Hylätty sairaspäiväraha!

auttakaamuapliisss

Olen ollut osatyökyvyttömyyselääkkeellä jo vuosia ja tehnyt 4 tuntisia työpäiviä. Työpaikka mulla on.

Nyt olen sairaslomalla ja haen kokoaikaeläkettä.

Mutta Kela on hylännyt mun sairaspäivärahan. Se maksaa sitä työnantajalle sen aikaa, kun saan työnantajalta sairasajan palkkaa ja sitten se ei enään maksa.

Ja se loppuu parin päivän päästä.

Olen kuulemma liian terve ja voin tehdä nykyistä työtäni.

Mitä mä nyt teen?

Menenkö töihin makoileen (meillä on YT:t) vai teen valituksen sairaspäivärahasta ja jos valitus ei mene läpi, niin sitten olen ollut jo kuukausia ilman rahaa kotona.

Voi perkele.

Tästä mua varoitettiin täällä, että näitä on.

Siis mitä mun pitää tehdä?

6 sivua lappuja tuli kelasta ja mä en ymmärrä niistä mitään.

3

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokujoku

Eihän sitä saikkurahaa ole hylätty, jos sitä maksetaan työnantajalle! Sairauspäiväraha on silloin myönnetty tietylle ajalle, lukee myös päätöksessä.Jatkoon on voitu pyytää lisäselvityksiä esim. jonkun erikoislääkärin lausuntoa ja sen jälkeen annetaan uusi päätös. Sairauspäiväraha maksetaan työnantajalle sairausajan palkkaa vastaavalta osalta ja jatkossa sinulle, jos olet työkyvytön. Jos et ymmärrä saamiasi papereita, ota ihmeessä yhteys Kelaan.

• auttakaamuapliisss

On se hylättu 16.3 lähtien.

Eivät hyväksyneet B-todistuksia.

• ylvis23

Valitat ja toimitat liitteeksi tarkemman lääketieteellisen selvityksen lekuriltas tai menet töihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2165
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      338
      1376
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1335
    4. 158
      1218
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1041
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      968
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      919
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      60
      897
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      852
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      829
    Aihe