Olen ollut osatyökyvyttömyyselääkkeellä jo vuosia ja tehnyt 4 tuntisia työpäiviä. Työpaikka mulla on.
Nyt olen sairaslomalla ja haen kokoaikaeläkettä.
Mutta Kela on hylännyt mun sairaspäivärahan. Se maksaa sitä työnantajalle sen aikaa, kun saan työnantajalta sairasajan palkkaa ja sitten se ei enään maksa.
Ja se loppuu parin päivän päästä.
Olen kuulemma liian terve ja voin tehdä nykyistä työtäni.
Mitä mä nyt teen?
Menenkö töihin makoileen (meillä on YT:t) vai teen valituksen sairaspäivärahasta ja jos valitus ei mene läpi, niin sitten olen ollut jo kuukausia ilman rahaa kotona.
Voi perkele.
Tästä mua varoitettiin täällä, että näitä on.
Siis mitä mun pitää tehdä?
6 sivua lappuja tuli kelasta ja mä en ymmärrä niistä mitään.
Hylätty sairaspäiväraha!
3
179
Vastaukset
- jokujoku
Eihän sitä saikkurahaa ole hylätty, jos sitä maksetaan työnantajalle! Sairauspäiväraha on silloin myönnetty tietylle ajalle, lukee myös päätöksessä.Jatkoon on voitu pyytää lisäselvityksiä esim. jonkun erikoislääkärin lausuntoa ja sen jälkeen annetaan uusi päätös. Sairauspäiväraha maksetaan työnantajalle sairausajan palkkaa vastaavalta osalta ja jatkossa sinulle, jos olet työkyvytön. Jos et ymmärrä saamiasi papereita, ota ihmeessä yhteys Kelaan.
- auttakaamuapliisss
On se hylättu 16.3 lähtien.
Eivät hyväksyneet B-todistuksia. - ylvis23
Valitat ja toimitat liitteeksi tarkemman lääketieteellisen selvityksen lekuriltas tai menet töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794634
- 503852
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512591Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442051- 1401799
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161735Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271607Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131521- 161394
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121339