Näinpä sitä sitten tänään sunnuntaina potkaistiin prätkä tulille täällä Lounais-Suomessa,
Erittäin hieno ajokeli oli tänään. Kadutkin ihmeen puhtaat hiekotussepelistä ja pölystä.
Ketkäs muut ovat ehtineet kauden 2015 aloittaa ja missä?
Aloitin kauden
21
83
Vastaukset
- Eivielä
Eipä tunnu palstalla vielä moottoripyöräilijöitä liikkuvan. Harrikkapalstalla tosin on yksi aktiivi puolijauhoinen trollaamassa, mutta muuten on hiljaista vielä.
- JÄRKI-PÄÄSSÄ
Vapusta syyskuun loppuun joka vuosi, muut voi leikkiä miten haluaa
- BAINU_VIDDUUN
Penis
- jylinää
Porissa bongattu kevään eka harrikka tänään jylisemässä pitkin katuja, sekä ainakin 10 kyykkypyörää/enduromallia.Kyllä se kevät sieltä tulee :)
- Mika222222222222
Kävin ottamassa ensimmäiset savut eilen lähinnä tarkistin, että kaikki pelaa, mutta kohta on ajokauden startti edessä:-). Vaihdoin tehoputken intikkaan Propipen ja on kyllä pyörässä nyt rähinää ja meininkiä joskin meteli on aika infernaalinen oikein itseäkin pelästytti. Tulee varmaa aika tyhjäkäynnillä löplöteltyä ihmisten ilmoilla tuolla pakarilla:-). Varmistin kuitenkin sen laillisuuden ja vaikka ei uskoisi, niin kyllä se jää desibelirajojen alle vielä ihan kirkkaasti joten eipä tässä muuta kuin rock on.
- tietokiinnostaa
Kerrohan minkälainen intruder on ajo-ominaisuuksiltaan kun kyseessä on kuitenkin aika isokoneinen ja kokoinen pyörä? Jos on kokemusta myös muista isoista pyöristä voisitko verrata kokemuksiasi niistä intruderiin?
- Mika22222222222222
No mikäs siinä, minä olen tykännyt kyllä intikasta. Mun kokemus on tietenkin tosi rajallinen ja kapea eli olen joskus kokeillut M1800 intikkaa ja tämä minun pyörä on VL1500 ja vuosia sitten ajelin pikkuisen Yamahan Dragstarilla 600cc ja Yamaha Virago 535 sekä intikan vs800 olen lyhyesti ajanut. Enemmän kokemusta on Yamaha TDM850 matkaendurosta joita mulla oli kaksi peräjälkeen ennen tätä intikkaa.
No tämä VL1500 on on iso pyörä siis pitkä akseliväli ja se on painava. Pidän siitä, koska olen itse iso mies. Tässä on jämerä jousitus ja tämä kantaa hyvin kuormaa ja sopii erityisen hyvin matka-ajoon kaksi päällä. Pyörän pitkä akseliväli tekee myös sen, että tämä on tilava kahdenkin istua ja matka-ajossa tämä on vakaa ja tunnoton tuulelle, mikä korostuu matalan painopisteen takia. Leveä norsunkorvasatula on mukava eikä takapuoli puudu ja astinlaudat antavat tilaa vaihdella asentoa ja siksi jopa 150km vedot pysähtymättä onnistuu suhteellisen helposti. Takamatkustajan jalkatapit tulevat aika ylös, mikä aiheuttaa matkustajalle helposti jyrkähkön polvikulman ja aika monet ovat tuunanneet takajalkatapeille siirtosarjoja. Tämä johtuu siitä, että yhdellä sivulla olevat tuplaputket eivät jätä paljoa tilaa matkustajan jaloille. Tämän vuoksi myös sivulaukut pitää olla mallia matalat, mikä tietenkin merkitsee tilan puutetta tavaroille. Moottori on vääntävä ja maksimiväännöt tulevat hyvin matalilla kierroksilla eli vääntöalue on iso, mikä tekee ajamisesta vaivatonta ja mukavaa kun voima on kaiken aikaa läsnä eikä pyörää tarvitse käskeä.
Kääntöpuolena tuolle edellä mainitulle on sitten se että tämä ei ole kovin ketterä ja itse enduron jälkeen kanttailin koko ajan astinlaudat tiehen ennen kuin opin ottamaan mutkat niin rauhallisesti kun tämä pyörä vaatii. Pyörä n suorituskyvyssä ei muuten ole valittamista, mutta vauhdikkaaseen ajoon tämä ei sovi tai ei ole suunniteltu. Toki tämä menee ihan jouhevasti ja pyörän koko tulee esille hitaissa vauhdeissa ja esim parkkipaikalla. Toinen tämän pyörän heikkous on vähän alitehoisen tuntuiset jarrut eli kun pyörä on painava ja etujarrulevyjä vain yksi niin äkkijarrutuksessa voi tulla äitiä ikävä ja itse en ole onnistunut jarruttamaan renkaita lukkoon kuin kerran molemmat ja pari kertaa takarenkaan. Toisaalta tämä on tasapainoinen eikä yllätä kuljettajaansa ja tällä pyörällä voi takajarrulla jarruttaa paljon reilummin kuin monilla muilla pyörillä.
Intikoista VS- sarjan pyörät ovat suositumpia rakentelun kohteita ja sopivatkin tuunattaviksi. VL:t annetaan yleensä olla aika tehtaan jäljiltä ja vain pientä koristelua. VS intikat ovat ajoltaan ketterämpiä, mutta suorituskyvyltään aika lähellä tätä. M1800 on selvästi sporttisempi siinä on lyhyempi akseliväli ja se on muutenkin kevyempi ja sitä ervostavat sellaiset jotka haluavat ajella välillä vauhdikkaasti. Sekä VS että M- sarajan pyörissä on satulat kapeampia joka tuo ketteryyttä ja hallittavuutta ja niissä kummassakaan ei ole astinlautoja vaan jalkatapit mitkä ominaisuudet tuovat hallittavuutta ja ketteryyttä, mutta matka-ajossa ne ovat sitten vähän raskaampia ja VS on vakiona ajoltaan vähän kiikkerämpi matkalla. M sarjalaisesta en osaa sanoa kun en ole ajanut sellaisella tarpeeksi. Toisaalta mikään kustomi ei yllä ketteryydessä matkaenduron tasolle eikä vauhdikkuudessa matkasportin tasolle, mutta se ei haittaa koska vauhdin hurman saa paljon hitaammissa nopeuksissa.
Mitä muistan Viragoa, niin oli se paljon kiikkerämpi kuin nämä isot matkakustomit ja Dragstarista muistan tykänneeni, mutta sen suorituskyky tai oikestaan suorituskyvyttömyys häiritsi, mutta tästä on aikaa sen verran etten osaa vertailla. Yleisesti sanoisin, että Yamahan Wildstar ja Midnightstar ovat vähän sirompia kuin tämä VL intikka, mutta ovat perinteisempiä ja harrikkamaisempia (remmiveto, tönärimoottori, yksikaulainen kampiakseli). Yamahoita pidetään yleisesti laadukkaina, mutta on intikkakin lujan pyörän maineessa.
Harrikoilla en ole ajanut enkä viktorialla enkä indianalla (olisi mukava joskus päästä kokeilemaan). - Mika222222222222
Unohdin sanoa, että matka-ajon kannalta Villen tankki on kyllä aika pieni vain viitisentoista litraa ja normikulutuksella se meinaa reilun kahdensadan kilometrin toimintasädettä. Käytännössä lapissa kyllä tankkasin melkein aina kun näin huoltikan. Tosin customeissa on aina vähän kehno tuo toimintamatka esimerkiksi matkabemarilla pääsee kuulemma kuutisenkin sataa tankkauksella ja mun TDM:lä pääsi helposti neljäsataa jopa neljä ja puolisataa kilsaa tankillisella.
- 500kuutijota
Senverta kautta aloiteltu että tallin ovi avattu,MR prätkä punnattu ulos aurinkoon ja poljettu käyntiin todettu että kaikki ok jahka ne oikeat ajokelit tulee,meinaan että en lähde tuonne palelemaan muutaman plus asteen petolliseen auringonpaisteeseen jossa päätie on kyllä sula mutta sivutiet piha jäässä!
- erkkipaavali
Ajeltu on koko talvi täällä Guordamarissa, ja kunhan siellä ilmat ovat sopivan lämpöiset niin Intikan keula kohti Suomen kaunista kesää,
- ikimotoristi
aloitin etelä suomessa 27.2.2015, eipä ole ennen koettu
- Mpväkivaltaa
Harrikat sun muut ovat kesän syöpä. Ottakaa polkupyörät, olkaa miehiä älkääkä raiskatko suvea.
- Gilera.1000.Gts
Haista sinä jussi iso PERCE
- Häippäskääpois
Miksi nämä turhan jorisijat tänne palstalle tunkevat? Eikös täällä ole telle sopiva Maailman menoa osiokin.
- jussileikeuli
Ja jos uskallatte tulla päin naamaa jotakin sanomaan, niin teitä todennäköisesti läpsitään ajohanskalla naamaan!!
---tuskimpa poju tulee mopollaa keulii kun tuut mopos kanssa päristelee---kaulan kohdille pingotettu vaijeri....sit pelataankin sun päälläs potkupalloa!!! - jussillakeulii
jussileikeuli kirjoitti:
Ja jos uskallatte tulla päin naamaa jotakin sanomaan, niin teitä todennäköisesti läpsitään ajohanskalla naamaan!!
---tuskimpa poju tulee mopollaa keulii kun tuut mopos kanssa päristelee---kaulan kohdille pingotettu vaijeri....sit pelataankin sun päälläs potkupalloa!!!kukkahattupellen tyhjää puhetta siinä! Ei mitään vaijereita ole ikinä näkynyt, eikä näy ensikesänäkään, sen verran munattomia ovat kaiken mailman äänistä kitisijät.
Ennuste ensikesäksi: Moottoripyörien revittelyääniä kuuluu kesällä ihan varmasti, kuten aina ennenkin, yhtäkään vaijeria ei näy yhtään missään! Muutamat sakot joku voi saada ja paria kukkahattua läiskitään taas poskille motoristien toimesta!
Sunnuntaina 8.3. jo päästelin reilun 200 kilsan siirtymän ja sen jälkeen pyörä on ollut käytössä, paitsi maanantaina. Kylmäähän se kyyti vielä on, mutta vaatteilla siitä suoriudutaan. Hiekkaisen asfaltin kanssa saa olla tarkkana ja eilisaamun pakkasessa oli hiukan jäätäkin yhdessä risteyksessä. Lienen hullu...
- 00000000000000
Moottoripyörän käyttö on yleistä salaisen palvelun työntekijöillä
- näppärätsormet
Päivän kuvaksi valikoituu http://bit.ly/1BDYiqv
- prrrrrr
Pyöräkausi avattuna 2.3.2015 n 700 km jo ajettuna, sitä tuntee taas elävänsä!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869