Järvenpään vai Keravan lukio?

heiii

heii

Olen 9.lk tyttö, ja tein yhteishaun n. viikko sitten. Laitoin Järvenpään lukion ensimmäiseksi hakutoiveeksi ja Keravan toiseksi. Nyt en kuitenkaan tiedä, kumpaan lukioon mielummin haluaisin. Mulla riittäisi keskiarvo helposti molempiin lukioihin. Onko teillä mielipiteitä/kokemuksia kummastakaan lukiosta? Olen sosiaalinen ja mukaan menevä persoona. Voisitteko kertoa kokemuksistanne? kiitos jo etukäteen!

10

3397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähilukio_on_paras

      Miten ovat kulkuyhteydet? Kuinka kauan kestää matkassa kumpaankin lukioon?

    • Kervåsta

      Olen Keravan lukion käynyt ja juttuja kuullut Järvenpään lukiosta. Lähinnä Järvenpään lukiosta kuulin, että suuruuden hulluus aiheuttaa massiiviset ruokajonot päivittäin. Onhan se Järvenpään lukio jotain Suomen suurimpia? Muuta en Jäkestä tiedä.

      Keravan lukio on ainakin pienehkö ja siksi ihan mukava. Todella vähän kiusaamista jne. Kaikki ikätoverit tulee ainakin nimeltä ja kasvoilta tutuiksi.

    • valitseJÄKE

      Järvenpää ♥♥♥!!! Kannattaa tulla ;) ite oon valmistumas (toivottavasti) tänä kevään ja mul ei oo mitää pahaa sanottavaa meijä lukiost ;) vaik onki paljo porukkaa yhteishenki o hyvä ja opet iha parhaita ♥ tääl o paljo enemmä valinnaisia kursseja ku oppilaitaki o paljo ja kaikille löytyy kaikkee ;) ja meijä lukion kansainväliset projektit o mega mahtavii :D opiskelun ohel voi päästä vieraailee jenkeis, kiinas, italias yms. parhaas seuras :) lisäks täält löytää ain kursseil uusii ihmisii eikä tarvi pelkää et jäis yksi :D

    • NuoriAbiturientti

      Järvenpää. Piste.

    • Jäkenlukiosta

      Järvenpään lukio on tosiaan iso paikka, varmaan toiseks suurin lukio jos aikuis- ja päivälinja lasketaan yhteen? Kurssitarjotin on laaja ja sen takia pystyykin aika paljon vaikuttamaan siihen, mitä opiskelee ja missä jaksossa. En tiedä Keravan lukiosta mutta parissa muussa pikkulukiossa kavereita on ärsyttänyt kun ei voi juurikaan vaihdella kurssien paikkoja yms. Niin ett jos haluat tasaisesti kieliä ja reaaleja, tällaset säädöt onnistuu melko hyvin.
      Riippuu kans kuinka ulospäin suuntautunut olet :) Tää on iso paikka, jos haluaa erottua joukosta niin ei voi muuta kun yrittää olla vähän kaikessa mukana. Ite oon vähän hiljaisempi joten mä tykkään kun voi olla taka-alalla jos huvittaa. Kukaan ei tosiaankaan voi tuntea kaikkia oppilaita eivätkä kaikki tunne tiettyjä oppilaita joten dominoivaa suosittujen jengiä ei ole. Pikemminkin monta isompaa kaveriporukkaa jotka lomittuvat toisiinsa :) Niin ett kavereita tosiaan löytyy ihan joka kurssille, ninku jo joku sanoki :D

    • Heiii

      Kiitos kaikki vastauksista! Ja siis kulkuyhteydet on molempiin lukioihin mielestäni hyvät, Keravalle n.5-10 min vähemmän menisi bussilla kuin jäkeen, mutta uskon että jäken lukio on noiden muutaman extraminuutin arvoinen ;-) mutta olen jo päätöksenkin saanut tehtyä ja jäkeen oisin tulossa (jos ka nyt riittäis haha). Ja siis itse pidän itseäni sosiaalisena henkilönä, ja saan helposti mielestäni kavereita! Nykyinen paras kaveri menee eri lukioon, joten jään sitten melkeinpä yksin aluksi jos Järvenpäähän nyt pääsen :-) no, katsotaan miten käy! Ja olen kiinnostunut sekä kielistä aika paljon kuin myös tietyistä reaaleista :-)

    • 9lk

      No miltä se lukio tuntui ja suositteletko minulle?

      • Muisteloja

        Jos asut Keravalla niin suosittelisin Keravaa tai vaikka Tikkurilaa. Jos taas Järvenpäässä tai kauempana, niin sitten Järvenpää. Paha sanoa, mikä muilta osin sopii sinulle. Itse olin Keravalta ja menin Jäkeen. Jälkikäteen harmittaa: miksi tuhlasin aikaa jonnekin Järvenpäähän kun olisi ollut käytännössä koko pk-seutu avoinna. Menisin nyt tiluun. Jäken meininki oli liian sisäsiittoista makuuni. Kaikki oli niin järvenpääläistä idylliä ja sibeliusta. Hyvät tilat, hyvät kurssivalikoimat, ok opet. En vaan viihtynyt.


      • Jäkeg

        Tosiaan niinkuin aiemmin mainittu niin iso lukio. Tilat ovat hyvät ja mukavat, ei sitä tajuakaan kuinka paljon sitä porukkaa on kun kaikki vain katoaa rakennukseen. Ruokajonoa on vähän, mutta enpä tiiä miks se vaikuttais valintoihin.

        Kursseja on tosi paljon ja huippuopettajat. Oon ainaki ite 3v aikana saanu valittua just ne kurssit just niihin paikkoihin mihin oon halunnu. Linjoja löytyy sitä sun tätä ja tosi hyvä yhteishenki. Vaikka meitä abeja oli reilu 300, niin tunsin suurimman osan, kaikki vähintäänkin nimeltä!

        Lukiolle kävelee asemalta 10min ja junalla pääsee kulkemaan aika hyvin. Keravalta 7min ja kävelee 10min.


    • Anonyymi

      Keravan lukio all the way!

      Hyvät opettajat, joista monet jäävät heti ensimmäisen tunnin jälkeen positiivisesti mieleen. Kiusaamista en itse ole havainnut lainkaan, eli ei huolta sellaisesta. Hyvät kurssivalinnat ja muutenkin ihan hyvä koulu.

      Ajattelin ensiksi hakea Jäken lukioon, mutta onneksi en tehnyt virhettä, ja päädyinkin Keravan lukioon, joka on onni.

      Lukio, jossa on noin 700 ihmistä, mutta tuntuu paljon pienemmältä ja tiiviimmältä. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe