ruoka-hinnasto

apuja_

Olemme menossa ranskaan mutta mietin kuinka kallista on mennä syömään jos meitä on 4 ihmistä

7

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin_matkaaja

Kaikkea satasen ja parin tonnin välillä. Via Michelinin kartasta näkee hintoja suuntaa antavasti.

http://www.viamichelin.com/web/Maps

Itse käytän Michelinin Pariisin pientä punaista. Se on ollut viime vuosina oma oppaansa, ei pelkästään erillispainos Ranskan oppaasta. Siinä on kalliiden paikkojen lisäksi hyviä halvempia. Itse käytän niitä yhden ja kahden haarukan paikkoja.

Hakuehtona tuossa nettiversiossa joko Paris tai sitten postinumero 750XX, eli esimerkiksi viides kaupungosa on 75005.

• Baguette

Keskiverto ateria maksaa 13 euroa perusravintolassa. Mutta voit saada aterian niinkin edullisesti kuin 7 euroa tai sitten jos haluat, saat sitä rahaa menemään monia kymmeniä euroja per annos.

• proud_parisienne

Riippuu kuule ihan siitä, mihin aiotte mennä syömään. Kalleimmissa ruokapaikoissa voi maksaa yli 10 euroa, mutta kannattaa etsiä mieluummin joku sellainen, joka ei ole liian syrjässä eikä kumminkaan ihan keskustassakaan. Pariisista(kin) löytyy näitä halvimpiakin ruokapaikkoja, kunhan osaa etsiä eikä änkeä turistimassaruokakohteisiin...

• Reissaajat

Olemme budjettimatkalaisia, mieheni ja minä. Meillä oli iki-ihana Nizzan reissu tässä pari vuotta sitten. Onneksi matkan hintaan kuului aamiaiset. Budjettimme nimittäin salli meidän syödä "ulkona" ainoastaan täytettyjä patonkeja ja croisantteja. Kahvilassa otimme vain pelkät kahvit.
      Retkillä sentään söimme hienosti, kuten toisetkin. Nautimme matkasta erittäin paljon!
      Kyllä meille saa nauraa, nauramme itsekin ja matkustamme halvalla !!! :D:D

• Pariisi_matkaaja

Jos ei voi tutustua paikalliseen ruokakulttuuriin laajemmin, jää aika paljosta paitsi.

• Mommu1

Toisaalta ruokakulttuuri on vain yksi osa kulttuuria, Pariisissa on niin paljon muuta. Melkeinpä siellä elää niillä tunnelmilla, näkymillä, äänillä... Mekin budjettimatkalaisina vitsailemme, että eiköhän sieltäkin jonkun metrolinjan päästä löydy Ikea lihapullineen. No Ikeaa ei ole tarvinnut etsiä. Kohtuuhintaista ruokaa olemme löytäneet, milloin parempaa, milloin huonompaa. Pariisi on vienyt sydämemme, vaikka ruokakulttuuriin emme kovin laajasti ole tutustuneet.

• Pariisin_matkaaja
        Mommu1 kirjoitti:

Toisaalta ruokakulttuuri on vain yksi osa kulttuuria, Pariisissa on niin paljon muuta. Melkeinpä siellä elää niillä tunnelmilla, näkymillä, äänillä... Mekin budjettimatkalaisina vitsailemme, että eiköhän sieltäkin jonkun metrolinjan päästä löydy Ikea lihapullineen. No Ikeaa ei ole tarvinnut etsiä. Kohtuuhintaista ruokaa olemme löytäneet, milloin parempaa, milloin huonompaa. Pariisi on vienyt sydämemme, vaikka ruokakulttuuriin emme kovin laajasti ole tutustuneet.

Ruokakulttuuria se on se paikallinen kulmakapakkakin, jossa eksynyt turisti kävi edelliskesänä, mutta jossa korttelin väki käy syömässä säännöllisesti! Itse ostan aina mukaan Michelinin pienen punaisen. En hae niitä tähtiravintoloita, vaan minulle kelpaa yksi ja kaksi aterinta.

Kirjan laatu on tosin mielestäni huonontunut. Aikaisemmin se oli tiiviimpi paketti, mutta nyt siitä on haluttu tehdä paksumpi ladontaa väljentämällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      109
      7068
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5221
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      145
      3211
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2611
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      35
      2297
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1262
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1222
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1123
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      67
      1106
    Aihe