tämä malli tulee vasta 2018 suomeen avensiksen seuraksi tai vastaavaksi malliksi,saisipa suomessa jo nyt
http://www.toyota.com/avalon/
tässä upea avalon
22
1391
Vastaukset
- 2.4STW
Avalon on ISO auto. Aika paljon Camryä isompi. Ei tule Suomeen eikä Eurooppaan. Tuollaiselle ei oikein ole kysyntää Euroopan markkinoilla. Jo nyt isot sedanit sakkaa.
BMW:kin hakee myyntiä smurffibusseista. - Ava_lon
Upea auto, todellista premiumia. Haastaa Mersut, Bemarit ja Audit todenteolla ja kun vielä muistetaan Toyotan luotettavuus ja yleensä kohtuullinen hinta, niin kyllä markkinat mullistuvat.
- tutulta-näyttää
Ihan kuin se yksi korealainen halpis.
- VarmaMenestyjä
Voihan tuo Suomen ohjelmaan tulla.
Myyntiluvuistakaan ei ole huolta sillä se ei olisi misään nimessä huonoiten myyvä Toyota Suomessa. Jos vaikka kaksikin saisi myytyä niin GT86 olisi aivan vastaantulija myyntiluvuissa. - hyihittolainen
Voi Tojo tojo!!!"! Voisko noi itämaalaiset jo keksiä jotain omaa?? ja kun nämä lopputulokset ovat kaikista jotain Copycareja niin lopputilos just näin RUMA ja Epäsuhta!!!!!
- on_ainesta
Olishan se uutta, jos tuo tuotaisiin markkinoille 1.6 vaparilla ja hinta alkain varusteilla. Kyllä papat ostaa.
- hautapaikka_enää_tarpeen
on_ainesta kirjoitti:
Olishan se uutta, jos tuo tuotaisiin markkinoille 1.6 vaparilla ja hinta alkain varusteilla. Kyllä papat ostaa.
Alkaa tojopappojen seuraavat ostokset olemaan hautapaikkoja. Näkyy myyntitilastoissa.
Nissanin nuorennusleikkaus onnistui (kasvain yms.), tohjon ei. Toinen toistaan pahempia floppeja ovat olleet, esim. Corollaattori -> Nauris ja sitten se varsinainen hipsterimalli, Urpo Cruiseri.
Onneksi... viimeksi mainittu on niin ruma, että sen näkeminen pilaa koko loppupäivän.
- Toyota
Toyota Avalon mallia myydään Yhdysvalloissa sekä Toyota Avalon 3.5 litraisena kuusisylinterisenä / Toyota Avalon Hybrid 2.5 litraisena nelisylinterinä. Katsokaa kuinka loistoluokan auto Toyota Avalon on - hienot sisätilat ja tilaa riittää takapenkilläkin - iso tavaratila.
Jos puhutaan lisää niin - Toyotan Camry-malli on ollut Yhdysvaltain myydyin auto kahdettatoista peräkkäistä vuotta. Toyota Camry mallia on myyty maailmanlaajuisesti yli sadassa maassa yli 19 miljoonaa kappaletta.- AasialainenHeiluri
Ei ole USAn myydyin auto. Camry kysyntä on muutenkin sakannut siellä. USAssa pitää olla köyhälläkin iso auto ja tuollainen halpis sopii siihen huvin, hinnat alkaa siitä 20.000 dollaria.
Jos samaa mallinimeä käyttää mitkään, niin kyllä määrää kertyy, mutta mistä se kertoo, no ei mistään.
- Sanoi_Musti
Sivulta katsottuna kohtalaisen onnistuneet linjat, keula kammottava hirvitys! Mutta makuasiahan tämäkin, ja onneksi tuollaisille löytyy houkuttelevampia vaihtoehtoja.
- Tuumat_senteiksi
Ei ole Avensiksen korvaaja, vaan selkeästi isompi: pituus 496 cm, leveys 183,4 cm, akseliväli 282 cm, raideleveys 159/158 cm, omamassa 1570 kg.
Ei siis kilpaile Avensiksen kokoisia sedaneita vastaan, vaan kokoluokka vastaa aika tavalla E-Mersua, 5-Bemaria tai A6-Audia. Mutta kukapa jaksaisi uskoa, että joku näiden autojen tavoittelija Suomessa ottaisi Avalonin vakavissaan minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi, vaikka saisi tuntuvasti halvemmallakin?
Joku Kia Optimasta, Hyundai i40:stä tai vastaavasta kiinnostunut voisi kenties kiinnostua Avalonistakin (joka on edellisiä vähän isompi rohjake).
Iso kokokin alkaa kaupunkioloissa kääntyä negatiiviseksi tekijäksi: P-paikat pakkaavat olemaan monesti turhan knaftisti mitoitettuja.
Jenkit nyt voivat ottaa tuollaisen Avalonin jopa tosissaan, koska jenkit ovat jenkkejä.- kovaan.käyttöön
Pitkäaikaiseen käyttöön vaikka eläkepäiviksi tuo olisi sopiva peli. Kestävyydeltään hakkaisi nuo ns. premiumit mennen tullen ja muuten ei yhtään missään niitä huonompi, mutta pippelinjatkeeksi ei tietysti käy.
- Mielipide___
Joo ja eurot ovat euroja: Mb, Bmw tai Audi pitää olla (karvalakkina toki), koska naapurillakin on. Jenkeissä myydään käytännössä kaikkia mahdollisia automerkkejä ja -malleja (poislukien Skoda, Seat ja ranskalaiset) ja siellä ostokykyä ja halua riittää. Kummasti japanilaiset premiummerkit myy hyvin, jopa Genesistä ostetaan paljon (korealainen) ja näissähän hinta verrannollinen saksalaisiin premiumeihin. Tuskinpa jenkit samaan hintaan huonompaa haluavat?
Avalonia sekä Maximaa jenkeissä ajaneena väitän, ettei nuo häviä yhtään vastaaville Bemareille ja Mersuille missään ominaisuuksissa. M-Bemarit ja AMG-Mersut oma juttunsa, mutta niiden kanssa Avalonin ja Maximan ei ole tarkoituskaan yrittää kilpailla. Itseasiassa ei toki Mersuja ja Bemareita vastaan muutenkaan, mutta noissa vaan sattuu saamaan samaa laatua kolmasosan pienemmällä hinnalla.
Suomessa avartaisi ihmisten maailmankuvaa, jos lähes raamatuiksi Essonbaari-piireissä mielletyt autolehdet testaisivat muun maailman tyyliin eri "luokkien" autoja ristiin. Jenkeissä arkipäivää ja on näitä Saksassakin jo jonkun verran, eikä ole mitenkään tavatonta, että Passat päihittää E-Mersun tai kutos-Audin silloin, kun varusteet ja voimalinja on samankaltaiset. Niin tosin usein on siinä vaiheessa hintakin.
- Tuumat_senteiksi
Siinähän sitä eläkepapalle ajokkia. Tilantarve sen kuin kasvaa, kun ajelut tapahtuvat yksin tai kaksin?
Jo Camry sijoittuu hinnallisesti Avensiksen yläpuolelle. Camryn (vm. 2018) hinnat alkaen -noteeraus USA:ssa tuon yhden (aloituksessa mainitun linkin mukaisen) nettisivun mukaan 23 645 USD, Avalonin (vm. 2019) vastaava lukema samalla sivustolla 35 500 USD eli hyvinkin tarkkaan 1,5-kertainen. Kun kulutus ja päästöt ovat vielä reippaasti Camrya mittavammat, voi vain arvailla, kuinka kilpailukyvyttömäksi Avalon olisi Suomessa pakko hinnoitella. Kuka sellainen sitä muka haluaisi, kenellä siihen olisi varaa?
Ei jatkoon.- Tuumat_senteiksi
Vasta nyt huomasin, että tämän ketjun aloitus on 3½ vuoden takainen. Siinä luvattiin Avalonin tulevan Suomeen 2018 eli tänä kuluvana vuonna. Kuinka moni on ehtinyt bongata liikenteessä?
Ei, ei, ei – ei tuolla autonkuvatuksella olisi täällä hintaluokassaan mitään jakoa!
- Jjjjgjjg
Jenkeissä Avalon $35000, E-sarja alk. $52000.
Avalon on isompi, tilavampi, luotettavampi, pidempi takuu. Mersu voi olla kovavauhtisessa mutkassa vähän parempi ja nostattaa pippeliä paremmin.
Näillä tiedoin itse valitsisin Avalonin. Ylellinen iso auto kiinnostaa, mutten saa mitenkään Mersua perusteltua taloudellisesti niiden hinnan ja kovan arvonlaskun takia.
Viiden vuoden pitoajalla Avalon tulee Edmundsin TCO:n mukaan $30000 halvemmaksi kuin E.
Toisaalta ei Avalonkaan tarjoa paljoa enempää kuin Camry..- tojo_vai_mese
Ja sitten rehellisesti (voisin itsekin tarkistaa) mikä on E-Mesen hinnat alkaen malli jenkeissä, eli mitä tuolla $52ke:lla saa? Veikkaanpa että jotain ihan muuta kuin suomen 130 heppainen 200d teryleenipenkeillä ja manuaali-ilmastoinnilla..?
- Kkkkkkkffff
tojo_vai_mese kirjoitti:
Ja sitten rehellisesti (voisin itsekin tarkistaa) mikä on E-Mesen hinnat alkaen malli jenkeissä, eli mitä tuolla $52ke:lla saa? Veikkaanpa että jotain ihan muuta kuin suomen 130 heppainen 200d teryleenipenkeillä ja manuaali-ilmastoinnilla..?
Joo, mutta ei ole tuo $35000 Avalonkaan ihan perus-Avensis 1.6:lla. Aika vertailukelpoisia ainakin moottoreiltaan noilla hinnoilla, jotkut 3,5 -litran kutoset molemmissa. Avalonissa ehkä vähän enemmän potkua.
- Tuumat_senteiksi
Kkkkkkkffff kirjoitti:
Joo, mutta ei ole tuo $35000 Avalonkaan ihan perus-Avensis 1.6:lla. Aika vertailukelpoisia ainakin moottoreiltaan noilla hinnoilla, jotkut 3,5 -litran kutoset molemmissa. Avalonissa ehkä vähän enemmän potkua.
Kukapa Suomessa haluaisi 3,5 litran kuutosen nykyisillä verotusperusteilla? En minä ainakaan. Nykyisessä autossani on turbolla turvotettu 1,6-litrainen, joka antaa aivan riittävät kyydit. Jos tyydyn (tyydynköhän?) ajelemaan motarilla leppoisasti joutuisinta sallittua, on kaasupolkimen takana reservissä valmistajan ilmoituksen mukaan vielä 101 km/h lisää. Rekkojen ohittelukaan ei tuota vähäisintäkään tuskaa. Vaikka kampe vähäruokainen ja -päästöinen onkin, jouduin maksamaan siitä ostaessa toistakymmentä tonnia autoveroa ja Trafi-hyväkäs velkoo vuosittain vielä ajoneuvoveroksi kutsuttua maksettavaa likimain 200 euroa. Nämä ovat vahvasti päästösidonnaisia lukuja.
Mitähän oleellista hyvää 3,5-litrainen kuutonen voisi tuoda epätaloudellisten ominaisuuksiensa vastapainoksi? No – ehkä kuutonen laulaa vähän nätimmin, mutta minä jaksan kuunnella nelostakin. Nähdäkseni useimmat muutkin jaksavat. - Kkkkkkkkkfff
Tuumat_senteiksi kirjoitti:
Kukapa Suomessa haluaisi 3,5 litran kuutosen nykyisillä verotusperusteilla? En minä ainakaan. Nykyisessä autossani on turbolla turvotettu 1,6-litrainen, joka antaa aivan riittävät kyydit. Jos tyydyn (tyydynköhän?) ajelemaan motarilla leppoisasti joutuisinta sallittua, on kaasupolkimen takana reservissä valmistajan ilmoituksen mukaan vielä 101 km/h lisää. Rekkojen ohittelukaan ei tuota vähäisintäkään tuskaa. Vaikka kampe vähäruokainen ja -päästöinen onkin, jouduin maksamaan siitä ostaessa toistakymmentä tonnia autoveroa ja Trafi-hyväkäs velkoo vuosittain vielä ajoneuvoveroksi kutsuttua maksettavaa likimain 200 euroa. Nämä ovat vahvasti päästösidonnaisia lukuja.
Mitähän oleellista hyvää 3,5-litrainen kuutonen voisi tuoda epätaloudellisten ominaisuuksiensa vastapainoksi? No – ehkä kuutonen laulaa vähän nätimmin, mutta minä jaksan kuunnella nelostakin. Nähdäkseni useimmat muutkin jaksavat.Voi vehnä.
Kyseessä olivat Amerikan autot. Siellä ei myydä noita autoja 1.6:na. Mutta jos Avalonia tuotaisiin Suomeen, niin varmaan siihen olisi tarjolla erilaisia moottoreita.
Jos kuitenkin halutaan arvioida autojen hintoja USA: perusteella, on tehtävä arviot siellä myytävien perusteella.
Camryn V6 ilmeisesti ihan vaparina ilman hybridiäkin yhtä taloudellinen kuin kilpailevan Accordin turbo.
- kallisToyotaEiMyy
Onhan kamalan näköinen keula tuossa Toyotassa. No kun tietää mitä kuraa nuo on, niin turha niitä tänne on tuoda ruostumaan ja tukkimaan teitämme.
- Tietävämpi
Sun turbotero kannattaisi olla hiljempaa koska sinä et tiedä yhtään mitään koko Avalonista. Kunhan vain suurisuisena luulet tietäväsi kaiken pelkän kuvan tai automerkin perusteella.
Toyota Avalon on laadukas ja mukava auto jossa voisi olla ihan hyvin vaikka Lexuksen 5.0l v8 467hv moottori ilman ajo-ominaisuuksien suurempaa kärsimistä. Tuolla 3.5l v6 moottorilla Avalon on vakaa kuin juna, eikä kallistele mutkissa edes nopeassakaan ajossa, vaan menee tarkasti juuri sinne mihin kuski autoa ohjaa ja renkaista loppuu pito ennen kuin avalon rupeaa kallistelemaan. Hyvä varustelu ja pehmeät penkit kyllä varmistavat että useamman tunnin ajomatka suurillakin nopeuksilla tapahtuu mukavasti.
TNGA alustarakenne yleisesti muuttaa useimpien Toyotan autojen ajettavuutta ja vakautta aika radikaalisti paremman suuntaan verrattuna aiempiin alustarakenteisiin.
Rajoitteen nopeammalle ajolle muodostaa kuski, eikä itse automalli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696