Muutin uuten asuntoon ja osa kaitimista on uusiin ikkunoihin liian pitkiä, tietääkö kukaan miten niitä voisi lyhentää???
Kaihtimien lyhennys
1
3837
Vastaukset
- BauHerr
Riippuu kaihtimien materiaalista ja mekanismin koosta. Avausmekanismin lyhentäminen on erittäin työlästä, joten se asettaa maksimin sille, mitä kannattaa lyhentää.
Muovisia kaihtimia varten on olemassa työkalu, mutta saksilla niitä voi lyhentää. Metallisten kanssa saa olla tarkkana. Peltisaksilla voi lyhentää lehden kerrallaan.
Helpoimalla pääsee puisten sälekaihtimien kanssa. Ainakin minä leikkaan niitä seuraavasti: säleet purista yhteen ja päihin laitan laudanpätkät tukemaan saahamista. Sitten vaan sahaan tarpeettoman pois. Yläosa on yleensä metallia. Siihen olen teipannut leikkauskohdan niin, ettei kulmahiomakone jätä siihen jälkeä.
No kannattaako? Ainakin minun tapauksessani, sillä tarjous teeteyistä puisista sälekaihtimista oli 17.000 euroa, kun IKEAn vastaavat sai lyhennettyä noin tuhannen euron hintaan. Käytännössä teetetyillä ja IKEAn puisilla sälekaihtimilla ei ole eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232443Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531723Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu284974Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11974- 253964
- 146893
- 56844
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110749- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8718