Moni haaveilee!

tosion

Moni haaveilee, mutta harvempi pääsee ja siksi täälläkin, meitä tosimatkaajia mollaavat...
Harvalle tulee haaveista totta!

http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2015030619309121_ma.shtml

45

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hih-

      Vyölaukkulaisen hetki parrasvaloissa ;-)

    • eronnutmies_

      Asun keskisuomessa köyhässä kaupunginosassa. Valmistaudun juuri pitkään lomaan (5 kuukautta) kaakkois-aasiassa. Ensin ihmiset kysyvät minne aiot mennä ja sitten kun kerron niin menevät ihan mykiksi. Kyllä minusta olisi kiva kuulla toisten matkoista ja ideoista mutta ei... Kateus on ihan valtaisaa ja täällä jengi elvistelee tallinnan matkoillaan.
      Ei tässä mitään elvisteltävää ole tuossa minunkaan reissussani. Koetan löytää itseni uudelleen ja uuden tsempin tulevaisuuteen ja kukaties mitä. Mielelläni olisin elänyt sitä rauhallista perhe-elämääkin kotosuomessa ei siinä mitään mutta elämä ei mene aina niinkuin olettaa.
      Helppous, ajattomuus, keveys, ilmasto, turvallisuus, hintataso ja ihmiset ovat ne jotka vetää minua uudelleen ja uudelleen Thaimaahan ja sen naapureihin.

      • hillami

        Minua ei sinne ilmasto kyllä vedä, käynyt kaksi kertaa, ekalla olin neljä viikkoa, toisella vajaat 6 kk. En vaan jaksa sitä kostean kuumaa ilmastoa. Muuten Thaimaa ihan ok.


      • vainkommentti

        Voi harmi!


    • YkäYlermi

      Ystävät rakkaat, ottakaapa matkaohjelmistoon Afrikka esim: Gambia on ebola vapaa maa ja siellä jos missä on todella halpaa. Vanhat ukot haaveilee Taikuista kun siellä voi Viegran voimalla "naputella" nuorta naarasta vaikka kakkoseen.

      • ylermiylermi_

        Millaista se "Viegra" on? Eiköhän kaikki terveet ihmiset haaveile jostakin ja jokainen terve mies tykkää naisista myös.
        Haaveiluhan ei sitäpaitsi maksa mitään niin voisihan sitä sitten haaveilla vaikka Balista jos haaveilulinjalle lähdettäisiin. Se on paljon kalliimpi haave. Monikaan thai ei anna kakkoseen tällaiselle hieman kookkaampivehkeiselle miehelle enkä sitä ole juuri penännytkään. Jatkahan sinä Ylermi sellaisista oman tasoisistasi asioista haaveilua kuten työpaikasta, naisesta ja asunnosta.


      • nogambia

        Olen käynyt siellä ja kaikki ylellisyys tapahtuu aidattujen hotelliketjujen sisäpuolella.
        Hotellien ulkopuolella on nk.todellisuus joka on thaimaaseen verrattuna vaikka pattikseen
        erittäin ankeata. Jos haluisi mennä vaikka oluselle niin ei onnistukkaan, paikalliset vaan
        pyörittävät päätänsä ja sanovat ettei nyt ole. Monet suuntavatkin sieltä senegaliin jossa on aivan eri meno jos lomalle haluaa saada kunnon vastinetta. Gambia sopii sellaisille kavereille jotka eivät jostain syystä halua mennä hotellin ulkopuolelle.


    • Rentoa_lomailua

      Sitä olen monta kertaa ihmetellyt, nimittäin kateutta. Itse varaan aina lennot business luokkaan ja hotellin vähintään neljä tähteä ja ns. parhaalta paikalta. Heti alkaa tutut neuvoa miten pääsee halvemmalla ja tarvitseeko olla hotelli niin huippuluokkaa. Jos minä kerran talvessa pääsen 2 viikoksi lomalle niin sitten en todellakaan ala pihistellä ja haluan että palvelu pelaa enkä itse tarvitse huolehtia mistään, lomailen vaan. Itse olen rahat työllä hankkinut ja itseeni ne käytän, hautaan kun en niitä mukaan saa. Lapsiakaan kun ei ole, ei tule eikä tilata. Kuulun siis näihin pakettimatkaajiin mutta en kyllä omatoimisesti matkaaviakaan ala mollata enkä vyölaukkujen kanssa kulkevia, jokainen menee sillä tyylillä mikä tuntuu mukavalta. Nuorena ei minullakaan ollut varaa reissata mutta en silloinkaan ollut kateellinen niille joilla siihen oli, kuuntelin mielellään kaikki tarinat matkoista ja ajattelin että kyllä minäkin vielä joskus. Näistä tarinoista on itse asiassa ollut paljon hyötyä omilla reissuilla.

      • SSF

        Rehellistä miehen puhetta! Hyviä lomia sinulle ja kaikkea hyvää elämässäsi.
        T Samantha Fox
        Ehkä nähdään perillä!


    • Rentoa_lomailua

      Itse asiassa olen nainen mutta elämä on niin lyhyt että se on elettävä nyt kun on mahdollista. Tulevasta kun ei tiedä. Hyviä lomia ja mukavaa kevään ja kesän odotusta sinullekin!

      • Olen keskiverto lomailija. Gran Kanarialla vuosittain 2viik. Turvallisuus ja siisteys parantunut. Helsingistä 6 tuntia ja on aurinkoisessa etelässä. Arvo


      • lkiuyt

        Iltaisin toppatakki ja pitkät kalsarit.


      • KanariaOk
        arvo.e kirjoitti:

        Olen keskiverto lomailija. Gran Kanarialla vuosittain 2viik. Turvallisuus ja siisteys parantunut. Helsingistä 6 tuntia ja on aurinkoisessa etelässä. Arvo

        Hyvä, Arvo! Turvallisuus ja siisteys ovat tärkeitä juttuja. Lentomatkakin on ihan kohtullinen. Itse olen tykästynyt ehkä enmpi Teneriffan Puerto de la Cruziin.

        Mukavia matkoja Sinulle!


      • Lanttumaakari
        KanariaOk kirjoitti:

        Hyvä, Arvo! Turvallisuus ja siisteys ovat tärkeitä juttuja. Lentomatkakin on ihan kohtullinen. Itse olen tykästynyt ehkä enmpi Teneriffan Puerto de la Cruziin.

        Mukavia matkoja Sinulle!

        Niin jos lomalta ei osaa vaatia muuta kuin humppaa ja lihapullia sekä karaokea suomibaarissa kannattaa tosiaan matkustaa Gran Kanarialle ja Teneriffalle.
        Mikäli ei haluaa nähdä laavakivirantoja palella illalla ellei ole sitä toppista päällä ja pitkiä kalsareita jalassa. Meressä uimisesta tammi/Helmikuussa on turha haaveilla kun merivesi on kylmää, snorklaamisesta ja sukeltamisesta turha edes haaveilla koska mitään näkemisen arvoista ei ole ja näkyväisyys merivedessä muutenkin onneton. palvelusta nyt ei viitsi sanoa mitään kun sitä ei saa,hotellien taso Espanjan maalla kyllä on nähty samoin karu luonto. Nuo edellä mainitut asiat on siellä teidän ylistämissä kohteissa koettu ja nähty eivätkä sen jälkeen ole innostaneet,sen vuoksi matkustan
        Thaimaan trooppiseen ympäristöö nauttimaan hyvästä palvelusta erilaisesta kulttuurista
        Ja ennen kaikkea tapamaan ystävällisiä ihmisitä vähintään 2kk vuodessa.

        ,


      • ainavaanThaimaahan
        arvo.e kirjoitti:

        Olen keskiverto lomailija. Gran Kanarialla vuosittain 2viik. Turvallisuus ja siisteys parantunut. Helsingistä 6 tuntia ja on aurinkoisessa etelässä. Arvo

        Kertoisitko, mikä on "keskiverto"?
        Kävin minäkin aikoinani siellä kanarian paskalävessä, sitten tulin järkiini ja lentelen kolmesti vuodessa oikealle lomalle.


      • kiuytreesdfghjkl
        Lanttumaakari kirjoitti:

        Niin jos lomalta ei osaa vaatia muuta kuin humppaa ja lihapullia sekä karaokea suomibaarissa kannattaa tosiaan matkustaa Gran Kanarialle ja Teneriffalle.
        Mikäli ei haluaa nähdä laavakivirantoja palella illalla ellei ole sitä toppista päällä ja pitkiä kalsareita jalassa. Meressä uimisesta tammi/Helmikuussa on turha haaveilla kun merivesi on kylmää, snorklaamisesta ja sukeltamisesta turha edes haaveilla koska mitään näkemisen arvoista ei ole ja näkyväisyys merivedessä muutenkin onneton. palvelusta nyt ei viitsi sanoa mitään kun sitä ei saa,hotellien taso Espanjan maalla kyllä on nähty samoin karu luonto. Nuo edellä mainitut asiat on siellä teidän ylistämissä kohteissa koettu ja nähty eivätkä sen jälkeen ole innostaneet,sen vuoksi matkustan
        Thaimaan trooppiseen ympäristöö nauttimaan hyvästä palvelusta erilaisesta kulttuurista
        Ja ennen kaikkea tapamaan ystävällisiä ihmisitä vähintään 2kk vuodessa.

        ,

        kyllä thai on thai.meillä on ikuinen kesä,talvella 30,kesällä yli 40.onneksi asun täällä.


      • kiuytreesdfghjkl kirjoitti:

        kyllä thai on thai.meillä on ikuinen kesä,talvella 30,kesällä yli 40.onneksi asun täällä.

        40 astetta ei houkuttele. 27 on siedettävämpää. Lomalla 2 viikosta jää enemmän olemiseen perillä, jo matka on lyhyt. Siisteyseroja on molemmissa . ja matkustajissa.


      • ainavaanThaimaahan kirjoitti:

        Kertoisitko, mikä on "keskiverto"?
        Kävin minäkin aikoinani siellä kanarian paskalävessä, sitten tulin järkiini ja lentelen kolmesti vuodessa oikealle lomalle.

        Täytyisi opetella löytämään vessaa pitemmälle. Keskinkertaisella on vuosiloma , jolloin lomaillaan.


    • merkkinimi

      Ei ole yhtä ja ainoaa parasta tapaa matkustaa. On vain itselle paras tapa. Joillekkin on varmaan parasta olla matkustamattakin.
      Itsekin matkustan Thaimaahan jokavuosi, ja toki hehkutan omaa matkaani, onhan se paras mulle.
      Thaimaahan matkustaminen ei liene varallisuus kysymys, kuin korkeintaan edullisuutensa vuoksi. Halvemmaksihan tulee lentää Thaimaahan pariksi viikoksi tai siitä ylöspäin, kuin esim lappiin.
      Myös hotellin tähtiluokitus ei välttämättä kerro parenmuudesta. Toki 4* tähteä jo takaa että perusasiat on varmaankin kunnossa. Toisaalta luokittamaton pieni perhehotelli, voi tarjota jotain sellaista mitä ei isolla rahallakaan saa *paremmissa* hotelleissa.

      • Olet oikeassa. Matkasta nauttiminen on yksilöllistä. Esim. nuorten lasten kanssa lämmitetty uima-allas on parempi, kuin myrskyävä meri.


    • Lanttumaakari

      Näkyyhän täällä Hullujen huoneella vielä asiallistakin keskustelua, esim nimimerkeiltä Rentoa_lomailua ja merkkinimi. Tuosta hekutuksesta sen verran että ihmiset jotka jostain
      syystä eivät halua tai voi matkustaa ulkomaille eivät käsitä millään kun tulee itsekkin mainittua Thaimaan reissun lähenevän. kylläpä alkaa negaa tulemaan hetipaikalla rysäänmenosta, pitkistä lennoista, maksullisista naisista,Thaimaan ilmastoista ja vaaroista, esim liikenneonnet-
      muuksista,ryöstöistö ja pahoinpitelyistä. Eipä paljon auta vaikka kuinka yrittää selittää että normaalilla terveelllä järjen käytöllä pärjää kyllä Thaimaassa kuin muuallakin ulkomailla.

    • rysähtääkö

      Minusta rysät ovat aliarvostettuja. Ei se huono asia ole että on palveluita tarjolla erityisesti matkaajille. Jokainen kuitenkin itse päättää mitä niistä haluaa hyödyntää.
      On myös väärin että, jokainen koskematon ranta ympäri maailman, pitäisi valjastaa turismin käyttöön. Monasti tällaisilta alueilta häädetään alkuperäisväestö pois, tai joutuvat alipalkatuiksi työläisiksi omille mailleen, kansainvälisten yritysten palvelukseen. Näinhän on käynyt myös ikäväkyllä thaimaassakin.

      Monasti näkee myös hehkutuksia *aidoista* kohteista. Eihän lappikaan ole mikään *aito suomikohde* Minäkään en ole koskaan käynyt Torniota pohjoisempana. Nehän on usein rakennettu turisteille muka aidoiksi kokemuksiksi.
      Jos aidon suomiloman haluaa kokea, niin itse ainakin kyllästyisin vartissa, aitoon suomikokemukseen, jossakin kouvolan tai seinäjoen kela-konttorissa. Osaamaton henkilökunta, kelvoton palvelu, eikä itseä saa ymmärretyksi vaikka puhuisi sujuvaakin paikallista kieltä, ja paria muuta auttavasti. Onneksi ei ole rikos suomessa poikotoida ko laitosta, vaikka jonkun euron kalliimmaksi elämä ehkä tuleekin.

      Toki reisussa voi ja pitääkin poiketa turistialueiden ulkopuolella. Itsekin vietän muutaman päivän isaanissa seuraavallakin matkalla. Pääsääntöisesti kuitenkin odotan matkaltani että voin jättää *aivot narikkaan*. Se ei kuitenkaan tarkoita että käyttäytyisin aivottomasti matkallakaan.

      • ReissussaSattuuTapahtuu

        Asiaa! Pidemmillä reissuilla parasta antia on kun ei tarvitse katsella kalenteria ei kelloa ja menee vaan fiilispohjalta. Yllätyksiä tulee joskus vastaan kuten eräällä pikku paikkakunnalla hotellin respan tytöt alkoivat spontaanisti naittamaan ensin itseään minulle ja sitten toivat vielä sukulaistyttöjään tyrkylle että miten olis tämä tai tämä. Alkoi mennä humoristiseksi tyttöjen iskuyritykset kun tulivat huoneeni ovelle näteissä mekoissa mukamas kysymään että onko minulla kaikki mitä tarvitsen tai keksivät muita tekosyitä pilke silmäkulmassa.
        Olen ystävystynyt reissussa moniin eri kansalaisuuksiin ja molempiin sukupuoliin ja ollaan reissattu yhdessä. Aussit varsinkin on samanhenkistä repsakkaa porukkaa kuin suomalaiset joiden kanssa on mukava liikkua ja turista.


      • Lanttumaakari

        Rysähtääkö puhuu asiaa, Moni on varmasti mielessään ajatellut tuota miten alkuperäinen egosysteemi tuhoutuu turismi leviää kaikille rannoille esim .Thaimaassa. Sama asia on
        alkuperäisväestön kanssa. Evät he kaikki hurrata huuda kun turismi leviää heidän kotiseudullaan ja ammatit josta he ovat elantonsa saaneet kärsii turismista ja häviävä
        pikkuhiljaa kokonaan.Itse koin tuon edellämainitun asian 2000 luvun alussa Ao Nangissa
        kyllä siellä Thaimaalaiset ihmiset katsoivat tosi ennakkoluuloisesti meitä länkkäreitä.jotka sinne kalastajakylään matkustivat.


    • Queensland

      Meillä matkakohteeksi "valikoitui" Australia, kun yksi lapsistamme muutti sinne asumaan. Kukaan ei oikein osaa olla kateellinenkaan näistä reissuista! Ihmettelevät enempi niitä välimatkoja, joita penskan luona vierailu teettää. :)
      Sitä ennen suosikkina kaukokohteista oli useita vuosia Thaimaa. Mies jo kyllästyi ja sanoi, että etkö vaimo koskaan muuta keksi!? Tämä on monien mielesä jotenkin erikoista naiselta. Mutta tykkään, että hierovat siellä paremmin kuin missään muualla! Ystävystyn joka kerta hierojani kanssa muutenkin ja olen taatusti hetero!
      Vieläkin pääsen Thaimaahan, sillä vaihtokentäksi valikoitui "sattumalta" juuri Bangkok, jossa mukavasti vierähtää viikko ja hierojalla käyn joka päivä. Lähes kaikki vaatteni ostan myös BKK:sta.
      Australia on mahtavan monipuolinen, (vaikkakin kallis) maa, jossa näkemistä ja kokemista riittää. Suosittelemme sitä tosimatkaajille!

      • mallumatkaaja

        Miksi Australiaan menevän pitäisi olla tosimatkaaja? Ja mikä se sellainen edes on? jaksaa istua parikyt tuntia ahtaassa peltipurkissa?


      • Travellingman
        mallumatkaaja kirjoitti:

        Miksi Australiaan menevän pitäisi olla tosimatkaaja? Ja mikä se sellainen edes on? jaksaa istua parikyt tuntia ahtaassa peltipurkissa?

        Jaa-a. Varmaan nimim. "Queensland" käytti tuota ap:n avaussanaa, joka oli "tosimatkaaja". Itse olen tallannut palloa jo yli 30 vuotta. Joten taatusti siinä on tarvinnut peltipurkissakin istua.
        Tänne näemmä eniten kirjoittavat nuo, jotka eivät osaa mennä kuin Thaimaahan, sinnekin yleensä aina samaan paikkaan. Eipä silti, kyllä hekin ovat niitä "tosimatkaajia", ainakin omasta mielestään. Vaikka samaa reittiä sahaavat vuodesta toiseen. Tosin sellaisesta tuskin maailmankuva niin kovin paljon avartuu. Niin yksioikoisen matkailun ei luulisi herättävän kateuttakaan. Kukaan maista ja kulttureista kiinnostunut kun ei haaveile pelkistä Thaimaan matkoista!
        Meidän nurkillakin luuraa työtön heppu, joka on thaikkukohteessa käynyt 41 kertaa. Minun näkökulmastani hän ei ole tosimatkaaja. Enempi vähän reppana.


      • Suomessa devalvoitiin markkaa ja ulkomaan velkaa ottaneita ja velkojaan pakoon menneitä ärhäköitä ihmisiä löytynee Thaimaasta velkapakolaisina.


    • huvittunut

      Siinä sitä olikin avartuneen maailmanmatkaajan kommentti :)))

    • MeilläOnHauskaa

      "Huvittunut" on se KATEELLINEN, joka vain HAAVEILEE. Tai on se onneton käynyt Thaimaassa, ehkä joskus. Nyt siltä on fyrkat tyystin loppu!

      • huvittunut

        Vielä ihmistuntijakin vailla vertaa :))
        Kulttuureista väähäänkään kiinnostunut varmaankin tietää Australian historiasta edes ne hirveydet jotka alkoivat vuonna 1788, joita ei ole koskaan korjattu. Eikä ryöstöherrakulttuurin edustajat aiokkaan korjata. Siksi kukaan vähääkään ihmisyyttä arvostava edes keskivertomatkaaja ei suuntaa tukemaan riistokulttuuria Austraaliaan. Vain ne jotka eivät välitä mistään sinne suuntaavat. Siksi on huvittavaa että juuri austraalialla hehkutetaan samaan aikaan, kun kehutaan maailmankatsomuksen avartamisesta. Minusta se on pikemminkin ummistamista.

        Minkään maan kulttuuriin ei tutustu parillakaan kuukauden matkalla. Vieraillehan pyritään kotonakin näyttämään hieman parempaa kuin normaali arki. Ainakin meillä on tapana vieraille pistää parasta pöytään ja siivota entistäkin paremmin nurkat vieraita odotellessa.

        Vasta kun vieraskoreus lakkaa, voi edes kuvitella alkavansa tutustumaan johonkin kulttuuriin. Etenkin Thaimaassa ja yleensäkin budhalaisissa kulttuureissa, se vie vielä enemmän aikaa. Tosin eri budhalaiskulttuureitakaan ei pitäisi sekoittaa keskenään. Tämä tietty varautuneisuus niille on mielestäni kuitenkin yhteistä.
        Kulttuuriin tutustumista auttaa paljolti myös paikallisen kielen hallinta edes auttavasti.

        Muutaman viikon lomalla omaksutun kulttuuritietouden voi saada jo pelkästään postikortteja tutkimalla.

        Moni kiertää kohteita tiiviistikin näkemättä, oppimatta tai ymmärtämättä mitään, vaikka ne omasta mielestään ovatkin suuria matkaajia. Sellaisille *suurille matkaajille* on hankalaa olla kateellinen. Se taito minulta tosiaan puuttuu.

        Haaveita mielestäni pitääkin olla. Ilman haaveita, ei ole kehitystäkään. Onneksi haaveilla on tapana joskus myös toteutua. Ensikuussa taas on onni matkustaa Thaimaahan. Sen verran paikallisiin tullut *joskus* tutustuttua että,
        kolmeen eri kotiin jo tullut kutsu tulevalla matkalla. Onneksi Thaimaan sisäiset lennot, ja junayhteydet ovat edullisia, minulta kerran on fyrkat tyystin loppu.

        Onneksi Thaimaan kokemukseni puoltavat sitä seikkaa että, mitä vähemmän matkalla rahaa kulunut, sen haukempaa on ollut.

        Ei auta, on aika lähteä taas dyykkaa roskiksia, tai tekemään jotain hanttihommia, jotta edes vähän saisi matkakassaan kartutettua, köyhyys kun yllätti näin netin välityksellä, ihan yllättäen.

        Mut oikein mukavaa postikorttikulttuurimatkaa sinne riistolandiaan


    • Mitä_kadehtimista

      Eihän Thaimaan matkailu mitään kummoisia vaadi, ei ole rahasta kiinni varmaan kenelläkään, niin halvalla pääsee matkustamaan. Työtön sossupummi pystyy säästämään vähistä rahoistaan aina sen verran, että Thaimaahan pääsee, joten ei varmaan ole kenelläkään mitään kadehtimista asian suhteen. Halvimmat lennot alle 400€!
      Ja monet matkaavat Thaimaahan talveksi juuri sen vuoksi, että eläminen Suomessa on sen verran kallista, joten säästöllä matkaa Thaimaahan ja elää sielllä vielä hyvin. Monet kopsullaan olevat eläkeläiset, jotka muuten joutuisivat vanhainkotiin, asuvat pienillä eläkkeillään Thaimaassa.

      • TolloMatkalla

        Ei kadehtimista mutta ei myöskään mitään syytä mollaamiseen. Jokainen tekee rahoillaan niinkuin lystää.

        Ei se mikään kansalaisvelvollisuus ole että kaikkien suomalaisten pitää pukeutua Indiana Jones vaatteisiin ja suorittaa kahdeksan eri kulttuurikohdetta joka vuosi ja kirjata tapahtumat pieneen mutta salaperäiseen vihkoon.

        Minä olen käynyt aasiassa noin viidessä maassa, euroopassa miltei kaikissa, afrikassa kolmessa maassa, etelä-amerikassa neljässä maassa enkä ole yhtään sen enempää perillä niiden kulttuureista kuin se joka katselee sohvalla youtubesta niistä dokumentteja.
        Yksi ihmiselo ei riitä kuin yhden tai kahden maan kulttuurin kartoittamiseen ja joka paikan koluamiseen joten ihan turhaa elvistellä jollakin Australian asiantuntemuksella jos siellä pari kertaa on pöljänä turistina turistikohteissa ja metropoleissa pyörähtänyt jollaisia löytyy tuosta meidän kotoisan välimerenkin rannoilta.


      • Mitä_kadehtimista
        TolloMatkalla kirjoitti:

        Ei kadehtimista mutta ei myöskään mitään syytä mollaamiseen. Jokainen tekee rahoillaan niinkuin lystää.

        Ei se mikään kansalaisvelvollisuus ole että kaikkien suomalaisten pitää pukeutua Indiana Jones vaatteisiin ja suorittaa kahdeksan eri kulttuurikohdetta joka vuosi ja kirjata tapahtumat pieneen mutta salaperäiseen vihkoon.

        Minä olen käynyt aasiassa noin viidessä maassa, euroopassa miltei kaikissa, afrikassa kolmessa maassa, etelä-amerikassa neljässä maassa enkä ole yhtään sen enempää perillä niiden kulttuureista kuin se joka katselee sohvalla youtubesta niistä dokumentteja.
        Yksi ihmiselo ei riitä kuin yhden tai kahden maan kulttuurin kartoittamiseen ja joka paikan koluamiseen joten ihan turhaa elvistellä jollakin Australian asiantuntemuksella jos siellä pari kertaa on pöljänä turistina turistikohteissa ja metropoleissa pyörähtänyt jollaisia löytyy tuosta meidän kotoisan välimerenkin rannoilta.

        En varmaan mollannut kirjoituksessani vai mollasinko? Siis eihän Thaimaa ole todellakaan mikään kadehtimisen kohde matkailun suhteen, kuten ei moni muukaan kohde. Matkarahat säästää helposti vaikka mistä, jo pelkästään tekemällä joka ilta pienen lenkin ja kurkistaa muutamaan roskikseen, niin löytää pantillisia pulloja ja tölkkejä sen verran vuoden mittaan, että niistä saaduilla rahoilla matkustaa Thaimaahan, taikka johonkin muualle kauas.
        Matkustaminen on nykyään niin helppoa, että matkalle tosiaan pääsee kaikki, vaikka ei olisikaan mikään "Indiana Jones". Omatoiminen matkailukin on tullut helpoksi, kun netin välityksellä pystyy varaamaan halpoja lentoja ja majoituksia. Matkatoimistot paapoo ne, jotka eivät syystä taikka toisesta halua omatoimisesti matkustaa.
        Olen itse matkustanut useassa maassa, pakettimatkat lopetin jo 25v. sitten 1990-luvun alussa. Joku toinen tulee taasen onnelliseksi jollain pakettimatkalla ja näkee siinä omat hyvät puolensa, se hänelle suotakoon. Matkat ovat kuitenkin kaikkien saatavilla ja erikoisempiinkin paikkoihin pääsee varsin helposti.


      • Queensland
        TolloMatkalla kirjoitti:

        Ei kadehtimista mutta ei myöskään mitään syytä mollaamiseen. Jokainen tekee rahoillaan niinkuin lystää.

        Ei se mikään kansalaisvelvollisuus ole että kaikkien suomalaisten pitää pukeutua Indiana Jones vaatteisiin ja suorittaa kahdeksan eri kulttuurikohdetta joka vuosi ja kirjata tapahtumat pieneen mutta salaperäiseen vihkoon.

        Minä olen käynyt aasiassa noin viidessä maassa, euroopassa miltei kaikissa, afrikassa kolmessa maassa, etelä-amerikassa neljässä maassa enkä ole yhtään sen enempää perillä niiden kulttuureista kuin se joka katselee sohvalla youtubesta niistä dokumentteja.
        Yksi ihmiselo ei riitä kuin yhden tai kahden maan kulttuurin kartoittamiseen ja joka paikan koluamiseen joten ihan turhaa elvistellä jollakin Australian asiantuntemuksella jos siellä pari kertaa on pöljänä turistina turistikohteissa ja metropoleissa pyörähtänyt jollaisia löytyy tuosta meidän kotoisan välimerenkin rannoilta.

        Ihmettelen, kuka täällä muka on "elvistellyt" Australian asiantuntemuksella? Luehan tarkemmin! Luettelet mielelläsi missä kaikkialla olet käynyt, mutta selvästi jokin sinua pännii, outoa...Et kannata kadehtimista/mollaamista, mutta itse sitä harrastat?
        Tämä(kin) ketju näyttää olevan lähinnä Thaimaan hehkutusta, tai ilkeilyä (=kateutta).
        Tuossa, kun nimim. "Arvo" kertoi käyvänsä Kanarialla, piti heti irvihampaiden ruveta häntä pilkkaamaan. Siis nämä, jotka ihan Thaimaan lämpöön ja kulttuuriin asti osaavat matkustaa! Tsemppiä vaan, Arvo, jos luet tämän!

        Minä en kirjoita mitään mihinkään pieneen salaperäiseen vihkoon. Matkailusivustomme käymistämme maista ja maanosista on netissä kaikkien nähtävillä; kertomuksineen, kuvineen ja videoineen.
        Kiitos mukavien (fiksujen) naapureiden, sukulaisten ja ystävien, ettemme ole kademieltä joutuneet kokemaan. Toteavat vaan, että aina te jaksatte reissata!

        Kaunista kevättä kaikille!


    • kar

    • Mikähän nimim. Queensland perimmäinen tarkoitus on? puolustaa Kanariia hehkuttavaa arvo.e tä sanomalla että piti irvihampaiden alkaa pilkkaamaan arvo.etä kun kertoi käyvänsä Kanarialla.Samaan hen genvetoon nälvii thaimaan matkaajia toteamalla"siis nämä, jotka ihan
      Thaimaan lämpöön ja kulttuuriin osaavat matkustaa".

    • kyyy999

      niin,lähdemme kotiimme prakhonzaihin,keskiviikkona,25.päivänä.uyedii tidai ruzak.

    • Herra arvo.e kannatais käydä katsomassa minkälainen lomakohde Thaimaa on ,toisin sanoen
      loistava lomakohde verratuna Gran Kanariaan. Valaistuksena sen verran perillä oloaikaa jää Thaimaan lomalla saman verran kun kanariallakn, lentoaika yhteen suuntaan on 4 h pidempi
      tekee yksikertaisella laskutopimituksella meno-paluu lennolla yhteensä 8 h. Tuo matkustus
      aika on pieni ongelma kun tietää mitä on odotettavissa esim. trooppista lämpöä, valkohiekkaisia uimarantoja, turkoosinsinisiä vesiä, hyväå palvelua, ystävllisiä ihmisiä,
      hotellien hinta/laatusuhde maailman paras, turvallinen lomamaaja edelleenkin edullinen
      euron alhaisesta kurssista huolimatta. Thaimaalla ja suomella on luovutussopimus kyllä
      onnnenonkijat ja huijarit sieltä suomeen palautetaan,

    • omiapolkuja

      Kyllä Thaimaanmatka tuntuu olevan vielä tänäkin päivänä monelle suuri haave joka toteutuu.. näkevät tarpeelliseksi perustaa oikein omia viestiketjuja omalle tulevalle matkalleen näilläkin palstoilla, kateellinen vissiin olla pitäisi, heh. Kannattaisi nekin resurssit varmaan suunnata sinne omaan facebookiin jossa voi omille kavereille hehkuttaa ja iloita (kateellisten?) peukutuksista..

    • hongthong

      Minusta loman odotus on oleellinen osa matkaa. Jotain mikä saa hyvälle tuulelle ja auttaa jaksamaan arjessa. Minkä pitäisikään olla parempi paikka hehkuttaa omaa matkaansa kuin toisten Thaimaan ystävien kanssa?

      Samoin osa matkanautintoa on etsiä sitä *parasta* hotellia itselle. Itsekin siihen uhraan aikaa paljon. 3 parasta pitäisi löytää seuraavallekkin matkalle.

      Jos joku täällä erehtyy kyselemään mitään vähäänkään positiivisella mielellä, on joukko supermatkaajia, joiden elämäntehtävänä tuntuu olevan toisten matkaajien mollaaminen, ja itsensä korostaminen.

      Mut kauhian paljon anteeks kun nautin matkani odotuksesta jopa siinämäärin että se tuottaa osalle thaimaan tietäjiä mielipahaa.

    • Kesäkelejä_odotellaan

      Samaa mieltä edellisen kanssa, matka varattu mullakin ensi talveksi ja kovasti sitä jo hehkutan. Kummasti auttaa töissä jaksamiseen myös kun tietää että taas ensi talvena pääsee irti oravanpyörästä. Toki Suomen kesää kovasti odotan mutta kun se välillä tahtoo olla lyhyt ja vähäluminen eikä ole varmaa että ne helteet sattuu just minun loman aikana. Thaimaassa takuuvarmasti on lämmintä!

    • matkavarattu

      FYI

    • ItAintEasy

      I chose to write in English. I was dreaming about going to a beach vacation when I was 18, the day came and we (me and my girlfriend) went on my first vacation trip to Nice and the weather was perfect, so was the beach. Since then I have been to a few places and almost all the time different places. I have lived several years in Canada, Australia and California. I have been on vacations in Japan, Morocco, Tunisia, New Zealand, Mexico, and many others. There is this barrier between on how people think. I worked hard thru college and on getting my first good job. Since then I can now relax every weekend and enjoy life, I drive a convertible and have a few cars in my garage, a nice house and I can go to the beach every day of the year. I worked had for all this, so if your neighbors are jealous of just you being able to travel what would they think about other people who live a bit different life than they. It all depends, I enjoy the mountains and can go there any day with my bike and have a picnic with a good bottle of wine. It is funny how my childhood friends tried to do the same but they gave up. Now they say that my life is not what they would do. It is true that people are jealous but they miss the point. I worked hard for it. Let me say it one more time, I worked hard for it. If you really want something, you can get it but expect to work hard for it, it does not come tomorrow, it came to me after 25 years of trying and trying and the word trying is not even in my dictionary, I worked for it, I did not try. I gotta go now and jump in my convertible and swim a bit and sit in a steamroom before I open my Chardonnay and watch the sun go down over the ocean listening good Jazz. Talk soon...

    • Byäääähhh

      http://www.demi.fi/keskustelut/opiskelu-ja-työ/onko-reilua-että-jumppaohjaajalla-6-euron-tuntipalkka

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2275
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      70
      1914
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      152
      1618
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe