Kuinka vanhana voi vielä olla alasti?

nlfdd

Esimerkiks uimarannalla, onko siinä eroa tyttöjen ja poikien välillä, voiko pojat olla pitempään nakuna kuin tytöt?

57

4835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lllööö

      Tytöt ei koskaan, pojat 11-12 v. asti.

      • Anonyymi

        En tiedä minkä kulttuurin vaikutuspiirissä olet elänyt mutta ilmeisesti tyttöjä ja naisia eriarvoistavassa ja ahdasmielisessä ilmapiirissä. Suomessa ei ole koskaan ollut sellaisia säädöksiä tai lakeja jotka asettavat lapset sukupuolen mukaan eriarvoiseen asemaan varsinkaan tällaisessa alastomuusasiassa. Uimarannat eivät ole poikkeus tässä suhteessa. Luulen että tuollaiset sukupuolia eriarvoistavat "lait" tulee paitsi omasta ahdasmielisessä ja kompleksisesta ajatusmaailmasta niin myös oman kasvuympöristön piiristä.


    • kpsgj

      En haluaisi yli 7 vuotiasta nähdä.

      • Anonyymi

        Onpas jollakulla ollut ahdistusta.


      • Anonyymi

        Älä katso jos et kestä nähdä.


    • AsiantuntijaOyj

      Rannalla voi olla alasti kuka tahansa. Kunhan ranta ei ole missään "erittäin julkisella" paikalla. Siitäkin huolimatta, että rannalla olisi muita ihmisiä. Itse olen naturisti/nudisti eli tykkään uida alasti, se on minulle luonnollista. En ole mikään pervo kuitenkaan, kuten monet ajattelee heti ensimmäisenä, kun joku ui alasti. Haluaisin tehdä selväksi, että alasti uiminen ei ole rikos, jos tekee sen rannalla joka ei ole liian julkisella paikalla. Esimerkiksi ranta, jossa autotie on kymmenen metrin päästä voisi olla "erittäin julkinen". Sen sijaan ranta, jossa asumista ei ole lähellä/teitä, voi uida alasti miten huvittaa saamatta siitä mitään. Joku tietysti voi valittaa alasti uimisesta, mutta laitonta se ei ole. Laittomaksi uinti alasti tulee vasta sitten, kun tulee vaikka esittelemään kalua aurinkoa ottavan tytön viereen ja rupeaa runkkaamaan. Seksi on siis kiellettyä ja vastaava törkeä sukupuolisivillisyyden loukkaaminen, mutta uida alasti voi kuka tahansa iästä riippumatta vaikka rannalla olisi muitakin - kunhan tekee sen oikein eli ei liian julkisella rannalla alasti uimaan (ranta asuinalueen keskellä yms.), ei tarkoituksellista alaosaston esittelyä muille, ei seksiä kenenkään kanssa, eikä itsensä kanssa mutta muuten voi uida alasti. Toki runkata voi vapaasti rannalla silloin kun on yksin rannalla tai tekee sen piilossa.

      • 676474

        Ainoo vaan että ihmisten ilmoilla alasti oleminen julkisilla paikoilla on yleensä laitonta ja jokainen nudisti tietänee asian :)


    • Sampsa95_ind

      Kaakkois-Aasiassa pojat juoksee rannalla alasti about 12-13 vuotiaaksi asti... harvemmin enää teini-iässä..

      • Anonyymi

        Mistä tämän tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämän tiedät?

        On siis täysin mahdotonta, että kyseinen henkilö olisi käynyt Kaakkois-Aasiassa?


    • neuvokasta

      Sekä tytöt että pojat voivat olla uimarannalla alasti siihen asti, kun karvoitus alkaa lisääntyä ja tytöillä rinnat kasvaa.

      • keldlfl

        Ei ole oikein missään kulttuurissa hyväksyttävää että tytöt ovat alasti vaikka tisut eivät vielä kasvaisikaan. Pojat sen sijaan voivat hyvin olla pippeli paljaana vaikka kivekset olisivat jo laskeutuneet kunhan ei karvoja vielä kasva


      • JooOlenTosikko

        Meidän mökin lähellä maalla on julkinen uimaranta ja siellä on sekä alkuasukkaiden että mökkiläisten lapset ihan estoitta alasti, niin tytöt kuin pojat, siihen asti että alkaa karvat kasvaa.


      • swwedd

        No toi on tosi harvinaista koska ei tytöt halua näytellä pimppiänsä tytöille. Pojille taas ihan luonnollista esitellä pippeliä tytöille siksi rannoilla aika vanhatkin pojat juoksentelevat pippeli paljaana


      • kghhkfgjhf
        JooOlenTosikko kirjoitti:

        Meidän mökin lähellä maalla on julkinen uimaranta ja siellä on sekä alkuasukkaiden että mökkiläisten lapset ihan estoitta alasti, niin tytöt kuin pojat, siihen asti että alkaa karvat kasvaa.

        Heh luulin että oon ainoa joka sanoo oman mökkipaikkakunnan asukkaita alkuasukkaiks :)


      • Anonyymi
        keldlfl kirjoitti:

        Ei ole oikein missään kulttuurissa hyväksyttävää että tytöt ovat alasti vaikka tisut eivät vielä kasvaisikaan. Pojat sen sijaan voivat hyvin olla pippeli paljaana vaikka kivekset olisivat jo laskeutuneet kunhan ei karvoja vielä kasva

        Tuon teorian olet kyllä itse keksinyt. Tuollainen ajatusmalli on jäänne jostain sellaisesta kulttuurista missä naisen tasa-arvoa ja oikeuksia halutaan polkea. Varmasti on laissa jotain ikäsuosituksia alastomuudesta julkisilla paikoilla (kuten julkiset uimarannat) mitään rangaistusta ei laissa ole säädetty alaikäisen henkilön alastomuudesta julkisella uimarannalla. Viranomainen tai järjestyksenvalvoja voi käydä huomauttamassa asianomaista tai hänen seurassaan olevaa vastuuhenkilöä puketumisnormeista mutta vain siinä tapauksessa jos joku rannallaolijoista on asiasta ahdistunut ja tullut pyytämään asiaan puuttumista.


      • Anonyymi
        swwedd kirjoitti:

        No toi on tosi harvinaista koska ei tytöt halua näytellä pimppiänsä tytöille. Pojille taas ihan luonnollista esitellä pippeliä tytöille siksi rannoilla aika vanhatkin pojat juoksentelevat pippeli paljaana

        Ei ne pojat sitä mitenkään esittele eikä siinä iässä edes usein ajattele asiaa, ovat vaan alasti, kun se on joillekin luontevaa. Tytöillä on sen verran itsesuojeluvaistoa että ymmärtävät peittää itsensä.


      • Anonyymi
        JooOlenTosikko kirjoitti:

        Meidän mökin lähellä maalla on julkinen uimaranta ja siellä on sekä alkuasukkaiden että mökkiläisten lapset ihan estoitta alasti, niin tytöt kuin pojat, siihen asti että alkaa karvat kasvaa.

        Oletpa tarkkaan seurannut. Miksi?


    • maneri

      voi olla alasti vielä vaikka 20v, itekkin olin viime kesänä paikallisella uimarannalla alasti eikä kukaan tullut valittamaan iselläni ikää 22v

      • Anonyymi

        kiva niin sitä pitää


    • moikultsi

      mun mielestä 0-7 vuotiaat tytöt ja pojat

    • Qweet

      Tytöt siihen asti kunnes murrosikä alkaa IHAN viimeistään, joku about 7v vois olla ok. Sit pojilla sama juttu.

      • Anonyymi

        Siis alkaako murrosikä nykyisin noin seitsemän vuotiaana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis alkaako murrosikä nykyisin noin seitsemän vuotiaana?

        Heh, tuskinpa nyt sentään.


    • gamecube

      25 vuotiaaksi asti.

      • Anonyymi

        100v asti


    • nakuilijan.kokemukset

      Kaiken ikäisille sallittua, laki ei kiellä. Noin 10-vuotiaaksi asti taitaa olla yleistä, että jos ei sentään oleskella rannalla alasti niin ainakin vaatteiden vaihto ja suihkussa käynti (jos rannalla on yleinen avoimesti näkyvissä oleva suihku) tehdään helpoimman kautta eli turhia peittelemättä. Yleensä uimapukupakko tulee vanhemmilta, ei lapsen toiveesta.

      Paljon riippuu paikasta: yleensä mitä tunnetumpi ja ruuhkaisempi ranta ja mitä lähempänä kaupunkialuetta, sitä vähemmän ollaan alasti. Sitten jos mennään vähän syrjemmäs niin alastomuus tulee luonnollisemmaksi. Esim. Nuuksiossa noin kolmasosa ui alasti, kaiken ikäisiä pikkulapsista keski-iän ylittäneisiin, minun kokemukseni mukaan. Siellä on tietysti se, että kun samalla rannalla ei usein ole ketään muita tai ehkä muutama, joiden kanssa tulee siinä tavallista helpommin juteltuakin, niin alastomuus ei ole niin vierasta (ei tule sellaista oloa että on ison ihmisjoukon tuijotettavana tai että oma alastomuus häiritsisi muita).

      • fgsdgdg

        Kyllä laki kieltää. Ei ole laillista kävellä kadulla alasti.


      • fgsdgdg
        fgsdgdg kirjoitti:

        Kyllä laki kieltää. Ei ole laillista kävellä kadulla alasti.

        Ainakaan aikuisen siis, olisikohan rajana suojaikäraja 16v, en tiedä


      • Anonyymi

        hyvä juttu on luonnollista olla alasti


      • Anonyymi
        fgsdgdg kirjoitti:

        Kyllä laki kieltää. Ei ole laillista kävellä kadulla alasti.

        Katu onkin eri asia kuin uimaranta.


    • tralallalaa

      no en usko et enää mikää 10-14 v tyttö tai poika haluaa uida alasti :D mutta en mielellään näkisi minkää 30 kymppisen juoksen veteen munat pomppien.

      • Anonyymi

        Ha haa mitä se haittais käänä katse pois


      • Anonyymi

        Käännä katseesi poispäin jos et kestä katsoa.


      • Anonyymi

        30 kymppinen tuskin jaksaisi enää juostakaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 kymppinen tuskin jaksaisi enää juostakaan...

        Miksi pitäisi juosta?


    • 14vee

      Mä oon 14v. ja mökillä uin aina alasti, ainakin silloin kun tuun saunasta. Mulla ei ole pippeli kasvanut juuri ollenkaan ja eikä ole karvoja yhtään. Olen uimarannalla uinut usein punasilla ja sinisillä boksereilla.

      • Anonyymi

        ihana poika


    • Sunnysannii

      Yksityiset rannat erikseen, mutta yleisellä rannalla sallisin vain pienten lasten (<5 v.) alasti olon

    • Tytötjapojatalasti

      Tytöt 8-9v asti, Ja pojat 10v, Jos vain saavat vanhimmiltaan luvan.

    • fdhbfhngfn

      No niin pitkään kun itse koet vielä olevasi lapsi, ja vaikkaat ettei kukaan muukaan saa sinusta mitään kiksejä.
      Kyllä mulla ainakin kouluun mennessä rupes jo tuntumaan nololta olla alasti. Nykyäänhän sillä ei taas olis mulle mitään väliä, mutta jotain muuta vois kiusata jos hengaisin muna paljaana rannalla.

    • W2112

      Siihen asti kunnes tulee karvoitusta.

    • Voihan sitä olla niun kauan ku huvittaa mut en vastaa seurauksista :D

    • Pikkupoika

      Oon 10 vee poika uin joka kesä alasti mökillä tai julkisella rannalla

    • nalgas.optimas

      Playa del Inglesin määrätyllä rantaosuudella voi olla alasti kaikki ja kaikenikäiset, mikä miellyttää meitä naiskauneuden ystäviä.

      • nalgas.optimas

        Joskin siellä on pelkkiä miehiä


    • Anonyymi

      Mun tietääkseni laki ei Suomessa kiellä minkään ikäisiä olemasta alasti yleiselläkään uimarannalla. Se on lähinnä omasta rohkeudesta kiinni.

      • Joo, uimarannalla saa kyllä olla alasti jos uskaltaa. Porukalla se on kuulemma helpompaa kuin yksin.

        Ja tietysti kotona ja mökillä saa olla alasti ihan vapaasti silloinkin jos sattuu olemaan ohikulkijoiden näkyvissä. Julkinen seksi on toinen juttu mutta alastomuutta ei ole kielletty. Mä odottelen jo kesälomaa ja toivon sellaista hellettä että koko serkuslauma voi olla ilkosillaan. Se nyt vaan on ihanaa.

        Ja jos ei kestä nähdä uimarannalla alasti oleilevaa satunnaista kymmenvuotiasta tai jopa aikuista, kannattaa ehkä pysyä kotona ja vetää verhot tiukasti kiinni.


      • Otettiin Pojan perheen kanssa varaslähtö hellekesään olemalla eilisen saunaillan jälkeen ihanasti alasti sekä sisällä että puutarhassa. Suosittelen kaikille joilla vain on tilaisuus.

        Olisi aika jännää päästä Hihhein seuraksi sinne suvun mökille.


      • SciurusVulgaris kirjoitti:

        Otettiin Pojan perheen kanssa varaslähtö hellekesään olemalla eilisen saunaillan jälkeen ihanasti alasti sekä sisällä että puutarhassa. Suosittelen kaikille joilla vain on tilaisuus.

        Olisi aika jännää päästä Hihhein seuraksi sinne suvun mökille.

        Joo, alasti on kiva olla sekä yksin että hyvässä seurassa. Mulla ja mimmillä on tänä kesänä paljon tilaisuuksia, kun mun vanhemmat aikoo viettää suuren osan kesästä mökillä. Mun raukan on pakko olla suurin osa kesästä kaupungissa kun pitää olla töissä. Mä olen viime kesänä käynyt mimmin kanssa alastonuinnillakin, tosin vain sellaisella syrjäisellä rannalla jossa ei iltakahdeksan aikaan ollut muita.

        Sciuruksella ja Pojalla taitaa näinä päivinä tulla kuluneeksi kaksi vuotta ekasta yhdessä vietetystä viikonlopusta?


      • SciurusVulgaris kirjoitti:

        Otettiin Pojan perheen kanssa varaslähtö hellekesään olemalla eilisen saunaillan jälkeen ihanasti alasti sekä sisällä että puutarhassa. Suosittelen kaikille joilla vain on tilaisuus.

        Olisi aika jännää päästä Hihhein seuraksi sinne suvun mökille.

        Oijoi miten ihanaa. Uskaltaisinkohan mä sanoa Heppulille että mun etäkavereissa on pari samanikäistä nakuilusta tykkäävää pissapöksyä... olisit Pojan kanssa kyllä tosi tervetullut meidän mökille koska olisi hirveän kiinnostavaa tavata vihdoinkin ihan livenä!

        Joku meteorologi taisi kyllä jo peruuttaa helteet tältä kesältä. : ( Toivotaan silti parasta ainakin niiksi viikoiksi kun mulla on vapaata töistä. Enhän mä nyt ihan koko kesää ole töissä!


    • Anonyymi

      Periaatteessa 15 -vuotiaaksi saakka. koska rikosoikeudellinen vastuu alkaa siitä, niin jos tämän iän jälkeen joku "hermostuu" ja soittaa poliisille, niin siitä voi rapsahtaa sakot...

      Kannattaa mennä jollekin nakurannalle suosiolla.

    • Anonyymi

      Yleiset uimarannat,uimalat ja uimahalit pitäisi kaikilla olla uimapuku ikään katsomatta.Se ei ole ahdasmielisyyttä!Valitetavasti niissä liikkuu lapsien ,nuorien raiskaajia.Kuin niitä itsensä paljastajia.Kaiken näköisiä seksualisesti häirintyneitä. Menköön ne naku ranoille ,jotka julkisesti haluavat alasti olla ikään katsomatta.

    • Anonyymi

      no ei minuu haittaa miltä tuntuu kivaa olla alasti

    • Anonyymi

      mun mielestä jos hyvälle tuntuu vaikka aina alasti

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe