Muutin uuten asuntoon ja osa kaitimista on uusiin ikkunoihin liian pitkiä, tietääkö kukaan miten niitä voisi lyhentää???
Kaihtimien lyhennys
1
4169
Vastaukset
- BauHerr
Riippuu kaihtimien materiaalista ja mekanismin koosta. Avausmekanismin lyhentäminen on erittäin työlästä, joten se asettaa maksimin sille, mitä kannattaa lyhentää.
Muovisia kaihtimia varten on olemassa työkalu, mutta saksilla niitä voi lyhentää. Metallisten kanssa saa olla tarkkana. Peltisaksilla voi lyhentää lehden kerrallaan.
Helpoimalla pääsee puisten sälekaihtimien kanssa. Ainakin minä leikkaan niitä seuraavasti: säleet purista yhteen ja päihin laitan laudanpätkät tukemaan saahamista. Sitten vaan sahaan tarpeettoman pois. Yläosa on yleensä metallia. Siihen olen teipannut leikkauskohdan niin, ettei kulmahiomakone jätä siihen jälkeä.
No kannattaako? Ainakin minun tapauksessani, sillä tarjous teeteyistä puisista sälekaihtimista oli 17.000 euroa, kun IKEAn vastaavat sai lyhennettyä noin tuhannen euron hintaan. Käytännössä teetetyillä ja IKEAn puisilla sälekaihtimilla ei ole eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2694921Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii893404- 423308
- 502599
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451817- 971630
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971428- 131295
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441035- 701027