auton. Tuotannon he kyllä osaavat... tai toisivat Eurooppaan ison maailman malleja.


      • pettymys
        2.4STW kirjoitti:

        Loukkaako tämä jotenkin sinua itseäsi? Miksi otat auton noin henkilökohtaisesti? Ne on vain laitteita mitävoidaan morkata ja kehua ihan vapaasti.
        Mitä sinua haittaa jos jotkut haluavata autoon voimaa. Mitä tekemistä sillä on itsetunnon kanssa?

        Ja kyllä se kori näyttää kovasti samalta perusrakenteelta kuin jo 2 ja 3 -sukupolvissa.

        3-sukupolven (nykyinen) koneiden tehot on
        1,6 (1 598cc) (1ZR-FE) - 132hv/6 400r/min, 160Nm/4 400r/min
        1,8 (1 798cc) (2ZR-FAE) - 147hv/6 400r/min, 180Nm/4 000r/min
        2,0 (1 987cc) (3AZ-FAE) - 152hv/6 200r/min, 196Nm/4 000r/min

        ja netissä mainitaan Genevassa esitellystä face-liftistä"Toyota has also updated the 130 bhp 1.6, 145 bhp 1.8 and 150 bhp 2.0-liter gasoline engines "
        Minusta noissa muutaman hepan pudotus kaikissa malleista.

        Jos ajaisit edes jokusen viikon autolla missä vääntöä ja hyvä automaatti niin tietäisin kyllä mistä puhutaan. Sitä kutsutaan vaivattomuudeksi. Siitä olen samaa mieltä että liikenne ei ole pätemisen paikka mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse vaan autosta, ei siis kuljettajista. Kannattaa ehkä tarkistaa kielitoimistosta mitä eroa on sanoilla "auto" ja "kuljettaja". :-)

        No höh. Toyota siis tuo Suomeen huonommat moottorit kuin Japaniin ja Kiinaan. Esimerkiksi Toyota 2.0l (6AR-FSE) VVT-iW modifioidulla atkinson kierrolla. 165-167hv, 199nm. Tämä moottori ei tule Suomeen.


      • Seniori1

        hnoooo
        Hyvin asiallinen artikkeli. Tällaista soisi lukevansa useamminkin. Artikkelissasi laitat auton siihen paikkaan mihin se kuuluukin. Monet eivät tätä ymmärrä ja luulevat, että auto on muutakin kuin liikkumista varten tehty. Tähän Toyotan ja monen muunkin tavallisen auton suosio perustuu, koska ne tekevät sen mitä autolta odotetaan. HYVÄ !


      • nautiskelijahhh

        Kyllä ihmisellä voi olla korvienväli kunnossa mutta silti olla mieltymys tehokkaisiin autoihin. Ei noi kaksi asiaa sulje pois toisiaan.
        Tuo 300hp on vähän hukassa liikenteessä mutta 200hv on vielä kokonaan käyttökelpoista tehoa kun se on levitetty koko kierrosalueelle.


      • 2.4STW
        nautiskelijahhh kirjoitti:

        Kyllä ihmisellä voi olla korvienväli kunnossa mutta silti olla mieltymys tehokkaisiin autoihin. Ei noi kaksi asiaa sulje pois toisiaan.
        Tuo 300hp on vähän hukassa liikenteessä mutta 200hv on vielä kokonaan käyttökelpoista tehoa kun se on levitetty koko kierrosalueelle.

        Näinpä. Pitää muistaa että nykyiset isommat perheautot painaa 1500-1900kg. Jos 1300kg Auris liikkuu 132hp pikkubensalla sopuisasti, pitää samaan kulkuun Citikan C5 farkussa olla jo 200hp.


      • Minun_Toyotassa
        pettymys kirjoitti:

        No höh. Toyota siis tuo Suomeen huonommat moottorit kuin Japaniin ja Kiinaan. Esimerkiksi Toyota 2.0l (6AR-FSE) VVT-iW modifioidulla atkinson kierrolla. 165-167hv, 199nm. Tämä moottori ei tule Suomeen.

        mikä Lexus palstapöllöjen mukaan on, löytyy ilmoituksen mukaan 345 hybridihevosvoimaa ja vähän vääntöäkin. Mihinkä sitä tarvitsen? No, siihen että kun ei ole kiirettä, sillä on helppo alkaa säästämään luksuksesta yhtään tinkimättä.


      • pekka_51
        2.4STW kirjoitti:

        Loukkaako tämä jotenkin sinua itseäsi? Miksi otat auton noin henkilökohtaisesti? Ne on vain laitteita mitävoidaan morkata ja kehua ihan vapaasti.
        Mitä sinua haittaa jos jotkut haluavata autoon voimaa. Mitä tekemistä sillä on itsetunnon kanssa?

        Ja kyllä se kori näyttää kovasti samalta perusrakenteelta kuin jo 2 ja 3 -sukupolvissa.

        3-sukupolven (nykyinen) koneiden tehot on
        1,6 (1 598cc) (1ZR-FE) - 132hv/6 400r/min, 160Nm/4 400r/min
        1,8 (1 798cc) (2ZR-FAE) - 147hv/6 400r/min, 180Nm/4 000r/min
        2,0 (1 987cc) (3AZ-FAE) - 152hv/6 200r/min, 196Nm/4 000r/min

        ja netissä mainitaan Genevassa esitellystä face-liftistä"Toyota has also updated the 130 bhp 1.6, 145 bhp 1.8 and 150 bhp 2.0-liter gasoline engines "
        Minusta noissa muutaman hepan pudotus kaikissa malleista.

        Jos ajaisit edes jokusen viikon autolla missä vääntöä ja hyvä automaatti niin tietäisin kyllä mistä puhutaan. Sitä kutsutaan vaivattomuudeksi. Siitä olen samaa mieltä että liikenne ei ole pätemisen paikka mutta siitä ei nyt ollutkaan kyse vaan autosta, ei siis kuljettajista. Kannattaa ehkä tarkistaa kielitoimistosta mitä eroa on sanoilla "auto" ja "kuljettaja". :-)

        Nuo parin hepan pudotukset johtuu noista bhp (british horsepower) lukemista sae hp:t on vähän pienempiä jolloin lukemat sae hevosvoimissa on suuremmat.


      • kehitystä
        Minun_Toyotassa kirjoitti:

        mikä Lexus palstapöllöjen mukaan on, löytyy ilmoituksen mukaan 345 hybridihevosvoimaa ja vähän vääntöäkin. Mihinkä sitä tarvitsen? No, siihen että kun ei ole kiirettä, sillä on helppo alkaa säästämään luksuksesta yhtään tinkimättä.

        Oikeasti kehittyneet ja modernit 2l bensavaparit antavat 50-60% maksimiväännöstään 2000-2800rpm välillä.


      • tasoissa
        2.4STW kirjoitti:

        Näinpä. Pitää muistaa että nykyiset isommat perheautot painaa 1500-1900kg. Jos 1300kg Auris liikkuu 132hp pikkubensalla sopuisasti, pitää samaan kulkuun Citikan C5 farkussa olla jo 200hp.

        160 bensaheppaa riittää painoon nähden,ni ollaan tasoissa


    • sskindeep

      JOPAS SIITÄ NYT RAIVO REPESI! Minulle on ihan yks ja monta vaikka joku omistaisi suihkuhävittäjän, oma on asiansa. Se ei vain ihmistä muuta miksikään, ei paremmaksi tai huonommaksi ajoi hän sitten millä ajoi. Kun olin pieni poika, niin kyllä sitä vaikuttui kun näki jonkun hienon auton, esim. Ritari Ässää oli jännä katsella telkkarista, Miami Vicessa huristeltiin hienoilla Ferrareilla ja Formula kisoissa mennään hurjaa vauhtia radalla, mutta nyt aikuisena ymmärtää elämän realiteetteja ja arvomaailma on kehittynyt. Tunnen sivistyneitä ja huippuälykkäitä ihmisiä Suomessa ja ulkomailla joilla ei ole edes ajokorttia mutta se on joutava sivuseikka sillä pystyn käymään heidän kanssaan hienoja keskusteluita, sitten aika usein ne jotka kehuu että on autossa koenpellin alla niin ja niin monta sataa hevosvoimaa ja kyllä kiihtyy, niin heillä ei ole oikein mitään annettavaa kun pitäisi harjoittaa rikastuttavaa ja henkevää verbaalista kanssakäyntiä. Se vaan on sääli.

      • 2.4STW

        Mikä on ongelmana? Minä olen koko ajan ollut käsityksessä että keskusteltaisiin uudesta Avensiksesta eikä siitä miten kukin ajaa tai selviääkö väännöttämällä moottorilla vai ei.
        Jos et kaipaa moottoriin vääntöä, se on oma asiasi ja meidän muiden on kunnioitettava sitä. Sinun tulee myös kunnioittaa miedän muiden halua moottoriin missä on voimaa.

        Loppuviimeksi kyse on merkkien kilpailuasetelmasta. Nyt Toyotalla vaan on yksi heikoimmista voimaratkaisupaleteista isompaan perheautoluokkaan eikä se muutu mihinkään sillä onko huipputeho tarpeen ruuhkassa valueassa vai ei.
        Huomaa muuten että Aurisiin tulee faceliftissä 1.2L bensaturbo missä on vääntöä saman verran kuin Aven 1.8L koneessa paitti että alakierrosten vääntöä on enemmän kuin Aven 2L bensassa.


      • päästäkiinni

        joo auriksessa on vääntöä saman verran kuin aven 1.8:ssa, mutta puikkomies taas jättää 1.8:lla 1.2:sen jos niikseen tulee.
        TL:n kestotestissä lytättiin auriksen 1.6l kone heikon väännön vuoksi ja Larmela varmaan tuntui menettävän yöunet pitkien välitysten takia,olen omistanut aven samalla koneella ja kyllä se 6 vaihde on vaan tasasille tai sit moottoritie nopeuksille, toisaalta kun auton tuntee ja "osaa" pitää oikean vaihteen kulkeekin ja kiihtyy taatusti sen mitä perheauton pitääkin.
        Jos mulla olisi 250hv oleva pikkuauto ja lähtisin kiihdyttämään ja rinnalta menisi auto ohi, niin oma auto tuntuisi laiskalta, eli mikään ei riitä nykyään...ei se koti sieltä mihinkään häviä vaikka 2min myöhemmin perille saapuisi.


      • kuinkahanvaan
        2.4STW kirjoitti:

        Mikä on ongelmana? Minä olen koko ajan ollut käsityksessä että keskusteltaisiin uudesta Avensiksesta eikä siitä miten kukin ajaa tai selviääkö väännöttämällä moottorilla vai ei.
        Jos et kaipaa moottoriin vääntöä, se on oma asiasi ja meidän muiden on kunnioitettava sitä. Sinun tulee myös kunnioittaa miedän muiden halua moottoriin missä on voimaa.

        Loppuviimeksi kyse on merkkien kilpailuasetelmasta. Nyt Toyotalla vaan on yksi heikoimmista voimaratkaisupaleteista isompaan perheautoluokkaan eikä se muutu mihinkään sillä onko huipputeho tarpeen ruuhkassa valueassa vai ei.
        Huomaa muuten että Aurisiin tulee faceliftissä 1.2L bensaturbo missä on vääntöä saman verran kuin Aven 1.8L koneessa paitti että alakierrosten vääntöä on enemmän kuin Aven 2L bensassa.

        No kuinka on ...riittääkö aven koneet, väitän että normaali perhekäytössä riittää mainiosti, ei siinä perheen mökkimatkalla tartte lapsille opettaa kuinka isi näyttää närhen munat muille autoille, en usko että on aven moottorin vika jos ohitus menee täpärälle, saapi katsella peiliin.
        Mielestäni ave on hyvä paketti perheautoa haikailevalle, vailla suuria heikkouksia ja plussana varmatoimisuus,jälleenmyyntiarvo ja ihan mukiinmenevän näköinen...


      • 2.4STW

        Tottahan toki 1.6L kone Aveen riittää mutta vaivatonta se meno ei kyllä ole varsinkin jos on kuormaa enemmänkin. Samalla teholla (130hp) mutta vaikkapa 250Nm väännöllä alakierroksilla kuten dieseleissä, tilanne olisi aivan eri. Auto olisi vaivaton kun maksimi teho tulisi jo 3000 rpm:ssä ja 1600rpm kohdallakin olisi yli 50hp käytettävissä.

        Olen samaa mieltä että Ave on ihan käypä paketti ja erityisesti 1.6 tai 1.8L koneilla mutta kun muilla on tarjota voimaakin niin ... no kyllähän kerrostalossakin asuu mutta omakotitalossa on omat hyvät puolensa. Kyse on valinnoista.
        vaan niillä valinnoilla ei nyt ole merkitystä kun keskustellaan autoista tuotteina. Silloin en näe mitään syytä vetää sitä mukaan, onko tehoa niukin naukin riittävästi ja onko Ave käypäinen. Avessa vaan on edelleen selekät puutteet jotka on voimantuotto ja dieseleissä vaihteisto ynnä tietysti ergonomia kun ratissa ei ole etäisyyssäätöä... kunnollista ja radion äänikin on 2-kopan jälkeen kuraa.
        Ave siis on ihan ok mutta niin on kaikki muutkin ja moni on vieläpä parempi useilla tärkeillä osa-alueilla.

        Koitetaan nyt välttää ajatustakin siitä että joku samaistaisi johonkin tiettyyn automerkkiin itsensä. Yhtä järkevää kuin samaistaa itsensä sinappimerkkiin. Ne on teollisia tuotteita mitä voittoa tavoittelevat yritykset tuottaa. Ei niistä yksikään anna meille muuta kuin rahaa vastaan tuotteita ja palveluita.


      • TheKöle

        Pakko tulla tähän väliin vähän puolustamaan sinua!

        -tosiaan ei oma Ave 124hp ole mikään raketti, mutta tuolla normiliikenteessä peileihin katsoessa huomaa, että mulla taitaa olla ihan luonnostaan "urheilullinen" ajotapa......

        -ja se johtuu ainostaan siitä syystä, että 1600-2400rpm on 310Nm käytettävissä ja ilman minkäänlaista revittämistä auto kiihtyy taajama-ajossa ripeästi, suhteessa normiliikenteeseen......


      • päästäkiinni
        2.4STW kirjoitti:

        Tottahan toki 1.6L kone Aveen riittää mutta vaivatonta se meno ei kyllä ole varsinkin jos on kuormaa enemmänkin. Samalla teholla (130hp) mutta vaikkapa 250Nm väännöllä alakierroksilla kuten dieseleissä, tilanne olisi aivan eri. Auto olisi vaivaton kun maksimi teho tulisi jo 3000 rpm:ssä ja 1600rpm kohdallakin olisi yli 50hp käytettävissä.

        Olen samaa mieltä että Ave on ihan käypä paketti ja erityisesti 1.6 tai 1.8L koneilla mutta kun muilla on tarjota voimaakin niin ... no kyllähän kerrostalossakin asuu mutta omakotitalossa on omat hyvät puolensa. Kyse on valinnoista.
        vaan niillä valinnoilla ei nyt ole merkitystä kun keskustellaan autoista tuotteina. Silloin en näe mitään syytä vetää sitä mukaan, onko tehoa niukin naukin riittävästi ja onko Ave käypäinen. Avessa vaan on edelleen selekät puutteet jotka on voimantuotto ja dieseleissä vaihteisto ynnä tietysti ergonomia kun ratissa ei ole etäisyyssäätöä... kunnollista ja radion äänikin on 2-kopan jälkeen kuraa.
        Ave siis on ihan ok mutta niin on kaikki muutkin ja moni on vieläpä parempi useilla tärkeillä osa-alueilla.

        Koitetaan nyt välttää ajatustakin siitä että joku samaistaisi johonkin tiettyyn automerkkiin itsensä. Yhtä järkevää kuin samaistaa itsensä sinappimerkkiin. Ne on teollisia tuotteita mitä voittoa tavoittelevat yritykset tuottaa. Ei niistä yksikään anna meille muuta kuin rahaa vastaan tuotteita ja palveluita.

        Oletkos jo istunut "uudessa" avessa kun tiesit jo ettei säädöt riitä?
        Aika monessa soitin on "kuraa" merkkiin katsomatta.
        Entä tämä 2l uusi diesel moottori,vaihteisto...eipäs tehdä hätäisiä päätöksiä.
        Aven käyttövarmuus taitaa olla paremmalla tasolla kuin monessa muussa vai oiskos heittää samanhinta luokan autoa jossa käyttövarmuus on parempi?


      • kuinkahanvaan
        TheKöle kirjoitti:

        Pakko tulla tähän väliin vähän puolustamaan sinua!

        -tosiaan ei oma Ave 124hp ole mikään raketti, mutta tuolla normiliikenteessä peileihin katsoessa huomaa, että mulla taitaa olla ihan luonnostaan "urheilullinen" ajotapa......

        -ja se johtuu ainostaan siitä syystä, että 1600-2400rpm on 310Nm käytettävissä ja ilman minkäänlaista revittämistä auto kiihtyy taajama-ajossa ripeästi, suhteessa normiliikenteeseen......

        Aika nopeasti se 40-60km/h oli auto sitten vaikkapa mikä.....
        Niin nykyisiä Toyotia haukutaan laiskaksi, eikös se perus 2l diesel mikä tällä hetkellä on riitä ihan joka lähtöön suomen tieliikenteessä ja uskoisin että 1.8 multidrive riittää vallan mainiosti ellei sitten haluta kisailla liikenteessä, mikä tuntuu monelle tälläkin palstalla oleville provoille elämää suurempi asia.


      • karjalanmänty
        2.4STW kirjoitti:

        Tottahan toki 1.6L kone Aveen riittää mutta vaivatonta se meno ei kyllä ole varsinkin jos on kuormaa enemmänkin. Samalla teholla (130hp) mutta vaikkapa 250Nm väännöllä alakierroksilla kuten dieseleissä, tilanne olisi aivan eri. Auto olisi vaivaton kun maksimi teho tulisi jo 3000 rpm:ssä ja 1600rpm kohdallakin olisi yli 50hp käytettävissä.

        Olen samaa mieltä että Ave on ihan käypä paketti ja erityisesti 1.6 tai 1.8L koneilla mutta kun muilla on tarjota voimaakin niin ... no kyllähän kerrostalossakin asuu mutta omakotitalossa on omat hyvät puolensa. Kyse on valinnoista.
        vaan niillä valinnoilla ei nyt ole merkitystä kun keskustellaan autoista tuotteina. Silloin en näe mitään syytä vetää sitä mukaan, onko tehoa niukin naukin riittävästi ja onko Ave käypäinen. Avessa vaan on edelleen selekät puutteet jotka on voimantuotto ja dieseleissä vaihteisto ynnä tietysti ergonomia kun ratissa ei ole etäisyyssäätöä... kunnollista ja radion äänikin on 2-kopan jälkeen kuraa.
        Ave siis on ihan ok mutta niin on kaikki muutkin ja moni on vieläpä parempi useilla tärkeillä osa-alueilla.

        Koitetaan nyt välttää ajatustakin siitä että joku samaistaisi johonkin tiettyyn automerkkiin itsensä. Yhtä järkevää kuin samaistaa itsensä sinappimerkkiin. Ne on teollisia tuotteita mitä voittoa tavoittelevat yritykset tuottaa. Ei niistä yksikään anna meille muuta kuin rahaa vastaan tuotteita ja palveluita.

        Asia on juuri niinkuin kirjoitit ja Köle. Vastaanottavalla puolella vaan näyttää olevan vahva denial päällä. Sille ette te tai kukaan muukaan voi mitään.
        Turha hakata päätä ymmärtämättömyyden muuriin. Osalta puuttuu halu ja osalta eväät ymmärtää.


      • 2.4STW
        päästäkiinni kirjoitti:

        Oletkos jo istunut "uudessa" avessa kun tiesit jo ettei säädöt riitä?
        Aika monessa soitin on "kuraa" merkkiin katsomatta.
        Entä tämä 2l uusi diesel moottori,vaihteisto...eipäs tehdä hätäisiä päätöksiä.
        Aven käyttövarmuus taitaa olla paremmalla tasolla kuin monessa muussa vai oiskos heittää samanhinta luokan autoa jossa käyttövarmuus on parempi?

        No en tietenkään mutta tähä mennessa yhdessäkään Toyotassa ei ole säädöt riittäneet joten mikä on todennäköisyys että faceliftissä tulisi pidemmät kiskot rattiin?
        Olen aika varma että ratin säädöt on edelleen surkeat. Olen silti positiivisesti yllättynyt jos säädöt on ajan tasalla koska se antaisi toivoa että Tojolta tulisi ergonomisesti myös pidemmille soveltuva malli.
        Taustaa on itsellä kuudesta Toyotasta ja tokihan kaikki muutkin mallit on tullut ainkain koeistuttua.


      • kuinkahanvaan
        2.4STW kirjoitti:

        No en tietenkään mutta tähä mennessa yhdessäkään Toyotassa ei ole säädöt riittäneet joten mikä on todennäköisyys että faceliftissä tulisi pidemmät kiskot rattiin?
        Olen aika varma että ratin säädöt on edelleen surkeat. Olen silti positiivisesti yllättynyt jos säädöt on ajan tasalla koska se antaisi toivoa että Tojolta tulisi ergonomisesti myös pidemmille soveltuva malli.
        Taustaa on itsellä kuudesta Toyotasta ja tokihan kaikki muutkin mallit on tullut ainkain koeistuttua.

        Todennäköisyydestä en tiedä, mut luulisi olevan helposti korjattavissa oleva asia.
        itsekkään en nyt niin kaiken lyhimpiä ole (186,95), ehkä ajan normaalia lähempänä kun en nyt niin kauheasti moiti ajoasentoa, toki ergonomia on varmaan esim. volvon penkeillä parempi.
        Niin itsellä ollut 5 uutta toyotaa ja emännällä sitten näitä "Premium" autoja volsua,skodaa ym. raatoja.
        Mitä sitten tulee noihin aven uusiin bensakoneisiin uskon että tehot säilyvät ihan entisellään, taitaa näissä ilmoituksissa olla vähän noi tehot ilmoitettu erilailla eri maissa.heppa sinne tai tänne-aivan sama.


      • 2.4STW
        kuinkahanvaan kirjoitti:

        Todennäköisyydestä en tiedä, mut luulisi olevan helposti korjattavissa oleva asia.
        itsekkään en nyt niin kaiken lyhimpiä ole (186,95), ehkä ajan normaalia lähempänä kun en nyt niin kauheasti moiti ajoasentoa, toki ergonomia on varmaan esim. volvon penkeillä parempi.
        Niin itsellä ollut 5 uutta toyotaa ja emännällä sitten näitä "Premium" autoja volsua,skodaa ym. raatoja.
        Mitä sitten tulee noihin aven uusiin bensakoneisiin uskon että tehot säilyvät ihan entisellään, taitaa näissä ilmoituksissa olla vähän noi tehot ilmoitettu erilailla eri maissa.heppa sinne tai tänne-aivan sama.

        Miten vain mutta itsellä ottaa jokaisessa Toyotassa polvi kiinni rattiin jarrupoljinta painaessa. Siinä on oma kriteeri ratin säätöjen riittävyydelle. Paras mitä olen kokeillut on MB ja sitten Audi jonka jälkeen BMW. Näiden jälkeen Volvo ja sitten alkaa tulla sekalainen seurakunta perheauomerkkejä. Jopa SKoda fabiassa on parempi ergonomia rati säätöjen suhteen kuin Avensiksessa. Nänpä Avensis tuntuu kuskin penkillä aika ahtaalta. Vaan tämä tietysti on palolti kiinni ruumiinrakenteesta.

        No onko niissä uusissa koneissa voimaa alakierroksilla vai ei? No ei ole kun ei ole ahdinta eikä sen puoleen sähkömoottoria avustamassa. Jos haluaa ajaa 3-4krpm kierroksilla jokaisessa nopeuden nostossa niin sehän on tietysti oma asia mutta ei se silti tee koneesta vaivatonta.


      • Ei_Osu_Ei

        En ole moista jalan rattiin osumista itse havainnut, mutta olenkin vain 1,9 m pitkä tai sitten pidän hieman pystymmästä ajoasennosta kuin sinä (ja säädän ratin niin että näen koko mittariston).
        Ajomukavuutta haluavan kannattaa ottaa Ave dieselillä, kunhan käsinhämmennettävä vaihteisto kelpaa, dieselissä vaihtamisen tarve on paljon pienempi kuin bensakoneen kanssa eikä tarvitse "kierrättää" normaalissa reippaassa etenemisessä.


      • jörgeni
        2.4STW kirjoitti:

        Miten vain mutta itsellä ottaa jokaisessa Toyotassa polvi kiinni rattiin jarrupoljinta painaessa. Siinä on oma kriteeri ratin säätöjen riittävyydelle. Paras mitä olen kokeillut on MB ja sitten Audi jonka jälkeen BMW. Näiden jälkeen Volvo ja sitten alkaa tulla sekalainen seurakunta perheauomerkkejä. Jopa SKoda fabiassa on parempi ergonomia rati säätöjen suhteen kuin Avensiksessa. Nänpä Avensis tuntuu kuskin penkillä aika ahtaalta. Vaan tämä tietysti on palolti kiinni ruumiinrakenteesta.

        No onko niissä uusissa koneissa voimaa alakierroksilla vai ei? No ei ole kun ei ole ahdinta eikä sen puoleen sähkömoottoria avustamassa. Jos haluaa ajaa 3-4krpm kierroksilla jokaisessa nopeuden nostossa niin sehän on tietysti oma asia mutta ei se silti tee koneesta vaivatonta.

        Totta puhut! Olen joutunut muuttamaan ajoasentoni entisestä makaavasta asennusta (hyvä pitkillä matkoilla) hieman ryhdikkäämmäksi, kun siirryin Avensikseen. Ratin pituussäätö ei ole riittävä, jos vertaa muihin merkkeihin.
        Sen kanssa on oppinut elämään ja ei haittaa enää. Tuo onkin niitä harvoja epäkohtia ao. autossa, minkä vuoksi vaihdoin juuri samanlaiseen uuteen.


      • ISA-normi
        kuinkahanvaan kirjoitti:

        Todennäköisyydestä en tiedä, mut luulisi olevan helposti korjattavissa oleva asia.
        itsekkään en nyt niin kaiken lyhimpiä ole (186,95), ehkä ajan normaalia lähempänä kun en nyt niin kauheasti moiti ajoasentoa, toki ergonomia on varmaan esim. volvon penkeillä parempi.
        Niin itsellä ollut 5 uutta toyotaa ja emännällä sitten näitä "Premium" autoja volsua,skodaa ym. raatoja.
        Mitä sitten tulee noihin aven uusiin bensakoneisiin uskon että tehot säilyvät ihan entisellään, taitaa näissä ilmoituksissa olla vähän noi tehot ilmoitettu erilailla eri maissa.heppa sinne tai tänne-aivan sama.

        Jos Toyota on sulle sopiva, olet mittasuhteiltasi lähellä ISA-normia (Italian Standard Ape), jonka Toyota otti käyttöön parikymmentä vuotta sitten. Jos on kunnon persjalka, Toyotasta saattaa löytää sopivan ajoasennon.
        Toyotalla saisivat huoletta kopioida ohjaamon mittasuhteet ja säätövarat Volkswagenilta tai Volvolta. Mitään patenttiriitoja ei siitä tulisi.


      • anteeks999
        2.4STW kirjoitti:

        Mikä on ongelmana? Minä olen koko ajan ollut käsityksessä että keskusteltaisiin uudesta Avensiksesta eikä siitä miten kukin ajaa tai selviääkö väännöttämällä moottorilla vai ei.
        Jos et kaipaa moottoriin vääntöä, se on oma asiasi ja meidän muiden on kunnioitettava sitä. Sinun tulee myös kunnioittaa miedän muiden halua moottoriin missä on voimaa.

        Loppuviimeksi kyse on merkkien kilpailuasetelmasta. Nyt Toyotalla vaan on yksi heikoimmista voimaratkaisupaleteista isompaan perheautoluokkaan eikä se muutu mihinkään sillä onko huipputeho tarpeen ruuhkassa valueassa vai ei.
        Huomaa muuten että Aurisiin tulee faceliftissä 1.2L bensaturbo missä on vääntöä saman verran kuin Aven 1.8L koneessa paitti että alakierrosten vääntöä on enemmän kuin Aven 2L bensassa.

        ""eikä siitä miten kukin ajaa tai selviääkö väännöttämällä moottorilla vai ei."

        loukkaannutko joka asiasta


      • suvilla
        ISA-normi kirjoitti:

        Jos Toyota on sulle sopiva, olet mittasuhteiltasi lähellä ISA-normia (Italian Standard Ape), jonka Toyota otti käyttöön parikymmentä vuotta sitten. Jos on kunnon persjalka, Toyotasta saattaa löytää sopivan ajoasennon.
        Toyotalla saisivat huoletta kopioida ohjaamon mittasuhteet ja säätövarat Volkswagenilta tai Volvolta. Mitään patenttiriitoja ei siitä tulisi.

        Volvo on tarkotettu oikeille persjalkasille,on meinaan sen verran matala.Nuoret kollit ku vetää Volvolla ei näy ku lakin lippa.Naisystävällä on Volvo ,mut viimeinen.Seuraava kärry on jokin SUV.


      • sujuvuutta
        TheKöle kirjoitti:

        Pakko tulla tähän väliin vähän puolustamaan sinua!

        -tosiaan ei oma Ave 124hp ole mikään raketti, mutta tuolla normiliikenteessä peileihin katsoessa huomaa, että mulla taitaa olla ihan luonnostaan "urheilullinen" ajotapa......

        -ja se johtuu ainostaan siitä syystä, että 1600-2400rpm on 310Nm käytettävissä ja ilman minkäänlaista revittämistä auto kiihtyy taajama-ajossa ripeästi, suhteessa normiliikenteeseen......

        Mulla on Rav4 bensa aut.Taajamassa ajelen eko moodilla.lähtee valoista manuaaleihin nähden kuin raketti,ei nääs tartte ensin hakee niitä vaihteita ku valot vaihtuu.Sportti asetuksella ajo on taajamassa pikkasen nykivää,kiihtyy liikaa.Renkaatkin kuluu turhaan liiasta repimisestä,ja bensaakin palaa.


    • Viissiinjoo

      Nokka kuin Citroen C4:sta. Muuten ei miellyttänyt. Mielestäni "Faceliftaus" ei näy missään. Muutenkin avensis on konservatiivinen. Huomaa hyvin jos ajaa nykyisillä uudemmilla turbomoottoreilla. Avensis kuin ylikallis lelu. Huono ajettavuus, suuntavakaus kuin suoraan muinaisjäännös. TSI-Power

    • extojotisti

      Morjens. Toyota avensis 2010 mallinen 1.6 koneella vaihtui aikaisemman kirjoittaneen henkilön kuvaamasta syystä skoda octavian 1.4 tsi koneeseen. Nyt arki liikenteessä tarvitse ihmeempiä ihmetellä kun se menee huomaamatta ilman mitään kierroksia nostattamalla kuten toyotassa. Tehoa ja vääntöä on riittävästi ja kulutuksessa ave ei pärjää esim nastarenkaat alla , vie samalla matkalla litran vähemmän sataa kilometriä kohden. Ja turvallisuus varusteet ovat ajantasalla kun vasta nyt uuteen aveen tullee törmäyksen estojärjestelmä. Skoda simple best..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe