VW CADDYSSÄ sekä ajovalot että sisävalot auton ollessa tyhjäkäynnillä himmenee ja taas kirkastuu . Auto oli korjaamolla, jossa epäiltiin ajovalokytkintä syyksi, mutta tuntuu mielestäni kaukaa haetulta, koska muutkin kuin vain ajovalot vilkkuu. Onkohan jollakin muullakin volkkarin (esim. golf, caddy tms.) omistajalla ilmennyt samantyyppisiä vikoja. Auto on 2004 vuosimallia ja 1.6 koneella.
Valot vilkkuu
10
6171
Vastaukset
- A62
Olen samaa mieltä, että tuskin on valokatkaisin vika. Enneminkin tuo kuulostaa siltä että joku paljon virtaa kuluttava laite menee päälle/pois koska ilmenee tyhjäkäynnillä; mieleen tulee esim dieseleissä olevat jäähdytysveden lisälämmittimet (onko bensakoneissa vastaavaa?), entä muut termostaattiohjatut laitteet; ilmeneekö tuota vain kun takalasinlämmittimet päällä, entä penkinlämmittimet.
- Virran mittaus
Lataussäätimenkin voisi tsekata. Akun napajännitteen tipahtaminen ajoittain tai esimerkiksi virtaprobella tehty mittaus laturin kaapelista kertoo jotain. Ainakin onko laturi kunnossa.
- caddy
Ajattelin aivan samaa, että jännitteen täytyy vaihdella, koska kaikki valot vilkuttaa. Korjaamolla olivat laittaneet testeriin ja se ei ollut näyttänyt mitään vikaa. Pitää ilmeisesti suositella, että tutkivat latausjännitteen vaikkapa oskilloskoopilla tms.
- asentaja vw
caddy kirjoitti:
Ajattelin aivan samaa, että jännitteen täytyy vaihdella, koska kaikki valot vilkuttaa. Korjaamolla olivat laittaneet testeriin ja se ei ollut näyttänyt mitään vikaa. Pitää ilmeisesti suositella, että tutkivat latausjännitteen vaikkapa oskilloskoopilla tms.
katsoppas kun siellä autossa on sähkövastukset jotka lämmittää lämppärin kennolle menevää vettä ne vie virtaa aika pirusti että älä hätäile paina vaan kaasua
- caddy
asentaja vw kirjoitti:
katsoppas kun siellä autossa on sähkövastukset jotka lämmittää lämppärin kennolle menevää vettä ne vie virtaa aika pirusti että älä hätäile paina vaan kaasua
Onko myös bensakoneessa veden lämmitys? No, jos vaikka olisikin tuntuu ihmeelliselle, että valot vilkkuvat tasaisella taajuudella. Mielestäni silloin, kun joku "juttu" kuormittaa, niin silloin voisi valot himmetä ja taas päinvastoin.
- vw asentaja
caddy kirjoitti:
Onko myös bensakoneessa veden lämmitys? No, jos vaikka olisikin tuntuu ihmeelliselle, että valot vilkkuvat tasaisella taajuudella. Mielestäni silloin, kun joku "juttu" kuormittaa, niin silloin voisi valot himmetä ja taas päinvastoin.
kappas pirua 1,6 bensa joo niissä on ollut jotain semmosta että kenttäkäämien lakkaus on liian ohut josta syntyy staattista varausta laturiin se vilkuttaa valoja olen vaihtanut pari laturia ja viat on korjaantu ps:ei muuten ole mikään vitsi siitä on mh:n tiedotekin
- caddy
vw asentaja kirjoitti:
kappas pirua 1,6 bensa joo niissä on ollut jotain semmosta että kenttäkäämien lakkaus on liian ohut josta syntyy staattista varausta laturiin se vilkuttaa valoja olen vaihtanut pari laturia ja viat on korjaantu ps:ei muuten ole mikään vitsi siitä on mh:n tiedotekin
Paljon kiitoksia. Pitääpi soitella VW:n korjaamolle.
- tumee1
Itsellä on -99 tdi golffi, ajettu n. 300tkm ja nyt ruvennut välkkymään valot kun painan kaasua, tai pistän vilkun päälle. vittumainen vika, varsinkin talvipimeillä. Ideoita mistä kyseinen johtuu? Muut epäilleet maadoitusta ja laturia.
- Toinen cadisti
Koetappa ladata akku ihan täyteen verkkovirtalaturilla ja katso sitten, lupsuttavatko valot yhä.
- Anonyymi
Mulla oli tuo vika. VW Golf 1.9 TDI 66kw vm 2000 Polttoainepumppu vaihdettiin ja vika korjaantui. Nyt mulla palaa jarruvalot koko ajan.. Ei auttanu jarruvalokatkaisijan vaihto. Onko vinkkejä missä vois olla syy? Joku rele? ehkä? Vai ottaako runkoon joku johto. Erikoista että kun virrat ei ole päällä niin jarrupljinta polkemalla jarruvalot toimii. Virrat päälle niin palaa koko ajan..Eikä jarrupolkimen painaminen vaikuta mitään siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391