ohitusleikkaus jalkaan

repaleinen

Minulle tehtiin jalkaan verisuonen ohitusleikkaus ja toisesta jalasta amputoitiin kaikki varpaat. Kaikki meni hyvin, mutta seuraavana aamuna lääkäri ottikin sormilla kiinni varpaiden tikeistä riuhtaisi kovalla voimalla muutaman tikin irti ja sanoi että se vähentää painetta. Arvatkaa sattuiko? Kyllä. Siihen kohtaan jäi nyt sitten pari cm pituinen rupikko ja repaleinen kuoppainen arpi , koska arpi jätettiin uudelleen ompelematta kiinni. Nyt sitten jännitän saanko lioteltua ne ruvet pois ettei ala haava tulehtua.onko muille tehty tälläistä paineen alennusta leikkaushaavaan ?

3

1833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäitäKuuleRiittää

      Oliko kyseessä eri lääkäri kuin leikkaamassa ollut lääkäri? Voi olla, että jonku vanhemman kollegan egolle on käynyt nuoremman kollegan "liian siisti jälki" ja sen takia päätti sitten tilaisuuden tullen tehdä siitä vähemmän siistiä.

      • repaleinen

        Juu oli osastonlääkäri vissiin ylilääkäri. Seuraavana päivänä pelkäsin ja aloin itkeä valmiiksi kun eri lääkäri kiersi. Hän kysyi mikä itkettää vastatessani että pelottaa että haava taas revitään auki hän sanoi muille valkotakkijoukkueelle että jos vielä täytyy avata on se puudutettava. Ei onneksi enää avattu. Vertahan siitä revittäessä tuli ja istuin jalka verilammikossa kunnes hoitajat ehtivät hakea tuppoja ym. Kyllä sekin pelotti kun verta tuli niin paljon, että annettiin seuraavaksi pussi verta ja myöhemmin toinen. Voihan se olla että verta olisi annettu muutenkin. Haava on todella millimetrin ohut ja siisti nyt paitsi ne revityt kohdat haava on siitä noin 2cm paksu. Pääasia kuitenkin on että saisin pöpöjä keräävät ruvet irti ettei tulehdu. Leikkauksen kyllä teki mukava lääkärinainen repijä oli suunnilleen samanikäinen mies.en yleensä itke helposti minua on leikelty elämäni aikana yli 10 kertaa eikä tälläistä julmuutta ole harrastettu aiemmin.


      • Mistähän_kyse

        Rupi ei kerää pöpöjä vaan nimenomaan suojaa haavaa ulkoa tulevilta bakteereilta. Rupia ei saa missään nimessä liotella pois vaan antaa niiden olla paikallaan kunnes ne irtoaa itsestään. Jos ruven alle kertyy "pöpöjä", haavassa oli jo tulehdus ja sen avaaminen täysin asiallista. Avaamistapa tuosta vain repäisemällä ilman puudutusta ei tietenkään ollut oikein.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe