Paras sijainti majoitus vaihtoehdoille?

minnääpävaannnn

Mennään ekaa kertaa Barcelonaan ja kyseessä kun on aika iso kaupunki, niin mietin mistä päin olisi järkevintä varata hotelli jotta liikkuminen olisi mahdollisimman mutkatonta.

Toivoisin sopivaa kävely etäisyyttä rantaan ja muutenkin sellaista lomailija ystävällistä aluetta.
Pakko myöntää että kyseisestä kaupungista en tiedä mitään, kun en ole siitä ollut aiemmin kiinnostunut..
Trivagosta oon selaillut, mutta en oikein tiedä mistäpäin kannattaa hakea, mitkä olis ne kivoimmat alueet ensikertalaiselle. Seikkailumieltä en nyt viitsi käyttää ( maha asukin kanssa liikkeellä), vaan mahdollisimman mukava hotelli mukavalta alueelta =)

Roomassa oltiin viime kesänä ja siellä asuttiin aika syrjässä, toki metron varrella, mutta se sijaintina ei minua hirveästi miellyttänyt vaikka iha ok hotelli olikin.

Voisko joku vinkata hyviä sijainteja mistä valkata hotellia, tai sitten ihan suoraan hyväksi havaittuja hotelleja? Hinta tosin ei mielellään yli 100e/yö eli melko edullista majoitusta ja ok siisteystaso.

16

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnääpävaannnn

      Ps. pahoittelen kirjoitus virheitä, aika tohkeissani tuon väsäsin kasaan kun vasta lennotkin varattiin =)

    • 123aja

      Itse olimme juuri Barcelonassa, hotelli oli nimeltään Caledonian. Sijainti oli hyvä, lentokenttäbussi tulee 100m päähän yliopiston metroaseman viereen eli helppo kulkea joka paikkaan. Hotelli on siisti, huone pienehkö mutta toimiva. Otimme myös aamiasen joka oli ihan hyvä. Hinta 4yötä aamiaisella oli n. 275 e kahdelta eli ei paha. Bussi kentältä maksaa 5,90 per naama ja niitä kulki tiuhaan.

    • sfsdf

      Katsele Barcelonetan alueelta.

    • wwwlomalylysuntuubi

      olemme menossa caledoniaan huhtikuussa pelimatkan vuoksi...kerromme lisää miten barcan kävi ja hotelli tietoa

      • ViatonSivullinen

        Olipas kiva, kiitos linkistä!


    • lomalyly

      oliko lentokenttä bussilla joku tietty numero mikä meni caledonian läheltä? ja laituri paikka`?
      terv fc barcelona club

    • Parikertaakäynyt

      Varaisin hotellin läheltä Ramblaa, joko Ravalin tai Barri Goticin alueelta. Myös Eixamblen alue lähellä Placa Cataloniaa ok.
      Näin siksi, että tältä alueelta on lyhyt matka niin rantaan, metroasemille kuin keskustan kauppoihin ja nähtävyyksiin. Kun varaatte hotellin katsokaa se metroaseman läheisyys, se on tärkeä.
      Olen ollut hotelli Modernossa aivan liki Ramblaa, siisti perushotelli. Hotelli Lleo on ok, siinä muistaakseni Pelain varrellaa, Grupotel Gravina oli oikein mukava, myös lähellä Pelaita. Siinä meillä oli ranskalainen parveke. Hotel Barcelona House on hyvällä paikalla myös. Näitä kaikkia voin suositella.
      Monet ovat kehuneet Rialtoa, itse en ole ollut.
      Raval on myös ihan hyvä alue, ainakin minun mielestäni.
      Itse en menisi Barcelonetaan sen takia, että vaikka se on aivan rannassa, on sieltä taas matkaa kaikkialle muualle. Sinne on vain yksi metrolinja, se tietää vaihtoja ja kömpelyyttä matkan teossa. Bussejakin tietenkin kulkee, niitä en ole oppinut käyttämään. Jos toiveissa on rantapainotteinen loma, niin sitten ok.
      Lentokenttäbussit (vaalenasiniset) lähtevät parin minuutin välein kentältä. Pysähtyy max 3 kertaa reitin varrella. Pl Espanyol, Universitad ja pl Catalonia. Muuten se ei pysähdy. Kannattaa tsekata kartalta mikä toppauspaikka on lähinnä. Bussissa on näyttötaulut ja kuulutuksen ennen pysäkkejä.
      Kentälle paluussa huomioitava, että menee oikeaan bussiin. Molempiin terminaaleihin lähtee omat bussit. Se lukee bussien ulkopuolella ja pysäkeillä.
      Mukavia reissuja, hyvän kaupungin olette valinneet! :)

    • Parikertaakäynyt

      Ai niin, mä käytän hakukoneena Booking.comia, sillä sieltä näkee mitä mieltä muut yöpyjät ovat hotellista. Arvostelut ovat oikeiden ihmisten tekemiä, siihen hyväksytään vain Bookingin kautta varanneet yöpyjät.

    • eihäntähänkelpaamikään

      Itse kanssa suosittelisin tuota Eixamplea noilla tarpeilla. Jostain Plaça de Catalunyan luoteispuolelta. Esim Diputacion varrella on kivoja siistejä ja kohtuuhintaisia pikkuhotelleja. Sekä Catalunyan että Passeig de Gràcian asemat lähellä, pääsee kätevästi kaikkien linjojen metroihin. Täällä ei myöskään ole niin paljon häsläreitä hihassa kiinni, kuin Ramblan ja Barri Gothicin nurkilla.

      "AlaRambla" ja Ravalin eteläosa on etenkin iltaisin hiukkasen epämielyttävää seutua.


      Keltaisella linjalla, Passeig de Gràcian ja Barcelonetan välillä, kannattaa sitten pitää taskut ja laukut visusti kiinni. On varsinainen varkaiden paratiisi. Ei mitenkään vaarallinen, mutta irtotavarat vaihtaa tosinopeasti omistajaa.

    • äfceebarcelon

      mitä suuruus luokka aerobussilla menepi esim yliopiston pysäkille lentokentältä ajallisesti

      • campnoutoro

        wappu aattona yöllä palattiin juuri htoel caledonian oli nappi paikka
        sijäinniltaan aerobus 250 m ppähän taaksepäin... 5 min catalunya aukiolle
        joka suuntaa metroreittejä - jopa camp nou lle kahdella vaiholla kätevästi pelii
        fc barcelona- getafe 6-0.! teurastus
        niin hotel aamupala oli . kanamuna mössöö, pekonia, frankfurt makkaroita
        sämpylää. juustoo kinkkua ja jogurttia kahta sorttia...
        laitan uuden keskustelun tälle samalle alueelle lähipäiwinä
        www.lomalyly.suntuubi.com


    • djjstyjdtmkukk

      Puolisen tuntia. Se on vain pari minuuttia ennen päätepysäkkiä.

    • Annemaryja

      Itse tykkään El Bornen alueesta, joka on osa vanhaa kaupunkia ja kävelymatkan päässä rannasta ja oikeastaan kävelymatkan päässä kaikesta merkittävästä. Käy kurkkaamassa blogini: www.rantapallo.fi/samppanjaamuovimukista. Siellä pari vinkkiä majoituksesta.

    • dhtd

      Täällä asuvana jättäisin Ravalin viimeiseksi vaihtoehdoksi. Ei todellakaan ole turvallinen etenkään ilta/yöaikaan.

    • InMyOpinion

      Me majoituttiin El Ravalissa Tryp Apolo Hotelissa. En kokenut aluetta ei-turvalliseksi. Mm. käveltiin puolen yön jälkeen Camp Noulta hotellille kun merto oli mennyt kiinni. Sijainti oli hyvä, metroasema Paral-lei (tai jotain sinnepäin) vieressä. Ramblalle kävelymatka. Hotellin valintaan vaikutti kyllä sekin, että hintaan sisältyi hyvin varustellut, lähellä sijaitsevan kuntosalin käyttö. Parempi sijainti olisi voinut olla Catalunya placan tuntumassa. Barri Gotic voisi myös olla sijaintina hyvä. Lähellä rantaa hieman ongelmallinen, koska silloin on suhteellisen kaukana kaikesta muusta. Rannassa ei ollut kehumista. Emme tosin olleet rantalomallakaan niin ei haitannut. Kaunistahan siellä on, mutta äkkisyvä ja enkä tykännyt pohjasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe