Kysymyksiä Rally-Tokosta

alokass

Hei, osaatteko auttaa? Olen kiinnostunut Rally-Tokosta, mutta en tiedä näihin kysymyksiin vastauksia:
1. Voiko koiran kouluttaa itse Rally-Tokoon, eli siis ilman mitään seuran koulutuskurssia?
2. Montako kylttiä ALO-luokassa on? (En saanut täysin varmaa vastausta)
3. Ovatko kilpailut virallisia? (Tulokset koiranettiin?)

4

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fargot

http://www.rally-toko.fi/sivusto/rally-toko/saannot.html

Tuolta löytyy tietoa. Koiran voi toki ominpäinkin kouluttaa kun tutustuu sääntöihin ja opiskelee kyltit. Helpommin se kuitenkin onnistuu jos on joku neuvomassa,esim kurssilla.
      Rally-toko on virallinen laji ja siinä voi valioitua (saada rally-toko valion arvon koiralle).

• 1. Koiran voi kouluttaa kyllä itsekin. Rallitokossa on kuitenkin sen verran pikkutarkat säännöt (tai ainakin tulkinta) eli ei ole ihan niin rento laji kuitenkaan kuin mainostetaan, joten suosittelen kursseilla käyntiä aina silloin tällöin, ettet opeta tai opettele vahingossa vääriä suoritustapoja, jos kisata aiot. Mutta jos et pääse kurssille, niin katso paljon videoita (mutta ota huomioon, että usein virheitä ei ole listattu eikä kylttejä näy videoissa) ja lue säännöt hyvin tarkkaan. Käy myös katsomassa kisoja. Facebookissa on myös rallitokoryhmä, jonka kautta voi saada koulutusvinkkejä ja linkkejä aiheeseen liittyen.

Mä ite aloitin tokopohjalta ihan maallikkona ja ilman mitään kursseja, mutta tosiaan harmaita hiuksia aiheuttavat rallitokon lukuisat pilkkusäännöt.

2. Kunkin luokan kyltit löytyy rallitokoyhdistyksen sivuilta. En nyt muista, paljonko niitä on kerrallaan radalla.

3. Laji virallistui lähes vuosi sitten ja nykyisien kisojen tulokset näkyvät koiranetissä. Samaten voi valioitua.

• ralgt

Itse olen kouluttanut omat koirani kotona, netin kautta hyvin oppinut lajista, eivätkä mitkään vaikeat säännöt ollekkaan. Jos tuntuu ettet osaa, voit mennä kurssille, joka olisi suositeltavaa.

Lajissa voi kisata virallisesti, sekä epävirallisesti.

• Unohdin mainita, että kisoissa käytettyjä ratoja pitäisi löytyä rallytokoyhdistyksen sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe