Koulukiusaaminen

kiusattu123

olen 9-luokalla ja minua on kiusattu kolmosluokalt lähtien. Siten että kiusaajat levittää sellaisia juttuja jotka ei ole totta. Kukaa ei usko minua ja opettajia ei kiinnosta? Mitä minun pitäisi tehdä? Haluan asiallisia vastauksia ja kiitän jo etukätee!

6

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 241236137

      Älä välitä niistä kiusaajista. Ulkoista heidät elämästäsi äläkä anna heidän käydä hermoillesi. Muista että "joka toiselle kuoppaa kaivaa se siihen itse lankeaa". Jos et lähde siihen mukaan ja ignoorat heidät aivan täysin, tulevaisuudessa olet erittäin menestynyt ja voit naureskella kiusaajillesi jotka sossunluukulta rahaa hakevat.

      • Kiusattu123

        Kiitos tuesta mutta ne kiusaajat ovat samal luokal ja ne jatkaa sitä koko ajan ja olen just alkamassa yhen tytön kans seurustelee. En tiiä, että uskooko tyttö kiusaajia vai minua? (Sori asia meni vähä toisee asiaa)


      • 4364134717
        Kiusattu123 kirjoitti:

        Kiitos tuesta mutta ne kiusaajat ovat samal luokal ja ne jatkaa sitä koko ajan ja olen just alkamassa yhen tytön kans seurustelee. En tiiä, että uskooko tyttö kiusaajia vai minua? (Sori asia meni vähä toisee asiaa)

        Jos olet alkamassa hänen kanssaan seurustelemaan, ja hän ei sinua usko, niin älä seurustele. Ja haistata vitut kiusaajille, ne on vain kateellisia tai erittäin vähä-älyisiä


    • Hei kiusattu123!
      On ikävää, että sinua on kiusattu eikä kukaan ole siihen puuttunut. Kenelle kaikille olet kertonut kiusaamisesta? Oletko puhunut esimerkiksi kouluterveydenhoitajan kanssa, hänelle voit kertoa kiusaamisestasi ja hän voi siihen puuttua vaikka täysin nimettömästi, jos et halua, että siitä nimelläsi puhutaan. Millä tavalla koet, että opettajia ei kiinnosta? Oletko heille yrittänyt kiusaamisesta kertoa?

      Oletko puhunut vanhempiesi kanssa? He voivat olla yhteydessä kouluun ja luokanvalvojaasi.

      On tärkeää, että saat puhuttua kokemuksistasi ja tuntemuksistasi jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Jos koet, ettet uskalla kertoa asiasta vanhemmillesi tai koulussa terkkarille, löytyy näitä aikuisia esimerkiksi netistä sekä puhelinpalveluista. Esimerkiksi MLL:ltä löytyy puhelinpalvelu, siellä puhelimeen vastataan arkisin 14-20 ja viikonloppuisin 17-20 numerosta: 116 111. Puhelut ovat täysin ilmaisia, eivätkä näy puhelinlaskussa. Myös MLL nettisivuilta löytyy Chat-palvelu maanantaista keskiviikkoon 17-20. Lisätietoa löydät www.mll.fi
      Tsemppiä sinulle!

      Jyväskylän Nettisaappaasta,
      Hansu ja Kati

    • eikiusaamiselle

      Tosi hienoa toimintaa Nettisaappaalta kun antoi tukensa ja yhteystiedot mihinkä nuori voi ottaa yhteyksiä.

    • hirvihuuli

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe