Minä ja yksi ystävä

Roskatynnyri

Oon 13-vuotias ja kärsin huonosta itsetunnosta en keksi itsestäni mitään hyvää..
Ja koulussa mulla on vaa yks kaveri ja ärsyttää ku muilla on nii paljo kavereita ja ne aina kattoo ku ollaan aina kahestaa :(
Sit ne muut ei uskal tulla puhuu mul ku luulee et oon jotenki outo.
Koska punastun aina koko ajan joka asiasta.

Ja se ei todellakaan auta että pojat pilkkaa mua ja mun kaverii

4

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalis

      Onneks sul on yks ystävä.Käytätkö peittävää meikkivoidetta se ainakin hälventää punaisuutta joten ei tarvi sen takia jännitellä.Et varmasti ole outo muiden mielestä,mitä jos vain itse alkaisit puhumaan jollekin luokkakaverille jotain yleistä tai kysyt koulutehtävistä ym.tsemppiä!

    • En näe ongelmaa kaverimäärässäsi. Itselläni on vain yksi kaveri, ja lisäksi tuttavia joitten kanssa puhun vaan yleisellä tasolla. Minua on joskus itseänikin harmittanut se että minulla on vaan yksi paras kaveri. Nykyään olen iloinen ja ylpeä siitä että minulla on vain yksi kaveri. Tämä kaverini on luotettava ja hänen kanssaan voin puhua mistä vain. Tässä vain yritän sinulle selittää, että mielestäni laatu korvaa määrän. Eli vaikka sinulla olisi 10 kaveria, niin et välttämättä olisi yhtään onnellisempi. Eli jos nuo 10 kaveria olisivat ns. vain hyvän päivän tuttavia. Eli heille voisi puhua vain yleisellä tasolla ja he haluaisivat vain kuulla iloisia asioita. Kuka nyt sellaisia kavereita tarvitsee? Minusta on hyvä että sinulla on yksi hyvä ystävä kuin 10 tuttavaa. Ole iloinen ja ylpeä siitä että olet löytänyt oikean ystävän.
      Itsetuntoa kannattaa treenata niin, että esimerkiksi halaa itseään ja sanoo että "olen ihan yhtä hyvä kuin muutkin". Jokaisessa on jotain hyvää. Kukaan ei ole turha.

      Hyvää kevättä sinulle ja koitahan pärjäillä! :)

    • Weirdmom

      Komppaan edellistä kirjoittajaa. Kyllä yksi aito ystävä on parempi kuin monta pinnallista kaveria. Pidä hyvää huolta ystävyydestä. Olet onnekas kun olet saanut ystävän.

      Sitten tuo punastuminen. Älä murehdi, se on kaunista :). Näytät terveeltä ja kauniilta vaan. Olen aina pitänyt punastuvia ihmisiä kauniimpana kuin tuhkan harmaan sävyiset, joiden aitoudesta ei pysty päättelemään lainkaan. Älä peitä sitä.

      Punastumisen määrään pystyy vähän vaikuttamaan, harjoittelemalla vaikka peilin edessä. Sano itsellesi ääneen peilin edessä: olen kaunis tällaisena kun olen! :) koska niinhän sinä olet. Ei sitä pidä jännittää. Minkäs sinä voit sille, että olet luonnonkaunis? Muut katselee ehkä miettien, miksi he eivät saa mitään punaa poskiin ilman meikkiä? :)

      Ethän vertaile itseäsi muihin? Me olemme kaikki erilaisia. Jokaisella on joku juttu omassa kehossa mihin ei ehkä ole niin tyytyväinen. Ihan jokaisella. Huomaat kyllä ne asiat itsekin, tarkkailemalla ja kuuntelemalla muita.

      Luota itseesi. Sinussa on paljon hyvää ja kaunista!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe