VAROITUS GOAAN MATKUSTAVILLE….EI TURVALLISTA.

sancut1

Varoitukseksi Goaan matkustaville.
Minun siskon poika Felix Dahl(22v.) meni Agondaan Goalle lokakuussa. Hänen tarkoitus oli asua siellä alkukevääseen asti,mutta 28.01 hänet löydettiin kuolleena makaamassa tieltä Patnemissa. Hänellä oli kallonmurtuma takaraivossa. Järkytys oli meille suuri.
Alussa Goan poliisi ei halunnut meitä oikein auttaa ymmärtämään mitä oli tapahtunut,huusivat vain puhelimessa että se oli "onnettumuus". Kysymyksiin ja puhluihin ei vastattu. Joten aloimme itse puhumaan ja ottamaan yhteyttä Felixen tuttuihin ja paikalla asuviin muihin ulkomaalaisiin. Ja kaikki niin paikalliset että ulkomaalaiset sanoivat samaa että poliisiin ei ole luottaminen ja että turisteille käy aina "onnettomuus". Kuolemia ei tutkita ja syyllisiä ei haeta eikä tuomita. Turisteja katoaa ja kuolee tämän tästä.
Felixen tapauksen jälkeen katosi englantilainen turisti(samata paikasta)ja häntä ei vielä ole löydetty. Viime perjantaina löytyi miehen ruumis Colvan rannalta ja eilen uusi ruumis Agondasta rannalta(ilman päätä,käsivarsia ja jalkoja).Kaikki tämä 28.01 jälkeen.
Goan virallinen lausonto Felixen kuolemasta oli,että hän oli kaatunut tasaisella soratiellä ja lyönyt päänsä ja kuollut. Suomessa Goan lausunto todettiin vajaavaiseksi.

Goalla turisti ei saa viranomaisilta apua hätätilanteessa ja turistien kuolema ei siellä ole uutinen. Minun mielestä saa olla erittäin varovainen sinne mennessä tai parempi olla menemättä ollenkaan. Siihen on syy miksi Goan matkat ovat halpoja.

32

3243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä sukulaispojastasi mitään, joten spekulaatiot voivat pahoittaa mielesi.

      Totean vain, että esimerkiksi seksuaalivähemmistöihin ei Intiassa suhtauduta niin vapaamielisesti kuin Suomessa: vaikka intialaiset miehet saattavat kävellä julkisella paikalla käsikädessä, homoseksuaalisuuteen suhtaudutaan kielteisesti, ja homoseksuaalit miesturistit saattavat saada puoleensa rikollista sakkia.

      Jos on yksin reissussa, kannattaa pitää järki mukana siinä miten paljon ottaa alkoholia tai muita päihdeaineita, varsinkin kun Intiassa tulee pimeää jo hyvin aikaisin.

    • harkintaa

      Myös heterot miehet voivat joutua tappeluihin mm kännissä tai jos eivät selvinpäinkään ole kunnioittaneet paikallisia ihmisiä tai kulttuuria ja riitaan ajautumisen syitä on enemmänkin aivan kuten missä tahansa kaksi ihmistä voivat riitaantua. Lisäksi ei ole varmuutta oliko kyseessä edes tappelu ja jos oli olivatko paikalliset sen takana vai joku toinen länsimaalainen. Voi olla että se todella oli onnettomuus eikä kukaan ole satuttanut häntä tahallisesti. Tai voi olla että kyseessä oli jotain rikollista kuten hengenuhkaamista rahoja vastaan tms mistäpä tuota tietää. Voi olla että turvallisuus heikentynyt goalla ainakin kertomuksistasi sai sen kuvan mutta toisaalta rikollisuutta on aina jossakin, myös suomessa. Jos suunnittelee goan matkaa kannattaa ottaa yhteyttä jonnekin viralliseen tahoon jossa asiasta tiedettäisiin, ehkä ulkoministeriöön tai lähetystöön? Vaikka goalla käykin paljon turisteja siellä kontrasti länsimaiden ja intian välillä voi aiheuttaa konflikteja joko länsimaalaisiin tottumattomien intialaisten osalta tai intialaisiin tottumatttomien länkkäreiden osalta. Jos ei tiedä goasta muuta kuin hiekkarannat ei kannata lähteä matkaan yksin.

    • sinnevaan

      Juuri näin. Emme tiedä ko henkilöistä mitään, joten kaikki on spekulaatiota. Mutta jos tapauksiin liittyy huumeita tms, en ihmettele yhtään. Suomessakin tapetaan tänä päivänä ventovieraita ihmisiä jopa keskellä kirkasta päivää. Syylliset saadaan meillä ehkä paremmin kiinni, mutta miljardikansasta kiinni saaminen ilman silminnäkijöitä on kuin neulan etsimistä heinäsuovasta. Vaikka poliiseilla olisi miten hyvä tahto. Eli tapaukset jää mysteereiksi.

      • Intiassa_matkannut

        Tosiaan emme tiedä tuosta tapauksesta mitään, mutta mitä tiedämme täällä Suomessa tapahtuneista henkirikoksista. Uskallan silti matkustaa esim. Ulvilaan.
        Ei minulle ole koskaan Intiassa tullut mitään vaarallista tilannetta, ellei sitä kaoottista liikennettä oteta huomioon ja kerran meinasin ajaa moottoripyörällä vuoristotiellä ulos, pudotusta olisi ollut satoja metrejä.
        Itse pidän Intiaa turvallisena maana matkustaa, olen paljon hurjemmissa maissakin matkustanut. Tervettä järkeä pitää olla aina mukana matkustaessa minne hyvänsä.


    • uutiset3

      MTV3 5.2.2015

      Intian Goalla kuolleen 22-vuotiaan Felix Dahlin äiti epäilee, että nuorukainen on surmattu.





      Felix löytyi syrjäisen paikkakunnan kadulta kuolleena viime viikon alussa. Äidin mukaan Intian poliisi on tutkinut asiaa onnettomuutena.



      – He ovat hokeneet vain, että madam, it's an accident, it's an accident. Poliisi väittää, että Felix on kaatunut, mutta minä en usko sitä. Olen satavarma, että hänet on tapettu, ja nyt asian saatua julkisuutta Intian viranomaistenkin äänensävy on alkanut muuttua, nainen sanoo MTV Uutisten haastattelussa.





      Mainos (uutinen jatkuu alla)







      – Goalla asuvien ihmisten mukaan vain asian saama julkisuus saa poliisin selvittämään mitä tapahtui. Nyt yritämme saada uutista paikallisiin lehtiin painostaaksemme paikallisia viranomaisia toimintaan. Yritämme myös saada yhteyttä korkeammalle taholle Intian poliisivoimissa.



      Äidin mukaan pojan saamat vammat kertovat surmasta. Poliisi on kertonut äidille, että Felixin kuolemansyy oli kaksi iskua takaraivoon, mutta kuolemansyyn kertovaa virallista raporttia ei ole vielä saatu Suomeen. Lisäksi poika oli ollut hyvin peloissaan ennen kuolemaansa.



      – Hän oli kysynyt paikallisilta ystäviltään päivää ennen surmaa, että olenkohan hengissä vielä huomenna. Felix pelkäsi ennen surmaa jotain ja vaikutti suorastaan siltä, että hän oli menossa sekaisin, äiti kertoo.



      "Olen onnellinen, että olet äitini"



      Felix soitti äidilleen kaksi päivää ennen kuolemaansa. Jälkeenpäin äiti on tulkinnut, että kyse olisi ollut niin sanotusta jäähyväispuhelusta.



      – Hän sanoi, että olen onnellinen, että olet äitini. Lisäksi hän sanoi, että olen kasvattanut hänet hyvin. On erikoista, että parikymppiseltä pojalta tulee tällainen puhelu, kun viimeiset vuodet hänen asuessaan kotona nahistelimme esimerkiksi kotitöistä, äiti sanoo.



      Kuultuaan poikansa kuolemasta äiti epäilikin ensin, että Felix olisi tehnyt itsemurhan. Intian poliisi kuitenkin tyrmäsi tämän vaihtoehdon saman tien vammojen laadun takia.



      Äidin mukaan Felixin ahdistuneisuus alkoi tammikuun 8. päivän jälkeen, jolloin hänen tyttöystävänsä lähti maasta pois. Samoihin aikoihin nuorukaiselta hävisi myös 700 euroa rahaa, mikä Goalla riittäisi turistin elämään noin kahdeksi kuukaudeksi.



      Felixin äiti on viettänyt paljon aikaa netissä tutkien Goan turvallisuutta. Hän on sitä mieltä, että alueelle ei kannata lähteä sinisilmäisenä eikä varsinkaan yksin. Varsinkin turisteja uhkaavat vaarat selvitettävä etukäteen.



      Äiti on löytänyt netistä väitteitä, joiden mukaan huumeiden myyjät tekisivät yhteistyötä jopa poliisin kanssa.



      Felix lähti Goalle jo lokakuussa ja reissunsa aikana häntä kävivät tapaamassa myös hänen veljensä, isänsä ja tyttöystävänsä. Sen jälkeen hän vietti aikaansa paikallisten ystävien kansa.



      – Me varoitimme Felixiä, ettei hän missään nimessä saisi lähteä matkalle yksin. Hän kuitenkin vastasi olevansa aikuinen ja tekevänsä niin kuin tykkää.



      Tutkinnassa kestänee viikkoja



      Suomen suurlähetystö New Delhissä kertoo, että paikalliset viranomaiset ovat puhuneet onnettomuudesta ainakin toistaiseksi.



      Mitään raporttia tapahtuneesta lähetystö ei kuitenkaan ole vielä saanut. Sen mukaan poliisitutkinta Intiassa voi viedä viikkoja, jopa kuukausia.



      Lähetystö on päivittäin yhteydessä intialaisviranomaisiin Felixin kuolemaan liittyen.











      MTV UUTISET

    • sancut1

      Suomessa tehdyssä ruumiinavauksessa todetiin Intian tiedot vajaavaisiksi.

      Felixen tapauksen jälkeen on kadonnut englantilainen turisti(samasta paikasta kun Felix)i ja häntä ei ole vielä löytynyt. Viimeksi nähtiin poliisin seurassa.Viime perjantaina löytyi kuollut turisti(n.30v.)tunnistamisesta ei vielä tietoja Covalta ja keskiviikkona toinen(tällä kertaa ilman päätä,käsiä ja jalkoija) Agondasta.Eivätkä tässä varmaan kaikki,vain ne jotka ovat tulleet ilmi ihmisten kanssa keskustellessa jotka asuvat siellä. Lehteen ne eivat pääse,ei ole hyväksi Goan imagolle ja koska kuollut turisti ei ole Goalla mikään uutinen.
      Goan väkiluku on 1.4milj joten väkilukuun nähden tapahtuu paljon "onnettomuukisia" ja uutisista näitä ei yleensä löydy. Meitä neuvottiin alusta asti hankkimaan niin paljon mediaa kun mahdollista koska muuten poliisit eivät tee mitään asian hyväksi. Ja miten asia siellä on hoidettu"länsimaalaisen" standardin mukaan on aiavn surkea. Ja näin asia hoidetaan oli kuollut turisti kuka tahansa. Ja median hakeminen Goalla ei ole helppoa(meillä vielä työn alla)koska Goa ei halua mainostaa tapauksia.
      Nyt Goalle on myös tullut venäläinen mafia,mutta silti sanotaan poliisin olevan se suurin roisto.
      Suosittelen katsomaan internetistä miten asiat siellä ovat.

      • Intiassa_matkannut

        Silti me ei tiedetä, että mitä oikein on todella tapahtunut. Olen itse asunut monet vuodet maassa, jossa on ollut pelätty mafia, ei minulla ollut mitään koskaan mafian kanssa tekemistä. Miksi olisi ollut, olin ja elin kuin monet muutkin tavalliset ihmiset heidän joukossaan. En ole koskaan lotrannut alkoholin kanssa ylettömästi, koetan sulautua mahdollisimman hyvin paikallisen väestön joukkoon.

        Intiassa olen ollut monta kertaa tuttavieni luonna, jotka ovat asuneet Intiassa, ei minulla taikka tuttavillani ole ollut mitään ongelmia minkään paikallisen mafian kanssa. Olen ollut tekemisissä paikallisten kauppiaiden kanssa, kun olen asioinnut heidän liikkeissään, en ole kokenut koskaan mitään vaaratilanteita.

        Kerran elämässäni minut on ryöstetty keskellä kirkasta päivää, mutta se tapahtui täällä Suomessa ja vieläpä pienellä paikkakunnalla uneliaalla kirkonkylällä, kaikki rahani vietiin uhkailemalla. Olin tuolloin 14 vuotias. Ryöstäjäni oli hyvin väkivaltaiseksi tunnettu mies ja poliisi tavoitti hänet varsin pian kotoaan.

        Asun Suomessa paikkakunnalla, jossa on useampikin selvittämätön katoaminen ja murha. En koe kuitenkaan tätäkään paikkakuntaa mitenkään turvattomaksi, vaikka paikkakunnalla ei olekaan muita kuin eläkkeellä olevia poliiseja.

        Aion matkustaa jatkossakin Intiaan, tosin en matkusta Goalle, koska en matkusta Goalle, voisin ehkä matkustaa Goalle, vaan matkustan muualle Intiaan, seuraavan kerran menen mahdollisesti ennen sadeaikaa Intiaan tuttavien luokse keväällä tai alkukesästä, kun tuttavamme avioituu Intiassa.


      • Goiiii
        Intiassa_matkannut kirjoitti:

        Silti me ei tiedetä, että mitä oikein on todella tapahtunut. Olen itse asunut monet vuodet maassa, jossa on ollut pelätty mafia, ei minulla ollut mitään koskaan mafian kanssa tekemistä. Miksi olisi ollut, olin ja elin kuin monet muutkin tavalliset ihmiset heidän joukossaan. En ole koskaan lotrannut alkoholin kanssa ylettömästi, koetan sulautua mahdollisimman hyvin paikallisen väestön joukkoon.

        Intiassa olen ollut monta kertaa tuttavieni luonna, jotka ovat asuneet Intiassa, ei minulla taikka tuttavillani ole ollut mitään ongelmia minkään paikallisen mafian kanssa. Olen ollut tekemisissä paikallisten kauppiaiden kanssa, kun olen asioinnut heidän liikkeissään, en ole kokenut koskaan mitään vaaratilanteita.

        Kerran elämässäni minut on ryöstetty keskellä kirkasta päivää, mutta se tapahtui täällä Suomessa ja vieläpä pienellä paikkakunnalla uneliaalla kirkonkylällä, kaikki rahani vietiin uhkailemalla. Olin tuolloin 14 vuotias. Ryöstäjäni oli hyvin väkivaltaiseksi tunnettu mies ja poliisi tavoitti hänet varsin pian kotoaan.

        Asun Suomessa paikkakunnalla, jossa on useampikin selvittämätön katoaminen ja murha. En koe kuitenkaan tätäkään paikkakuntaa mitenkään turvattomaksi, vaikka paikkakunnalla ei olekaan muita kuin eläkkeellä olevia poliiseja.

        Aion matkustaa jatkossakin Intiaan, tosin en matkusta Goalle, koska en matkusta Goalle, voisin ehkä matkustaa Goalle, vaan matkustan muualle Intiaan, seuraavan kerran menen mahdollisesti ennen sadeaikaa Intiaan tuttavien luokse keväällä tai alkukesästä, kun tuttavamme avioituu Intiassa.

        Kuulostaa aika omituiselta. Kyseiset rannat Agonda ja Patnem ovat todella rauhallisia paikkoja, joissa lomailee paljon perheitä. Huumehörhöilyt keskittyvät enemmän pohjoiseen. Itselleni ei olla moneen vuoteen edes tarjottu mitään. Venäjän mafiasta on huhuja kyllä kuulunut ja liittyykö näihin tapauksiin jotain velkoja tms?

        Yllättävältä kuulostaa, oman kokemukseni mukaan todella turvallisen oloisia paikkoja ja olen kyseisillä mestoilla ollut seitsemän kertaa.


      • Intiassa_matkannut

        Kannattaa lukea nuo Hbl.fi sivuilta löytyvät uutiset tapauksesta http://hbl.fi/nyckelord/felix-dahl Norjalaisen Knut Bryn kertoo jutelleensa Felixin kanssa.

        Pidän Intiaa edelleen turvallisena maana matkustaa ja aion matkustaa sinne jatkosakin.


    • Eihyvä

      Huumeita, murhia, raiskauksia, mafiaa, likaa, vatsatautia, malariaa, kurjuutta kurjuuden päälle.
      Miksi ostaisin matkan tuonne kun hyviäkin lomakohteita on saatavilla?

      • Intiassa_matkannut

        Pysy sitten poissa Intiasta, mutta aivan sama tilanne on monessa muussakin maassa, et vain näe sitä, jos olet sellainen, joka "ostaa matkan".
        Olen itse matkustanut monessa maassa ja asunutkin, jossa on ollut mafia, ei se mafia tule tavallisen tiitiäisen elämään, ellei itse hakeudu varta vasten hakemaan ongelmia. Asuimme yhdessäkin maassa (ei Intiassa), niin samalla kadulla asui kaksi poliisia perheineen omakotitaloissaan, kuten mekin, kumpikin poliisi rakensi hulppeaa "linnaa" oletettavasti lahjusrahoillaan, olin kyllä molempien poliisien kanssa naapurina juttusilla, mutta ei heistä sen enempää ollut minulle haittaa, pikeminkin hyötyä, alue pysyi rauhallisena. Joskus saattoi räjähtää pommi jossain, kun mafia otteli keskenään tai joku kioskinpitäjä ei ollut maksanut tarpeeksi suojelurahaa.
        Kerran kävin huoltoasemalla tankkaamassa autoani, niin hetki aiemmin siellä oli ammuskeltu, muutama ruumis oli tullut ja pari Mersua oli aivan seulana. Mafia oli keskenään otellut, eikä kukaan paikallinen asukas juuri korviaan lotkauttanut asian suhteen. Kurjuutta näki tietyillä alueilla, kuten Intiassakin, tai ihan missä vain jos liikkuu enempi.
        Malaria on riesana monessa maassa, ei pelkästään Intiassa ja siihen on malarialääkitys ja se tehoaa, kun vain aloittaa kuurin ennen malaria-alueelle siirtymistä. Ei ole kovin vaikea ja jatketaan vielä matkan jälkeen riittävän kauan.
        Intia on moneen maahan verrattuna paljon parempi maa matkustaa ja omatoimiseen matkailuun yksi parhaista maista ja nähtävää riittää!


      • poikansa_kadottanut
        Intiassa_matkannut kirjoitti:

        Pysy sitten poissa Intiasta, mutta aivan sama tilanne on monessa muussakin maassa, et vain näe sitä, jos olet sellainen, joka "ostaa matkan".
        Olen itse matkustanut monessa maassa ja asunutkin, jossa on ollut mafia, ei se mafia tule tavallisen tiitiäisen elämään, ellei itse hakeudu varta vasten hakemaan ongelmia. Asuimme yhdessäkin maassa (ei Intiassa), niin samalla kadulla asui kaksi poliisia perheineen omakotitaloissaan, kuten mekin, kumpikin poliisi rakensi hulppeaa "linnaa" oletettavasti lahjusrahoillaan, olin kyllä molempien poliisien kanssa naapurina juttusilla, mutta ei heistä sen enempää ollut minulle haittaa, pikeminkin hyötyä, alue pysyi rauhallisena. Joskus saattoi räjähtää pommi jossain, kun mafia otteli keskenään tai joku kioskinpitäjä ei ollut maksanut tarpeeksi suojelurahaa.
        Kerran kävin huoltoasemalla tankkaamassa autoani, niin hetki aiemmin siellä oli ammuskeltu, muutama ruumis oli tullut ja pari Mersua oli aivan seulana. Mafia oli keskenään otellut, eikä kukaan paikallinen asukas juuri korviaan lotkauttanut asian suhteen. Kurjuutta näki tietyillä alueilla, kuten Intiassakin, tai ihan missä vain jos liikkuu enempi.
        Malaria on riesana monessa maassa, ei pelkästään Intiassa ja siihen on malarialääkitys ja se tehoaa, kun vain aloittaa kuurin ennen malaria-alueelle siirtymistä. Ei ole kovin vaikea ja jatketaan vielä matkan jälkeen riittävän kauan.
        Intia on moneen maahan verrattuna paljon parempi maa matkustaa ja omatoimiseen matkailuun yksi parhaista maista ja nähtävää riittää!

        suurin motiivi? ongelma? vaikeudet? ovat nuoruus, hiekkarannat, paratiisin etsiminen JA HUUMEIDEN HELPPO SAATAVUUS piste


      • vasikka123

        Niin kuinkahan paljon on kauppaa tehnyt ja oisko vasikoinnu vääriä ihmisiä


    • Eihyvä

      No, makuasioistahan ei kannata kinata. Tuli vaan niin huono fiilis noista em. Intian jutuista. Kirjoittelit ihan täyttä asiaa tuossa vastineeksi. Ja tänään taas saimme kuulla huonoja uutisia maailmalta, koskien turisteja.

      En malta pysyä mökissäni pitkään. Itse tykkään enemmän kierrellä Australiassa ja ympäristössä. Tytär asuu Sydneyssä, että ehkä siksikin suuntaan mielelläni sinne! Paljon maailmaa on tullut jo kierrettyä, ilman uima-allas ja all inc. palveluja! Lähi-itä ja Tunisia tuli koluttua aiemmin, "hyvän sään aikaan". Aasiasta kaikkineen on paljon hyviä kokemuksia. Matkakertomukset olen kirjoittanut kaikista käymistäni maista ja kun kuvia oli tullut noin 20 000, aloin vähentämään kuvaamista.

      Toivottelen mielenkiintoisia matkoja Sinulle edelleen, Intiaan ja minne matkustatkin.

    • Viimeisen kirjoitukseni jälkeen Felixen asia on mennyt Suomen keskusrikospoliisin hoitoon,mutta hekin joutuvat olemaan Goan kuuluisan poliisin kanssa yhteistyössä,koska rikos tapahtui Goaalla.Joten eletään toivossa...
      Kadonnut englantilainen turisti sitten löytyi kuolleena hänkin,mutta hänen kuolema tulee olemaan vaikea lavastaa "onnettomuudeksi" (vajaavaisen ruumiin takia). Hänet on nimetty, 34v. James Durkin Lontoosta.
      Olemme kirjoitelleet paljon kansainväliisiin forumeihin ja Felixen tarina on ollut lehdissä suomessa,ruotsissa,englannissa ja Goalla. Goalla ilmestyvä lehti The Goan on saturday teki Felixestä etusivun nimellä "What happened to Felix Dahl" ja jatkon " Dear visitor,Goa has neither law nor order,not even security." Kirjoittaja on itse Goalainen ja kirjoittaa Goan lehteen Goalaisille. Hyvin rohkea mies. Liitteet artikkeleihin löytyvät myös Facebook sivulta "What happened to Felix Dahl."

      Sancut

      • täti

        On hyvä että varoitat nuoria Goasta jonne mennään näköjään huumeiden takia.
        Maailma on paha.


      • Haloo00

        Niin, ja jos toinen tapaus Liittyi huumeisiin, toinenhan ei voi olla vahingossa pimeällä yliajettu josta kukaan ei todella tiedä, paitsi kenties yliajaja joka vaikenee iäksi pelätessään itsekin poliisia.


      • Haloo00

        Sen lisäksi pilveä poltellut voi tosiaan tulla vainoharhaiseksi ja kuvitella jonkun haluavan tappaa itsensä, skitsofreniset oireet, vaikka ei olisi vaarassa. Pilvi eiole pelkkää hauskanpitoa vaikka jotkit niin kuvittelecat.


    • aasiafani

      ikävä tapaus. aasian maissa yleisesti ei poliisiin voi luottaa ja poliisi on lahjottavissa aika pienellä rahalla.
      Seura kannattaa valita tarkkaan ja kaikkien kanssa ei kannata kaveerata. Sama pätee joka maassa.
      Toivottavsti ei goalla mafia niinkuin thaimaan rantakohteissa mitä thaimaan viranomaiset yrittää poistaa.

    • Intiahaisee

      No ei tulisi mieleenkään lähteä sinne tautien, kurjuuden ja paskan keskelle, ja vielä henkensä kaupalla. Intialaiset ovat muutenkin elukoita. Sen todistavat nämäkin tapahtumat mitä siellä naisille on tavattu tehdä tässä hiljattain. Tai edes elukka ei tee tuollaista.

    • Kissa21

      Oma teoriani: Alusta alkaen nämä kaksi intialaista "kaveria" huijasivat länsimaisia turisteja, ja koska 3000€ käyttäminen asuntoon on kallista, kannattaa sanoa äidille hieman pienempi summa huolen vähentämiseksi. Ja kun iskee koti-ikävä on sitä hankala myöntää vaan hokea vaan kuinka äiti on ihana ja ajatella vanoharhaisesti että jonu haluaa tappaa.
      Kun rahat on lypsetty, häviävät intialaiset huijarit taivaantuuliin -nämä ovat ammattimaisia, nimet, passit, puhelinnumerot ja facebookit saattavat olla täysin tekaistuja ja hävitä heti rahojen jälkeen. Asunnon kalusteita ei ole välttämättä ostettu, vaan niillä on voitu toteuttaa jo monta vastaavaa kauppaa, ja uudet "ostajatkin" saattavat olla myyjien tuttuja ja juonessa
      mukana. Asuntoa ei välttämättä ole ostettu vaan vuokrattu huijausta varten.
      Goalla on sitten alkanut ahdistamaan kun rahat on kadonnut ja henkistymistä ei ole tapahtunut, ns. "India syndrome", koska ilman paitaa pusikossa kuljeskelu kuolinyönä ei viittaa mihinkään suunniteltuun. Pimeällä tiellä (Intiassa ei ole katuvaloja) joku on töytäissyt vahingossa ja kuten HS itsekin toteaa, poliisin arvaamattomuuden vuoksi paennut paikalta koska kukaan ei halua joutua poliisin uhriksi. Tai pimeällä, kuoppaisella intialaisella tiellä välttämättä edes ole huomannut töytäisyä.
      Ja kukapa haluaisi tutkia kuolemaa joka ei varmasti edisty, jos kukaan ei ole nähnyt ketään yöllä.
      Jos haluaa, tietysti mukaan voi sotkea aikapäiviä sitten tapahtuneen huijauksen, mutta intialaiset huijarit eivät kyllä jää enää uhrien kanssa hengailemaan vaan siirtyvät uuteen. Tai venäjänkielistä turismia hallinnoivan venäjän mafian voi sotkea mukaan, tai jonkun korkea-arvoisen intialaisen. Mutta pimeällä tiellä vahinko voi tapahtua, ja jos suomalainenkin oikeuslääkäri on liikenneonnettomuuden kannalla, on se mahdollisuus.
      Asuin itse Jaipurissa vuoden 16-vuotiaana vahtarina, liikuin yksinkin, ja vaihto-oppilaana, ja nimenomaan liikenne on vaarallinen. Blondina nuorena naisena ri muuten mitään ongelmia. Tästä voi ajatella myös Salman Khanin tapausta; silläkin oli vain yksi silminnäkijä ja sana sanaa vastaan.
      Sen lisäksi Goan poliisille on ilmoitettu, että pr:n vuoksi on henkirikoksien pienennyttävä tai palkka putoaa: niinpä kaikki kynnelle kykenevät rikokset laitetaan onnettomuuksiksi. "Intialainen kaveri Juarez" pyytää tulemaan Intiaan, jotta voi lypsää rahaa "pelätessään henkensä puolesta" ja sepittää ihan mitä vain länsimaiset haluavat kuulla.
      Olen pohtinut tapausta paljon ja tähän tullut. Jos äiti viiden vuoden päästä pääsee Intiaan tutkimaan tapausta täyspäiväisesti, ei sieltä enää
      Mitään löydy.

      • Sama12

        Vielä lisäystä ylempään: ranskalaisen kaverini ja hänen intialaisen miehensä auton eteen hyppäsi yhtäkkiä joku autiolla tiellä. Noustuaan tarkastamaan nitä kävi hyppäsi puskista muitakin ja poliisikin ajoi sattunalta paikalle ja kaikki vaativat rahaa tai muuten putkajuttu edessä. Näyttäessään auton rekisteriotteen, jossa omistajaksi on merkitty intialaisen miehen setä, osavaltion oikeusministeri, virkosi uhrikin yllättäen ja lähtivät kaikki tynni pois. ;)
        Eli jos pimeällä kadulla ajaa jonkun yli ja on yö, autiota jne, ei välttämättä pysähdy katsomaan mitä tapahtui.


    • hh-stophuumeet-

      Pahoittelut omaisille. Varsinkin nuoren ihmisen menetys on raskasta.

      En kuitenkaan alkaisi etsiä syyllistä kuin korkeintaan liikenneonnettomuuteen. Luettuani uhrin viimepäivistä, uskon, että pilvenpolttelu on sekoittanut pään. Esim kulkukoiran potkiminen länsituristin taholta, kuulostaa julmalta, eikä asiaa hyvitä se, että tekijä on kuollut. Kyllä tässä on todennäköisesti luotettu väärään tyyppiin, joka on vienyt uhrin rahat ja huumeet sotkeneet uhrin pään niin, että sekoaa. Ei ole eka tapaus, eikä vikakaan.

      Goa on varmasti kaunis paikka, mutta jos vaihtaa hyvätasoisen länsielämän hienoine opiskelupaikkoineen köyhyyteen ja puutteeseen kehitysmaahan, kertoo se mielestäni jostain ihan muusta kuin mielenkiinnosta matkailuun. Kyllä tuollaiseen paikkaan on ihan muut syyt, kuten huumeet. Ymmärrän avustustehtävissä olevat ihmiset, jotka tekevät arvokasta työtä, mutta en näitä turhaantuneita länsimaalaisia, jotka haluavat viettää laiskajaakon päiviä köyhien ihmisten kadehdittavana!!!!! Oikeesti.

      • Intiassa_matkannut

        Mainittakoon, että intialaiset suhtautuvat kulkukoiriin melkoisella tunteella, joten kulkukoiran potkiminen voi aiheuttaa monenlaista harmia. Googlettakaa intialaisia sivustoja kulkukoirista. Intialaiset kaverimme välittävät todella kulkukoirista.

        Huumeita on Intiassa saatavilla monessa paikassa ihan vapaasti, valitettavasti.

        Nämä ikävät tapaukset ovat kuitenkin vain yksittäisiä tapauksia ja normaalisti matkaaville turisteille tuskin tulee mitään ongelmia Intiassa.


    • Marinheiro

      Hesarin mukaan moni oli havainnut Felix Dahlin olevan sekaisin ennen kuolemaansa. Dahlille taisivat maistua huumeet huumeet paremmin kuin opiskelu ja työnteko. Todennäköisesti Dahl joutui liikenneonnettomuuteen.

    • Sattumiako

      Oletko sinä tai siskoosi kenties töissä Yrjö Jahnssonin säätiössä?

    • Mitä_hittoa

      Viimeisiä vastauksia tutkimuksista. Felix Dahlin päässä oli 5 erillistä jälkeä, joten tapaus näyttää olevan tyypillinen pahoinpitely. Hänen elimistöstään ei löytynyt huumeita mutta kylläkin vapaasti apteekista ostettavia antihistamiineja, jotka yliannoksena aiheuttavat harhaisuutta, sekaisuutta ja jopa psykoosin. Aasiassa yleinen vitsaus on turistien myrkyttäminen drinkkeihin sekoitetuilla lääkeaineilla, minkä jälkeen puolustuskyvyttömäksi saatettu turisti ryöstetään, raiskataan ja joskus tapetaan. Tätä harrastetaan Intiassakin eikä Felix Dahl ollut edes ensimmäinen suomalainen. Paikalliset tietävät yleensä mitä on tekeillä, mutta asioita ei paljasteta turisteille. Varsinkin yksin matjustavat ovat vaarassa joutua näiden roistojen käsiin ihan ilman omaa syytään.

    • sannacutter
      • gogogoa

        hyvä kun tutkitaan ikäviä asioita omaislle.
        mutta joka maassa on vaaransa varsinkin jos lyöttäydyt aineidein käyttäjien kanssa samaan. ostat aineita ja rahaa ei ole maksaa. perusturvallisuus ja maalaisjärki niin ei yleensä satu näitä ikäviä asioita. olen yksin matkustanut paljon goalla eikä ole mitään ongelmaa. esim. thaimaassa ja brasiliassa rikollisuutta paljon enemmän. aasiassa, afrikassa ja etelä euroopassa ihan yleistä, että poliisin voit lahjota.


    • kohtigoaa

      Olin tapauksen aikaan Goalla ja siellä puhuttiin että olisi liittynyt johonkin huumejuttuun.

    • Anonyymi

      Enemmänkin johtui asuntobisneksistä Felixin murha. Ainakin 1niistä asuntobisnes tyypeistä oli valmiiksi vaarallinen rikollinen ja ryöstelijä ja oli viimeisen illan felixin kanssa ainakin osan aikaa viihteellä...Poliisia ei vaan jaksa kiinnostaa. Olen itsekin joutunut 2paikallisen kiristyksien/uhkauksen kohteeksi intiassa vuonna 2016, selvisin tilanteesta tuurilla kun kaverini kuuli kun rannalla 2paikallista möykkäs kovaan ääneen ja samalla kuuli minun ääneni myös ja tuli paikalle, homma meni heti tappeluksi kun kaverini tuli kysymään minulta onko kaikki ok. Toisella rikollisella oli vasara kädessä ja meillä suomalaisilla metrin keppi jolla lyötiin niitä kunnes ääntä ei kuulunut enää, tajuttomaksi oltiin hakattu ne ja onneksi oli lähtö Suomeen seuraavana päivänä ettei meitä pidätetty vähintään törkeistä pahoinpitelyistä. Enää en goalla ole sen jälkeen käynyt. Uhkailijat oli n.25v olevia paikallisia huume rikollisia. Surkea maa täynnä huijareita ja korruptoituneita poliiseja jotka ryöstelee öisin turisteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe