Uusiomotoristien kyllästyttyä harrastukseen ja wannabe bikereiden palattua takaisin purjeveneilyn pariin on koittanut taas ostajien kulta-aika.
Nettimoto on pullollaan niin vanhoja kuin uudenkarheitakin Harrikoita polkuhintaan ja pyynneissäkin on vielä reilusti ilmaa, samat pyörät roikkuu myynnissä kuukaudesta toiseen. Reilusti alle kymppitonnin saa jo vaikka minkälaisen big-twinin ja pikkuisia saa viidellä tonnilla loistokunnossa.
Tämä markkinatilanne on mannaa harrastajalle, ihan hyvä vain, että viikonloppubikerit vetäytyy pois harrastuksen parista, kun eivät voi enää elvistellä kalliilla pyörillä ja statuksella. Oikea HD -harrastaja ei ole kiinnostunut statuksesta eikä toisten mielipiteistä sen kummemmin kuin rättisitikka tai Ural -harrastajakaan, tärkeintä on että ajaa millä ite tykkää ja harrastuksen parissa oleva yhteisöllisyys. Muu maailma eläköön omaa elämäänsä.
Nyt on ostajan ja tosi harrastajan markkinat
38
156
Vastaukset
- Ikäloppu
No jatkoa ajatellen ja pitkällä tähräyksellä ei ole hyvä että porukoita vetäytyy pois harrastuksen parista vai mitä!
- justrider
Jatkoa ajatellen on nimenomaan parempi, että turhat porukat vetäytyy pois harrastuksen parista. Kun harrastajien määrä on lisääntynyt, on myös lisääntynyt kaikenmaailman valitus moottoripyöräilijöistä ja noussut esiin vaatimuksia harrastuksen verottamisesta, katsastuksista ym. Pienemmän piirin harrastus saa olla enempi rauhassa, eikä tässä mitään huomiota olla hakemassa, kuten nämä wanna-be bikerit.
- Hyvästivaan
Samaa mieltä, että talouskasvun synnyttämät muotibikersit voivat palata golffin pariin.
Omaksi iloksi tässä ajellaan eikä itseään mainostaen. Samoin mp-harrastuksesta voisivat ottaa loparit nämä palstan trollaajat, jotka ovat yhtä vähän baikerseja kuin muotipelletkin. - Helmut
Hyvästivaan kirjoitti:
Samaa mieltä, että talouskasvun synnyttämät muotibikersit voivat palata golffin pariin.
Omaksi iloksi tässä ajellaan eikä itseään mainostaen. Samoin mp-harrastuksesta voisivat ottaa loparit nämä palstan trollaajat, jotka ovat yhtä vähän baikerseja kuin muotipelletkin.Mikä ihmeen talouskasvu? ...tu Suomessa mitään oikeaa talouskasvua ole ollut sitten 1968. Senjälkeinen talous on ollut velkavivutusta ja keskuspankkien korkosäännöstelyä!
- raaauhallisestiiiii
Nyt kannattaa vaan pistää jäitä hattuun ja jos tinkiä pitää niin kaupoille vasta jussin jälkeen ja lähtee vaikka tianatulle etelänmatkalle ostokuumetta haihduttelemaan....näyttää pyyntihinnat olevan katossa näin keväällä.
- OnlyUSdesign
Eipä se ostaminen kohtuuhinnalla ole mitenkään helppoa, mikäli mielii saada aitoa "Milwaukee" designia - mikä ainakin minulle on ehdoton edellytys HD:ssä. Suurin osa myytävänä olevista pyöristä on pilattu mitä mielikuvituksemmilla "härmä" desingilla. Jännä juttu on myös se, että noiden itse enemmän tai vähemmän huonolla maulla muunneltujen pyörien kuvitellaan olevan jopa arvokkaampia kuin alkuperäisten - nähtävästi kuvitellaan, että oletetun pyyntihinnan päälle voitaisiin laskea jokaisen muutetun nippelin hinta mikä siihen on ostettu jälkikäteen - valitettavasti tällainen homma harvoin toimii kulkupeleissä. Itse ainakin lasken puuttuvien alkuperäisosien hinnan ja vähennän sen kokonaisuuden pyyntihinnasta - koska nuo puuttuvat osat olisi kuitenkin ostettava.
- Mika222222222222
Makuhan on vähän kuin perse, jokaisella omansa. Mutta mitä osien vaihtoon tai niiden arvoon tulee, niin kai se vähän riippuu minkä laatuisilla tarvikeosilla niitä alkuperäisosia on korvattu. Halvat kiinan varaosat tietenkin laskee pyörän arvoa ja kriittisissä paikoissa myös laatua. Itse en ainakaan haluaisi että pyöräni vaikkapa jarrusatula olisi tehty jostakin kiinantinasta.
Toisaalta harrikkaan on saatavana todella kallista ja laadukastakin rautaa ja jos sellaista on pyörään laitettu, niin miksipä sitä ei jonkin arvoiseksi noteeraisikin. - lentokonemekaanikko
En tiedä mistä pyöriä olet kattellut, mutta kelpo Softaileja on myynnissä jo reilusti alle kymppitonnin pyynnillä FXD:t ja Dynat vielä halvempia, hyviä Shoveleita on jo 7 tonnin pyynnillä. Sportstereita saa jo säästpossun kolikoilla :) Useinhan niissä on jotain pikku osaa vaihdeltu, mutta harvoin ihmeempiä ja orkkisosia lojuu joka pajalla hyllyssä, jos haluaa täysin alkuperäiseksi laitella. Ja kannattaa muistaa, että tänä päivänä on nettimotossa ilmaa hinnoissa 20-30% merkistä riippumatta. Kantsii tarjota 10-20 pyörästä, niin löytyy se viikonloppu paikeri, joka haluaa talliinsa tilaa, muut voi roikottaa pyöriään myynnissä vuodesta toiseen. Ite ostin kolme vuotta sitten pyörän viimeksi ja myin syksyllä, nyt kun rupesin katselemaan uutta, niin myynnissä oli jopa samoja vehkeitä joita oli kolme vuotta sitten tyrkyllä :)
Ja kuten muutkin todenneet, niin tekee vaan harrastukselle hyvää, kun motoristia leikkivät tyypit luopuu hommasta ja alkavat harrastamaan jotain mistä oikeesti tykkäävät-. - OnlyUSdesign
Nettimotoa yms. on tullut koko talvi koluttua, mutta yhtään Softtailia ei ole tullut alle kympin vastaan. Tai on kyllä tullut, mutta ne sitten pitäisi kyllä rakentaa uudelleen alkuperäiseen kuosiinsa. Sporia näyttäisi olevan kaupan lähes alkuperäisessä kuosissaan 7000-8000 hintaluokassa, mutta se ei nyt ole se mikä on hakusessa - hieman liian ahdas minulle.
- lentokonemekaanikko
OnlyUSdesign kirjoitti:
Nettimotoa yms. on tullut koko talvi koluttua, mutta yhtään Softtailia ei ole tullut alle kympin vastaan. Tai on kyllä tullut, mutta ne sitten pitäisi kyllä rakentaa uudelleen alkuperäiseen kuosiinsa. Sporia näyttäisi olevan kaupan lähes alkuperäisessä kuosissaan 7000-8000 hintaluokassa, mutta se ei nyt ole se mikä on hakusessa - hieman liian ahdas minulle.
Onhan tuolla nytkin 8-10 tuhannen pyynnillä parikymmentä softailia myynnissä, ei taida yhdessäkään olla runkomuutoksia tehty. Pääosin jotain satulaa, stongaa ja ehkä putkia sekä pikku nippeleitä vaihdettu. Jos sellaiset muutokset on customissa ongelma, niin kannattaa unohtaa koko HD ja customit yleensäkin. Pyynneistä saa vielä tonnin-pari pois, mikäli osaa suutaan vähän aukoa ja orkkisosia vaikka hdcf foorumin kautta haalimaan. Custom osista saa käytettynäkin myydessä yleensä enempi jengin hyllyissä notkuvat orkkisosat maksaa. Monilla on antaa orkkisosat mukaankin bolt-on customoidulle pyörälle.
Voi yhren kerran tätä uusavuttomien "motoristien" meininkiä, kun joku vaihdettu stonga ja satula tai tehty maalaus on katastrofi.
Pikkunäppärä tyttökin osaa ostaa kelpo Softailin 8000 tonnilla, jopa alle, irrottelee "custom" osat ja myy ne foorumeilla, ostaa tilalle orkkisosat ja tienaa vielä 500 vaihdon kautta, ellei peräti ole orkkispalikat tulleet mukaan, jolloin hankitun pyörän hinta vaan halpenee.. Uudenkarheita evosportstereita saakin sitten jo viidellä tonnilla. - OnlyUSdesign
lentokonemekaanikko kirjoitti:
Onhan tuolla nytkin 8-10 tuhannen pyynnillä parikymmentä softailia myynnissä, ei taida yhdessäkään olla runkomuutoksia tehty. Pääosin jotain satulaa, stongaa ja ehkä putkia sekä pikku nippeleitä vaihdettu. Jos sellaiset muutokset on customissa ongelma, niin kannattaa unohtaa koko HD ja customit yleensäkin. Pyynneistä saa vielä tonnin-pari pois, mikäli osaa suutaan vähän aukoa ja orkkisosia vaikka hdcf foorumin kautta haalimaan. Custom osista saa käytettynäkin myydessä yleensä enempi jengin hyllyissä notkuvat orkkisosat maksaa. Monilla on antaa orkkisosat mukaankin bolt-on customoidulle pyörälle.
Voi yhren kerran tätä uusavuttomien "motoristien" meininkiä, kun joku vaihdettu stonga ja satula tai tehty maalaus on katastrofi.
Pikkunäppärä tyttökin osaa ostaa kelpo Softailin 8000 tonnilla, jopa alle, irrottelee "custom" osat ja myy ne foorumeilla, ostaa tilalle orkkisosat ja tienaa vielä 500 vaihdon kautta, ellei peräti ole orkkispalikat tulleet mukaan, jolloin hankitun pyörän hinta vaan halpenee.. Uudenkarheita evosportstereita saakin sitten jo viidellä tonnilla.Ei kiinnosta noita raatoja alkaa parsimaan. Myös uudenkarheus noissa sportsereissa on näköjään varsin venyvä käsite - 5000:lla nekin on aika romuja. Kumpikohan meistä todellisuudessa olisi se uusavuton - ensimmäisen HD:ni ostin muuten vuonna 1980.
En jaksa inttää asiasta kanssasi - Hei, hei ja hyvää kevättä! - hdkuski
Uudehko spora on hyvä valinta ajopyöräksi ja antaa vastinetta rahoille, pisimpään tuotannossa ollut malli, ja kevyesti muokkaamalla saa siitä haluamansa tyyppisen pelin.
noin kympin budjetilla en muita hd edes katselisi,muissa tuppaa tuo ikä, ajomaarä tai hämärä menneisyys tuottaa ongelmia, niin ja suomipyörä tottakai eikä mikään uitettu ja ruuvattu, näin ainakin paremmat edellytykset huolettomiin ajoihin ilman ongelmia - lentokonemekaanikko
OnlyUSdesign kirjoitti:
Ei kiinnosta noita raatoja alkaa parsimaan. Myös uudenkarheus noissa sportsereissa on näköjään varsin venyvä käsite - 5000:lla nekin on aika romuja. Kumpikohan meistä todellisuudessa olisi se uusavuton - ensimmäisen HD:ni ostin muuten vuonna 1980.
En jaksa inttää asiasta kanssasi - Hei, hei ja hyvää kevättä!Heh heh. Noin kuuden tonnin pyynnillä elil viiden tonnin myynnillä on uudenkarheita 2000 -luvun, jopa -08 sportstereita hyvin tarjolla, ne on noilla kilsoilla ihan uudenkarheita pelejä. Naurettavaa haukkua parsittaviksi raadoiksi noita 8-10 tonnin pyynnin softaileja, kun jo kuvista ja kuvauksista näkee, että joukossa on ihan helmiä, suoraan ajoon tai tuunaten mieluisaksi. Uusavuttomuus tulikin jo ilmi siitä, että pakoputkien vaihto on sulle customointia ja niiden takaisin ruuvaaminen alkuperäiseksi "parsimista". Jutuista paistaa läpi provoja heittelevä kiinapyöräilijä tai wanna-be biker, joka on 80 -luvulla vielä imenyt äitin tissiä :) Hyvää kevättä kuitenkin sullekin, ajele vaan tyytyväisenä kawallasi tai osta rohkeasti se HD, custom palikoilla tai ilman, HD:n kanssa löydät kyllä aina kavereita, jotka auttaa putkien ja ohjaustangon vaihdossa.
- lentokonemekaanikkko
hdkuski kirjoitti:
Uudehko spora on hyvä valinta ajopyöräksi ja antaa vastinetta rahoille, pisimpään tuotannossa ollut malli, ja kevyesti muokkaamalla saa siitä haluamansa tyyppisen pelin.
noin kympin budjetilla en muita hd edes katselisi,muissa tuppaa tuo ikä, ajomaarä tai hämärä menneisyys tuottaa ongelmia, niin ja suomipyörä tottakai eikä mikään uitettu ja ruuvattu, näin ainakin paremmat edellytykset huolettomiin ajoihin ilman ongelmia8-9 tonnin pyynneillä löytyy jo hyväkuntoisia softaileja ja FXD/Dyna malleja. Ikä, ajomäärä ja menneisyys ei tuota ongelmia, jos vähänkään tajuaa mistään mitään. Hyvän shovelin löytää vielä edullisemmin, talvella ostettiin kaverille hieno, vanha Shoveli, joka on melkein orkkiskin. Jos ei ite hallitse tekniikkaa, niin pyörät ja HD:t tunteva kaveri vaan mukaan, nämä on helppoja pelejä tutkia ja selvittää. Itseasiassa Shoveleita saa uskomattoman halvalla vielä tänä päivänä ja hyväkuntoisena se on luotettava matkakumppani.
- apumekaanikkoko
lentokonemekaanikkko kirjoitti:
8-9 tonnin pyynneillä löytyy jo hyväkuntoisia softaileja ja FXD/Dyna malleja. Ikä, ajomäärä ja menneisyys ei tuota ongelmia, jos vähänkään tajuaa mistään mitään. Hyvän shovelin löytää vielä edullisemmin, talvella ostettiin kaverille hieno, vanha Shoveli, joka on melkein orkkiskin. Jos ei ite hallitse tekniikkaa, niin pyörät ja HD:t tunteva kaveri vaan mukaan, nämä on helppoja pelejä tutkia ja selvittää. Itseasiassa Shoveleita saa uskomattoman halvalla vielä tänä päivänä ja hyväkuntoisena se on luotettava matkakumppani.
Onko sulla itselläsi joku oma romu tuolla myynnissä kun noin vauhkoot? Tosiasia noissa pyörissä kuitenkin on, että nykyään yhä useampi etsii mahdollisimman orkkis peliä ja tarvittaessa sitten itse tekee haluamiaan muutoksia. Mitä enemmän pyöräänsä muuttelee sitä vaikeampi sitä on myydä. Halvimmista Sportsereista vielä suurin osa on itse 1200:ksi muutettuja ja ymmärrän hyvin jos ne ei oikein mene kaupaksi.
- steelhorse
lentokonemekaanikkko kirjoitti:
8-9 tonnin pyynneillä löytyy jo hyväkuntoisia softaileja ja FXD/Dyna malleja. Ikä, ajomäärä ja menneisyys ei tuota ongelmia, jos vähänkään tajuaa mistään mitään. Hyvän shovelin löytää vielä edullisemmin, talvella ostettiin kaverille hieno, vanha Shoveli, joka on melkein orkkiskin. Jos ei ite hallitse tekniikkaa, niin pyörät ja HD:t tunteva kaveri vaan mukaan, nämä on helppoja pelejä tutkia ja selvittää. Itseasiassa Shoveleita saa uskomattoman halvalla vielä tänä päivänä ja hyväkuntoisena se on luotettava matkakumppani.
Shoveleista on kyllä jo aika ajanut ohi matkapyörää jos joku miettii. Evolla nyt sitten jo matkaakin taittaa jonkin verran
- SR500Löytyypi
No justiin osui ketjun aloittaja ihan ytimeen ja kyllä:Markkinatilanne,Elintason Nousu-Lasku ja se Muoti vaikuttaa hurjasti tähänkin eli jos moottoripyöräily ja varsinkin ne HD:t on "muotia"niin kaikki vähänkään itsetunnon vähyyttä potevat,uutta nuoruutta etsivät 50 ja mikä maailmalla nyt in, "harrastajat"seilaavat eestaas eri harrastusten välillä ja pyörää tulee myyntiin läjäpäin jos homma ei just "in"nyt tai rahat loppu.
Vanhempien pyörien harrastajat eivät tästä kostu,nuo yleensä uusia möhkömallisia (liiankin) isoja pyöriä "näyttämisenhaluun".
Mikäli uudenkarheaa Harlikkaa halajaa,siis n10v vanhaa-uudempaa,niin läjäpäin näyttää olevan ja lie Suomen yleisin mp=kokenut pahan inflaation noin merkin hohdon osalta valitettavasti kun ennen niin harvinainen HD on jokapojan pyörä nykysuomessa.
Lienevät vaikeita myytäviä,liikaa tarjontaa ja maailmalta tulvii lisää!!
Mutta mikäli etsit orkkiskuntoista ja yhtään vanhempaa ET löydä järkihintaan,lähestulkoon joka pyörä on "tuunattu"ja muuteltu enkä ymmärrä miksi tai ideaa hienon valmiin pyörän muutteluun hetikohta!!!
Lie orkkis HD niin harvinainen vanhemmitten että menevät kaupan heti jos moinen maailmalta löytyy!
Nimimerkillä:Vanhaa vähänaj orkkis Sporster tms siroa mallia jossa ei läjäpäinlaukkuja-pleksejä eikä hirveää kuorrutusta kromia päällä(kuin möhkö lentotukialus) vaan ihan puhdasta peruspyörän näköistä hakeva jonka laittaisi MR kilpiin. - lentokonemekaanikko
apumekaanikkoko kirjoitti:
Onko sulla itselläsi joku oma romu tuolla myynnissä kun noin vauhkoot? Tosiasia noissa pyörissä kuitenkin on, että nykyään yhä useampi etsii mahdollisimman orkkis peliä ja tarvittaessa sitten itse tekee haluamiaan muutoksia. Mitä enemmän pyöräänsä muuttelee sitä vaikeampi sitä on myydä. Halvimmista Sportsereista vielä suurin osa on itse 1200:ksi muutettuja ja ymmärrän hyvin jos ne ei oikein mene kaupaksi.
Puhut hölynpölyä. HD -harrastajat osaa arvostaa custom -palikoita ja rakennettuja pyöriä, vaikka niitä aina muokataankin lisää oman maun mukaan. Ja pyörä on helposti aina palautettavissa orkkikseksi, jos runkomuutoksia ei ole tehty, mikä on aika harvinaista. Halvimmat evosportsterit on alkuperäisiä 883 -koneisia, pienellä tinkimisellä saa helposti 5 tonnilla 2000-2008 mallin uudenveroisessa kunnossa. Rautapään saa vielä halvemmalla, mutta sellaista en sinulle suosittele, vaatii vähän äijää ja teknistä taitoa, sulle kun oli jo liikaa se että tanko ja putket on vaihdettu.
- justjoo0o
nää on näitä ikuisia tinkaajia joita roikkuu foorumeilla kesät talvet ja ajot jää aina ajamatta odotellessa uudenveroisia harrikoita lahjoitettavan.
- laiskalasse
justjoo0o kirjoitti:
nää on näitä ikuisia tinkaajia joita roikkuu foorumeilla kesät talvet ja ajot jää aina ajamatta odotellessa uudenveroisia harrikoita lahjoitettavan.
Joo onhan noita ikuisia haaveilijoitakin, jotka luulee saavansa prätkän tai asunnon ilmaiseksi, kun on lama. Se, joka haluaa tosissaan jonkun prätkän, niin voi kyllä maksaa liki pyynninkin, kun löytää mieluisan ja pyynti on synkassa yleiseen hintatasoon, pitkässä juoksussa sillä ei ole väliä, meneekö siihen sitten rahaa tonni tai pari ehempi.
Nyt on jo pyyntienkin hinnat mitättömiä menneisiin aikoihin, joten jokainen voi ostaa sen minkä tosissaan haluaa, jos nyt yleensä on minkäänlaiseen prätkään varaa. Viidellä-seitsemällä donalla saa tosi hienoja, alle kymmenen vuotiaita evosporia ja kympin molemmin puolin on bigtwineissä jo runsauden pula mistä valita. Ei muuta kuin ostaa mieluisan.
- maxmad
Minäkin oikeana Kavasaki-harrastajana en ole kiinnostunut millä muut ajavat, en sitten yhtään.
Voitte ajella vaikka niillä halvoilla H-D twinnareillanne, ei yhtään kiinnosta!- Ninjako
Mutta sen verran sinuakin HD kiinnostaa että pitää palstalla roikkua ;)
HD harrastajana silti tiedän että Kawasaki on oikea kirjoitusmuoto mutta eikö se myös Sinun, arvoisa moottoripyöräilijä, pitäisi tietää. - lennokaslasse
Ninjako kirjoitti:
Mutta sen verran sinuakin HD kiinnostaa että pitää palstalla roikkua ;)
HD harrastajana silti tiedän että Kawasaki on oikea kirjoitusmuoto mutta eikö se myös Sinun, arvoisa moottoripyöräilijä, pitäisi tietää.Heh. Osui ja uppos, ei ollut kyseisellä harrastajalla kaVasakia eikä Hd:ta :) Trollit jaksaa..
- hdforever
Juuri näin.
Tää on HD -harrastajan ja yleensäkin moottoripyöräilijän juhla-aikaa. Sen verran voin vielä lisätä, että tinkikää, tinkikää ja jättäkää pyörät virumaan niiden myyjien käsiin, jotka ei pudota hintaa reilusti. Itse ostin talvella -03 Softailin, pyynti oli 11 tonnin huitteilla ja lähti rapian alle yhdeksällä. Hieno peli, laadukkaat tarvikeputket ja satula ym. pientä hilpettä, ajettu vain 30 tonnia. Liikaa ei kannata maksaa senkään takia, että uusienkin Harleyden hinnat on tulleet liki samalle tasolle kuin muissa merkeissä. Esim. tosi makea Street Bob Big Twin koneella maksaa about 19 tuhatta ja kilpailijoilla ei edes ole yhtä tyylikästä customia tarjota uutena, vaan ovat rumia nykycruisereita,
Dyna Street Bob edustaa klassista, ajatonta kauneutta todella edulliseen hintaan. Ja pikkupyörissä 883 Sportster on lyömättömän edullinen, about 12 tuhatta. Joku voi kitistä, että on hintelä ym., mutta Sportster on kunnon rautapyörä verrattuna ilmapalloksi puhallettuihin japsicruisereihin, jollaisesta joutuu maksamaan jo 750 kuutoisella vesipyssykoneella saman kuin Sportsterista. Tietty, jos välttämättä haluaa "shadowin", niin Harleyltä löytyy sellainenkin halvimmalla, uusi 750 kuutioinen, vesijäähdytteinen HD maksaa vain kymppitonnin.
http://www.moto-seinajoki.fi/xg750-street-2015-p-449268.html
http://www.mpmaailma.fi/moottoripyora/harley-davidson/fxdb-dyna-street-bob/2014
Jotkut harvat tykkää Harleyssäkin alkuperäisyydestä, kuten tälläkin foorumilla on tullut esille. Jos haluatte käytettyä, niin katselkaa vaan rauhassa, välillä niitäkin on myynnissä, eikä ne ainakaan kalliimpia ole kuin pikkuisen tuunatut ja jos ei jaksa kyttäillä, niin katsotte vaan mieluisan käytetyn, jossa on tehty vain pulttaamalla muutoksia ja kysytte onko alkuperäisosia mukaan, useimmilla on, koska niille on kysyntää tosi vähän ja niitä on autotalleissa harrastajilla paljon. Orkkisputket, -tangot ja muut osat löytyy helposti, kun laittaa merkkifoorumille ilmoituksen eikä maksa paljon ja custom -osille löytyy ostajat helposti käytettynäkin. Päivässä pyörän laittaa orkkikseksi, vaikka olisi vähän enemmänkin osia vaihdettu, jos työkalut pysyy käsissä.
Jos on varaa uuteen pyörään, niin kannattaa ostaa uusi Sportster tai Street Bob, ne on kokoluokassaan halvimmasta päästä ja tyyliltään klassikoita jo syntyessään. Ja kuten todettu, niille ei oikeastaan ole edes kilpailijoita, koska muut merkit ovat siirtyneet vallan uuden linjan rumiin cruiserehin, esim. suitsukilla taisi viimeinen perinteinen malli olla harrastajien edelleen suosiossa oleva VS1400. - mechanic
Missä on ne ostajan markkinat? Kovasti tuntuvat myyjät pitävän kiinni noista ylihintaisista sportsereistakin, vaikka nettimotossakin on vielä myynnissä koko talven jo myytävänä olleet pyörät. Varsinkin noita itse 1200 ksi tehtyjä 883:ia tuntuu olevan 13 tusinassa.
- OnneaMyyntiin
Aivan ja näyttää olevan vielä niin, että mitä enemmän pyörästä on purettu osia pois, niin sitä enemmän sillä kuvitellaan saatavana rahaa.
- xlxlxlxlxlxl
Juurikin vanhemmiten sitten alkavat sporsteritkin pitämään hintansa tietyllä tasolla josta ei tipu, näähän on tehty kestämään ja iän karttuessa kääntyy hinta jälleen nousuun kuten klassikoissa konsanaan , malli-historiaa alkaa olee riittämiin.....vuodesta -57 lähtienkö oli.Alkuperäinen säilyttää arvonsa.
- Sportti-
Tein kaupat!! pyynti oli/oli ollut koko kevään reilu 8500 ja maksoin siitä 6200euroa.
Tällänen olis maksanut 2-3vuotta sitten reilu kympin...
Kannatti odottaa.- hyvinlaski
5200 pyynti maksoin 4000.
- Härrä2001
Mitä ihmettä on tapahtunut kun pyöriä tuhansia myynnissä?
Miten tämä on edes mahdollista?? Ei selity taantumalla eikä sateisella kesällä tai kahdella. tällänen joukkopako lajista ei ymmärrä...- Hdforever
Harrastajien määrä kolminkertaistui reilussa kymmenessä vuodessa. Iso joukko mukana siis sellaisia, jotka kokeilee uutta harrastusta vuoden tai muutaman. Sitten innostuvat jostain muusta ja pyörät myyntiin. Veikkaan, että harrastajamäärän huippu on saavutettu ja palataan 10 vuodessa johonkin 100-150 tuhanteen harrastajaan. Jossain vaiheessa 90 -luvullahan harrastajia oli alle 100 tuhatta.
Nyt riittää siis pitkään hyvää kalustoa sielultaan motoristeillle, joihin ei muodit tai hetken koikeilut vaikuta. Hyviä 2000 -luvun evosportstereita saa viidellä, kuudella tonnilla ja vaikka mitä big twinejä alle kympin, nyt jo Twincamejakin.
Harrastuksen nouseminen muoti-ilmiöksi on haitta tosiharrastajille aikansa, mutta maksaa sen jälkeen takaisin mukavasti. Suuret massat liikkuu milloin minkäkin perässä, joskus nousee suosioon veneily, joskus golf, milloin mikäkin. Prätkäharrastus koki tämänä muoti-ilmiön 2000 -luvun alusta, mutta nyt jengi siirtyy muihin ja vauhti sen kun kiihtyy, kun mainosmiehet saavat massat innostumaan jostain toisesta jutusta, koska nämä harrastuksia kokeilevat menevät aina massojen mukana, mielikuvien ja imagon perässä...
Halpojen hintojen lisäksi on muutenkin hyvä, että nämä roolileikkijät poistuu harrastuksen parista.
- Jotenkinäin
Luultavasti käytetyt perus massa laitteet tulee halpeneen lähiaikoina hurjasti.
taantuma jatkuu ja verot päälle...
Tilanne taitaa olla nii et 10pyörää kohti on yksi ostaja. - jfjudgj
Vähän ajetut hyvät pyörät löytää kyllä kotiinsa,samat romut pyörii näytillä nettimotos vuodesta toiseen,vielä löytyy kukkasiakin joukosta mutta kuin kauan kun uusiakaan ei myydä.
- Mika222222222222
Moottoripyörien käytettyjen markkinat varmaan on kautta linjan polarisoitumassa uusin ja vanhoihin. Ainakin sellainen asia vaikuttanee, että lainsäädäntö on eri ikäisille pyörille erilainen. Esimerkiksi uusiinn pyöriin ei oikein pysty enää laittamaan tehoputkia muuta kuin rikkomalla lakia ja mahdollisesti pyörän, mutta vähän vanhempiin kaasutinvehkeisiin tehoputket saa helposti ja ne ovat vieläpä laillisetkin.
Vanhoja pyöriä ostaa varmaan enimmäkseen rakentelijat ja he eivät halua "aihiosta" maksaa ihan tolkuttomia summia ja sen lisäksi ovat aika tarkkoja, valikoivia ja ymmärtävät pyörän päälle, niin ylihintaiset raadot jäävät vaille ostajaa. - teretulemast000
Ainoatakaan pyörää ei kannata ainakaan virosta ostaa.On isot mahikset että se on käyty pöllimässä muualta ensin.Nytkin näkyi olevan seiskavitonen rautis kaupan.Siihen vielä verot ja hakemiskulut päälle ja sitten tulli ottaa sen pois jos varastettu.
Onko kenelläkään kokemuksia vironpyöristä?
- PerttiOstaja
Ylihintaista roskaakin on paljon tarjolla. Pienen maan pienet markkinat eivät tietenkään ole kovin runsaat. Mutta kiitettävästi on tullut sellaista pienempää sporaa taas kaupaksi.
- Vn16002009
On tämä mennyt aika hulluksi. Pyöriä ei tunnu ostavan enään kukaan... Itelläkin kolme pyörää joista kaksi kaupan. Myisin kaksi jotta saisin unelmieni pyörän. Tämä unelmieni pyörä on tullut lähemmäksi kun hinta tippunut vuodesta 2005 reilut 10000euroa!!!
Ekana pitä myydä pari vanhaa japsia alta pois mutta ei käy kauppa..
Taitaa olla niin et ns peruspyörät jää myymättä kaikilta kun porukka kuolaa vaan isoje äijäpyörien perään- nettimotossako
Linkkaahan niitä pyöriä hieman kiitos?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150