Söin n.2vko norflex 100mg lihasrelaksanttia jännitysniskaan. Lääke ei auttanut yhtään mitään, en saanut siitä mitään hyötyä enkä myöskään mitään haittavaikutuksia. Jätin lääkkeen sitten kokonaan pois ja aloin käymään hierojalla. Toisen kerran jälkeen hieroja kehotti minua ottamaan illalla taas lihasrelaksantin, sillä selkä/niska oli tullut hieronnasta varsin kipeäksi. Tämä tuntui minustakin ihan hyvältä idealta, mutta sitten aamulla huomasin tuosta samaisesta lääkkeestä tulleen rajut sivuvaikutukset. En meinannut edes pysyä pystyssä lihasheikkouden vuoksi ja meinasin nukahtaa väkisin sohvalla istuessani. Nyt lääkkeen otosta on kulunut n.24h ja yhäedelleen on lihasheikkoutta ja ajoittaista huimausta. Onko hieronnan avaamat lihakset sitten tosiaan voineet reagoida samaan lääkkeeseen näin eritavalla vai johtuiko tämä jostakin ihan muusta?
Vastaukset 1
relaksanteissa (lääkkeissä) on aina väsyttävä sivuvaikutus, siksi niitä suositellaan otettavan vain iltaisin. Toinen huomattava sivuvaikutus voi olla huimaus tai yleinen heikkoudentunne. Niskan hieronta tuskin pahensi asiaa suoraan, mutta jos niskan seutu ja hartiat ovat olleet pitkään jumissa, relaksantit eivät heti autakaan, vaan vaste (hyöty) tulee vasta viiveellä. Sama juttu hieromisessakin, ei mikään tiukka "jumi" laukea ekalla, harvoin edes toisellakaan hierontakerralla vaan hierontoja joutuu ottamaan useita jotta avun saa. Hieronnan seurauksena lihasten verenkierto vilkastuu ja kehon nestekierto voimistuu ja kehossa hormonitoimisto muuttuu. Tuo kaikki saa lihasten jännitykset pikkuhiljaa laukeamaan. Illalla voi kyllä relaxanttia ottaa ohjeen mukaan vaikka seuraavana päivänä olisikin hierojalle aika. Samoin relaxantin voi ottaa myös hierojan käynnin jälkeisenä iltana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11763- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49547- 51532
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518