Olemme mieheni kanssa useamman vuoden ajoittain pohtineet lapsen saamista, joskin aina tulleet siihen tulokseen, että sitä on parempi vielä siirtää (minä olen aina ollut se siirtäjä, olen alkanut pelätä, että minusta tulisi aivan kelvoton äiti). Nyt se taas on ollut puheena.
Minulle on sanottu, että lapsen voi hankkia vain vahvaan parisuhteeseen, jossa viat on korjattu ennen lapsen tuloa. Mietin nyt, että mitäköhän tämä oikein tarkoittaa.
Ensinnäkin vahva parisuhde. Onko sellaista? Voi uskoa, että ollaan yhdessä hautaan asti, mutta on sitten toinen asia, onko sellainen uskomus realistinen. Tunnen parikin tapausta, joissa perheellinen mies on lennosta vaihtanut nuorempaan naiseen ja yhden, jossa mies piti salaa toista perhettä kaksi vuotta. Entäs sitten ne viat? Onko sellaista parisuhdetta olemassa, jossa vikoja ei olisi? Mitkä viat ovat niin kriittisiä, että ne on huomioitava?
Minusta kuulostaa, siis kun luen tai kuuntelen paasausta noista lapsen saannin ehdoista, ettei tällä planeetalla niiden mukaan olisi ainuttakaan lasta.
Koska lapsen voi hankkia?
1
125
Vastaukset
- MinäTiedänParemmin
Telkkaridokumentissa oli lesbopari, joka oli hankkinut lapsen spermapankin kautta. Lapsella ei ole siis isää, mutta on kaksi äitiä, mikä ei ihan vastaa konservatiivista perhekäsitystä. Nuorempi lesbopari sitten pyysi näiltä neuvoja lapsenhankintaan, niin neuvona oli, että pitää olla hyvät työpaikat ja kiva talo hankittuna ennen kuin hankkii lapsia.
Eiköhän asia ole niin, että on aina mukava itse olla se joka arvostelee muiden olosuhteita, mutta taas ne jotka itseä arvostelevat ovat ahdasmielisiä ja kaavoihin kangistuneita.
Kummasti suurin osa lapsista kasvaa kunnon kansalaisiksi ilman mitään sadan kohdan ehtolistan täyttymistä. On kai eduksi olla sitä ja tätä, mutta harva voisi hankkia lasta ollenkaan, jos kaikki pitäisi olla täydellistä. Ja tosiaan lähtötilanne ei takaa sitä, miten elämä jatkossa menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1944952Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1124032Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573515
- 513420
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372907Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232316
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo282056UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949