Kysymyksiä Rally-Tokosta

alokass

Hei, osaatteko auttaa? Olen kiinnostunut Rally-Tokosta, mutta en tiedä näihin kysymyksiin vastauksia:
1. Voiko koiran kouluttaa itse Rally-Tokoon, eli siis ilman mitään seuran koulutuskurssia?
2. Montako kylttiä ALO-luokassa on? (En saanut täysin varmaa vastausta)
3. Ovatko kilpailut virallisia? (Tulokset koiranettiin?)

4

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fargot

http://www.rally-toko.fi/sivusto/rally-toko/saannot.html

Tuolta löytyy tietoa. Koiran voi toki ominpäinkin kouluttaa kun tutustuu sääntöihin ja opiskelee kyltit. Helpommin se kuitenkin onnistuu jos on joku neuvomassa,esim kurssilla.
      Rally-toko on virallinen laji ja siinä voi valioitua (saada rally-toko valion arvon koiralle).

• 1. Koiran voi kouluttaa kyllä itsekin. Rallitokossa on kuitenkin sen verran pikkutarkat säännöt (tai ainakin tulkinta) eli ei ole ihan niin rento laji kuitenkaan kuin mainostetaan, joten suosittelen kursseilla käyntiä aina silloin tällöin, ettet opeta tai opettele vahingossa vääriä suoritustapoja, jos kisata aiot. Mutta jos et pääse kurssille, niin katso paljon videoita (mutta ota huomioon, että usein virheitä ei ole listattu eikä kylttejä näy videoissa) ja lue säännöt hyvin tarkkaan. Käy myös katsomassa kisoja. Facebookissa on myös rallitokoryhmä, jonka kautta voi saada koulutusvinkkejä ja linkkejä aiheeseen liittyen.

Mä ite aloitin tokopohjalta ihan maallikkona ja ilman mitään kursseja, mutta tosiaan harmaita hiuksia aiheuttavat rallitokon lukuisat pilkkusäännöt.

2. Kunkin luokan kyltit löytyy rallitokoyhdistyksen sivuilta. En nyt muista, paljonko niitä on kerrallaan radalla.

3. Laji virallistui lähes vuosi sitten ja nykyisien kisojen tulokset näkyvät koiranetissä. Samaten voi valioitua.

• ralgt

Itse olen kouluttanut omat koirani kotona, netin kautta hyvin oppinut lajista, eivätkä mitkään vaikeat säännöt ollekkaan. Jos tuntuu ettet osaa, voit mennä kurssille, joka olisi suositeltavaa.

Lajissa voi kisata virallisesti, sekä epävirallisesti.

• Unohdin mainita, että kisoissa käytettyjä ratoja pitäisi löytyä rallytokoyhdistyksen sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2300
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1256
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      741
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      596
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      575
    Aihe