Koska lapsen voi hankkia?

mitenmahdollista

Olemme mieheni kanssa useamman vuoden ajoittain pohtineet lapsen saamista, joskin aina tulleet siihen tulokseen, että sitä on parempi vielä siirtää (minä olen aina ollut se siirtäjä, olen alkanut pelätä, että minusta tulisi aivan kelvoton äiti). Nyt se taas on ollut puheena.

Minulle on sanottu, että lapsen voi hankkia vain vahvaan parisuhteeseen, jossa viat on korjattu ennen lapsen tuloa. Mietin nyt, että mitäköhän tämä oikein tarkoittaa.

Ensinnäkin vahva parisuhde. Onko sellaista? Voi uskoa, että ollaan yhdessä hautaan asti, mutta on sitten toinen asia, onko sellainen uskomus realistinen. Tunnen parikin tapausta, joissa perheellinen mies on lennosta vaihtanut nuorempaan naiseen ja yhden, jossa mies piti salaa toista perhettä kaksi vuotta. Entäs sitten ne viat? Onko sellaista parisuhdetta olemassa, jossa vikoja ei olisi? Mitkä viat ovat niin kriittisiä, että ne on huomioitava?

Minusta kuulostaa, siis kun luen tai kuuntelen paasausta noista lapsen saannin ehdoista, ettei tällä planeetalla niiden mukaan olisi ainuttakaan lasta.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinäTiedänParemmin

      Telkkaridokumentissa oli lesbopari, joka oli hankkinut lapsen spermapankin kautta. Lapsella ei ole siis isää, mutta on kaksi äitiä, mikä ei ihan vastaa konservatiivista perhekäsitystä. Nuorempi lesbopari sitten pyysi näiltä neuvoja lapsenhankintaan, niin neuvona oli, että pitää olla hyvät työpaikat ja kiva talo hankittuna ennen kuin hankkii lapsia.

      Eiköhän asia ole niin, että on aina mukava itse olla se joka arvostelee muiden olosuhteita, mutta taas ne jotka itseä arvostelevat ovat ahdasmielisiä ja kaavoihin kangistuneita.

      Kummasti suurin osa lapsista kasvaa kunnon kansalaisiksi ilman mitään sadan kohdan ehtolistan täyttymistä. On kai eduksi olla sitä ja tätä, mutta harva voisi hankkia lasta ollenkaan, jos kaikki pitäisi olla täydellistä. Ja tosiaan lähtötilanne ei takaa sitä, miten elämä jatkossa menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe