Aihe

Avensiksen väliaika tiedotus.

laatuautoilija

Nyt ajettu -12 diisseli farkulla 80000km. Ainuttakaan harmia ei ole ilmennyt. Ei edes ajovaloja ole tarvinnut vaihtaa. Kesärenkaat joutuu kohtapuoliin ostamaan.
Verokkina vaikkapa tunnettu vikakasauma Citikka , johon noilla kilometreillä olisi vaihdettu "koiranluut" kahteen kertaan, laakerit samoin ja lisukkeena jatkuvat sähkö riesat yms mukavaa.
Tämä on sitä laatuautoilua. Tosin ei noita kilsoja viellä paljonkaan, mutta vikavapaasti mennään vuodesta toiseen, kuten edelliselläkin Avella.

66

291

    Vastaukset

    • "Verokkina vaikkapa tunnettu vikakasauma Citikka , johon noilla kilometreillä olisi vaihdettu "koiranluut" kahteen kertaan, laakerit samoin ja lisukkeena jatkuvat sähkö riesat yms mukavaa. "

      Aika syvällä kyntää kaveri henkisesti kun oman auton paras puoli on se kun keksii toisten autoihin kaikenlaisia kuviteltuja vikoja. No sehän se taitaa olla terojen suurin tyydytys tojostaan.

    • Sä oot pakana, valehtelet sunnuntaisinkin. Joudut turmioon tai sä oot jo siellä kun toyotalla joudut ajamaan.

    • Vakkarin viiksi meni mun Ave-12 viime kesänä vaihtoon.... mutta uudessa autossa on takuu..... eikö shitikassa ole?

      • Kuinka tuollainen osa voi hajota, muissa merkeissä ne kestää auton iän.


      • Kuulehan reppana, jos sulla 2012 mallinen romu , niin miten 2014 kun se poiki, niin väität vielä et laaturukki.


      • Jep! -sinun kielen käytöllä kirjoitettuun ei kannattaisi edes vastata, mutta tosiasia on kuitenkin se, että minulla ei ole ollut tapana vasta 76tkm ajon jälkeen hehkuttaa yhtikäs mitään......

        PS. -lehmät poikivat.....


      • TheKöle kirjoitti:

        Jep! -sinun kielen käytöllä kirjoitettuun ei kannattaisi edes vastata, mutta tosiasia on kuitenkin se, että minulla ei ole ollut tapana vasta 76tkm ajon jälkeen hehkuttaa yhtikäs mitään......

        PS. -lehmät poikivat.....

        Joko satatuhatta riittää jotta voi kommentoida? Nyt -10 auris hybridillä eka satku takana.


      • Saahan tuosta kommentoida...... mutta hehkutuksia annetaan vasta sitten, kun 300tkm on ohitettu :-)


      • Näinhän se menee. Tai saahan sitä henkseleitään venytellä muutaman kymmenen tuhannen jälkeenkin jos kivalta tuntuu. Mutta ei pidä hämmästyä, jos moninkertaisen määrän rällänneitä vähän hymyilyttää.

        Toinen juttu noiden polttimoiden ja muiden vehkeiden vaihdossa on kuskien eri tasoinen toleranssi virheille.

        En minä pysty perustelemaan itselleni yli 50.000 km samalla xenonvaloparilla ainakaan talvikäytössä. Samoin kuluneista levyistä ja vaimentimista toisille huomauttaa katsuri ja toisilla vaihtuu jo ennen hylkyrajaa.


    • Todella harvassa autossa tulee itää vikoja noissa kilometreissä. Taitaa olla suurin ihme se, että joku on jaksanut ajaa noin paljon Toyotalla vuodessa.

    • "Verokkina vaikkapa tunnettu vikakasauma Citikka"

      Mutta tässähän nyt paskotaan omalle aisalle. Osa tojoistahan on sitikoita joihin on laitettu toytan merkki.

    • Minulla on tuollainen "verrokki" C5 HDi163 automaatti vuodelta 2011. Mittarissa on vähän reilut 100.000 km. Vielä ei ole koiranluita vaihdettu, eikä edes tunnu aiheelliselta. Normihuollot 20.000 välein riittää. Viime vuonna oli ensimmäinen katsastus, eikä ollut valittamista. Ajovalotkin ovat alkuperäiset xenonit, jotka varmaan kestävät auton iän. Niitä kun ei tarvitse valoisalla poltella.

      • Jaa mulla ollut C5, kyllä koiranluut oli vaihto kypsät 60tkm jälkeen, enkä todellakaan ole ainut jolle niin käy, päinvastoin olet saanut hyvän yksilön tai sit olet valehtelija.
        listat roikku jo uutena kuinka sattu ja vesivuoto peräkonttiin,pientä säätämistä enemmän tai vähemmän-ei vakuuta


      • Ei kuulosta oikein C5:lta. Vai listat roikkkuu ja vesivuoto peräkonttiin. Ettet vain ole ostanut jo kerran pahasti kolaroitua? Ne kannattaa kiertää merkistä välittämättä.


      • C5_väliaikatiedotus kirjoitti:

        Ei kuulosta oikein C5:lta. Vai listat roikkkuu ja vesivuoto peräkonttiin. Ettet vain ole ostanut jo kerran pahasti kolaroitua? Ne kannattaa kiertää merkistä välittämättä.

        No kyllä se uutena myytiin.
        listat kyllä roikkunut esim. TL:n kestotestissäkin ja on tyyppilistä ranskalaisille autoille.


      • No, täytyyhän sen olla totta, kun TL:kin noin kirjoittaa. Amen.


      • pientäsäätämistä kirjoitti:

        Jaa mulla ollut C5, kyllä koiranluut oli vaihto kypsät 60tkm jälkeen, enkä todellakaan ole ainut jolle niin käy, päinvastoin olet saanut hyvän yksilön tai sit olet valehtelija.
        listat roikku jo uutena kuinka sattu ja vesivuoto peräkonttiin,pientä säätämistä enemmän tai vähemmän-ei vakuuta

        Kuule oot sä sellanen itkijä, et jos sulla C5 ja listat roikkuis, niin sä oisit jo itkenyt Ranskan hallitukselle asti ja valittanu EU tuomioistuimeen. Tollasii idareita on onneks kohtuullisen vähän.


      • voi_hyvää_päivää kirjoitti:

        No, täytyyhän sen olla totta, kun TL:kin noin kirjoittaa. Amen.

        No kyllähän se petterille raamatusta ainakin Larmelan puheet menee, et silleen


    • "Ei edes ajovaloja ole tarvinnut vaihtaa"
      Oletko ajellut koko ajan lyhyillä vai pitkillä?

      • Automaatti vaihtaa valoisassa huomiovaloille, jotka ovat ledit. Lyhyet ja pitkät ovat käytössä vain pimeällä tai sateellä ajettaessa.


    • Voi sua ressukkaa, kun sulla on ollut huonoja autoja.
      Historiaan katsoen mulla ei ole allut missään autossa mitään vikaa jonka takia olis pitänyt mennä 6 kk aikana huoltoon.
      On meillä ollu Avensistakin ja Corollaa, kakkos- ja kolmosautoina, mökkimatkoille ja lähialueelle. Missään ei ole ollut mitään vikaa, 8v ja 130 000 km, mutta lopussa on ollut jarrut aivan loppu ja yhdessä kytkinkin, kun vedin sillä venettä järvestä.

      >>Ei edes ajovaloja ole tarvinnut vaihtaa<<
      kun tuiollaista kirjoitit, tasusin että oletpa ressukka ja melkoisessa masennuksessa, joka autossa pitää tuohon km vahtaa polttimoita, jos jännite on normaalilla tasolla.
      Tojota on hyvä auto, omassa vaatimattomassa luokassaan, mutta kyllä meillä' meni polttimoita, tai ei oikeastaan mennyt, vaihdoin lähipolttimot joka syksy ja aivan kaikki jossain 80 000 km kohdalla.

      • Aloittaja ei kertonut, onko autossa polttimoita kuluttavissa kohteissa oikeasti POLTTIMOITA....vai jotain muuta.

        -ainakin omassa 2012 Avessa on päiväajovalot ja takavalot LEDEJÄ, joiden EI todellakaan PIDÄKÄÄN hajota alle 100tkm aikana. -tähän lisättynä valoautomatiikka, niin varsinaiset ajovalot eivät kulu kuin pimeällä, joten niidenkin kestoikä on moninkertainen perinteiseen verrattuna!


      • Nyt kun muistutit, W211 Mersun lisäjarruvalon lisäksi juuri noissa jonkun mallin avensiksen pyöreissä takavaloissa näkyy todella paljon pimeitä segmenttejä.

        Foliovikoja kummassakinko?


      • Pyöreät takavalot ovat T25-mallissa (2003-2008)

        En tunne Aven 2.kopan valotekniikkaa, mutta on mutu muisti, että niissä olisi 1-polttimo ja valokuidut. -liekö kuitu rikki, irti tai likaantuntu?


    • Et maininnut ikääsi, oletko jo 10 v.

    • Toinen mokoma kilsoja mittarin, niin jo vaihtomoottoria pellin alle, sitä et Sitikassa tarvitsisi tehdä.

      • Autoilu on ihan mukavaa, kunhan ei typeryyttään erehdy Citikkaan. Siitä seuraa 7 vuoden onnettomuus, perheet hajoaa lapset joutuu huostaan otetuksi yms.


    • Kaverilla on Lada Niva vuosimallia 2007 ajettu 40tkm.Ainut hajonnu osa on ollu länsimaista (bossin)tekemä virranjakaja.Oikea maasturi.KylläPuuttinin väki osaa auton valmistuksen

    • Jo 80 tkm. Ostin itsekkin käytetyn auton, oli jo ajettu 180 tkm. Nyt mittarissa 280 tkm. öljyt on 30 tkm. välein vaihdettu. Saa nähä mitä seuraavaksi menee rikki. Ajetaan nyt kuiteski se 300 tkm. autolla ja kerrotaan miten on menny. Omaan autoon on kerran ne jarrupalat vaihdettu. Iskarit tulee kohta vaihtoon, mutta nämä osat pitää kaikissa autoissa joskus vaihtaa. Tosin on niitä jotka jaa 10 vuoden aikana sen 100 tkm. ja kehuu miten luja auto hänellä on, ei voi kun nauraa, tosin joillakin ei viitsi edes paljon ajaa. Ja onhan citikalla paljon mukavempi ajaa kuin tojotilla, vaikkakin niitä vikoja tuntuu olevan ainakin puheissa, itse en citikkaa omista harmikseni.

    • Tojo on oppinut 50 vuodessa tekemään kestäviä alapalloniveliä ja raidetangon päitä. Iskarithan niistä on jo loppu 100 tkm paikkeilla vaikka niillä ajellaan hiljaa ja kaikki kuopat väistellen. Muu tekniikka etenkin dieselit ja vaihteistot onkin sitten skeidaa.

      • Ei nyt noin. Normiajossa Toyotan iskarit kestää ainakin 350 000 -400 000 km eli ovat varmasti kestävämpiä kuin minkään muun merkin. Sama pätee muihin alustan palikoihin. Teillä liikkuu noita 500 000 km ajettuja Carinoita, LandCruisereita ja Camryjä, joissa on kaikki alustaosat alkuperäisiä, vain jarrupalat on vaihdettu.


      • kestääkestääää kirjoitti:

        Ei nyt noin. Normiajossa Toyotan iskarit kestää ainakin 350 000 -400 000 km eli ovat varmasti kestävämpiä kuin minkään muun merkin. Sama pätee muihin alustan palikoihin. Teillä liikkuu noita 500 000 km ajettuja Carinoita, LandCruisereita ja Camryjä, joissa on kaikki alustaosat alkuperäisiä, vain jarrupalat on vaihdettu.

        vai puoli miljoonaa ajettuja samoilla jarrulevyillä, nivelille ja iskareilla, et usko itsekään. Taitavat olla niiden yli 150000 auton joukossa, joita ei ole katsastettu eikä edes vakuutettu.


      • Ei tuo ole mikään uskon asia.... Itse menin sellaiseen ansaan, että vaihdoin 400tkm kohdalla ekan kerran edestä jarrupalat, enkä suuttanut levyjä vaihtaa.......

        -sitten 500tkm kohdalla piti vaihtaa jarrupalat uudelleen kun säästin em. 400tkm kohdalla, enkä silloin jo uusinut levyjä. Eli kyllä ne levyt voi kestää 500tkm..

        -ko, autossa on muuten etupään pallonivelet alkuperäisiä, vaikka 600tkm häämöttää, muutama tuhat enää jäljellä....


      • TheKöle kirjoitti:

        Ei tuo ole mikään uskon asia.... Itse menin sellaiseen ansaan, että vaihdoin 400tkm kohdalla ekan kerran edestä jarrupalat, enkä suuttanut levyjä vaihtaa.......

        -sitten 500tkm kohdalla piti vaihtaa jarrupalat uudelleen kun säästin em. 400tkm kohdalla, enkä silloin jo uusinut levyjä. Eli kyllä ne levyt voi kestää 500tkm..

        -ko, autossa on muuten etupään pallonivelet alkuperäisiä, vaikka 600tkm häämöttää, muutama tuhat enää jäljellä....

        Ajoit sitä vitun työmatkaasi asfalttitietä aamuin illoin pysähtymättä jotain 80 nopeutta. Kuka normaali ihminen haluaisi ajaa vanhalla Tojolla yli 10 vuotta?


      • Koville se ottaa joillakin romumerkeillä ajavilla Toyotan rautainen kestävyys ja laadukkuus. Citikan vuosisadan romuko vai vag konsernin nykypäivän totaallisesti hajoava auton kuvatusko tällä pazkan jauhajalla on?


      • Äläviitsisontia kirjoitti:

        Koville se ottaa joillakin romumerkeillä ajavilla Toyotan rautainen kestävyys ja laadukkuus. Citikan vuosisadan romuko vai vag konsernin nykypäivän totaallisesti hajoava auton kuvatusko tällä pazkan jauhajalla on?

        Saksassa on autoni kyllä tehty ja merkki alkaa M-kirjaimella, valmistusvuosi 2013. Mitä tulee Kölen auton kestävyyteen, niin eikös siinä ollut kansiremppaa jo lähes uutena ja vaihteistokin kaipasi myöhemmin korjaamista. Siinä jokin raidetangon pään tai jarrulevyn vaihto kalpenee kustannuksissa.


      • Vai ihan mersullako se pazkan jauhaja ajelee. Minä en kyllä tule mersulla ikimaailmassa ajelemaan jos tarvista semmoisille autoille olisi se on Lexus. Pazkoilla en ajelle. Itsellä ollut useita Tojo Avensiksia ja yhdessäkään ei ole ollut mitään ongelmia saati jotain konerempoja saksan romujen tyyliin.


      • sontaataas kirjoitti:

        Vai ihan mersullako se pazkan jauhaja ajelee. Minä en kyllä tule mersulla ikimaailmassa ajelemaan jos tarvista semmoisille autoille olisi se on Lexus. Pazkoilla en ajelle. Itsellä ollut useita Tojo Avensiksia ja yhdessäkään ei ole ollut mitään ongelmia saati jotain konerempoja saksan romujen tyyliin.

        kun 3 vuoden välein 40 tkm ajettuna jo kiire vaihtoon.


      • TheKöle kirjoitti:

        Ei tuo ole mikään uskon asia.... Itse menin sellaiseen ansaan, että vaihdoin 400tkm kohdalla ekan kerran edestä jarrupalat, enkä suuttanut levyjä vaihtaa.......

        -sitten 500tkm kohdalla piti vaihtaa jarrupalat uudelleen kun säästin em. 400tkm kohdalla, enkä silloin jo uusinut levyjä. Eli kyllä ne levyt voi kestää 500tkm..

        -ko, autossa on muuten etupään pallonivelet alkuperäisiä, vaikka 600tkm häämöttää, muutama tuhat enää jäljellä....

        Kyllä puoli miljoonaa kilometriä alkuperäisillä alustaosilla on normisuoritus millä tahansa Tojolla. Turha on euromerkeillä ajavien epäillä tätä. Autonasentajat kyllä tämänkin tietävät, kannattaa kysellä heiltä.


      • tojokansatietää kirjoitti:

        Kyllä puoli miljoonaa kilometriä alkuperäisillä alustaosilla on normisuoritus millä tahansa Tojolla. Turha on euromerkeillä ajavien epäillä tätä. Autonasentajat kyllä tämänkin tietävät, kannattaa kysellä heiltä.

        Puolessa miljoonassa joustintuen alalautaset ja yläpäät ruostuu jo puhki ja iskarit on tyhjät. Monikohan teistä vie sen 500000 km ajetun alle 500 euron arvoisen Tojon sille autonasentajalle, pihalla niitä itse paikkailette


      • tojokansatietää kirjoitti:

        Kyllä puoli miljoonaa kilometriä alkuperäisillä alustaosilla on normisuoritus millä tahansa Tojolla. Turha on euromerkeillä ajavien epäillä tätä. Autonasentajat kyllä tämänkin tietävät, kannattaa kysellä heiltä.

        Stadin taksikuskit kertoo teille totuuden Tojojen kestävyydestä. Avet on jostain syystä hävinneet lähes täysin taksista


    • Isillä on mersu, on se ihan hiano.

      • Aina kun Petteri jää alakynteen, se alkaa kirjoittamaan voittaneen nimimerkillä :-)
        -aika lapsi olet, jos luulet minua mustamaalavasi kommenteillasi.....

        TheKöle on palstan Jäärä, liki 15v kokemuksella ja on paistettu voilla ja margariinilla.....

        Toki tällä kertaa voin yhtyä kommenttiisi, että Isillä on Mersu ja se on ihan Ok.
        -olisi se nyt noloa, jos 150km ajettu käytetty auto, hankintahinnallaan yli 30te auto ei olisi hiano.....


      • TheKöle kirjoitti:

        Aina kun Petteri jää alakynteen, se alkaa kirjoittamaan voittaneen nimimerkillä :-)
        -aika lapsi olet, jos luulet minua mustamaalavasi kommenteillasi.....

        TheKöle on palstan Jäärä, liki 15v kokemuksella ja on paistettu voilla ja margariinilla.....

        Toki tällä kertaa voin yhtyä kommenttiisi, että Isillä on Mersu ja se on ihan Ok.
        -olisi se nyt noloa, jos 150km ajettu käytetty auto, hankintahinnallaan yli 30te auto ei olisi hiano.....

        Terve Köle, tässä 2024. Miten on mahdollista, että joku pystyy kirjoittelemaan sinun nimimerkilläsi? Olen aina luullut, että nämä tietokoneet ei sitä hyväksy.
        Hyvää kevään jatkoa - sama.


      • TheKöle on tällainen nopeasti keksitty nimerkki, koska tässä sisäänkirjautumisessa on esiintynyt omat ongelmansa..... ja on paljon helpompi aina heittää kommenttia näkemättä kirjautumisen vaivaa..... eli minä olen "Kölli", jota en koskaan saanut nimimerkin varaamisesta huolimatta omaksi rekisteröidyksi nimimerkiksi, vaan piti keksiä uusi eli nyt käytössä oleva "Tojo-Kölli" -myöhemmin palstan ominaisuudet menivät sellaiseksi, että kommentointi rekisteröidyllä nimimerkillä oli hankalaa ja laserasin "TheKölen" Köle tietenkin lempimi Köllille :-)


      • Eli mustalla värillä olevat nimimerkit ovat vapaata riistaa, sinisiä on vaikeampi väärentää..


      • Terve T-K, kiitos valaisusta näiden kirjautumisien suhteen. Toisaalta olenkin oppinut tunnistamaan tyylisi tässä vuosien saatossa.

        Kiitos asialliista kommenteista - vaikka joskus nämä "poikaset" pyrkivätkin sotkeutumaan jalkoihihisi :)


      • 2024 kirjoitti:

        Terve T-K, kiitos valaisusta näiden kirjautumisien suhteen. Toisaalta olenkin oppinut tunnistamaan tyylisi tässä vuosien saatossa.

        Kiitos asialliista kommenteista - vaikka joskus nämä "poikaset" pyrkivätkin sotkeutumaan jalkoihihisi :)

        Siinäpä aito perässähiihtäjän kommentti, mielistelijä. Oikein rupesi ällöttämään.


      • tönö-mölli kirjoitti:

        Siinäpä aito perässähiihtäjän kommentti, mielistelijä. Oikein rupesi ällöttämään.

        Kukin tavallaan.... mutta siitä ei pääse, että Ave on huippulaatua ja kestää ihan eri tavalla kuin sakukärryt tai patonkivankkurit. Ei ne ole satuja, jos joku sanoo ajaneensa puoli miljoonaa pelkillä öljyn ja suodattimen ja polttimoiden vaihdolla. Tojolla se menee normaalisti näin, muilla merkeillä ei pääse puoliakaan, joten uskokaa nyt, älkää enää viitsikö jauhaa, kiitos.


      • Avellä_pääsee kirjoitti:

        Kukin tavallaan.... mutta siitä ei pääse, että Ave on huippulaatua ja kestää ihan eri tavalla kuin sakukärryt tai patonkivankkurit. Ei ne ole satuja, jos joku sanoo ajaneensa puoli miljoonaa pelkillä öljyn ja suodattimen ja polttimoiden vaihdolla. Tojolla se menee normaalisti näin, muilla merkeillä ei pääse puoliakaan, joten uskokaa nyt, älkää enää viitsikö jauhaa, kiitos.

        vaan kunnon valheita.


    • Joo Audi kuskit on työsuhdeautokuskeja. Autolla ajetaan noi 60000km ja itse ei tarvitse välittää huolloista. Kyllä ne on eri autot mitä pitää itse maksaa kuin nuo työsuhdeautotilastot.

    • Onneksi uusiin tulee kohta BMWn dieselit. Ei tartte maahantuojan maksaa 100 tkm moottorinvaihtoja sen jälkeen.

    • 120000 se vielä kestää! Sitten kone entinen! Kokemusta on. Toyota diesel made in Poland!

      • Puola ei kuullosta yhtään huonommalle kuin esim. Unkari. Ja sieltähän tulee mitä?


    • Oma C5 oli juuri 100.000km:n huollossa. Vaihdettiin oljyt ja suodattimet. Mainittiin, että seuraavassa huollossa on vaihdettava jarrupalat eteen. On se kauhaeaaa, kun vikaa riittää.

      ps. jos ajovaloja ei ole tarvinnut vaihtaa 80.000 km:n matkalla, niillä tuskin mitään näkeekään. Nimittäin tehokkaammat polttimot kestävät vähemmän aikaa, ja "katsastusvarusteet" kestävät ikuisesti. Normipolttimot siinä välissä. Suosittelen tarkastamaan jännitteen lampun kannasta. Olisikohan liian ohuet piuhat?

    • Natiseeko kojelauta? Minun avessa natisi niin helevetisti. Eihän se ajamista estä mutta viiksetti kyllä kun bilikka kumminkin maksoi melkein 36 tonnia.

    • Ostin takavuosina Pösö 505 dieselin,silloin ajettu 660000km,ajelin sillä 9v. aikana kaikilla keleillä n.400000 ja laitoin sitten kiertoon kun alkoi ruostumaan takanurkista. Kerran meni mang. venttili pumpusta ja jarrupaloja monet ja muutama ohjausnivel. Uusi omistaja soitti vuoden kuluttua ja sanoi että hyvin pelaa ja hän laittoi siihen turbon että vetää vaunua paremmin.

    • 80tkm on autolle kuin autolle mitätön kilsamäärä ja vain todella harvassa yksilössä ilmenee jotain vikaa. Valmistusviat tlee esiin kahden ensimmäisen käyttövuoden aikana ja korjataan takuun piikkiin.

      • Niin on paitsi saksalaisissa autoissa WW:n romut hajoaa ennen sitä , kuten olemme taas saaneet lukea. Samoin bemarit.


    • Mitä kuuluu Kölen Avelle?

      • "missä_on_Köle" -täällä reippaana! .-)

        Kysytäänkö nyt 1998:sta vai 2012?

        1998: Uusi omistaja oli ajanut 2v. ja 25tkm samoilla öljyillä, mutta kone vaan käy.
        12/2014 jarrupala oli irronnut kengästä, ko. seppä oli luullut että käsijarrun vaijeri oli oli jumissa ja katkaissut sen. -saanut auton kuitenkin taas liikenteeseen. 600tkm siis edelleen tavoitteena......

        2012: Eihän tässä uudenkarhiassa ole ollut kommentoitavaa, palsta näyttää kuolleen meistä aidoista "Teroista", joten pettereihin kyllästyneenä olen ollut aika hiljaa....... Eihän tämä uusi mikään viaton ole ollut, kuluva vuosi näyttää seuraavaa:
        3.vuoden KÄYTTÖKULUT JA TAPAHTUMAT

        -vero 522e
        -vakuutus 797e

        Autotarvikkeet, kemikaalit ja pesut

        -puhd./hoitotuotteet (10,90e)
        -maksulliset pesut 1kpl (65,00e)
        -lasinpesunesteet (32,65e)

        24.10.14 64620km: 3. vuosi alkaa
        24.11.14 67501km: Takaluukku sulkeutuu huonosti -kiristetty löystynyt lukon vastakappale (takuuna)
        18.02.15 75553km: 75tkm määräaikaishuolto ( pyyhkijän sulat vaihteistoöljy, oma tahto) (325e, Pori R-Jouppi)
        19.02.15 75620km: Vahaus (P.Hiltula 90e)


      • "missä_on_Köle" -täällä reippaana! .-)

        Kysytäänkö nyt 1998:sta vai 2012?

        1998: Uusi omistaja oli ajanut 2v. ja 25tkm samoilla öljyillä, mutta kone vaan käy.
        12/2014 jarrupala oli irronnut kengästä, ko. seppä oli luullut että käsijarrun vaijeri oli oli jumissa ja katkaissut sen. -saanut auton kuitenkin taas liikenteeseen. 600tkm siis edelleen tavoitteena......

        2012: Eihän tässä uudenkarhiassa ole ollut kommentoitavaa, palsta näyttää kuolleen meistä aidoista "Teroista", joten pettereihin kyllästyneenä olen ollut aika hiljaa....... Eihän tämä uusi mikään viaton ole ollut, kuluva vuosi näyttää seuraavaa:
        3.vuoden KÄYTTÖKULUT JA TAPAHTUMAT

        -vero 522e
        -vakuutus 797e

        Autotarvikkeet, kemikaalit ja pesut

        -puhd./hoitotuotteet (10,90e)
        -maksulliset pesut 1kpl (65,00e)
        -lasinpesunesteet (32,65e)

        24.10.14 64620km: 3. vuosi alkaa
        24.11.14 67501km: Takaluukku sulkeutuu huonosti -kiristetty löystynyt lukon vastakappale (takuuna)
        18.02.15 75553km: 75tkm määräaikaishuolto ( pyyhkijän sulat vaihteistoöljy, oma tahto) (325e, Pori R-Jouppi)
        19.02.15 75620km: Vahaus (P.Hiltula 90e)


    • D4D vika jos mikä on niin tyyppivika kuin vain olla voi. Pienenkin paikkakunnan diileri on vaihtanut muutamassa vuodessa yli 100 moottoria takuuseen. On ollut 2.0:aa ja 2.2:sta. Toyota on hanskannut tiedottamisen paremmin kuin hyvin. Hyvin vähän on ollut medioissa juttua D4D tyyppiviasta, vaikka vian esiintymislaajuus ja korjauskustannukset ovat kammottavaa luokkaa. D4D moottorinvaihtoja lienee tehty Suomessa tuhansia.

      • Älä houraile olemattomia. Keksi joku uskottavampi loru. Itsellä ollut useita Tojo diisseleitä ja tuttava piirissä myös eikä yhdessäkään ikinä mitään ongelmia. Nyt 2010 mallinen jolla ajettu 155000km , eikä ainuttakaan ongelmaa. Normaalit kulutusosat vaihdettu kuten jarrupalat ,yksi ajolamppu siinä kaikki. Revi siitä palstan vakio hörhö. Kesällä tulee uusi Ave. Arvaas mikä minun uusi auto merkki taas on. Ei ainakaan saksalainen pazka läjä eikä ranskalainen pelle auto.


    • Vaihda äkkiä pois rakkine toyo ennen kuin käy kuin shellin kaverille moottori uusiks meni

    • Ostin kaks diesel toyotaa kerralla! Ensimmäisen ja viimesen!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      12816
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

      Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      6062
    3. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

      Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      89
      4738
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

      Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      97
      3359
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

      Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      2469