Itse sanoisin omalta kohdaltani sen verran, että joissakin asioissa olen mutta jotkut asiat ei vaan kypsy eikä jalostu ikääntymisen myötä.
Esimerkiksi se että vieläkin itsetuntoni on huono vaikka miten yritän hyväksyä itseni ja olen paljon oppinut hyväksymään itseni sellaisen kuin olen, mutta silti se vaan kalvaa se huonommuuden tunne.
Oletko oppinut tai VIISASTUNUT VENHETESSASI ?
14
<50
Vastaukset
- stars
Olen oppinut elämänvarrela paljon. Esimerkiksi en enää pidä ketään arvokkaampana kuin jotain toista ihmistä. En ainakaan materian tai ammatin mukaan.
Olen oppinut arvostamaan ihmisen hienoutta, olipa hän rikas tai köyhä, oppinut tai oppimaton.
Monesti vaatimattomat ihmiset ovat niitä hienoimpia ihmisiä, mutta heitä ei kuuntele kukaan.
Olen myös oppinut, että mitä korkeampi virka, sen suurempi sika.
En tunne huonommuutta lainkaan kenenkään edessä, vaikka nuorena olin ujo ja arka. Elämänkokemuksen myötä olen alkanut ymmärtää monia menneitä asioita ja samalla kyky joustaa asioissa kasvaa. Jos sinä edelleen koet epävarmuutta niin mikset kääntyisi terapeutin puheille ja kävisi läpi syitä jotka aiheuttavat näitä tunteita. Ehkäpä sinulla jo tässä iässä olisi varaa käydä yksityisellä ettei tarvitsisi julkisella puolen jonottaa paria vuotta. Kokeile!
- olenihminentässä
Vanhetessa olen oppinut ymmärtämään omat rajallisuuteni ja hyväksymään mikä olen, toisten ymärtäminen on jo paljon vaikeampaa sen hyväksyminen kuuluu kanssakäymiseen tulla toimeen luo kokonaisuuden.
Ihminen ei ole oppinut, eikä viisastunut yhtään tuhansien vuosien aikana, enkä usko, että itse olisin poikkeus. Jos sen on oppinut, se ei paljon ole.
Itsetunto heijaa sen mukaan, miten tulee onnistumisia, ja miten epäonnistumisia.Se itsetunto on semmonen, että se kaipaa hyväksymistä ja kiitosta., Jos ei se sitsaa, niin se ottaa sen huomion huutamalla ja rähjäämällä.
En tiedä, mistä ihmisen luonne muodostuu, mutta sitä ei muuta kun suuri kriisi, ei mikään oppiminen.
Onhan ihminen hyvä oppimaan näyttelemistä.
Kun oman elämänsä näyttelee, onhan sekin jotain.- Eijunalauta
Tähän ei voi sanoa mitään muuta kuin woi wiulu mikä yksinkertaisuuden ylistys.
- Juna-asemalle
Maailmassa on aina huonompia ja parempia ihmisiä kuin itse, sekin pitää hyväksyä ja siihen ajatukseen kypsyä.
Hyväksy vain itsesi sellaisena kuin niillä kokemuksilla itsesi näet, toiset näkee sinut toisin.
On viisautta tajuta omat heikkoutensa ja voimattomuutensa ja hyväksyä ne vähättelemättä niitä.
Yksinkertaista mutta totta. - vikavikavika
Sen olen oppinut, että jokaisessa ihmisessä on jokin "vika", jonkin toisen mielestä. Itsestään on myös helppo löytää jokin vika/puute, jota ei voi hyväksyä tai se vaivaa mieltä ajoittain.
Tuo on totta minkä kirjoitit. Minusta Outi Mäenpää teki ihmiskunnalle palveluksen kun lanseerasi lauseen "moka on voimavara". Sen ajatuksen voi viedä pidemmälle, siihen asti että hyväksyy itseään viallisena. Mulla on nyt tää vika mutta se on työn alla. Samalla se antaa toisille armon myös olla epätäydellisiä.
Voin olla väärässä, mutta minusta sellaiset ihmiset jotka eivät hyväksy omat viat, ovat ne jotka kyttäävät muitten ominaisuuksia, tavallaan jotta saisivat itselleen paremman olon.
Olen oppinut sen, että kun on tarpeeksi kuumaa, se polttaa. Ja jos potkaisen, se kirpasee minuakin. Että rikkaruohojen kitkeminen on arvokasta terapiaa. Että kissat putoaa aina tassuilleen, grrrau.
Että menneisyyttä ei voi pakoilla, mutta elämässä ei kannata pakillakaan ajaa. Nenä ajosuuntaan marss.
Ja että jos käytät älypuhelinta, pitää pestä korvat päivittäin.Rauhottunut olen, hyväksyn elämän tuomat tilanteet helpommin.
Jos lopullisen viisastunut olis niin olisko edessä mitään haasteita enää.
Ja joka päivä voi oppia uutta kuitenkin...- Viisauseiasumeissä
Ehkä en, mutta rohkeammaksi olen tullut. Kai sekin jotain / jostain kertoo. Tykkään Apulannan biisistä Ravistettava ennen käyttöä näitten sanojen takia: "... minussa on ongelma, jokin virhe ohjelmoinnissa, puutteita koodissa ..."
Joo toi apulannan biisi on tuntunu "tutulta" mustakin. Puutteita ja ongelmia riittää ,mut sehän rikastuttaa elämää;)
- Näinkötarkoitit
Miten? Hmmm ... Tai ehkä, jooo-o, niitten kanssa tarttee oppia elämään oma elämänsä, handlata parhaansa mukaan, jotta puute ja / tai ongelma ei aina pilaa kaikkea.
Jotakuinkin just tuotakin tarkoitin. Ei niistä ongelmista ja puutteista riemu repee. Mut sit kun jonkunlaisen ratkaisun onnistuu kehittää on tyytyväinen. Ainakin hetken:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958816- 1743822
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2582631- 492237
- 422055
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?302044- 481932
- 191803
- 601788