Eturauhanenko kyseessä?

juhhha

Ikää mittarissa 35v. Ja nyt noin vajaan viikon verran teetellyt ja välillä vaivannut kiusa. Olen normaalipituinen ja painoinen, tosin liikun varsin vähän. Vaiva tuli sen jälkeen kun saunoin ulkosaunassa, ja vilvoittelin kylpytakki päällä ulkosalla. Suojaamisesta huolimatta, aina sinne jalkoväliin välillä tuuli osui. Ulkona siis lämpö nollan hujakoilla. Eli kuumaa saunaa ja kylmää vilvoittelua yhteensä reilu pari tuntia. Tietysti kaljaa siinä meni varmaan 8 tölkkiä.

Seuraavana iltana tästä tunsin välillä jotain outoa kihelmöintiä, kivespussien takana, siis peräaukon ja kivespussien välisellä alueella. Mutta en kiinnittänyt siihen vielä sen enempiä huomiota. Virtsa tuli normaalisti ilman kipua. Sen jälkeen on joka päivä tuntunut samanlaista outoa kihelmöintiä, ikään kuin pieniä muurahaisia olisi kivespussien takana. Myös virtsaamistarve on lisääntynyt päivittäin. Toisaalta, olen juonut päivittäin enemmän, koska jotenkin olen ajatellut että juominen voisi auttaa. Että se virtsaustarve voi johtua juomisenkin lisääntymisestä.

Nyt sitten muutamana päivänä olen huomannut, että kun saan erektion, niin tunnen samalla lievän kivun tuolla samassa paikassa kivespussien takana, ei iholla vaan syvemmällä, juurikin kuvittelisin että tuolla eturauhasen tienoilla. Kipu ei ole kummoinen, mutta sellainen paineen tunne, pistemäinen paineen tunne, hieman kihelmöivä, toisaalta kutittava. Vähäinen kipu tai paine, joka kuitenkin tuntuu epämukavalta, ja itse huomaa ettei sellaista outoa tunnetta ole aikaisemmin ollut. Välillä samanlaista paineentunnetta on ollut ilman erektiotakin.

Koko ajan virtsa on tullut normaalisti, ja ilman kipua. Suihku ei ole erityisen voimakas, mutta ei nyt ihan heikkokaan. Mutta jollain tapaa tuntuu että virtsaustarve on tihentynyt. Virtsaa pitää hetken houkutella, mutta kyllä se sieltä tulee. Välillä tuntuu että käyn tunnin välein vessassa, eli virtsaamistarve tulee sellaiseksi että tekee mieli mennä virtsalle, virtsaa ei kuitenkaan tule kovin paljon, ehkä sellainen desin tai puolitoista. Tuntuu että aiemmin minulta on tullut virtsaa kerralla suurempi määrä, ja wc-käynnit ovat olleet harvemmassa.

Menen toki tästä varmaan, jos ei ala paranemaan, niin työterveyteen. Mutta ajattelin kysyä josko täältä jotain neuvoa tai diagnoosia saisi. Ainakin jos jollain on ollut samanlaisia oireita. Että kannattaako tässä heti huolestua? Vai onko ohimenevää?

12

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diagnoosia täällä tuskin saa koska sen voi antaa vain ja ainoastaan lääkäri. Mutta näin hoitajan silmin, tiedoin ja taidoin kuulostaa sille että sulle on kehittymässä tai kehittynyt jo eturauhasen tulehdus. Nuo kaikki mainitsemasi oireet kuuluvat taudin kuvaan. Kylmettyminen yleensä on se laukaiseva tekijä eturauhasen tulehdukseen. Kokeile ensiavuksi lämmintä istumakylpyä jos mahdollista. Jos kipu jatkuu niin hae lääkäriltä antibiootit ja hoida tulehdus pois. Tuo ikävä vaiva tahtoo helposti kroonistua, joten vältä alapään kylmettymistä, pukeudu aina kylmillä ilmoilla lämpimästi ja autossakin on hyvä käyttää penkinlämmitintä kun kylmään autoon menee istumaan. Jos tulehdus uusiutuu, jatkossa kannattaa harkita eturauhasen hierontaa, tekijöitä löytyy varmasti muutamia.

      • juhhha

        Kiitos vastauksesta. Jotenkin noin sen ajattelin itsekin olevan. Kokeilin tuota kuumaa kylpyä, ja tuntui että vähän ainakin helpottamaan päin on. Kiitos.


      • prostatanus

        Toistuva ilmiö jota olen oppinut varomaan mainitsemillasi keinoilla.
        Muun pukeutumisen ja varomisen lisäksi kiedon kolealla, tuulisella ilmalla vaatetuksen alle ja alavatsan ympäri reilun, villaisen kaulahuivin
        Kysyessäni lekurilta syytä uusiutumisherkkyyteen sain vastauksen, että pöpö on siellä ja pysyy. Kyse on vain siitä miten oppii elämään sen kanssa.

        Minulla on aina käsillä Espanjasta ostettua, vahvaa, laajakirjoista antibioottia joka tepsii ko. vaivaan vuorokaudessa.
        Nyt on mennyt pari vuotta ilman kiusaa.


    • 5555

      Olen kärsinyt eturauhastulehduksesta pari vuotta, yleensä oireet ilmestyvät talvisin kun onnistun yrityksestä huolimatta kylmettämään itseni. Onko muilla kokemusta siitä, että virtsa olisi normaalia vahvempaa (tummaa) kun tulehdus kiusaa? Munuais yms. arvot on ihan kohdallaan mutta nyt tuntuu, että vaikka juon nesteitä normaalisti on virtsa aina tummaa. Voiko siis johtua eturauhasen tulehduksesta?

    • virtsaamisvaivoihin on olemassa hyvä kotinen yksinkertainen keino, juo mahdollisimman usein hapanta marjamehua (puolukka tai karpalo). Yksi rajoite kuitenkin on, jos käyttää marevan lääkitystä, silloin ei saisi karpaloa käyttää.
      Tulehdus usein tekee virtsasta sameaa, tuolloin myös virtateissä tuntuu usein jonkinlaista kirvelyä virtsaamisen aikana. Tumma väri taas kertoo että juo liian vähän nestettä/vrk. Tumman värin syynä voi olla myös jotkut lääkkeet joita käyttää ja jotkut ruuat (esim punajuuri tms) vaikuttavat jossain määrin virtsan väriin.

    • 696969

      Hoitsukundi poistattaa tästä palstalta kaikki omaa kokemusta omaavat eturauhastulehduksesta kokeneitten kirjoitukset.

      Onko palstalla alan mies valvojana????

    • tasapuolisuutta

      Kuinka Suomi24n antaa nimimerkki "Hoitsukundi" käyttää palstaa omaan mainostamiseen jatkuvasti.

      Hän poistattaa kirjoituksia jotka mahdollisesti vähentävät hänen eturauhasen hierontaa koskevia mainoksia.


      http://keskustelu.suomi24.fi/t/12953094
      25.12.2014 20:00 Hän kirjoitti selvän mainoksen omasta toiminnastaan.

      Palstalla on muitakin hänen mainoksiaan.

    • en ole postannut yhtään mainosta enkä estänyt muiden kirjoituksia. Kerron sen mitä koulutukseni, työni ja kokemukseni perusteella tiedän asiasta. Sananvapaus on kaikilla, mutta itse en ymmärrä noita kommenttejanne "mainostamisesta" tai "estämisestä". Seuraan aktiivisesti palstaa ja kommentoin myös ahkerasti, mutta mikä mielestänne on mainostamista? Olen etur.hierontaa tehnyt muutamia vuosia ja koska palstalla on myös kyselty KUKA sitä sitten oikein tekee, niin olen ilmoittanut tekeväni sitä ja siitä syystä jättänyt myös yhteystietojani. Jos sen vuoksi olen teidän "silmätikkunne" niin voi voi. Kyllä ihan yksityishenkilönä sitä teen, en "yrittäjänä".

    • Kylmä on pahasta eturauhaselle.Istuminen vannassa kuumassa vedessä ja eturauhaslääkkeet ovat auttaneet minua ,sain ensimmäisen eturauhastulehduksen jo vähän päälle parikymppisenä.

    • Istumakylvyt lämpimässä vedessä,olut pois.

    • metsästyshullu

      On niin pirun toimiva hoitokeino tuo eturauhasen hieronta, että tulisiko nämä hierojat käsittelemään mun ajokoiran eturauhasen.

      Eläinlääkäri nauroi, kun ehdotin hierontaa koiran potemaan eturauhastulehdukseen. Ei kuulemma ole koskaan kuullut sen parantavan tulehdusta.

    • Testingiä

      Mulla eturauhanen vaivannut vuosia enempi ja vähempi. Aloin tuohonn 100 päivää ilman viinaa tempaukseen vaikken mikään rapajuoppo ollutkaan ja ekan viikon jälkeen ei enää oirellut. Nyt on homma ohi ja tuli vähän otettua, kas kummaa heti rupes rauhanen vihoittelemaan. Nytpä tietää senkin mistä johtuu vaivat mulla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe