Voiskohan joku kertoo millainen homma on kytkimen vaihto corollaan 1,3:een jo mitähän tulee noin suunnilleen maksaan ku ite väsää työt?
Kytkimen vaihto
6
7423
Vastaukset
- RD
Esim. Motonetilla maksaa 1.3-litraisen Corollan kytkinpaketti (levy asetelma painelaakeri) noin 100€.
Etuvetoisen kytkimen vaihto onkin sitten tarina sinänsä. Yleensä tilaa ei ole liikaa ja kuitenkin laatikko pitäisi saada irti moottorista suoraan vetämällä. Irti pitää saada ainakin koneen laatikon puoleinen kiinnike, mahdollisesti ainakin toinen etunapa ja/tai vetari ja kaikkea pienempää. Yleensä (ainakin vanhemmissa autoissa) laatikko saattaa olla aika tiukassa... - Peku
Tein itse juuri samanlaiseen autoon kytkinremontin toissa vuonna. Osat ja öljyt maksoivat 900 mk.
Oikeasti pitäisi koko moottori-vaihdelaatikkopaketti nostaa yläkautta nosturilla pois. Minulla ei ollut nosturia eikä tilaakaan yläpuolella. Siis alakautta ja etupää pukeilla kuten Haynes-opaskin opastaa.
- vetonivelet irti vaihdelaatikosta
- moottorin vasemmat (takaa katsoen) tuet auki
- moottorin vasemman pään lasku alas
- ei mahtunut kunnolla tulemaan, siispä etupalkki alatukivarsineen irti
- vaihteisto irti
- osien vaihto
- kaikki takaisin
No kyllä siinä hiki tulee ennenkuin kaikki tämä on tehty. Kaveri kyllä auttaisi, itse tein kaiken yksin. Toimii hyvin. Varsinkin vaihteiston istuttaminen takaisin moottoriin on työläs ja tarkka homma. Kytkinlevyn pitää olla just keskellä eikä melkein.- corolla 89 1,3
Eiköhän se siitä! Kiitti!
- Epätoivoinen.
Lähteekö ne vetarit lootasta ihan vääntämällä irti (onko joku lukitusrenkas?) kun napamutterit on ja tukivarret irrotettu.
- Joo
Mulla on sama homma edessä -90 1.6 i 16valven kanssa.
Ajettu ei ole kuin 130 tkm, mutta luistaa kun vaihtaa
kovassa kiihdytyksessä ja ravistaa aina kun lähtee liikkeeelle.
Nää oli näitä ensimmäisiä Tojon asbestittomia kytkimiä.
Kyselin merkkikorjaamolta koko roskan hintaa asennuksineen,
niin sanoivat sen olevan tarjouksessa joulukuu 2001 n. 1500mk. - tojoman
Ei maksa vaivaa ruveta ite vaihtaan, ite käytin tojo-autossa hintaa tuli n.1200mk, josta työn osuus n.400-500mk!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782