Asunto luottotietonsa aikanaan mokanneelle

Ilmankotia

Osaako joku neuvoa, onko riihimäki/hyvinkää/muilla lähialueilla jotain tiettyä tahoa, tahi ystävällisiä ihmisiä joka vuokraisi asunnon luottotiedottomalle, reilu kolmekymppiselle sinkkumiehelle? Mokasin luottotietoni reilut 10 vuotta sitten, ja oppinut siten vaikeimman kautta hoitamaan asiani. Olen kahden vuoden aikana lähestynyt reilusti yli viittäkymmentä yksityistä vuokranantajaa, eikä kukaan lähde vuokraamaan asuntoa luottotiedottomalle.

Jokainen vuokranantaja kyllä lupaa aina ilmoitella, onnistuuko asunnon vuokraus kohdallani vai ei.

n. Viidestäkymmenestä asunnon vuokraajasta on yksi ilmoittanut: "Ette saanut asuntoa luottotietomerkinnän takia". Innostaa todella paljon kyselemään ja soittelemaan yksityisiä vuokranantajia läpi, kun tietää valmiiksi vastauksen.

Viimeistään siinä vaiheessa, kun ilmoitan sosiaalitoimen hoitavan takuuvuokran, ja itse maksavani vuokran muuten normaalisti, loppuu keskustelu vuokrasuhteesta. En ymmärrä mikä tässä on ongelma. Sosiaalitoimi on varma maksaja, ja niin olen minäkin.

Terveisin nimim. Jo joitain vuosia ilman kotia

ps. Tukiasuntoakaan en saa, koska Riihimäellä pelkkä kodittomuus ei riitä syyksi. Pitäisi olla päihdeongelma, enkä sellaista ole ikäväkseni onnistunut hankkimaan.

17

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 987

      no mieti itse jos sulla olisi vuokrattava asunto ja olisi tulossa kaksi vuokralaista. Ottaisitko omaan sijoitusasuntoosi tyypin jolla luottotiedot kunnossa tai tyypijn jolla tiedot kuralla?

      • riksunjapi

        Idiootti! Luottotiedot voi olla kuralla, jos olet ollut takaajana ihmiselle joka ei ole hoitanut pankkilainojaan ajallaan . PK-Seudulla yksityiset vuokraavat mieluummin niille, joiden takuuvuokran sosiaalitoimi maksaa, toisin on täällä Pölhölässä jossa apinoiden kapasiteetti on mitä on.


      • Anonyymi
        riksunjapi kirjoitti:

        Idiootti! Luottotiedot voi olla kuralla, jos olet ollut takaajana ihmiselle joka ei ole hoitanut pankkilainojaan ajallaan . PK-Seudulla yksityiset vuokraavat mieluummin niille, joiden takuuvuokran sosiaalitoimi maksaa, toisin on täällä Pölhölässä jossa apinoiden kapasiteetti on mitä on.

        Kuka idiootti lähtee jollekkin takaajaksi.


    • brablo

      Kiitos vastauksesta. Eli jos on joskus vuosia sitten mokannut luottotietonsa, ansaitsee sinun mukaasi ollakin ilman asuntoa, vai? Kauanko on sopiva rangaistus? Ikuisesti?

      Upeaa ajattelua. Luottotiedottomuus ei liene kuitenkaan kovin harvinaista.

    • NaapurinErkki

      Hyvinkäällä on, sinne!

    • kokeile-

      näyttele pakolaista kalustettu asunto ja käyttö rahaa löytyy heti

    • Piia-Maria

      Yksityisiltä vuokramarkkinoilta on ihan turha asuntoa kysellä. Muuta Hämeenlinnaan täältä saa luottotiedotonkin asunnon Hämeenlinnan asunnoilta kun takuuvuokra tulee sossun kautta. Mitkään muut tahot eivät vuokralaiseksi kelpuuta. Ja urveloille tiedoksi, että luottotiedot menevät yleisemmin nykyään työttömyyden takia koska suomessa lama. Työntekijöitä ei paljon tarvita. Ja hallitus vaan kaavailee lisää ulkomaalaista työvoimaa Suomeen !! Hommaisivat ensin oman maan kansalaisille työpaikat.

    • 0326598

      Luottotiedot on niin tärkeät, että turha valittaa jos ne itse mokaa.

      • repanputki

        Eli ihminen kenellä on siis tiedot kunnossa on sitten kunnollinen? Hassua miten ihminen luokitellaan sen mukaan saako lainaa vai ei..


      • skpoi

        Luottotiedot voi olla kuralla, jos olet ollut takaajana lainassa jonka saaja ei ole hoitanut lainojaan ajallaan.


    • Anonyymi

      Eikös kaupungilta saa? Tai meidän perhe sai ainakin. Kumppanillani ja minulla ei todellakaan ole luottotietoja.

    • Anonyymi

      Aika ääliö saa olla nykyään, että lähtee toisten velkoja takaamaan. Älkää nyt herran jumala lähtekö semmoiseen ellei ole varaa hävitä taattua summaa. Velka on veli otettaessa, veljen poika maksettaessa.

      Ei ne pankitkaan turhaa vaadi omavastuuosuutta asuntoa ostettaessa. Sillä, kun velallinen ei maksa, niin pankki realisoi asunnon vaikka alihintaan, että saa omansa pois nopeasti.

    • Anonyymi

      Oletko kysynyt Riihimäen tai Hyvinkään kaupungin asuntoa? Minun yks tuttu asuu kaupungin asunnossa luottotiedottomana. Hänelläkin merkintä vanha.

    • Anonyymi

      Kun mokaa niin pitää kunnolla dokaa vetää peltikii

    • Anonyymi

      Kyllä sen saa, mä vuokrasin yksin 1500€/kk talon vaikkei tietoja ole ollut kunnossa vuosiin.
      Vähän se omistaja yski, maksoin 4500€ takuuta niin heti sai muuttaa.
      Eli tarjoa 3xkk vuokrat takuuseen niin kyllä sen saa.

    • Anonyymi

      Vanha juttu, miten tarinassa kävi?

    • Anonyymi

      "Sosiaalitoimi on varma maksaja, ja niin olen minäkin."
      Harvemmin ihminen joka omistaa vuokralle laittamansa asunnon on kiinnostunut operoimaan sosiaalitoimen kanssa.
      Tuo väitteesi sitä, että olet varma maksaja ei oikein kuulu yhteen sen kanssa, että et ole luottokelpoinen.
      Eikö se ole nimenomaan luottoa kun joku yksityinen ihminen antaa sinun asua asunnossaan ja jälkikäteen (ehkä) maksat sen vuokran?
      Laita ensin omat asiasi kuntoon ennen kuin rupeat arvostelemaan muita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe