Talletusautomaatti talletus tuloa sossun mielestä?

sossu-sani

Miten on, katsooko sossu tuloksi jos talletusautomaatilla tallettaa omia kolikoitaan takaisin pankkitilille. Noita hilusia kun aina kertyy ja niillä on aika ikävä maksella, niin laittaisi mielellään tilille takaisin.

Käsittääkseni "pieniä tuloja", kirppismyynti tai huuto.netistä tulleita pikkusummia ei katsota tuloksi kun ne jää jonkin rajan alle, mutta mikähän tämä raja on, joskus se on ollut 100e mutta onko enää.

27

4141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläLaitaTilillesi

Joo tottakai ne katsoo. Miksi laitat ne tilillesi?

Raja riippuu kyseisestä etuuslaskijasta joten et voi koskaan tietää mikä se on tai onko sitä lainkaan. Ainakin monessa kunnassa joka ainoa sentti otetaan huomioon!

• VoiTodellakinLaskea

Kannattaa varoa niitä tilille talletuksia, mulla on otettu tuloksi jopa se, kun siirsin rahaa omalta tililtäni toiselle tilille laskunmaksua varten....

• SeRiippuu

Tampereella, paikassa jossa on yleensä maailman tarkimmat ja nihkeimmät etuuskäsittelijät, niin ainakin muutaman kympin talletukset on ihan ok. Raja taitaa mennä tuossa 50 eurossa, joten joku 40 euroa/kk lienee ok. Tietenkin riippuu paikkakunnasta ja varmaan vähän siitä etuuskäsitteljästäkin.

• Pankkisalaisuus

Mihin lakiin perustuen sosiaaliviranomainen saa pankkitietoja? Oikeusasiamiehen paikka.

• EtTaidaOllaAsiakas
        Pankkisalaisuus kirjoitti:

Mihin lakiin perustuen sosiaaliviranomainen saa pankkitietoja? Oikeusasiamiehen paikka.

No niillehän pitää toimittaa tiliotteet joka kuukausi...

• vilua_ja_nälkää

Mulla katsottiin bonuskortilla saatu 5€ tuloksi ja se vähennettiin suoraan seuraavan kuun toimeentulotuesta. Enpä ole tuon jälkeen korttia käyttänyt, eli köyhä ei saa käyttää edes bonuskorttiakaan.

• getbthyb

Onko se nyt niin vaikeeta ymmärtää, että jos on omaa fyffee niin sitten ei annetta toisten fyffee.

• hohoijjaa42423

Eli jos saan toimeentulotukea, ostan kaupasta ruokaa ja kuukauden aikana saan vaikka 30€ vaihtorahaa kolikoina ja jos tallennan ne takaisin tilille, niin se on yhtäkkiä minun rahaa, jonka voi vähentää seuraavan kuun toimeentulotuesta?

• daskasödöasasölk
        hohoijjaa42423 kirjoitti:

Eli jos saan toimeentulotukea, ostan kaupasta ruokaa ja kuukauden aikana saan vaikka 30€ vaihtorahaa kolikoina ja jos tallennan ne takaisin tilille, niin se on yhtäkkiä minun rahaa, jonka voi vähentää seuraavan kuun toimeentulotuesta?

Jos laitat ne 30€ kolikoita tilillesi vaikkapa talletusautomaatilla, niin se näkyy tiliotteessa tilillepanona, eli plus merkkisenä lukuna, joka otetaan monessa kunnassa huomioon tulona. Miksi ihmeessä ne pitää sinne tilille tunkea? Suomessa voi käyttää myös käteistä rahaa ja ruokaostot voi tehdä vaikka 5 senttisillä, sitä ei mikään laki kiellä. Eikö jengi vaan enää osaa edes laskea kolikoita?

• 90-luvulla

Itse vein markka-aikaan 10 vuoden aikana säästämäni kolikot pankkiin ja vaikka summa oli suurehko niin ei sitä katsottu minulle tulona. Tosin olin jutellut asiasta sosiaalityöntekijäni kanssa ja sanoin että aion viedä pennit pankkiin ja ostaa niillä television ja se oli ihan ok hänen mielestään että käytän säästämäni rahat televisioon.

• killed_by_vartiainen

90-luvulla oli vielä jäljellä inhimillisyyden rippeet.

• jepjepjepjep_
        killed_by_vartiainen kirjoitti:

90-luvulla oli vielä jäljellä inhimillisyyden rippeet.

niin ja nykyään ei ihmiset edes viitsi sossuun noista asioista etukäteen ilmoitella vaan olettavat vain että sossu tietää kaiken eikä juuri hänen tekemää 300e käteistalletusta oteta tulona huomioon vaikkei hän siitä mitään sossuun ilmoitakaan sillä näkyyhän se tiliotteella

• eipaneta

Ei pitäisi kenenkään sotkeutua noihin panoautomaatteihin. Yksi entinen työkaveri oli melkoinen panoautomaatti ja kysymys ei ollut pankkitoiminnasta.

• TyperäKysymys

Miksi ihmeessä käteinen pitäisi käydä tallettamassa pankkiin? Suomessa on käteinen raha edelleen täysin käypää valuuttaa ja sitä voi edelleen käyttää maksuvälineenä. Pidä siis käteiset siellä sukanvarressa ja käytä ne vaikka ruokakaupassa asiointiin, jos et muualle tarvi.

• RautalankaaSinulle

Et lukenut aloitusta huolella, joten minä väännän aloittajan puolesta asian sinulle rautalangasta. Kun henkilö maksaa käteisellä (setelillä) ostoksia, saa hän useimmiten vaihtorahaa takaisin, seteliä ja eri suuruisia kolikoita. Ok?

Sitten kun tämä henkilö jatkaa näitä ostoksia vaikka vuoden verran, niin hänelle kertyy näitä arvoltaan vaatimattomia kolikoita melkoinen kasa. Ok? Tämä henkilö haluaisi tallettaa nämä kolikot automaattiin, koska esim. 20 euron ruokalaskua on mahdotonta maksaa 20 sentin kolikoilla. Ok? Näin nämä kertyneet kolikot, voisi nostaa takaisin automaatista, esim. 50 euron setelinä. Ok?

Aloittaja kyselee aivan aiheesta, että otetaanko nuo hänen kolikkotalletuksensa huomiooon tukea myönnettäessä. Kaikki eivät käytä aina korttia, eikä se ole aina edes mahdollista. Näin niitä kolikoita kertyy. Ok?

• jgjklllbh

Mitä ihmettä..mistä lähtien 20e ostos on ollut mahdotonta maksaa 20c kolikoilla???

• Huubertten
        RautalankaaSinulle kirjoitti:

Et lukenut aloitusta huolella, joten minä väännän aloittajan puolesta asian sinulle rautalangasta. Kun henkilö maksaa käteisellä (setelillä) ostoksia, saa hän useimmiten vaihtorahaa takaisin, seteliä ja eri suuruisia kolikoita. Ok?

Sitten kun tämä henkilö jatkaa näitä ostoksia vaikka vuoden verran, niin hänelle kertyy näitä arvoltaan vaatimattomia kolikoita melkoinen kasa. Ok? Tämä henkilö haluaisi tallettaa nämä kolikot automaattiin, koska esim. 20 euron ruokalaskua on mahdotonta maksaa 20 sentin kolikoilla. Ok? Näin nämä kertyneet kolikot, voisi nostaa takaisin automaatista, esim. 50 euron setelinä. Ok?

Aloittaja kyselee aivan aiheesta, että otetaanko nuo hänen kolikkotalletuksensa huomiooon tukea myönnettäessä. Kaikki eivät käytä aina korttia, eikä se ole aina edes mahdollista. Näin niitä kolikoita kertyy. Ok?

Onhan se noinkin, mutta kyllä se aloittaja voisi käydä ostamassa yhden paketin wc-paperia, kahvia tai näkkileipää niillä pienillä kolikoilla. Kun tätä toistaa päivittäin vaikka parikin viikkoa, niin kyllä niitä kolikoita siinä kuluu.

• VittuMitäPaskaaa
        RautalankaaSinulle kirjoitti:

20€ ostokset voi maksaa vaikka 5 senttisillä, sitä ei mikään laki Suomessa kiellä. Onko jengi tosiaan niin perkeleen uusavutonta, ettei osata enää kolikoita käyttää?!

• sorrriiivaan
        VittuMitäPaskaaa kirjoitti:

20€ ostokset voi maksaa vaikka 5 senttisillä, sitä ei mikään laki Suomessa kiellä. Onko jengi tosiaan niin perkeleen uusavutonta, ettei osata enää kolikoita käyttää?!

Ei voi maksaa, sillä kauppiaan ei ole pakko ottaa yli 50 kolikkoa vastaan. Joten jos maksat 5 sentin kolikoilla, niin maksimisumma jonka pystyt ostamaan on 50 * 0,05 = 2,5€.

• fasdasdffa
        jgjklllbh kirjoitti:

Mitä ihmettä..mistä lähtien 20e ostos on ollut mahdotonta maksaa 20c kolikoilla???

Lain mukaan näin on ollut aina:

"Euroasetuksessa määrätään lisäksi, että kenelläkään ei ole velvollisuutta hyväksyä samassa maksussa enempää kuin 50 metallirahaa. "

Joten 20c kolikoilla voit maksaa korkeintaan 10€ ostokset.

• fdsgfhgfjh

On hyvä ottaa tavakseen maksaa tasarahan yli menevä osuus laskusta kolikoilla. Näin uusia kolikoita ei kerry ja entisiä saa käytettyä. Jos lasku siis on 22.95 euroa, voi maksaa 2.95 kolikoina, tai saada 25 euron seteleistä taas 2.05 euroa lisää kolikkokokoelmiinsa. Oma valinta.

• TurunTorvi

Riippuu täysin oman kuntasi/kaupunkisi ohjeistuksesta.

Itse soitin vuosi sitten omalle etuuskäsittelijälleni ja kysyin että mitä summa katsotaan tuloksi jos saan rahaa tililleni. Kuulemma 40e on sellainen summa joka voidaan ottaa huomioon, alle sen olevaa summaa ei huomioida, ellei niitä ole yhden kuun aikana useita.

Minulle tosin ei kolikoita koskaan kauheasti kerry sillä maksan niillä kun käyn kaupassa, jos ostokset maksavat esim. 11.35, niin annan 5e setelin ja pari isompaa kolikkoa ja pikku hiluja sen verran että summa on kasassa eikä noita kolikoita koskaan jää pyörimään kauheita määriä.

• Västäräkkinä

Kolikoiden tallettamista ei katsota tuloksi. Toki se on hyvä kertoa. Kyse on kolikkokertymästä joita meillä useimmilla on. Itse vien kolikot pussissa pankkiin ja annan heidän laskea. Hakemukseen kirjoitan sitten että kyse on kolikoista. Omista rahoista jotka on saatu juuri sosiaalitoimistosta.

Toimeentulotukihakemuksen epäselvyydet ne vain jatkuu vuosikymmeniä... Sosialitoimistolle ja verovirastolle olisi hyvä määritellä yksityiskohtaisesti mitä on työtulo etteivät ne ala soveltaa pelkkää filosofiaa verotettavasta hyödystä verona tai etuutena. Suomessa on n. 300 kuntaa joten ei ole ihme jos jokainen sossu ei ajattelisi ja tiedottaisi samalla tavalla. Kelaan koko tuki!

• KuntakohtaistaTääOn

Tuo nyt on täysin kuntakohtaista, jossain huomioidaan jokainen merkkinen lukema, toisissa tietyn summan ylittävät (esim yli 100€)

• houkkidoukki

Toimeentulotuessa huomioidaan säästöt. Missään ei ole mainintaa onko ne pankissa eli patjan sisällä. Ne on ilmoitettava muuten asiakas syyllistyy käytettävissä olevien varojen piillotteluun.

• Anonyymi

1)Päättäjille sellaiset sanat: Työttömät/Eläkeläiset saa tehdä rahaa esim. Kirpputori ym. tavoin 300€/kk:ssa, mikä ei saa vaikuttaa mitenkään tukeihin/Omatalletuksiin.
      2)Ja mitä tulee itse omalle tilille "tallettamiseen," niin se ei saa vaikuttaa tukien saatavuuteen koska kyseessähän on (OMALLE TILILLE PANO.
      EI SIIS KENENKÄÄN MUUN TILILTÄ RAHAN SIIRTO/PANO SE ON SILLOIN TULOA, MUTTA OMIEN LASKUJEN MAKSUJEN JÄLKEEN JÄÄNEET KOLIKOT OMATALLETUKSET ON NYT JA AINA OMAA RAHAA.. EI SIIS TULOA!)
      3)Ps.Ei kannata ihmetellä jos ja kun harmaa työvoima lisääntyy ja siinä sivussa rikollisuus, koska työttömiltä/eläkeläisiltä yritetään viedä kaikki se vähäinenkin mitä on saanut säästettyä.

"Työttömät & Eläkeläiset Päättäjiksi"

• Anonyymi

Erittäin hyvin sanottu.. Kannatetaan !!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1220
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1028
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      819
    7. 75
      786
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      20
      769
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      719
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe