Dovre Group osingon määrä

DoraK

Mielenkiintoinen yhtiö kun osti tuon muidenkin haluaman Norjalaisen.
Maksaa osinkoa 0,02€ osaketta kohden, joka irtoaa 26.03.2013.

Kesällä sitten kai vielä 0,06€ lisää.
Pitääkö tuo ylläoleva paikkansa ja olisiko joku laskenut osingon pääomanpalautuksen prosentti määrän?

Näyttäisi kelpaavan Morgan & Stanleylle näillä hinnoilla kohtuu hyvin.

1

1315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moni miettii, löytyisikö pörssilistalta uutta Tecnotreen kaltaista "ten baggeriä", eli 10-kertaistujaa. Dovre on hienosti noussut, mutta on jo kallis. Alla pörssilistan markkina-arvolla mitattuna 16 pienintä firmaa reaaliaikaisilla osakekursseilla ja edellisen 12 kuukauden rullaavilla EV/EBITDA-luvuilla (yritysarvo/käyttäkate). Edullisimmat firmat 12kk rullaavalla käyttökatteella ovat Reka, Martela, Tulikivi ja Wulff, jotka tekevät 5-7-vuodessa markkina-arvonsa verran käyttökatetta. Tulikiven ja Wulffin käyttökate on ollut kasvussa viimeiset seitsemän kvartaalia, mutta Rekan ja Martelan käyttökate heittelehtii kvartaaleittain. Rekalla ja Martelalla on kroonisesti korkeat poistot ja arvonalentumiset, mikä on huono asia. Wulffilla ei ole ylisuuria poistoja ja arvonalentumisia ja Tulikivellä suuret poistot ja arvonalentumiset ovat vihdoin päättyneet.

Jotta Tulikiven ja Wulffin EV/EBITDA olisi sama kuin Dovrella, niiden osakekurssien täytyisi nousta 200 prosenttia. Siksi suosittelen mieluimmin Tulikiveä tai Wulffia kuin Dovrea.

Firma EV/EBITDA (yritysarvo/käyttäkate)
      Reka 4,7
      Martela 5,1
      Tulikivi 6,4
      Wulff 6,9
      Innofactor 7,0
      Trainers' House 7,1 Ei julkaissut Q1-lukuja
      Honkarakenne 8,4 Ei julkaissut Q1-lukuja
      Componenta 9,0
      Kesla 14,0 Ei julkaissut Q1-lukuja
      Uutechnic 19,8 Ei julkaissut Q1-lukuja
      Dovre 20,1 Ei julkaissut Q1-lukuja
      Aspocomp 23,1
      Soprano 29,5 Ei julkaissut Q1-lukuja
      QPR 60,2
      Enedo -60,4 Ei julkaissut Q1-lukuja
      Valoe -20,2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2063
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1876
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1524
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1192
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      82
      1148
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1066
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe