Olen ollut osatyökyvyttömyyselääkkeellä jo vuosia ja tehnyt 4 tuntisia työpäiviä. Työpaikka mulla on.
Nyt olen sairaslomalla ja haen kokoaikaeläkettä.
Mutta Kela on hylännyt mun sairaspäivärahan. Se maksaa sitä työnantajalle sen aikaa, kun saan työnantajalta sairasajan palkkaa ja sitten se ei enään maksa.
Ja se loppuu parin päivän päästä.
Olen kuulemma liian terve ja voin tehdä nykyistä työtäni.
Mitä mä nyt teen?
Menenkö töihin makoileen (meillä on YT:t) vai teen valituksen sairaspäivärahasta ja jos valitus ei mene läpi, niin sitten olen ollut jo kuukausia ilman rahaa kotona.
Voi perkele.
Tästä mua varoitettiin täällä, että näitä on.
Siis mitä mun pitää tehdä?
6 sivua lappuja tuli kelasta ja mä en ymmärrä niistä mitään.
Hylätty sairaspäiväraha!
3
104
Vastaukset
- jokujoku
Eihän sitä saikkurahaa ole hylätty, jos sitä maksetaan työnantajalle! Sairauspäiväraha on silloin myönnetty tietylle ajalle, lukee myös päätöksessä.Jatkoon on voitu pyytää lisäselvityksiä esim. jonkun erikoislääkärin lausuntoa ja sen jälkeen annetaan uusi päätös. Sairauspäiväraha maksetaan työnantajalle sairausajan palkkaa vastaavalta osalta ja jatkossa sinulle, jos olet työkyvytön. Jos et ymmärrä saamiasi papereita, ota ihmeessä yhteys Kelaan.
- auttakaamuapliisss
On se hylättu 16.3 lähtien.
Eivät hyväksyneet B-todistuksia. - ylvis23
Valitat ja toimitat liitteeksi tarkemman lääketieteellisen selvityksen lekuriltas tai menet töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941335- 1581218
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos60897Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27852Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829