Raskaana ja ero edessä

Eisaa

Olen raskaana ja näyttää siltä et pian erotaan miehen kanssa. Meillä ei ole yhteistä aikaa ollut koskaan, ei lapsenvahteja eikä miehellä halua mennä treffeille mun kanssa. Seksi elämä on lopussa. Hyvä jos sitä saa edes kerran kk. Me ei jutella mistään muuta paitsi lapsista. Jos tehdään jotain perheensä yhdessä niin mennään vaan kävelylle. Isä ei koskaan osallistu harrastuksiin ja mä saan hoitaa ne vanhempien lasten kanssa yksin. Periaatteessa asutaan vaan saman katon alla. Viestit mitä lähetetään toisillemme kertoo lapsista tai mitä pitää hankkia kotiin. Ei läheisyyttä, ei rakkautta. Mulla ei ole mitään rahaa, paitsi mitä tukia nyt saa kun on kotiäitinä. Miehellä hyvä palkka ja silti ei koskaan ole avannut meille yhteistä tiliä ruokaan yms. Hän valehtelee mulle paljon ja kertoo muille (työkaverille ja äidilleen) semmoisia juttuja joita olen pyytänyt että hän pitäisi salassa. Joten luottamusta ei enää tässä suhteessa juuri oo.
Olen niin onneton tällä hetkellä ja vielä raskaanakin. En jaksaisi uutta vauvaa enkä haluaisi olla tässä tilanteessa. Onko enää jotain mitä voisin tehdä? Miten voisin luottaa mieheen joka valehtelee mulle?

71

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenalku81

      Luottamuspulasta lienee syytä keskustella, mutta kaikilta muilta osiltaan tuota kutsutaan arjeksi. Lapsiperheen arki on tuota itseään, muuttuuko se paremmaksi, kun muutatte erilleen ja saatte junailtavaksenne vielä tapaamisaikataulut kaiken muun lapsiperhekivan päälle?

      Jos kotona et saa seksiä, olet täysin oikeutettu käymään vieraissa - kannattaa kokeilla, saatat yllättyä, miten avioliittokin muuttuu siedettävämmäksi ilman luterilaisella moraalikäsityksellä kituuttamista.

      • Ala-arvoinen

        Ala-arvoista ja edesvastuutonta -yllyttää muita pettämään!


      • Messatsu

        Toivottavasti karman laki käy, ja toivottavasti sinua petetään, kaikilla elämän osa-alueilla! Nautin ajatuksestakin, että tulet itse kärsimään vielä - ja paljon!


      • joopaajoo

        Vai arjeksi. Hohhoij.


      • joopaajoo

        Kuulostaa lähinnä huonolta suhteelta.


      • joku1990

        Ei pidä paikkaansa. Vieraissa käymiseen ei ole lupaa, jos toinen ei sitä sanallisesti ole antanut. Jos asia on sovittu, niin sitten voi toimia sopimuksen mukaan.


      • Kysymysme

        Aloittaja ei kertonut onko hän mies vai nainen


      • hephei
        Kysymysme kirjoitti:

        Aloittaja ei kertonut onko hän mies vai nainen

        Totta, empaattinen mies voi kokea raskauden ihan yhtä raskaasti kuin nainenkin.


      • Vertaistuki

    • Eisaa

      Mun käsitys avioliitosta ei ole pettämistä. Vaikka se piristäisi varmaan meidänkin suhdetta. Sitten mieheni ei voisi koskaan luottaa muhun ja en voisi millään elää hänen kansaan...

      • mekkk

        Rupea vaatimaan sitä seksiä enemmän mieheltasi jos mielei tekee ja ihme mies sinulla jos vain kerran kuussa sestailee ja selvitäppä onko miehelläsi muita naisia ja se siitä. Suhdehan parnaa kun seksiä harratetaan riittävästi niin hyvä tulee.


    • mammatreelta

      Pakko sanoa, että tuntui ihan omalta elämältä. tasaista ja tylsää. Sellaista se vaan parisuhteessa on kun lapsia ja kaikki ns asettunut paikoilleen.

      Me olemme olleet 8v yhdessä ja ei todellakaan mitään yhteistä tiliä ruuille ym. 3 pientä lasta. Isä ei ole koskaan vienyt puistoon, pelaillut tai tehnyt mitään. Tottakai kuuntelee lapsia ja opettaa,mutta siihen se jää.

      • mekkk

        Se mies pitää laittaa viemään ja touthuamaan niiden lasten kanssa ja jos toinen on kotihenkilöna niin sitä rahaa pyydetään tai vaaditaa toiselta oli yhteienen tili tai ei. Itse miehenä ole aina touhunnut lapseni kanssa ja paljon koska se on niin hauskaa mutta onneksi lapsni jo 20v niin ei tartte enää paljon huolehtia kun osaa itsekkin.


    • Haaskajuttu

      Noo olethan valintasi tehdessä huomioinut vastuun ? Jos hankkiutuu lapsentekoon siinä on ainakin 18 v urakka , samoin parisuhde missä olet edelliseen tilaan itsesi saattanut , kukapa kehnossa suhtees aloittaa kersantekoa , vai ?

      • etootosissas

        Koskee myös miestä. Jos mies hankkiutuu lapsentekoon niin siinä on ainakin 18v urakka. Myös tuo kersanteko.. mies on aloittanut sen vaikka ei tunnu osallistuvan heidän elämäänsä pätkän vertaa. VASTUU on myös miehellä!!


      • EiEnääVillimuttaVAPAA
        etootosissas kirjoitti:

        Koskee myös miestä. Jos mies hankkiutuu lapsentekoon niin siinä on ainakin 18v urakka. Myös tuo kersanteko.. mies on aloittanut sen vaikka ei tunnu osallistuvan heidän elämäänsä pätkän vertaa. VASTUU on myös miehellä!!

        Jälleen kerran teitä nuorukaisia pitää opettaa. Naiset haluavat lapsia ihan toisin motiivein kuin miehet! Naiset eivät suostu kuuntelemaan tai ymmärtämään miesten viestejä siitä että lapsen/lapsien teko ei ole ajankohtaista nyt eikä ehkä tulevaisuudessakaan. Silti miehet painostetaan jopa uhkaillen tekopuuhiin!!


      • lämpimän_pörröinen_olo
        EiEnääVillimuttaVAPAA kirjoitti:

        Jälleen kerran teitä nuorukaisia pitää opettaa. Naiset haluavat lapsia ihan toisin motiivein kuin miehet! Naiset eivät suostu kuuntelemaan tai ymmärtämään miesten viestejä siitä että lapsen/lapsien teko ei ole ajankohtaista nyt eikä ehkä tulevaisuudessakaan. Silti miehet painostetaan jopa uhkaillen tekopuuhiin!!

        nimenomaan, ja tämän takia AP on saanut täysilaidallisen sitä mitä on ollut vaillakin. Eli ei voi kuin oikein hyvillä mielin toivottaa että marinoidu vain liemiisi, itsepähän olet soppasi keittänyt. jos ja kun on niin vajakki että ei jaksa käsittää sanaa EI eli EI KERSOJA ja siitä huolimatta raiskaa miehen ja hankkiutuu raskaaksi, on se vain oikeus ja kohtuus että saa "kärsiä" koko rahan edestä.


      • moneygirls

        Kun nainen huutaa miehen vastuusta, se tarkoittaa naisella olevan llian vähän rahaa.


      • etootosissas
        EiEnääVillimuttaVAPAA kirjoitti:

        Jälleen kerran teitä nuorukaisia pitää opettaa. Naiset haluavat lapsia ihan toisin motiivein kuin miehet! Naiset eivät suostu kuuntelemaan tai ymmärtämään miesten viestejä siitä että lapsen/lapsien teko ei ole ajankohtaista nyt eikä ehkä tulevaisuudessakaan. Silti miehet painostetaan jopa uhkaillen tekopuuhiin!!

        En ole nuorukainen vaan 57v nainen. Joka sana minkä kirjoitin pitää paikkansa. Jos mies nai ja seurauksena on lapsi niin miehen tulee myös vastata seurauksista. Ei ole pakko miehen tehdä lapsia ja itkeä jälkeenpäin kun nainen vaatii vastuuta.


      • DarkPhalanx
        etootosissas kirjoitti:

        En ole nuorukainen vaan 57v nainen. Joka sana minkä kirjoitin pitää paikkansa. Jos mies nai ja seurauksena on lapsi niin miehen tulee myös vastata seurauksista. Ei ole pakko miehen tehdä lapsia ja itkeä jälkeenpäin kun nainen vaatii vastuuta.

        Ai että niinkö se menee?
        Yhdessä ei ole perheenlisäystä suunniteltu, mutta annat hänen kyllä tökkäistä sinua tasavälein, ja jos siitä raskaaksi tulet, heität vaan, että "kanna vastuusi"... Niinkö?
        Kannattaisiko omaltakin osaltasi sitten, VASTUULLISENA AIKUISENA, myös sinunkin sitten vaatia niin itseltäsi kuin kumppaniltasi sitä ehkäisyä sitten?!? Häh?
        Puheesi perusteella, kuulostat sellaiselta naiselta joka koukuttaa/loukuttaa miehiä, että "oma vika, emmää mittään teheny, mutt kannaha vastuus..."
        Toivottavasti asia ei ole näin. Sinullakin meinaan ON se mahdollisuus, vastuu ja velvollisuus harrastaa seksiä,
        tulematta raskaaksi!


      • etootosissas

        Jos mies nimenomaan on raskautta vastaan niin mies hoitaa ehkäisyn silloin omasta puolestaan.
        En tule enää raskaaksi ja voin koukuttaa ja loukuttaa miehiä ihan vapaasti.


      • DarkPhalanx

        Tässä tapauksessa, seuksuaaliseen kanssakäymiseen ilmeisesti tarvitaan kahta, elikkä sinä ja joku toinen...
        Että sori nyt vaan, mutta siinä vaiheessa ei se mene enää niin, että olet vaan reppu auki, ja toinen miettii asioita!!!
        Ihan yhtälailla se on sinunkin vastuullasi, pitää huolta omasta terveydestäsi ja hyvinvoinnistasi, kuin se on sen toisen! Minä en miehenä sänkyyn menisi, oli sitten oma vaimo, tai joku muu (jos olisin sinkku), jos minulla itsellä on kondomit loppu! Ja jos ei nainen mitään muka sano,
        en sitten tee mitää, ei tule kesää! Ihme asenne sinulla,
        ettäkö se olisi vaan miehen asia hoitaa ehkäisyn!?!
        Sinun tapauksessa, on muitakin ongelmia, paitsi se raskaaksi tuleminen! Minkä ikäinen olitkaan? :O


      • etootosissas

        Mies hoitaa omalta osaltaan ehkäisyn JOS EI halua lapsia. Jos nainen haluaa lapsen vaikka yksin niin ei ehkäise. Silloin ei toiselta voi vaatia tietenkään vastuuta. Menikö perille?
        Tautien ehkäisy on tietenkin oma juttunsa. Nyt oli kyse lisääntymisen ehkäisystä.


      • DarkPhalanx
        etootosissas kirjoitti:

        Mies hoitaa omalta osaltaan ehkäisyn JOS EI halua lapsia. Jos nainen haluaa lapsen vaikka yksin niin ei ehkäise. Silloin ei toiselta voi vaatia tietenkään vastuuta. Menikö perille?
        Tautien ehkäisy on tietenkin oma juttunsa. Nyt oli kyse lisääntymisen ehkäisystä.

        Jaa, ja entäs sukupuolitaudit?
        Se ei todellakaan ole vaan yhden ihmisen asia, pitää ehkäisystä huolta, niin kauan kun et yksinäsi rakastele.
        Se on molempien asia, ottaa niin toista huomioon, kuin myös oma itsensä! Siinä vaiheessa ei ole enää kyseessä,
        "voiko joku tulla raskaaksi", vaan oma terveys, hyvinvointi,
        kunnioitus, arvostus ja järki pitäisi sen jo sanoa.
        Keksis nytten jok oikeasti valiidi kontra-argumentti tuohon,
        äläkä tekosyitä siinä tuhise!


    • TAASYKSÄÄLIÖ

      Kenes se pentu on, jos teillä ei seksiä ole?? Mistä helevetistä sinunlaisiasi oikein sikiää?? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

      • Kai sitä seksiä tuli ennen raskautta ihan hyvin. Selvitä faktat ennen kun tuomitset.


      • trolliseoli
        Sofia.90 kirjoitti:

        Kai sitä seksiä tuli ennen raskautta ihan hyvin. Selvitä faktat ennen kun tuomitset.

        Ja faktahan on se, mikä on Sofian mielestä oikein?


      • Luki-luki

        Onko lukihäiriö vai muu ymmärtämisen vaje? Aloittaja: "Hyvä jos sitä saa edes kerran kk." Kerta / kk saattaa myös tärpätä.

        Aivan eri juttu on, miksi aloittaja ei ole pitänyt huolta, että ei tule raskaaksi tuollaiselle sovinistisialle. Ehdottaisin hänelle oman elämän hankkimista ja närhen munien näyttämistä ukon ketaleelle. Tuollaisia otuksia ei kannata paapoa ja palvoa, ulos ovesta vain, jos ei opi yhteiselämän sääntöjä ja ota huomioon lähimpiään.


    • puerpokpår

      Ymmärrän että teillä on intohimo lähes kuollut ja luottamuksen kanssa ongelmia. Mutta koska teillä ei ole isompia akuutteja riitoja tai draamaa, vaaraa itsellenne tai lapsillenne, niin kannattaisi vielä yrittää! Minusta ero pitää ansaita. Vasta kun olette todella yrittäneet saada liitosta paremman, voitte erota jos se ei onnistu.

      Lastenvahteja saa, kun niitä tilaa. Esimerkiksi MLL. Sano miehellesi että nyt jos koskaan on todella tärkeää järjestää aikaa yhdessä. Sano että olet miettinyt vaihtoehtoina mm. eroa, mutta haluat ensin selvittää, vieläkö voisitte olla onnellisia yhdessä. Ehjä perhe on lapsillekin tärkeä.

      Suosittelen pariterapiaa. Siellä voitte avoimesti käsitellä ongelmia, ja saatte myös hyviä käytännön vinkkejä positiivisiin asioihin keskittymiseen. Sanoit että perheenä käytte vain kävelyllä. Koetko että se on vain miehen vika? Mikä estää sinua järjestämästä teillä puuhaa, joko perheenä tai kahden kesken? Mitäpä jos vaikka nyt tilaat lapsenvahdin ja lähdette pelaamaan sulkapalloa iltasella? Sitä voit tehdä raskaanakin.

      Entäpä raha-asiat. Oletko koskaan kertonut konkreettisesti miehelle, että sinä et ole työelämässä yhteisten lasten hoidon takia, ja koet siksi että on miehen velvollisuus osallistua enemmän perheen yhteisiin menoihin? Voisitko tehdä laskelmaa todellisista kuluista, ja siitä mitä kukakin maksaa. Muista myös, että miehelläsi on oikeus omaan näkemykseensä. Kuuntele häntä, ja yrittäkää molemmat ymmärtää toisianne.

      Mitä miehesi on valehdellut? Tarkoitatko sitä, kun hän on puhunut asioita äidilleen ja ystävälleen? Oletko ajatellut, että syystä tai toisesta miehesi on kokenut tärkeäksi purkaa tunteitaan, jakaa asioitaan. Millaisia asioita ne ovat olleet, ja miksi niiden salassa pysyminen on sinulle ollut tärkeää? Itse elin nuorempana muutaman vuoden sellaisessa suhteessa, jossa minun oli todella paha olla, mies käyttäytyi todella huonosti yms, ja minua kiellettiin puhumasta asioita kenellekään. Se oli henkisesti todella ahdistavaa. Ei sinun siis kannata kieltää miestä puhumasta ihmisten kanssa. Yleensä avoimuus on tärkeää ja suotavaa. Toki sellaisen intiimit asiat (kuten vaikkapa seksielämänne, sinun terveyteen liittyvät asiat yms) täytyy pysyä yksityisinä, jos niin toivot. Mutta niistäkin jutuista/kertomisista voit päästä yli, jos mietit asioita miehen kannalta.

      Tulkaa toisianne vastaan.

      • tämäonelämää

        Aloittaja on nuori tai muuten vaan vähän yksinkertainen?
        Intohimo, kuherruskausi parisuhteessa on yleensä aika lyhyt, sen jälkeen alkaa arki: opiskelua, töitä, lapsia (jos niitä haluaa tehdä noin asiaan osallistumattoman miehen kanssa), kotitöitä,perheriitoja, taloudellisia vaikeuksia (mikäli mies ei osallistu perheen elatukseen).
        Treffit oman miehen kanssa ovat mennyttä sinkkuaikaa. Välillä pitää käydä vieraissakin, kun omalta puolisolta ei saa huomiota.

        Tämä kaikki on koettu ja hengissä selvitty, lapset jo maailmalla, nyt on aikaa olla yhdessä.


    • yh76

      Itse erosin raskaana ollessa myöskin ja hengissä selvisin. Tosin itselläni oli hiukan eri tilanne,kun ex avopuolisoni kävi minuun käsiksi kun olin raskaana. Ei nuo erot koskaan ole helppoja,oli syy mikä tahansa... Pelkäsin itsekin miten jaksan yksin vauvan kanssa kun ennestään oli 2 lasta ja olen vielä hiukan liikuntarajoitteinenkin. Yksin olen tähänkin asti selvinnyt vaikken apua ole saanut lapsen isältä tai omilta sukulaisiltani kun asuvat niin kaukana... joten etköhän sinäkin selviä jos ero tulee. Suotta sinä voimias huonossa suhteessa kulutat,en kuitenkaan yllytä eroon...mutta joskus se erokin voi helpottaa tilannetta. Tsemppiä ja voimia sinulle.

    • sun täytyy yritää puhua miehenkaa jos tepsi niin mä voisin huolehtia sust

    • PasiLaine

      Hei,
      jos haluat kuuntelijaa ja keskustelijaa, niin otathan yhteyttä ja koskaan ei kannata sulkea pois myöskään mahdollista ihastumistamme/rakastumistamme.

      Toivon sinulle, lapsillesi ja uudelle tulokkaalle todella paljon tsemppiä ja jaksamista.

      T: 37v kokonaisvaltaisesti hyvinvoinnista hyvää huolta pitävä mies Tampereen seudulta

    • eikönetollotikinäopi

      Jos on elämä noinkin kamalaa ollut jo ennen raskauttasi niin miksi ihmeessä pitää vielä kerran mennä lisääntymään saman ukon kanssa? Ei herranenaika, mitä sunkin päässäs oikein liikkuu nainen.

      • ukonvuoro

        Ei ukon kanssa lisäännytä vaan myös ukko lisääntyy. Lapsi vaan ukon kainaloon ja nainen omaan elämäänsä.


      • Ihmettelevätätitäällä

        Ei hyvänen aika sentään! Jos puoliso on väkivaltainen, eihän siihen sovi lapsia tehdä? Tosin,,joskus ne muuttuu, mut ymmärtääkseni harvoin.


    • hezzuli

      trolli....

    • uskomatonta

      Ei seksiä, lapsia silti ja uusi tulossa? Mies ei anna raha rahaa yhteiseen...? Kotiäitinä taidat olla melkoisen hyvätuloinen, jos pystyt asumisen kuluineen ja elämisenne maksamaan.

      Kuinkako selvitä? -Ei sinulla tulee olemaan hätää, selviät kustannuksilta samaan tyyliin kuin tähänkin saakka. Seksin osalta tulet pärjäilemään paremmin, kunhan pääset vauva-ajan paremmalle puolelle. Eli kysyt vain lapsenkaitsijoita ja lähdet etsimään sellaisia, jotka antaavat. Siis panoa ja saantia.
      Mille treffeille miehen kanssa?
      Toisaalta älä tee kuin minä: ei ollut yksilläkään treffeillä 30 avioliittovuoden aikana, ellei sänkyjaokoa tai yhtaikaa saunassaoloa lasketa. Hyvin on pelannut.
      Mutta sehän ei ole se pointti, vaan sinä, sinä, sinä ja sinä, joka masennut, kyllästyt ja hiukan vetelet hatusta. Asennetta kehiin ja paneutumaan nyt siihen olennaisimpaan, eli osaasi äitinä. Vaimon ja miehen osa on taasyhteisvastuun, tahdon, sopimuksien ja sattumien summaa. Lähde, ellei kiinnosta, kyllä maailma omistaan huolen pitää.
      Vastuuuta ja kasvua, naiminen hoituu kummasti aikanaan, ja ellei, niin miettikää yhteisiä vikojanne. Vikoja sitten siinäkin suhteessa, johon kiiruhdat, kun tästä eroon pääset. Ei ne ongelmat vanhaan suhteeseen jää, ne seuraavat sinua. Katsoin Mustanpekankorteista.

    • lattiarätille

      Ota hetimiten asiasi puheeksi neuvolassa. Saat tukea ja apua, kun kerrot tarvitsevasi tukea ja apua. Avioliittoa ei kannata jatkaa pelkän tavan ja tottumuksen vuoksi. Saat rahat riittämään kun muutat lasten kanssa erilleen ja hankit kunnon elarit lastenvalvojan kanssa yhteistyössä. Silloin sinulla on mm. varaa palkata MLL:n lastenvahti vaikka kerran viikossa jotta pääset hoitamaan omia asioitasi. Harkitse aborttia jos raskaus on alussa. Nyt nainen kerrankin elämässä mietit mitä MINÄ haluan, nyt ja viiden-kymmenen vuoden päästä. Mies on kykynsä perheenisyyteen näyttänyt, ei se siitä paremmaksi muutu. Veikkaan että hänellä on toisia naisia.

      • huomannut4

        Joo, minä minä minä, mitäs väliä lasten lapsuudella, kunhan minä saan nyt mitä minä haluan kun on kurja olo!


      • aputäti

        Neuvola vai perheneuvola ? Sinne voi mennä yksinkin puhumaan ajan varattuaan. Ulkopuolinen voi nähdä asiat toisin ja antaa jotain vinkkejä selviytymseen.


    • Asennevammako

      Asenne? Asennevamma? Positiivinen asenne merkitsee. Lapset mm. ovat elämän valo, ilo ja onni. Jos osaa ja tahtoo itse asiaa niin katsoa. Jos on mies, joka osallistuu lastenhoitoon ja hoitaa kotivelvoitteet, on onnekas nainen. Aloita vaikka tästä, mieti sitä. Ja sitä, kuinka sinä itse kunnioitat, arvostat ja kohtelet itse, omaa miestäsi.
      Et kertonut yhtään mistään todellisesta vaikeudesta (työttömyys, alistava mies, alkoholi, sairaus, pettäminen, masennussairaus -paitsi oma kitinäsi). Onko edellisiä olemassa? Miksi ei ole yhteistä aikaa, vaikka olet kotiäitinäkin? Pakeneeko mies kodista pois? Jos ei ole pitää valittaa, vaikka kaikki on elämässä periaatteessa hyvin, voi mennä peilin ääreen. Voit erota, mutta takaan, että yksinhuoltaja tarvitsee paljon positiivista asennetta.

    • Voi Jeesus mikä urputtaja.Sä kai myös kotona et tee muuta kun valitat.Jos mä olisin sun mies niin mä olisin laittanut sut ulkoruokintaan jo ajat sitten

      • ukkorukka

        Aivan oikein. Mies joutuisi silloin tekemään jopa jotain jos laittaisi naisen ulkoruokintaan.


      • No nyt kuulostaa asialliselta palautteelta :D


    • Horooooooooooo

      Ketjun aloittaja olet tyhmä h uora

      • Ala-arvoinen

        Paheksun - ala-arvoinen. Ap, älä välitä, näille ei voi mitään.


    • edunvalvoja

      On se niin väärin että tuota kasvua syntyy vaikka ei ole kunnon seksiä taikka parisuhdettakaan.

    • Lähentykää

      Tuolla olemme tavanneet sinut, syytätkö miestäsi vai itseäsi yritä ymmärtää tapahtuneesta sinut on huomioitu nyt saat itsellesi anteeksi. Päiväsi ja huominen on edessäsi annatko siitä itselle kiitosta vai tahdotko unohtaa. Ymmärrä itseäsi ja vauvaasi sen napa on tiukasti sinussa kiinni ja lähtöisin mihin kosketat annat toivoa ja parasta elämää kyse on pienestä ihmisestä. Pienestä toivosta noniin sainhan sinusta kiinni sitä kannattaa toivoa. Sinulla on mitä odottaa ja näytät hyvältä lapsi sylissä miten muuten voisit olla varma mistään. Seuraavaksi sallikaa minun kysyä unta sen voin antaa nyt. Myös huominen on lähtöisin taivaasta pyhästä kaikkeudesta vain sinulle. Kiitos puheeni osoitan taivaalle sen merkiksi teen ja kyyneeli sinulta taskuuni otan puhtaaksi sinut sillä pyyhin valmista tuli.

    • otaiisistivaan

      Minustakin tuntuu, ettei draaman kaari ole vielä huipussaan, kun yhteisen lapsenkin hankitte! Kenen aloitteesta ja miksi, kun menee kerran niin huonosti, eikä luottamusta ole ???? Tuskin moni haluaa lapsen täysin kelvottomalle miehelle. Ja mitä on tämä valitus rahasta? Olet kotiäiti ja tulot ovat hyvin vähäiset, elättekö siis sinun rahoillasi, vai... ? Törsääkö miehesi tienestinsä itse, omiin juttuihinsa ??? Jos mies käy töissä, ei hän luonnollisestikaan jaksa paneutua lapsiin yhtä paljon, kuin äiti, joka on kotona aina.

    • rhino69

      Ekaks kannattaa yrittää jutella asioista miehesi kanssa. Asiat täytyy yrittää keskustella. jos se ei mitenkään tilannetta auta niin sitten tulee muut vaihtoehdot. suurin ongelma on se ettei asioista uskalleta puhua ja sopia. Täs taa muuten näkee kuinka ihmiset osaavat olla typeriä kun katsoo joitakin kommentteja ei uskoisi et aikuiset laitttaa tollasia. Sanon vaan et kannattaa joskus ajatella ennen kuin kirjoittaa jotain......

    • Aviomiesx

      Miksi olet raskaana. Oletteko joskus rakastelleet? Oletteko aviossa vai avossa? Ei pitäsi ryhtyä naimaan ennekuin tietää voiko jatkaa suhdetta kymmeniä vuosia.

    • moikka1

      Tsemppiä ja voimia sulle ketjun aloittaja! Elämäntilanteesi on varmasti kova.

    • toistakinajatteleva

      Vo hyvänen aika. Miksi pitäää olla noin inhottava ja ilkeä. Tässä on varmaan kyse jostain oikeesti nuoresta ihmisestä tai muuten hanklassa elämän tilanteessa oleva ihminen se ei auta ollenkaan jo jokaisessa viestissä kirjoitetaan tyylöiin ei rakentavasti.
      Käyttäytykää niinkuin te haluatte tettä teitä kohtaan käyttäydytään. näin se vaan on. ja mää oon tätä mieltä että,

      Jos sulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään !!!

    • blonditonhuoria

      luultavasti blondi ja huora samaSSa paketisssa!!!!!!!!!!!!!!!

      jaa sitä blondihuoranvittuus kun eka käyny leikkaa ne putket poikki!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Mutta etkö sä kannata tasa-arvoa?Ai niin.Tasa-arvo naiselle on saada kaikki miehen ansaitut edut ja sitten vielä pitäis kikkeliä saada.Totuus on,että nainen ei voi pudota yhteiskunnasta nuorena kuin nuori mies,välineensä vuoksi.Sä oot naispuolinen luuseri,jollei ei ole tullut mieleenkään petrata itseänsä.Haarat vaan levälle,loppu hoituu.Nyt miesluusereita myöhemmin sä huomaat,ettei kannatakaan.

    • taijuli2

      sun on paljon parempi olla ilman tuollaista miestä!!!! sulla ei ole mitään menetettävää-päinvastoin

    • huolehdi

      Oliko kysessä saamisen vain antamisen ilo,missä oli se ehkäisy.Jos kerran on niin tyhmä ettei huolehti ehkäisystä älä valita

    • musukkaelatusmaksu

      olisiko parempi erota ja hankkia oma musuukka.saisit elatusmaksut entiseltä mieheltäsi lapsille.näillä on mentävä eteenpäin.

    • Moarie

      Miten niin ero edessä? Aikooko miehesi ottaa eron? Sinun ei kannata raskausaikana ottaa eroa. Tilanne voi muuttua lapsen synnyttyä. Vaadi miestäsi korjaamaan suhtautumistapaansa.

    • Höh_kummallista

      Normaalia elämää ja arkea,ei aihetta vatvomiseen.

    • valitsehyvin

      Mieti sitäkin, jos nyt eroat, niin mitä hyvää sillä saavutat. Ymmärrän kyllä, että kun tympääntyy toiseen ihmiseen, niin piru ehdottaa eroamista. Voisiko olla joitakin työkaluja suhteen parantamiseen. Kerro nyt ainakin miehellesi, että haluat seksiä. Mene hänen viereensä alastomana ja silitä häntä. Hän voi sanoa, että ei nyt jaksa, mutta älä luovuta. Vaikka hammasta purren, mutta toimi näin kunnes saat seksiä kaksi kertaa viikossa.
      Jos eroat, ja sinulla on jo muutama lapsi, niin varmaan saat ihastuttavan ja seksiä haluavan miehen rinnallesi. Se ihanuus tuskin kuitenkaan tulee kestämään kahta kuukautta kauemmin. Tämä uusi ihanuus on mitä todennäköisemmin pelkkä p.skaläjä. Mies joka etsiytyy monilapsisen yksinhuoltajan sänkyyn on kiinnostunut vain yhdestä asiasta.
      Lapset tarvitsevat oman hyvän ja rakastavan isän. Hekin saattavat alkaa hyljeksimään sinua, jos ymmärtävät sinun halunneen erota. Erossa on niin paljon kielteisiä elementtejä joita ei nopeasti ymmärräkkään.

    • Salme_

      Siis susta näyttää siltä, että eroatte vai onko se jo päätetty? Miksi vaikeuttaa asioita vielä entisestään? Jos nyt vaan keskittysit siihen tulevaan vauvaan. Olisko se elämä yhtää helpompaa, jos muuttasitte erilleen?

    • mutkikastavai

      Uskoisin niin, että se rakastumisen tunne häviää suurimmalta osalta ihmisiä. Nykyinen ajatusmaailma, että pitää olla jatkuvasti rakastunut on täysin harhaanjohtava jota aikakauslehdistö ja julkkikset ruokkivat. Hyvä on, jos rakastuminen säilyy koko elämän, mutta suurimmalle osalle ei niin käy.
      Minäkin ollut aviossa yli neljäkymmentä vuotta enkä koe tunnetasolla erityistä rakkautta puolisooni. Ei meillä ole mitään olennaisia ongelmia, mutta näin se vain on. Luulen, että voisin aivan yhtä hyvin olla aviossa kenen tahansa normi-ihmisen kanssa. Tiedostan hänen hyvät puolensa ja omanikin.

      • aputäti

        Viisaammat sanoo että rakastumisvaihe kestää max 1,5 vuotta. Sitten tulee vaihe että tahdotko rakastaa. Itse väittäisin että siinä vaiheessa vasta ollaan järkeviä, alkuhuuma kun sekoittaa pään ja järjen, sitä taantuu vauvan tasolle.
        Eihän elämä ole vaan hauskaa se on enimmäkseen täytymistä ja siinä välissä löytyy ne pienet ilon hippuset. Jotka ovat itse asiassa isoja iloja. Ei ihmisen pidä odottaa iiikoja.
        Ja, kun on lapsia tai niitä on tulossa, pitää ajatella enemmän lapsen parasta ei omaansa.
        Puhuminen on kultaa, vaikeneminen tässä tlanteessa ei.


    • Mitenkä

      Ja tohon alku tilanteeseen...ei mitään yhteistä,ei läheisyyttä....ei seksiä ...Mitenkä sitä sitten pamahtaa paksuksi. Ja jos alkutilanne toi ,niin vielä tehdään mukuloita lisää,ikää taitaa ollakin 24.....taitaa olla jotain vikaa sun jutuista tänne...

    • Terry-X

      Paha tilanne.
      Mietin vaan sitä, että jos sirkus on jatkunut jo jonkin aikaa (ilmeisesesti), ne harvat kerrat kun teillä on intiimiä kanssakäyntiä, miksei pidetä huolta ehkäisystä?
      Vai onko se vaan joku juttu, mitä vaan sinkut ja vastatutustuneet/deittailijat saa käyttää? Onko se itsestäänselvyys, että kun ollaan parisuhteessa/avo/avioliitossa, ettei tarvitse ehkäisyä? Varsinkin jos ei olla perheenlisäystä yhdessä suunnittelemassa? En ole nipottamassa tai tuomitsemassa,
      mutta ainakin olisi yksi ongelma vähemmän Sinulla!
      Onko mahdollisuutta aborttiin?


      Miehesi vaikuttaa hieman introvertilta, egosentriselta narsisistilta, tai jonkinlainen narsistinen personallisuushäiriö tuntui olevan, jos luulee että kotiäiti pärjää vaan tuilla, valehtelee Sinulle, ja puhuu asioista muille, mitä olet pyytänyt teidän kahdenvälisiksi! Eihän moinen mies itse tule näkemään virheitään. Asia on niin, valmennat itsesi viikon pari, pilko päässäsi plussat ja miinukset, listaa ne vaikka paperille,
      ranskalaisin viivoin. Kerrot miehellesi, että esim. viikon päästä, teidän täytyy keskustella VAKAVASTI! Sitten kun se hetki tulee, istut alas ja otat asiat pöydälle! Että näillä mennään ja tällainen on tilanne. Jos ei hän rekisteröi tai ota mitään huomioon, jos ei tule muutoksia, Sinä lähdet/hän lähtee! Jos on yhteistä halua ja kykyä jatkaa, kyllä suhteenne tämän kestää. Jos ei, sanot jampalle heippa! Jos on pelkoa väkivallasta, voit tehdä saman puhelimitse tms. Elämä ei ole sitä, että "tyytyy", vaan pitää tehdä! Välillä vaikeitakin ratkaisuja! Ja välillä pitää olla itsekäs. Jokaisella on välillä oikeus siihen.
      Lämmin halaus, voi hyvin ja toivottavasti saatte asioita selvitettyä, tavalla tai toisella... :)

    • mollamaija199

      hirveitä kommenetteja... kun olet raskaana niin olet raskaana. ihan turha silloin on paasata sitä.

      Ei tuossa auta kuin istua alas ja puhua miehen kanssa mitä hän haluaa ja mitä sinä haluat ja miten rakennatte teille paremman avioliiton yhdessä. ellei molemmat ole jo liian vahvasti halukkaat eroamaan ja halua jatkaa yhdessä ei ole.

    • toinen-osapuoli

      Muistakaa asioilla on aina kaksipuolta ja täällä on kuultu vain toisen osapuolen näkemys. Mitäköhän miehellä olisi sanottavaa, hän selkeästi voi suhteessa huonosti. Onko mies hakemassa eroa? Tekstisi perusteella en yhtään ihmettele. Naisena sinä viime kädessä päätät tuletko raskaaksi vai et, jos et halua lasta silloin huolehdit ITSE ehkäisystä. Tällä en tarkoita, etteikö miehen pidä kantaa vastuuta, miehen on kannettava vastuu, mutta nainen itse päättää kehostaan. Tiedän paljon tapauksia, joissa nainen on tahallaan ja miehen vastustuksesta huolimatta järjestänyt itsensä raskaaksi ja kuvitellut sen jälkeen pitävänsä miehen itsellään "ikuisesti" pääsääntöisesti toisin käy. Mutta ne naiset on alusta asti pitäneet lasta pelinappulana, eikä ajattele lapsen oikeuksia ollenkaan vaan oma napa ensin kaikessa. Sinä itse tiedät totuuden, joten katso faktat, mene itseesi ja päästä miehesi menemään.

    • ehkäisyä

      Me Yliopistolaiset olemme Hyvin Sivistyneitä. Me sanomme ASIANTUNTIJAN SANAN! Se on: ämmän tehtävä on huolehtia ehkäisystä. Kuten on tunnettu tosiasia, aina Jouluisin muijat ovat kiimassa. Johtuu kai siitä, että syövät Lipeäkalaa. Se on liukas kala ja niin on muijien vittukin liukas vittu. Herrasmiesten tehtävä on, että aina yhdynnän jälkeen työntävät muijan vittuun vasta satanutta vitilunta. Siittiön pää ja perse paleltuvat, ei synny uusia penikoita.

    • joojasittenei

      tää ketju on vanha mutta kommentoin silti. täällä on kommenttia puolesta ja vastaan. on aika hyviä kommentteja ja vielä parempia mutta kaikki kommentit oli loistavia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe