Viiltelyn halu!

ehkämasentunu

Mitä mun pitäis tehdä? Mulle on tullu hirvee halu viillellä itteeni vaikka en varsinaisesti itteeni piä masentuneen... Se halu kasvaa vaan joka päivä ja se turhauttaa! En oo uskaltanu viiltää ku yhen pienen haavan ja se sattu niin perkuleesti. Silti tekis vaan mieli ihan kauheesti!

5

192

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro asiasta sun vanhemmille. Viiltely on vakava asia, ja sun on saatava apua nopeasti. Jos et uskalla kertoa vanhemmillesi niin kerro edes jollekkin tuosta. Tuosta viiltelyn halusta voi päästä eroon. Sinun on vain ajoissa hankittava apua itsellesi.

      Toivottavasti saat kerrottua vanhemmillesi. Rohkeutta!

    • Moikka ehkämasentunu,

      hyvä, että kirjoitit asiasta – olisiko sinulla ihminen, jonka kanssa voisit puhua lisää?

      Onneksi meidän ei tarvitse tehdä kaikkia asioita, mitä tekisi mieli. Olisiko sinulla jotain hyviä ja rakentavia kanavoita purkaa oloasi? Mistä tykkäät? Urheilu, musiikki, ystävien seura… Jos keskittyisi sellaisiin asioihin?

      Me toivotaan sulle kaikkea hyvää!

      Aurinkoista kevättä!

      Terkuin
      NettiSaapas Jyväskylästä

      • Viilteliä

        Täällä kirjoittaa 11–12v tyttö.en oikeestaan ole viillellyt mutta olen käyttänyt terävää esinettä saadakseni viillon käsivarteen.ensimmäinen viilto sattui mutta toinen ei niin paljon ja nyt päässä pyörii ajatus viiltelyn jatkamisesta.en ole kertonut kenellekkään siitä mitä olen tehnyt enkä kyllä uskallakkaan.


      • Viilteliä kirjoitti:

        Täällä kirjoittaa 11–12v tyttö.en oikeestaan ole viillellyt mutta olen käyttänyt terävää esinettä saadakseni viillon käsivarteen.ensimmäinen viilto sattui mutta toinen ei niin paljon ja nyt päässä pyörii ajatus viiltelyn jatkamisesta.en ole kertonut kenellekkään siitä mitä olen tehnyt enkä kyllä uskallakkaan.

        Hei Viilteliä!

        Hienoa, että uskaltaudut kertomaan asiasta, se merkitsee suurta rohkeutta ja vahvuutta. Jos puhuminen tuntuu haastavalta, on myös mahdollista esimerkiksi kirjoittaa ajatuksiaan paperille, jonka antaa luettavaksi turvalliselle ja luotettavalle aikuiselle. Tärkeää on se, että asioiden kanssa ei jää yksin.

        Paljon tsemppiä!

        Terveisin NettiSaapas Sotkamo Joni


    • Viiltelijä

      Heippa!
      Kuulostaa siltä, että sinulla on paha olla ja viiltelystä olet kuullut/lukenut jostain. Luultavasti samassa paikassa on mainittu sen auttavan. Ja sanoit yhden pienen haavan sattuneen aivan hirveästi. Tämän perusteella ajattelisin, että epäröit tehdä sen uudestaan ja se on hyvä! Jos vain voit, niin älä tee sitä uudestaan. Loppujen lopuksi se ei ole sen arvoista.
      Etsi joku, vaikka vanhempi, jolle voit puhua pahasta olosta tai muista sinua vaivaavista tunteista. Jos viiltely ei tunnu hyvältä, etkä ole tehnyt sitä tuon enempää, puhuminen on hyvä ratkaisu. Koitappas vaikka täyttää masennustesti, joka löytyy hakusanalla BDI. Ainakin mielenterveystalon sivuilta löytyy se testi ja se antaa suuntaa antavaa kuvaa asiasta. Sen perusteella voi sitten päätellä meneekö lääkärillä käymään. Se saa usein myös ajattelemaan, mitä oikeasti tuntee.
      Itse olen viillellyt useamman vuoden ja se helpottaa oloa, mutta minulle se oli viimeinen vaihtoehto. Puhuminen auttaa asiaa ja sinun vaiheessasi kuulostaa siltä, että se voi jopa poistaa viiltelynhalun. Suosittelen lämpimästi aiemminmainitsemani testin täyttämistä ja asian pohtimista. Miksi haluat viillellä? Onko sinulla paha olo vai haluatko vain kokeilla miltä se tuntuu? Äläkä toki tuomitse kysymystä heti, vaan mieti se kunnolla ja perinpohjaisesti lävitse. Ehkä olet uskotellut itsellesi jotain, mikä ei oikeasti olekaan niin kuin luulet. Mieti asia itseksesi ja puhu tuntemuksistasi jollekin luotettavalle henkilölle, vaikka sitten ystävälle.
      Todellakin kerron kaiken tämän omasta ja ystäväpiirin kokemuksista. Tunnen ihmisen joka jäi viiltelyyn koukkuun vain koska se oli muotia ja hän halusi kokeilla. Häpeä arvista, joihin on uponnut paljon tarpeetonta, fyysistä kipua voi olla hyvinkin vahvaa.
      Onnea jatkoon ja pysy vahvana! :)

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4238
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2090
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      132
      995
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      238
      992
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe