Voiko hieronta tehostaa lihasrelaksantin toimintaa

Söin n.2vko norflex 100mg lihasrelaksanttia jännitysniskaan. Lääke ei auttanut yhtään mitään, en saanut siitä mitään hyötyä enkä myöskään mitään haittavaikutuksia. Jätin lääkkeen sitten kokonaan pois ja aloin käymään hierojalla. Toisen kerran jälkeen hieroja kehotti minua ottamaan illalla taas lihasrelaksantin, sillä selkä/niska oli tullut hieronnasta varsin kipeäksi. Tämä tuntui minustakin ihan hyvältä idealta, mutta sitten aamulla huomasin tuosta samaisesta lääkkeestä tulleen rajut sivuvaikutukset. En meinannut edes pysyä pystyssä lihasheikkouden vuoksi ja meinasin nukahtaa väkisin sohvalla istuessani. Nyt lääkkeen otosta on kulunut n.24h ja yhäedelleen on lihasheikkoutta ja ajoittaista huimausta. Onko hieronnan avaamat lihakset sitten tosiaan voineet reagoida samaan lääkkeeseen näin eritavalla vai johtuiko tämä jostakin ihan muusta?
17022
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

relaksanteissa (lääkkeissä) on aina väsyttävä sivuvaikutus, siksi niitä suositellaan otettavan vain iltaisin. Toinen huomattava sivuvaikutus voi olla huimaus tai yleinen heikkoudentunne. Niskan hieronta tuskin pahensi asiaa suoraan, mutta jos niskan seutu ja hartiat ovat olleet pitkään jumissa, relaksantit eivät heti autakaan, vaan vaste (hyöty) tulee vasta viiveellä. Sama juttu hieromisessakin, ei mikään tiukka "jumi" laukea ekalla, harvoin edes toisellakaan hierontakerralla vaan hierontoja joutuu ottamaan useita jotta avun saa. Hieronnan seurauksena lihasten verenkierto vilkastuu ja kehon nestekierto voimistuu ja kehossa hormonitoimisto muuttuu. Tuo kaikki saa lihasten jännitykset pikkuhiljaa laukeamaan. Illalla voi kyllä relaxanttia ottaa ohjeen mukaan vaikka seuraavana päivänä olisikin hierojalle aika. Samoin relaxantin voi ottaa myös hierojan käynnin jälkeisenä iltana.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Jumittaja kirjoitti:

Söin n.2vko norflex 100mg lihasrelaksanttia jännitysniskaan. Lääke ei auttanut yhtään mitään, en saanut siitä mitään hyötyä enkä myöskään mitään haittavaikutuksia. Jätin lääkkeen sitten kokonaan pois ja aloin käymään hierojalla. Toisen kerran jälkeen hieroja kehotti minua ottamaan illalla taas lihasrelaksantin, sillä selkä/niska oli tullut hieronnasta varsin kipeäksi. Tämä tuntui minustakin ihan hyvältä idealta, mutta sitten aamulla huomasin tuosta samaisesta lääkkeestä tulleen rajut sivuvaikutukset. En meinannut edes pysyä pystyssä lihasheikkouden vuoksi ja meinasin nukahtaa väkisin sohvalla istuessani. Nyt lääkkeen otosta on kulunut n.24h ja yhäedelleen on lihasheikkoutta ja ajoittaista huimausta. Onko hieronnan avaamat lihakset sitten tosiaan voineet reagoida samaan lääkkeeseen näin eritavalla vai johtuiko tämä jostakin ihan muusta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu