Osaako joku neuvoa, onko riihimäki/hyvinkää/muilla lähialueilla jotain tiettyä tahoa, tahi ystävällisiä ihmisiä joka vuokraisi asunnon luottotiedottomalle, reilu kolmekymppiselle sinkkumiehelle? Mokasin luottotietoni reilut 10 vuotta sitten, ja oppinut siten vaikeimman kautta hoitamaan asiani. Olen kahden vuoden aikana lähestynyt reilusti yli viittäkymmentä yksityistä vuokranantajaa, eikä kukaan lähde vuokraamaan asuntoa luottotiedottomalle.
Jokainen vuokranantaja kyllä lupaa aina ilmoitella, onnistuuko asunnon vuokraus kohdallani vai ei.
n. Viidestäkymmenestä asunnon vuokraajasta on yksi ilmoittanut: "Ette saanut asuntoa luottotietomerkinnän takia". Innostaa todella paljon kyselemään ja soittelemaan yksityisiä vuokranantajia läpi, kun tietää valmiiksi vastauksen.
Viimeistään siinä vaiheessa, kun ilmoitan sosiaalitoimen hoitavan takuuvuokran, ja itse maksavani vuokran muuten normaalisti, loppuu keskustelu vuokrasuhteesta. En ymmärrä mikä tässä on ongelma. Sosiaalitoimi on varma maksaja, ja niin olen minäkin.
Terveisin nimim. Jo joitain vuosia ilman kotia
ps. Tukiasuntoakaan en saa, koska Riihimäellä pelkkä kodittomuus ei riitä syyksi. Pitäisi olla päihdeongelma, enkä sellaista ole ikäväkseni onnistunut hankkimaan.
Asunto luottotietonsa aikanaan mokanneelle
17
1057
Vastaukset
- 987
no mieti itse jos sulla olisi vuokrattava asunto ja olisi tulossa kaksi vuokralaista. Ottaisitko omaan sijoitusasuntoosi tyypin jolla luottotiedot kunnossa tai tyypijn jolla tiedot kuralla?
- riksunjapi
Idiootti! Luottotiedot voi olla kuralla, jos olet ollut takaajana ihmiselle joka ei ole hoitanut pankkilainojaan ajallaan . PK-Seudulla yksityiset vuokraavat mieluummin niille, joiden takuuvuokran sosiaalitoimi maksaa, toisin on täällä Pölhölässä jossa apinoiden kapasiteetti on mitä on.
- Anonyymi
riksunjapi kirjoitti:
Idiootti! Luottotiedot voi olla kuralla, jos olet ollut takaajana ihmiselle joka ei ole hoitanut pankkilainojaan ajallaan . PK-Seudulla yksityiset vuokraavat mieluummin niille, joiden takuuvuokran sosiaalitoimi maksaa, toisin on täällä Pölhölässä jossa apinoiden kapasiteetti on mitä on.
Kuka idiootti lähtee jollekkin takaajaksi.
- brablo
Kiitos vastauksesta. Eli jos on joskus vuosia sitten mokannut luottotietonsa, ansaitsee sinun mukaasi ollakin ilman asuntoa, vai? Kauanko on sopiva rangaistus? Ikuisesti?
Upeaa ajattelua. Luottotiedottomuus ei liene kuitenkaan kovin harvinaista. - NaapurinErkki
Hyvinkäällä on, sinne!
- kokeile-
näyttele pakolaista kalustettu asunto ja käyttö rahaa löytyy heti
- Piia-Maria
Yksityisiltä vuokramarkkinoilta on ihan turha asuntoa kysellä. Muuta Hämeenlinnaan täältä saa luottotiedotonkin asunnon Hämeenlinnan asunnoilta kun takuuvuokra tulee sossun kautta. Mitkään muut tahot eivät vuokralaiseksi kelpuuta. Ja urveloille tiedoksi, että luottotiedot menevät yleisemmin nykyään työttömyyden takia koska suomessa lama. Työntekijöitä ei paljon tarvita. Ja hallitus vaan kaavailee lisää ulkomaalaista työvoimaa Suomeen !! Hommaisivat ensin oman maan kansalaisille työpaikat.
- 0326598
Luottotiedot on niin tärkeät, että turha valittaa jos ne itse mokaa.
- repanputki
Eli ihminen kenellä on siis tiedot kunnossa on sitten kunnollinen? Hassua miten ihminen luokitellaan sen mukaan saako lainaa vai ei..
- skpoi
Luottotiedot voi olla kuralla, jos olet ollut takaajana lainassa jonka saaja ei ole hoitanut lainojaan ajallaan.
- Anonyymi
Eikös kaupungilta saa? Tai meidän perhe sai ainakin. Kumppanillani ja minulla ei todellakaan ole luottotietoja.
- Anonyymi
Aika ääliö saa olla nykyään, että lähtee toisten velkoja takaamaan. Älkää nyt herran jumala lähtekö semmoiseen ellei ole varaa hävitä taattua summaa. Velka on veli otettaessa, veljen poika maksettaessa.
Ei ne pankitkaan turhaa vaadi omavastuuosuutta asuntoa ostettaessa. Sillä, kun velallinen ei maksa, niin pankki realisoi asunnon vaikka alihintaan, että saa omansa pois nopeasti. - Anonyymi
Oletko kysynyt Riihimäen tai Hyvinkään kaupungin asuntoa? Minun yks tuttu asuu kaupungin asunnossa luottotiedottomana. Hänelläkin merkintä vanha.
- Anonyymi
Kun mokaa niin pitää kunnolla dokaa vetää peltikii
- Anonyymi
Kyllä sen saa, mä vuokrasin yksin 1500€/kk talon vaikkei tietoja ole ollut kunnossa vuosiin.
Vähän se omistaja yski, maksoin 4500€ takuuta niin heti sai muuttaa.
Eli tarjoa 3xkk vuokrat takuuseen niin kyllä sen saa. - Anonyymi
Vanha juttu, miten tarinassa kävi?
- Anonyymi
"Sosiaalitoimi on varma maksaja, ja niin olen minäkin."
Harvemmin ihminen joka omistaa vuokralle laittamansa asunnon on kiinnostunut operoimaan sosiaalitoimen kanssa.
Tuo väitteesi sitä, että olet varma maksaja ei oikein kuulu yhteen sen kanssa, että et ole luottokelpoinen.
Eikö se ole nimenomaan luottoa kun joku yksityinen ihminen antaa sinun asua asunnossaan ja jälkikäteen (ehkä) maksat sen vuokran?
Laita ensin omat asiasi kuntoon ennen kuin rupeat arvostelemaan muita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875