asumistuki ja sossu

burrnout

Hei!! Olen irtisanoutumassa töistä ja tulen varmaankin saamaa lopputilirahat, niillä pitää kai tulla toimeen karenssiaika, sossusta tuskin saa mitään?
Entä milloin voin saada as.tukea kun en ole koskaan saanut niin laitan hakemuksen ensimmäisenä työttömänä kuukautena niin alanko heti saada as.tukea vai ottavatko huomioon lopputilirahat?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CalcuLator

      Kaikki riippuu siitä kuinka pitkään olet ollut töissä ja paljonko olet tienannut viimeisen vuoden aikana.

      Jos itse irtisanoudut työstäsi niin saat 3kk karenssin joka alkaa työsuhteen päättymispäivästä. Lopputili voi tulla maksuun vasta 1kk tuon jälkeen, joten et välttämättä saa yhtään mitään sossusta. Asumistuki kannattaa laittaa vireille kun tiedät paljonko saat ansiosidonnaista.

      Jos viimeisin palkkasi on vaikka 2500e ja se maksetaan 31.3 ja lopputili/lomarahat yms. 3000e tulevat maksuun vaikka 15.4, niin ei varmaan kannata sossuun mennä kuin vasta 1.6 alkaen. Toki se ajankohta vähän riippuu siitä paljonko nuo summat sinulla oikein käytännössä ovat. Jos saat pelkän lopputilin 1500e 31.3, niin voit ihan hyvillä mielin marssia sossuun 1.5 alkaen tukea hakemaan.

      • mullesittöitä

        Ja mikähän on työ, jonka jätät? Jospa minä vaikka saisin sen.


    • Se kuinka pitkään lopputilirahoilla pitää tulla toimeen riippuu ihan lopputilin määrästä ja huomioon otettavista kuluista. Jos arvelet, että tulet jossain vaiheessa saamaan toimeentulotukea niin sitä kannattaa hakea kun lopputilirahat alkavat olemaan lopussa.
      Tuolta: http://www.toimeentulotuki.net kannattaa lukea ainakin ylijäämä -otsikoiden alta jutut.

      CalvuLator väittää lopputilin maksuun tulemisesta on puhdasta höpö höpöä. Lopputili pitää maksaa työsuhteen päättymispäivänä ellei asiasto ole toisin sovittu. Toisin voidaan sopia TES:lla tai työsopimuksella, ja yleensä sovitaan niin, että lopputili maksetaan työsuhteen päättymistä seuraavana tavanomaisena palkanmaksupäivänä.

      Jos lopputilin maksu viivästyy niin työntekijällä on oikeus saada odotusajan palkkaa, mutta sitä pitää erikseen vaatia.

      http://www.satakunta.net

      • jfkfklflfiov

        Petu taas puhuu höpölöpöä. Jos irtisanoutuu vaikka 27.2, niin ei ole mitenkään laitonta tai edes kovinkaan epätodennäköistä että lopputili kilahtaa tilille vasta 31.1, se kun on melko monelle se helmikuun jälkeinen "seuraava palkkapäivä".


      • burrnout

        Siis jos irtisanon maaliskuun lopussa ja irtisanomisaika 1kk niin saan lopputilin huhtikuun lopussa joka on n 2800e ja vuokrani on 620e niin saanko asumistukea tai sossuta apua ennenkuin alan saamaan liiton rahaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe