Apua uusi sänkyni tappaa minut

Selkävaivainen

Saimme viikko sitten maskusta tilaamamme bellus sängyn (n.1200€) pussijousitettu. Tämä sänky tuntuu aivan erilaiselta kuin myymälässä nyt olen lähestulkoon rampautunut viikossa! Painan yli 90kg mutta kovat patjat painaa ja särkee, myyjä sanoi että voi olla pehmeäkin ihan omista mieltymyksistä kiinni. Nyt tässä soft patjassa painun montulle ja jokapaikkaa särkee pahemmin kuin koskaan. Sohvalla nukuin yhden yön ja sekin helpotti verrattuna uuteen sänkyyn. Onko mitään poppakonstia tyyliin petareita muuttamalla parantaa sänky ei ole enää rahaa ostaa uutta ?

62

43540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiloja

      Selkäranka pitää pysyä suorana kun kyljellään nukkuu. Vaikuttaa että on liian pehmeä patja. Varmaan käy 70 kiloiselle.

      • Anonyymi

        Sänky on helppo tuunata itselle sopivaksi, ihmepatjoista ei ole apua. Kokeiltu on.

        Sängyn pitää olla perinteistä tyyppiä, missä on rimoitus patjojen alla, niiden rimojen korkeutta kun laskee olkapäiden ja lantion kohdalta omaa vartalotyyppiä, nukkuma-asentoa ja kropan pituutta vastaavaksi, lopuu monilta selkäkivut. Tavalliset patjat mukautuu rimoituksen muotoiluun hyvin.

        Luulin koko ikäni, että minulla on vaan paska selkä ja siksi selkä aina kipeä, mutta sängyn tuunamisella loppui kivut ja nukkumismukavuus, sekä unen laatu parani. Muutos ei välttämättä edes maksa mitää, tai korkeintaan muutaman kympin, jos joutuu rimaa ostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sänky on helppo tuunata itselle sopivaksi, ihmepatjoista ei ole apua. Kokeiltu on.

        Sängyn pitää olla perinteistä tyyppiä, missä on rimoitus patjojen alla, niiden rimojen korkeutta kun laskee olkapäiden ja lantion kohdalta omaa vartalotyyppiä, nukkuma-asentoa ja kropan pituutta vastaavaksi, lopuu monilta selkäkivut. Tavalliset patjat mukautuu rimoituksen muotoiluun hyvin.

        Luulin koko ikäni, että minulla on vaan paska selkä ja siksi selkä aina kipeä, mutta sängyn tuunamisella loppui kivut ja nukkumismukavuus, sekä unen laatu parani. Muutos ei välttämättä edes maksa mitää, tai korkeintaan muutaman kympin, jos joutuu rimaa ostamaan.

        Mitä tarkoitat tällä rimojen korkeuden laskemisella, pystyisitkö tarkentamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sänky on helppo tuunata itselle sopivaksi, ihmepatjoista ei ole apua. Kokeiltu on.

        Sängyn pitää olla perinteistä tyyppiä, missä on rimoitus patjojen alla, niiden rimojen korkeutta kun laskee olkapäiden ja lantion kohdalta omaa vartalotyyppiä, nukkuma-asentoa ja kropan pituutta vastaavaksi, lopuu monilta selkäkivut. Tavalliset patjat mukautuu rimoituksen muotoiluun hyvin.

        Luulin koko ikäni, että minulla on vaan paska selkä ja siksi selkä aina kipeä, mutta sängyn tuunamisella loppui kivut ja nukkumismukavuus, sekä unen laatu parani. Muutos ei välttämättä edes maksa mitää, tai korkeintaan muutaman kympin, jos joutuu rimaa ostamaan.

        siis rimoitus millainen sälepohja?
        Mikä on perinteinen patja?


    • Jäykällä petarilla siitä saattaisi tulla ihan käyttökelpoinen. Sekin tosin on lisäinvestointi.
      Jospa kiertelisit katselemassa eri vaihtoehtoja ja menisit sitten maskuun tekemään valitus liian pehmeästä patjasta (eiväthän kai lähettäneet sinulle väärän painoluokan patjaa?).
      On tuo sen hintaluokan hankinta, että voisivat tulla vastaan petarin hinnassa.

      • Selkävaivainen

        Tuota jäykempää petaria olen miettinyt mutta sanoivat sen maskussa olevan yli 300€ luokkaa joka mielestäni kohtuuton, eivätkä mitään maksa siellä siitä. Maskun toimitusaikakin oli kohtuuton, sängyllä kesti n.7 viikkoa tulla Belluksen Viron tehtailta!


      • Sen verran varmaan joudut maksamaan, koosta riippuen. Mutta tällä kertaa laadusta kannattaa maksaa, niin saat mukavat unet vuosiksi eteenpäin.
        Masku on rahasi saanut, ja jos eivät yhtään hyvitä niin mene muualle. Esim Sotka.
        Myyjät osaavat auttaa valinnassa kun kerrot huolesi.


    • Ikean-joustipatja-150e

      Maskun myyjät suosittelee aina liian pehmeitä patjoja, vaikka järkikin sen sanoo että rotevampi ihminen tarvitsee vähintään puolikovan patjan, ettei keho uppoa. Kokeile saisitko vaihtaa kovempaan. Jos ei, niin jämäkkä petari on melkeen pakollinen ostos. Ja kallis valitettavasti.

      • Ostin itte maskusta Swanen sänggyn .SUOSITTELEN


    • trashy_novel

      Itse löysin hotellin rakennusjätelavalta 3 peittoa, yhden sijauspatjan ja 2 vaahtomuovipatjaa. Sai opiskelija-asuntolan vanhat mennä varastoon.
      Tietää ainakin että hotellin kamat on hyvin pesty ja vaihdettu säännöllisesti.
      Vähän off-topic. Mutta kokeile ostaa uusi patja ei tarvitse koko sänkyä vaihtaa.

      • Anonyymi

        Haluaisin tietää, milloin hotellien patjat ja peitot pestään???!! En ottaisi jätelavalta heidän poistojaan. Vieraiden ihmisten hilsettä, hikeä, kuolaa, lopun osaat itse kuvitella..


    • Pahviako

      Kokeile halpaa kikkaa..laita ruskeaa paksua pahvia petarin alle...se vähän jäykistää patjan tuntumaa ja voi toimia....=)
      nm.itse tein joskus niin ja toimi =)

      • Anonyymi

        ei toimi , siinä selkä kipeytyy.


    • kauniita_unia

      No mulla on ikivanha runkopatjasänky, jonka parasta ennen päiväys on mennyt jo vuosia sitten. Joten sekin oli aivan liian löysä ja pehmeä. Minäkään en hennonut ostaa uutta sänkyä ja olin vieläpä työttömänä viime syksynä, kun sänky alkoi aiheuttaa selkäkipua. Tilasin Hobby Hallista jäykän 130 kiloiselle tarkoitetun (olen 58 kg) joustinpatjan löysän runkopatjan päälle ja vot, sänky on taas erinomaisen hyvä, eikä yövieraskaan tee patjaani enää liian pehmeäksi ja selkääni kipeäksi. Kaiken lisäksi joustinpatjan sai maksaa osamaksulla, joten siitäkin selvisin työttömänäkin. Nyt minulla on sellainen "kunnon jenkkisänky".

    • martsuli1

      onko varma et olet saanut oikean sängyn, sen minkä tilasit ja mitä kokeilit

    • TheBeach

      Meillä ratkaistiin ongelma niin että täytimme kaksi vanhaa paksua patjaa hiekalla, tietenkin otimme ensin täytteet pois. Nyt on ihanan kovat patjat, tosin hiekka elää ja antaa vaikutelman kuin lepäisi rannalla. Suosittelen!

    • mmmmmmmmmmmmm

      Itse ostin sängyn jyskistä ja 800€ sänky oli gold sarjaa jossa oli 100 vuorokauden vaihto takuu. eiko maskussa ole samaa palvelua että jos on huono niin voi vaihtaa toiseen. Myyjä minulle sanoi että petari pitää vain suojata patjansuojalla ja sitten vaihtotakuun puitteissa voi vielä vaihtaa. Hassua. suomalaisen maskun sängyt tulee virosta, Tanskalaisen yrityksen sängyt suomalaisia:)

    • Hästens

      Tottuminen uuteen voi viedä aikansa. Toki jos sänky on liian kova/pehmeä niin siihen ei auta mikään. Suosittelisin ottamaan yhteyttä myyjä liikeeseen ja sopimaan asiasta/vaihdosta sopivaan patjan jäykkyyteen. Nämä kotikonstit jättäisin itse väliin, fixaamalla se itse sänky ei miksikään mutu, päinvastoin, kadottaa alkuperäiseksi tarkoitetun mukavuutensa (lue jousituksen tuoman myötäilevyyden) kokonaan!! Eikös tuolloin ole sama jo nukkua vaikka lattialla patjalla? Sängythän tehdään ymmärtääkseni jokaisen valmistajan toimesta nukuttavaksi sellaisenaan, ei pahveilla vahvistettuna tai joilalkin epämääräisillä erikoispetareilla muokattuna. Kyllä sängyn pitää toimia juuri sellaisenaan kuin se on suunniteltu!

      Hintaluokaltaan liikeen myyjien pitäisi osata kyllä jo katsoa kuinka selkäranka patjalla asettuu.
      Itsellä meni vuosi takaperin uusi Hästens vaihtoon kun oli liian jäykkä jousitus enkä tottunut kuukauden käytön jälkeen vielä siinä nukkumaan, selkä oli kipeä joka aamu. (en tosin koemaannut edes sänkyä mutta siitä huolimatta vaihto onnistui)
      Sovittiin epäsopivan sängyn palautus ja otinkin sitten suoraan vielä pari astetta paremman mallin tilalle, kyseessä jenkkisänky. Nyt unet ovat kuin pumpulia, selkä kiittää ja moni muukin vaiva on hyvässä sängyssä levätessä kadonnut, voin suositella.
      Summasumarun, oli merkki mikä tahansa niin jousituksen jäykkyys ON ratkaiseva tekijä!

    • S-h

      Tiedäthän, että esim. Ikea antaa sängyille ilmaisen vaihto-oikeuden jos patja ei mätsää. Patjan valinta on arpapeliä, kova patja pehmenee ja asettuu käytössä eka viikkojen aikana, mutta liian pehmeän patjan parantamiseksi ei oikein keinoja löydy! Suosittelen neuvottelua Maskussa patjan vaihtamiseksi kovempaan. Ehkä patjakaupoilla (jos arvokkaampaa on ostamassa) kannattaisi aina aloittaa ammattilaisen luota.

    • haiskahtaa

      Maskusta saa valitettavasti huonoa tavaraa kalliilla hinnalla.itse karvaasti petyin .kallis moottorisänky .rikki jo tullessaan.korjaaja lupas kolme kertaa ja ootin.lopulta myöns unohtaneensa.tuli...päivitteli ku vääriä osia ja puuttuvia.korjasi.
      Lupasi tehdä valituksen ekorneksen tehtaalle.kysyin onk tehny.ei vastausta.toiset pesee kätensä.toiset myyjät.maskun asiakaspalaute ei kuulemma ymmärrä asiaa...tuli ensin vastaus.lopulta ei enää vastanneet.
      Vähän asian vieres ja paljonki teksti mulla.mutta masku haiskahtaa joskus.valitettavasti.

      • kicivici

        Ehkä sinunkin kannattaisi opetella kirjoittamaan. Pisteet ja pilkut paikoilleen sekä isot alkukirjaimet. Sen lisäksi kun hiukan jäsentää kirjoittamaansa, niin tekstin lukeminen on jouhevaa, eikä tekstiä tarvi tavata, että mitähän vittua tällä kertaa on yritetty väköstää.


      • cjxjxjxj

        On totta, että en ole saanut aikoihin ja potenssikin on hiukan heikko. Mutta se ei siltikään poista sitä tosiasiaa, että oikeinkirjoitettua tekstiä on jouheva lukea. Vaionkotämä sinunmielestä kivs lukea.eiole vaikeaa opetellakirjoittamaan.oikein. Eikö totta?


      • Anonyymi
        kicivici kirjoitti:

        Ehkä sinunkin kannattaisi opetella kirjoittamaan. Pisteet ja pilkut paikoilleen sekä isot alkukirjaimet. Sen lisäksi kun hiukan jäsentää kirjoittamaansa, niin tekstin lukeminen on jouhevaa, eikä tekstiä tarvi tavata, että mitähän vittua tällä kertaa on yritetty väköstää.

        Toivon sinunkin harkitsevan oman tekstisi kontrollointia. V-tyyli sanavalinnassa on kovinkin alatyyliä!


      • Anonyymi
        kicivici kirjoitti:

        Ehkä sinunkin kannattaisi opetella kirjoittamaan. Pisteet ja pilkut paikoilleen sekä isot alkukirjaimet. Sen lisäksi kun hiukan jäsentää kirjoittamaansa, niin tekstin lukeminen on jouhevaa, eikä tekstiä tarvi tavata, että mitähän vittua tällä kertaa on yritetty väköstää.

        älä nilllitä


    • RumastitehtyMaskulta

      Mulla on sama kokemus. Valitin Maskulle, en koskaan saanut asiallista vastausta. Kysymykseni siirrettiin aina jollekin toiselle hlölle. Minun aivan uusi jenkkisänky natisi ekasta yöstä lähtien. En saanut vaihtaa, enkä rahoja takas. Koska olen uskovainen, laitoin Maskun työntekijöistä rukouspyynnön seurakuntaan. Kuluttajavirastolle voisin vielä laittaa. 2 v sitten tasan ostettu ja myös kuljetuksella. Se oli viimeinen kerta kun siinä firmassa asioin.

      • vicicicic

        Auttoiko se rukouspyyntö? Tuliko uutta sänkyä ja loppuiko natina?


    • Pettyneen-nukkujan-mies

      Avovaimoni oli ostanut 2-3 v sitten Unikulman, mittojen mukaan tehdyn kalliin ja painavan sängyn. Hän ei voinut nukkua siinä ja otti yhteyttä myyjään, joka kehoitti vaan jatkamaan nukkumista siinä ja tottua. Ei hän voinut siinä nukkua, tai saattoi kun käänsio päänsä toiseen päähän. Häntä masensi Unikulman tapa, sängyn hinta ja se, ettei sänky toiminutkaan. Hänellä ei ole iskiastyyppistä tai muuta tavallista silloin tällöin olevaan alasekäkipua, jos ei nuku ko sängyssä-. Mutta jos nukkuu, niin selkä on kipeä.Sängystä ei hyvillä lihaksilla oleva normaalipainoinen nainen meinaa päästä pois.
      Unikulman sängystä ja sen vaikutuksesta ei ole todellisia tieteellisiä tutkimuksia. Eihän patentit olet tutkimuksia. Se, että joku perustuu sataan patenttiin, tee laitteesta vielä hyvää.

      Paras sänky on hyvin tukeva patja tavalla tai toisella mutta myös tukevalla alustalla. Ihmiset ajautuvat ostamaan kalliita ylimainostettuja, ei tieteellisesti tutkittuja sänkyjä juuri vaivojensa kanssa. Lääkärini mukaan tuollaset vaivat menevät ohi yleensä itsestään kuukausien aikana. Olennaista olisi sopiva liikkuminen, kävely, uinti, kuntosali, pyöräily keskivartalon lihasharjoitukset, jooga. Nukkumista ajatellen sopiva ulkoilu ja ruokailu ja yleensä stressin hallinta.

      Jos joku Unikulmalainen haluaa tiedot, niin kyllä toimitetaan, myös sänky palautetaan ja sillä eihän kukaan muu voi nukkua henklökohtaisesti suunnitellulla sängyllä (?).

      • Anonyymi

        Noi kalliit sängyt on aivan susia. ei kannata. Ostakaa ikeasta jousipatja niin saa sopivan kovuuden. Pussijouset ovat aivan liian pehmeitä jopa pienelle ihmiselle. Patja riippu kuinka liikkuvat nikamat on. Jäykkillä nikamilla mnee pehmeämpi siis puolikova ja liikkuvila kuten minulla oltava kova mutttei liian . Suurin soa partjoista aivan kamalia nykyän. Jousipatja on ainoa miä on hyvä ja ilman petareita muuten menee selkä.
        Itlaista olen läytänyt ainoan älyvaahtopatjan joka oli täydellinne mutta sitä myytiin vain hotelleille.sääli Siinäs elkä parani, ei ollut fvikaa olenkaan matkan jälkeen vaikka ennen matkaa tulia ajatus että kestääkö selkä ja olisiko ensin pitänyt mennä kiropraktikolle. Patja paransi selän.
        Tyynyni on sieltä myös kun muut ei ole hyviä. Ainoa missä ei saa päänsärkyä.


    • PahviaVäliin

      Petarin vaihtaminen ei paljoa auta, jos patja on niin pehmeä ettei tue riittävästi selkää. Sen sijaan patjan ja petarin väiin voi laittaa jotain jäykkää materiaalia tukemaan. Itse sain Jyskistä ostamastani liian pehmeästi runkopatjasta nukkumiskelpoisen laittamalla ruskeasta pahvilaatikosta taitetun pahvin patjan ja petarin väliin.

    • DorsooBed

      Sängyn ja patjakokonaisuuden kallis hinta itsessään ei ole tae sen sopivuudesta. Oleellista on se, että se on painoluokalle ja ruumiinrakenteelle sopiva.

      Vaikkapa 80kg / 165cm tarvitsee kovemman patjan kuin saman painoinen mutta pitkän huiskea jolla paino jakautuu pidemmälle alueelle.

      Petauspatjan tarkoitus on tehdä patjoista mielyttävämpi ja edesauttaa kehon pintaverenkiertoa.

      Liian pehmeät patjat ja liian kova petari on huono ratkaisu perusongelmaan.

      Sitten jos jo omaa valmiiksi selkävaivoja, niin itselleen sopivien patjojen merkitys korostuu vieläkin enemmän.

      Itsellä uusien patjojen hankinta edessä ja olen harkinnut jotakin Ikean mallia, sillä vaihdettavuus on hyvä, joska ei sekään auta jos mallistosta ei itselle sopivaa mallia löydy.

      Tosin Ikean paperikatalogissa ei ollut mitään tarkennuksia jousten vahvuudesta ja halkaisijasta ja painoluokkasuosituksista jne. jotka ovat oleellisia sopivuutta paperitiedoistakin arvioidessa.

      - ->

      Alla hyvin ainutlaatuinen DorsooBed systeemin hydraulinen tekniikka (lieneekö äänetön?), joskin ilmeisesti se edellyttäisi siihen sovellettujen merkin omien patjojen valitsemista toimiakseen suunnitellulla tavalla.

      Valitettavasti en tiedä tuotteen hintaa (epäilen sen hintavaksi) enkä löytänyt foorumia jossa sellaisen valinneet kokemuksistaan kertoisivat. Idea sinänsä vaikuttaa toimivalta ainakin paperilla. Miten sitten toiminee pariskuntien nautiskeluhetkissä...vai pitäisikö olla unisänky ja seksisänky erikseen.

      Dorsoo: http://www.dorsoo.co.uk/

    • vaahtomuovia

      Unohtakaa ne jousisängyt. Itsellä tuli selkäkivut sellaisista ( 2 eri). Nyt mulla on kunnon kovahko vaahtomuovipatja (ikea) ja hyvä petari (sotka ) eikä selkävaivoja. Jousisängyt eivät ole vakaita.

      • DorsooBed

        >> Unohtakaa ne jousisängyt. Itsellä tuli selkäkivut sellaisista ( 2 eri).

        Millä älynlahjoilla kuvittelet sinulle sopivan, sopivan myös kaikkille muille?


      • Anonyymi

        Niin mutta vaahtomuovikin aiheuttaa selkä kipuja. ei hyvä.Painetta tulee likaa selkään ja selkä jäykistyym koskee aamulla.
        jousipatjat ainoat hyvät. Ne jotka tulivat 80-luvulla. Ei sis mitkään pussijouset ne on ihan kamalia.


    • Hei
      On kuluttajansuoja laki. Jos et ole tyytyväinen ostoosi on mahdollisuus purkaa kauppa.
      Otappa selvää asiasta kuluttajaasiamieheltä. Ei kannata maksaa tavaraa mihin ei ole tyytyväinen. Kokemusta omaava.Tsemppiä ja onnea matkaan. Älä tyydy selällesi huonoon sänkyyn!

      • voijehna

        no nyt on taas oikein kuluttajansuojasta perillä oleva aaasiakas liikeintessä :D :D :D jos tuote ei mielytä, niin ei se valitettavasti oikeuta kaupan purkuun... haloooo... :D :D :D


    • Hästens

      En malta olla linkaamatta. Maksaa toki, mutta miettiä kannattaa myös kuinka paljon sitä aikaa siellä sängyssä viettää, yksin/kahdestaa, ja miten on levännyt herätessään. Palvelu on asiantuntevaa ja takuut toimii. NO, tämä siis vain ja ainoastaan oma kokemus.

      http://www.hastens.com/fi/

      • DorsooBed

        Eivät nuo Hästensit erittäin kovasta hinnastaan ja ns. laadustaan huolimatta ole automaattisesti kaikille se sopva vaihtoehto.

        Taannoin tällä palstalla muuan mies kertoi miten oli lopulta päätynyt pïavittämään vanhentuneet patjansa Hästenseillä ajatelle olevan kannattavaa investoida unenlaatuun ja kerrottuun laatutotteeseen.

        Kirous, sillä nukkuikin puolisonsa kanssa veläkin huonommin kuin vanhoilla jo kulahtaneilla patjoillaan ja manasivat etteivät olleet niitä varoiksi säilyttäneet.

        Lopulta itkän totutteluyrityksen jälkeen joutuivat kalliista Hästenseistä luopumaan raskaalla tappiolla ja ostivat Ikean joutinpatjat jotka sopivat heille erinomaisesti.

        Opetus. Aina superkalliit (ylihintaiset) patjat eivät ole kaikille se sopiva ratkaius ja toisinaan maltillisellakin hinnalla voi löytää itselleen sopivat pajat, jotka voi sitten tarvittaessa kierrättääkin useammin. Toki eivät kaikki Ikeasta itselleen sopivaa vaihtoehtoa löydä.


      • Anonyymi

        Hästens sängyt on liian muhkuarisia, selkä menee kun ei oel tasaista alla.


    • heikkouninen

      Itseläni kävi samoin mutta kun vanhan ja uuden patjan eroon ei niin vain pikaisesti totu. Suosittelen n 3 kuukauden nukkumista uudella patjallasi ja luulen asian korjaantuvan.
      Petauspatjoissa on profiloitu pinta (nyppy - tai tasainen). Kokeile viikko tasaisella, käännä nyppypuoli ylöspäin ja taas viikko. Huomaat pian kuinka selkäsi tottuu uuteen patjaasi.

      • Anonyymi

        ei korjaannu. kukaan ei kestä kipeää selkää 3lkk. niin ettei voi kävellä.


    • kovempiollapittää

      Siihen patjaan on olemassa vaihto oikeus,jos se tuntuu erillaiselta kuin kokeiltaessa.patja kannattaa ottaa hard tai extra hard,toimii hyvin 87kg painoisella

      • Anonyymi

        Ei välttämättä, mä 82kg ja extra hard ei käy yhtään, llian kova


    • pettynytunikulma

      Yksi aika hyvä konsti laittaa peti on noin 20...50 cm pyöreähköjä luonnonkivien, päälle esim. mustikan varpuja ja siihen päälle pressu ja lakanat. On muuten hyvä nukkua! Kivien välistä löytyy yleensä juuri sopivan muotoinen kolo, jonka varvut pehmentävät. Tämä siis jos makaa kyljellä, selällään maaten varmaan jokin tasaisempi alusta on parempi.

      Tasainen patjahan ei oikein mitenkään sovi kyljellään nukuttavaksi. Onhan se nyt aika selvä kun hiukan ajattelee, ei olkapään kohdalla ole missään patjassa kuoppaa, johon olkapää voisi mennä.

      Oikeastaan parasta olisi varmaan nukkua jossain 1500...2000-kiloisessa nesteessä, siinä paine jakautuu varmasti tasaisesti. Lihaisille ihmisille hiukan tiheämpi ja läskeille vähän harvempi. Tietty ongelma on mistä löytää sopiva myrkytön halpa neste, jonka voi helposti puhdistaa ihmispaskasta.

    • Tyytyväinen

      Osta svane...

    • myöskinselkävaiva

      Oletko kokeillut Kalevalaista jäsenkorjausta?
      Suosittelen. Minäkin olin luopumassa sängystäni mutta vika olikin minussa itsessäni.

    • Alakerransänky

      Millaset sänkyt armeijassa oli? Minulle ainakin tuli hyvin uni intissä vaikka makasin kerrosängyn alakerrassa..

      • Pohm.JP

        Kaksikerroksiset putkirunkoiset hetekat ja joku ohuehko mikälie kuitutäytteinen patja. Ei ollut paikat kipeinä!


    • 90kg.ja.soft.ei

      Eikös sen nyt jo järkikin sano, että jos painoa on tuo 90kg, niin patja ei voi olla soft. (Joka on varmaan tarkoitettu alle 50 kiloisille..) Olisit ottanut kunnon jäykkyyden, luulisin että joku extra hard olisi sinun tapauksessasi pitänyt olla. Ja jos kovat patjat ei miellytä, niin edes hard sitten. Tainnut olla ostajalla ja myyjällä kummallakin homma vähän hakusessa. Itelläni on Belluksen sänky ja jäykkyys on hard (painan n.75kg) ja on ollut kyllä erittäin hyvä ja hyvät unet oon nukkunut.

    • Selkäleikkaus_edessä

      Jos jatkat tuolla patjalla olet selkäleikkauksessa tai ainakin jonossa leikkaukseen alle vuodessa. Kokemusta on ja siihen "huonoon" sänkyyn ei muuten totu. Huomaat sen viimeistään siinä kun podet flunssaa ja olet "vuoteen vankina" kolme päivää.....tuntuuko jo nyt siltä että mikään asento ei ole sänkyssä hyvä ja heti kun nouset pois siitä helpottaa? Selkä ja kyljet jumissa ja pakko venytellä ja vönkyillä että ei kramppaa paikat.

    • Kannataa-kokeilla

      Patjan ja petarin väliin 4mm vanerilevyn palanen kannikan kohdalle, esim 50x50cm. tilapäisesti kelpaa vaikka tarjotin, lasten liukuri ihan mikä vaan mikä kestää tasaista painoa, koska patjathan veltostuu käytössä. Särky asettui ainakin itselläni jota alkoi olla selässä hartioissa ja polvissa eikä tahtonut pystyä kylkeä kääntämään yöllä sängyssä kun jo kipua pakkasi. Ennen aikaan ei näitä ongelmia ollut kun oli 10cm patja ja puupohja sängyssä, ei mennyt patja liian kuopalle ja selkä oli suorassa, oli tietysti myös ikää vähempi. Hyvä on tietysti tarkistaa onko sängyn pohja antanut periksi, vaatiiko alle tueksi jonkin muuttolaatikon tai muuta vastaavaa. Vaihtoehto on mennä sänkykauppaan tukko rahaa taskussa ja pyytää uusi sänky patjoineen, niitä saakin sitten ostella tasaiseen tahtiin muutaman vuoden välein.

    • Pumpulipää900

      Omien ja lähisuvun kokemusten perusteella kannattaa olla tekemättä Maskun kanssa yhtään mitään kauppoja. Edes yrittämättä. Jos välttämättä haluaa riskeerata, voi vaikka ostaa poistomyyntikorista kuudella eurolla patjansuojuksen, niin harmi, pettymys tai taloudellinen menetys ei ole niin suuri.

    • hemsten

      Maskusta 2,5 vuotta sitten ostettu belluksen 1000 jenkki sänky, ollut esittelykäytössä. Patja alkanut jo vähän aikaa tuntua ikävän kuoppaiselta, ettei oikein enää nukutta saa. Kävin paikan päällä maskussa kyselemään että miten voi 3700 ovh sänky mennä huonoksi noin äkkiä. Neuvoi lähettämään kuvat sänkyn patjan kuhmuista ja sanoi ottavansa yhteyttä tehtaaseen. Puhelu tuli vähän aikaa tuosta ja sanottiin että saadaan uusi patja ja tulevat sen itse asentamaan kotio!! Ilman maksua siis. Hyvää palvelua siis vaikka takuu oli jo ummessa sängystä.

    • Lullaba

      Maskusta myös minulla huonoa kokemusta, belluksen patja ei tuntunut yhtään samalta kuin kaupassa kokeiltu. Valituksilleni vain suurinpiirtein naurettiin ja esim myymälän johtaja kommentoi teidän nykyihmisten olevan "kaikki mulle heti" tyyppejä. En koskaan enää astu jalallani Maskuun.

    • Kotitarvepuuseppä

      Naimisiin mentyäni alkoi 80 cm laverisänky joskus tuntua liian kapealta. Kaupoissa sängyt joko hirveän näköisiä tai hintaisia, joten tein itse ja hyvät teinkin! Patjoista pso mainosti jotain kallista Askon NukuHyvin -joustinpatjaa ja hyvät ne olivatkin vaikka aluksi tuntuivat kovahkoilta. Ja hyvät olivat vielä 30 v myöhemminkin kun jouduin niistä luopumaan - ilmaiseksi! Ei sopineet 90 cm leveät sängyt elementtikolhoosin makuuhuoneeseen.
      Tein uudet 80 cm leveät ja ostin Jyskistä vaahtomuovipatjat. Koemakasin esittelypatjat liikkeessä ja ostin kovahkot vaikka olin 65/170. Ja petauspatjat sellaiset kova/pehmeämainostetut. Nyt nukkunut niillä 3 v ja hyvät ovat.
      Lapselle ostin tutun kautta tehtaalta kovahkosta Superlonista sopivan kokoisen palan, vaimo teki päällisen. Kallista vaahtomuovia oli silti, mutta hyvä tuli.
      Sänkyjä olen tehnyt aikojen kuluessa yhteensä 7 kpl oman perheeni käyttöön, näistä yksi pinnasänky. Viimeiset 4 kpl lähinnä Lundian tuotteita muistuttavia. Puuliikkeestä kakkosnelosta ym, kuivatus asuinrakennuksessa joko sängyn alla tai kaapin päällä yksi vuosi, sitten kansalaisopiston puutöissä höyläys- ym konetyöt, kotona kasaan. Hyvät tulee, ei maksa paljon mutta aikaa menee.
      Tarpeettomiksi käyneistä ei kukaan halua maksaa mitään joten ilmaiseksi on menneet kirpputorin pyörittäjälle. Yksi ylimääräinen Lundiaa muistuttava uudenveroinen 80x200 olisi vielä jäljellä, mutta ei siitä kukaan halua näköjään satasta maksaa. Mieluummin ostaa liikkeestä 500 maksavan Lundian joka ei ole yhtään parempi, mutta nimestä saa maksaa.

    • Anonyymi

      Meillä menee maskun petari just vaihtoon. Piti olla ns parempaa laatua kuin normaali petari. Olikohan tämä jotain kylmävaahtoa tms. No parin kuukauden jälkeen ihan kuopalla siitä kohtaa missä nukkuu :D En ole ikinä nähnyt petarin jäävän kuopalle tuolla tavalla. Bellus taisi olla merkki.

      Useiden sänky/patjakokeilujen jälkeen luotan Ikeaan eniten. Ainut huonekalukauppa Suomessa missä ei yritetä aivopestä juntteja asiakkaita näillä ihme "-80% kampanijoilla" ja tyrkyttävillä ylimielisillä myyjillä. Ikeassa on aina onnistunut patjan vaihto helposti, jos se ei ole sopinut. Askoon ei ainakaan saanut palauttaa yhtään mitään, vaikka juurikin myyjä paukutti henkseleitään sillä kuinka kotimaisuus heidän tuotteissaan on niin hiton mahtavaa kun vaihto ja palautus onnistuu niin helposti.

      Kodin1 on EHDOTTOMASTI paikka mistä ei kannata tilata sänkyä. Sieltä tuli yli 2000e sänky samaa laatua mitä sotkan joku 200e sänky. Ihan helvetin paskaa asiakaspalvelua ja minulle riitti ihmisten huijaaminen, niin pistin haisemaan kunnolla kuluttaja-asiamiehen kanssa. Siinä oli työtä ja jouduin maksamaan puolueettomalle taholle sängyn arvioinnista, mutta se oli kyllä sen arvoista. Kodin1 alkoi pelottaa jatkuva pommitus ja viranomaisten yhteydenotot, niin saatiin rahamme takaisin. Eli kannattaa ehdottomasti lähteä tekemään reklamaatiota, jos kokee tulleensa huijatuksi.

    • Anonyymi

      Meillä Belluksen jenkki versio joka on niin kuopalla ettei siinä enää voinut nukkua. Meni jo muutamassa vuodessa. Ikeasta haettu jo uusi

    • Anonyymi

      ei suomesta mitään hyvää saa vähällä rahalla senhän jokaisen pitäisi tiätää,tarttis itteeni saada patja, mtta jos jonkuntuntuisen patjan ostaa niin kipeäksi siitä tulis,i,

    • Anonyymi

      Vironperän hökötyksiä

    • Anonyymi

      Mikähän kenno-petari-patja tuolla Ukrainaan vapaaehtoisena sotimaan lähtevällä belgialaisella mahtaa olla olallaan ja mistähän tuollaisia saisi hommattua.

      Tuollaista olisi kiinnostava testata petarina kotona tai / tai joillakin matkoilla ottaa mukaan, kun useinkin (ainakin maltillisen hintaluokan) hotellien patjat tuppaavat olemaan aivan liian kovia.

      - https://www.7sur7.be/monde/de-premiers-belges-sont-partis-combattre-en-ukraine-nous-allons-nous-battre-pour-la-liberte-et-faire-face-aux-dictateurs~a0f4a13f/

    • Anonyymi

      ei se petarin vaihto auta.

    • Anonyymi

      Moi, olen kaupan Antti ja yleisesti käytäntönä ollut se tähän asti, että ostetun sängyn kaupan päälle sai vielä kovan suoran laudan. Leveän laudan voi laittaa suoraan pehmeän sängyn päälle ja muuttaa nukkumatilan kovaksi. Lauta on käsittelemätöntä luonnon materiaalia. Se on höyläämätöntä puuta.

    • Anonyymi

      Minä ostin rautakaupasta viimeistynaulaimeen tarkoitetun pienen ja hiljaisen kompressorin. Sen kun laittoi yöksi puhaltamaan sängynsisälle sai mahtavat unet eikä kuoppaa sängyssä enään tuntunut sopivan n. 1.6bar ilmanpaineella.
      Suosittellen selkäleikkauksesta toipuva :)

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1726
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1250
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1215
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1116
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1081
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1004
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      914
    Aihe