Alkoholi ja nuoret

IWillBeFree

Siis oikeasti.... Ihmiset sanovat ensin etteivät koskaan aio juoda. Viikkoa tai paria myöhemmin saat kuulla heidän juomisreissustaan..... Onko täällä oikeasti ketään toista mun lisäks joka ois oikeasti absolutisti?!??!?!?!?!??!? Olisin kiitollinen jos löytäisin toisen absolutistin.... Itse olen pian 16v täyttävä poika

9

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17vP

      Voin sanoo etten aijo ikinä juoda. Säästyy rahat ja terveys :D

    • boika

      Itse olen pian 18 eikä liiemmin tuo alkoholi kiinnosta (:

    • Moikka IWillBeFree!

      Sulla on kunnioitettava asenne pitää itsestäsi ja samalla muista huoli - älä anna ympäristön paineen sitä lannistaa - ja on varmasti monia muitakin nuoria, joita ei alkoholi kiinnosta.

      Mukavaa kevättä!

      Terkuin
      NettiSaapas Jyväskylästä

    • leew

      Ei juominen mitenkään arvostettavaa ole, mutta eipä absolutismikaan mikään leuhkimisen arvoinen asia ole. Juo tai ei, jokaisen oma asia eikä sen tarvi vaikuttaa ihmis- ja kaverisuhteisiin.

    • T.Teenager

      En juo, enkä aio juoda, ellei sitä lasketa että maistoin viiniä, mutta vain "maistumis" mielessä (vanhempien luvalla xD ja pahaa oli hyh hyh) Eli en kai ole absolutisti mut tavallaan?...
      En ymmärrä miksi ihmiset haluavat palata vauva/taapero ikään, jolloin ei pysytä pystyssä, puhe on pelkkää örvellystä ja puklaillaan...
      Mutta tosiaan en välitä vaikka jotkut kaverini juovatkin... Tarinoita kuunnellessa tulee välillä vain myötähäpeä.
      (en tarkoita että kaikki vetäis ittensä aina kaato humalaan mutta you got the point)
      Ja anteeks sekava selostus... en tiiä tajuanko sitä ittekkään :D

    • Elll123

      Se oli se yksi ihana kesa ilta kun mentii puistoo juomaa. sit tuli otettuu pari liikaa ja se homma karkas käsistä. Mun kaverit raiskas mut ja olin iha kännis sit ne potki mua ja kaikkee.

    • hjgkgjhghkj

      Itse en juonut yhtään ennen 19. ikävuottani. Enkä käynyt bileissä.
      Kaikista paras tietty ois että pystys pyörimään ihmisten kanssa siitä huolimatta että ne juo.

    • Opiskelijai2

      Alaikäisenä lupasin itselleni, että noudattaisin alkoholin suhteen tarkasti ikärajoja. Ensimmäisen lasilliseni join 18-vuotissyntymäpäivänäni. Oluesta en pitänyt. Saatoin nauttia viiniä lasillisen verran kerran kahdessa viikossa, jos sittenkään. Umpikännissä en ollut. En olisi kyllä kehdannutkaan, sillä asuin kotona aina armeijan loppuun asti.

      Olin kaksi ensimmäistä täysi-ikäisyysvuottani varsin nihkeä menemään ulos. Kävin baarissa 20-vuotiaana ensimmäisen kerran, ja vasta silloin, kun olin muuttanut yli 200 kilometrin päähän vanhasta kotikaupungistani. Armeija-aikana en käyttänyt ainuttakaan iltavapaata, enkä ikinä mennyt baariin illaksi muiden mukana vaikka usein pyydettiin. Siinä olisin ehkä voinut tehdä toisin.

      Olueen tottui nopeasti, kun yliopisto-opiskelut alkoivat. Nyt olen kokenut lähes kaiken; kännissä avautumisen, oksentamisen, kaupungille sammumisen ja kotiin ryömimisen, mutta on myös ollut paljon hienoja illanviettoja ja akateemisia juhlia, joihin alkoholi on vain tuonut pirteän lisän seurajuomana. Alkoholin ei pidä olla itse tarkoitus, mutta kyllä sillä hauskaa saa pitää ilman, että tarvitsee jälkeenpäin potea huonoa omatuntoa siitä, että on juonut.

      Nykyään käsitän, että nuorena ymmärsin baarissa käymisen ja alkoholinkäytön pointin täysin väärin. Yläasteella urheilijaluokkatoverit ja minua koulussa kiusanneet vetivät kännit viikottain ja kerskuivat toilailuillaan avoimesti. Nykyään näen alkoholinkäytön toisenkin puolen: se on asia, josta saa ja kannattaa nauttia niin paljon kuin uskaltaa, kunhan ei riko lakia, ole kusipäinen muita kohtaan ja opettelee tuntemaan omat rajansa.

      Mutta samalla alkoholin käyttö tai käyttämättömyys on ehdottomasti jokaisen oma asia, eikä syytä jompaankumpaan saa tivata.

    • mummo187

      Noni, se iso3 kätee ja radalle! Piritorilla tavataan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe