Olen tradenomi, mutta myös lähihoitaja. Työskennellyt vuoden toimistotöissä teollisuudessa ennen lapsia ja sitten vuosia myöhemmin hoitajana/sihteerinä terveyskeskuksessa n. 5 vuotta. Haluaisin edetä urallani, mutta lähihoitajana käteni ovat sidotut, olen urani huipulla! Vaikka mitä oppisin ja paljon opettaisin minua korkeammin koulutetuille... :(
Voisinko edetä tradenomina vielä, hallinnon linja. En nyt paljon ole tehnyt nimenomaista työtä. mutta se kiinnostaa vielä.
Kiitos asiallisista vastauksista :).
Tradenomi, sairaanhoidosta
7
821
Vastaukset
- urakassi
Mitä osaamista sinulla on hallinnon puolelta?
- Mguuu
Todellakin vain vuoden normi toimistosihteeritöitä firmassa, puhelinpalvelua toisille firmoille tuotteestamme kertoen, kuljetusten järjestelyä, alustavia kirjanpitotöitä, laskutusta jne.
Sitten olinkin 8 vuotta kotiäitinä kolmen lapsen kanssa. Sen jälkeen olin vuoden yrittäjänä (en halua nyt mainita alaa, ettei tunnisteta). Sitten opiskelin lähihoitajaksi ja sain vakipaikan samantien terveyskeskukseen. Siellä jonkin verran hoitotyön lisäksi ollut arkistointi-, laskutustöitä, lisäksi hallinnollista varmasti olisi päiväohjelmien tekeminen esim. lääkäreille.
Ja seuraavalle kommentoijalle sanoisin, että en mitenkään ole tehtailija.. vaan ihan omasta elämästäni kertova ihminen...
- tehtailija_jälleen
Sairaanhoitajaksi voi opiskella tietysti.
Voit myös yrittää yliopistossa terveystieteiden tai hallintotieteiden linjalle, avoin yliopistokin on olemassa.
Ylempi amk tradenomi.
Harvinaista kyllä, ettei itse löydä tietoa.
Mitäs nyt tekisit? Mitäs tekisit? Provo! Asialliisia vastauksia provoon! Tässä nyt on sama tehtailija kyseessä joka kiertää palstalta toiselle tehtailemassa kysymyksiä, sillä tyypillä kyllä juttu luistaa! - mietiiän
Sinuna kouluttautuisin sairaanhoitajaksi. Työkokemuksen ansiosta voit käydä aikuispuolella etä- ja monimuoto-opintoina. Lisäksi saat yleiset opinnot, kielet ja valinnaiset hyväksiluettua tradetodistuksella, joten saat sairaanhoitajan paperit lähes puolet vähemmällä opiskelulla kuin normaalissa päiväopiskelussa suorittavat.
- Pottula
Kannattaa ottaa myös huomioon, että sairaanhoitajana ei myöskään voi edetä juuri sen pitemmälle. Olisit kohta tilanteessa, että teet samaa hoitotyötä mutta ilman sihteerin tehtäviä. Sh voi edetä jatkokoulutuksella vain 1. oh:ksi (ja siitä ylihoitajaksi) 2. opettajaksi 3. kliiniseksi asiantuntijaksi. Yh:lla on noin 300 alaista, joten aika pieni % pääsee sinne. Kliininen asiantuntija tekee yleensä sitä mitä muutkin vuodeosaston sh:t, isompi vaiva takanaan vain. Opettajaksi lähtevät ne, jotka eivät jaksa vuodeosastotyötä. Tietty sh:na voi "tehdä uraa" vaihtamalla erikoisalalta toiselle, muttei se näy arvostuksessa, puhumattakaan tilipussissa.
Sinuna lähtisin vaikka tradenomina vaikka valtiolle ja oppisin työssä eri vastuualueita. Yksityiselläkin voisi tehdä saman, ja kurssittautua johtamisessa yms. ja edetä esim. HR-asiantuntijaksi johtotehtäviin. Se olisi jo lähtökohdiltaan joustavampi ja laajempi ala kuin sairaalamaailma. - Valtiolla
Pitkän uran valtiolla tehneenä sanoisin, että vaikka avoimen yliopiston väylän kautta yliopistoon. Esim. hallintotieteessä on monia mielenkiintoisia pääaineita.
Valtiolla tradenomit eivät etene, tekevät samoja hommia kuin merkonomit. Ainoastaan yliopistotutkinnolla voi päästä vaativiin asiantuntija- ja esimiestehtäviin.
Yksityisellä puolella voi olla eri tilanne. - ererreererer
No mielummin joku käytännönläheisempi vanhemmalla iällä. Miten olisi sosiaalityö?
YTM / Tradenomi voisi olla ihan passeli kombo edetä vähän muuhunkin kuin perus sossun hommiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554172Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182751- 1402603
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152063- 151513
- 1061374
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731367Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581088- 931047
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211028