Mitä olette muut ulkosuomalaiset mieltä Taneli Heikan kirjoituksesta? Luin juuri HS'n sivuilta jonkun JOPA 1 1/2 vuotta USAssa asuneen Tanelin tunteita.
Uskomattoman naiivi käsitys hänellä on USAn yhteiskunnasta. Uskomattoman naiivilta tuntuva ihminen koko Taneli.
Millaisia ajatuksia artikkeli saa teissä aikaan?
Taneli Heikka
5
169
Vastaukset
- Hahhaha
Joo onhan se totta että ulkomailla olo avartaa, mutta tarviiko tohtorikoulutettavan provoilla? Suurin osa Heikan teksteistä on kieli poskella väsättyä, jotka uppoavat huonoitsetuntoisiin suomalaisiin. Tai sitten se on Hesarin käsky että pitää haukkua suomalaisia. Noita suomea halveeraavia kolumneja tulee ainakin nettiin joka päivä eri kirjoittajilta. Samalla mm. maahanmuuttajien tekemistä rikoksista vaietaan.
Nauroin hullun lailla sille Heikan "suomalainen valehtelee aina" kolumnille. Jenkkien pressat on muka maailman parhaimpia totuudenpuhujia ja Amerikka on paratiisi. Amerikka on paratiisi rikkaille ja USA:n pressat valehtelee sen kun kerkeävät. OK valehtelee ne meilläkin mutta Heikka haukkui samalla myös meidät tavikset. - Isänmaanystävä
Voi olla, että on muuttanut pois Suomesta vähän uhmamielellä, ja nyt on oikeasti alkamassa se koti-ikävävaihe, joka meillä monilla muillakin muualle muuttaneilla joskus on ollut.
Tuon kirjoituksen tarkoitus oli ilmeisesti provosoida. Iltse olen ollut jo yli puolet elämästäni Saksassa, ja suhtauduin kirjoitukseen siten, että se suuattu meitä kaikkia ns. "vanhan maailman" edustajia, eli eurooppalaisia kohtaan. Mutta noilla jenkeillä on kuitenkin sukujuuret täällä Euroopassa 90%:sesti, joten ainoa asia, mikä kannattaa ottaa tosissaan, on se, että heillä on siellä rapakon takana koti-ikävä. - eipassiarogerilla
hyvä kirjoitus tanelilta.
- dafsadf
Heikka kertoi totuuden. Nyt suomalaiset kenties hetken ihmettelevät, että eikö Suomi olekaan maailman paras kaikessa ja kaikkialla ja kehityksen eturintamassa, kuten tätä aivopestyä kansaa on mediapropagandassa vuosikymmeniä ohjeistettu. Sitten kaikki jatkuu niinkuin aina ennenkin.
- Kokoomussimulaattori
Ulkosuomalaisena kysyisin miksi Heikan kaltaisen öykkärin tekstejä julkaistaan hesarin kaltaisessa valtamediassa? Onhan se hyvä, että herätetään keskustelua, mutta voisi sitä hänen nostattamiensa myrskyjen sijaan keskustella vaikka todellisista sääilmiöistä, juuri niin amerikkalaisittain kuin Heikka tuntuu tahtovan. Suosittelisin kaverille välitöntä paluuta Suomeen ja sen jälkeen muutaman vuoden kuluttua uutta jenkkikeikkaa jonnekin muualle kuin Bethesdaan tai Chevy Chaseen, koska kyseinen alue ei edusta jenkkejä kovin hyvin demografisesti. Jos hän lisäksi lähtisi matkaan ilman apurahaa kera perheen, johon kuuluisi kouluikäisiä ja/tai nuorempia lapsia ja alkaisi sitten blogata kokemuksistaan, suosittelisin hänen juttujaan kaikille. Nyt huudellaan norsunluutornista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602