Olemme mieheni kanssa useamman vuoden ajoittain pohtineet lapsen saamista, joskin aina tulleet siihen tulokseen, että sitä on parempi vielä siirtää (minä olen aina ollut se siirtäjä, olen alkanut pelätä, että minusta tulisi aivan kelvoton äiti). Nyt se taas on ollut puheena.
Minulle on sanottu, että lapsen voi hankkia vain vahvaan parisuhteeseen, jossa viat on korjattu ennen lapsen tuloa. Mietin nyt, että mitäköhän tämä oikein tarkoittaa.
Ensinnäkin vahva parisuhde. Onko sellaista? Voi uskoa, että ollaan yhdessä hautaan asti, mutta on sitten toinen asia, onko sellainen uskomus realistinen. Tunnen parikin tapausta, joissa perheellinen mies on lennosta vaihtanut nuorempaan naiseen ja yhden, jossa mies piti salaa toista perhettä kaksi vuotta. Entäs sitten ne viat? Onko sellaista parisuhdetta olemassa, jossa vikoja ei olisi? Mitkä viat ovat niin kriittisiä, että ne on huomioitava?
Minusta kuulostaa, siis kun luen tai kuuntelen paasausta noista lapsen saannin ehdoista, ettei tällä planeetalla niiden mukaan olisi ainuttakaan lasta.
Koska lapsen voi hankkia?
1
120
Vastaukset
- MinäTiedänParemmin
Telkkaridokumentissa oli lesbopari, joka oli hankkinut lapsen spermapankin kautta. Lapsella ei ole siis isää, mutta on kaksi äitiä, mikä ei ihan vastaa konservatiivista perhekäsitystä. Nuorempi lesbopari sitten pyysi näiltä neuvoja lapsenhankintaan, niin neuvona oli, että pitää olla hyvät työpaikat ja kiva talo hankittuna ennen kuin hankkii lapsia.
Eiköhän asia ole niin, että on aina mukava itse olla se joka arvostelee muiden olosuhteita, mutta taas ne jotka itseä arvostelevat ovat ahdasmielisiä ja kaavoihin kangistuneita.
Kummasti suurin osa lapsista kasvaa kunnon kansalaisiksi ilman mitään sadan kohdan ehtolistan täyttymistä. On kai eduksi olla sitä ja tätä, mutta harva voisi hankkia lasta ollenkaan, jos kaikki pitäisi olla täydellistä. Ja tosiaan lähtötilanne ei takaa sitä, miten elämä jatkossa menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site645961Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers734817Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto504398SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564161SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt953771SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502483Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352389Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi522144Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat452119Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost21617