Alkoholi ja nuoret

IWillBeFree

Siis oikeasti.... Ihmiset sanovat ensin etteivät koskaan aio juoda. Viikkoa tai paria myöhemmin saat kuulla heidän juomisreissustaan..... Onko täällä oikeasti ketään toista mun lisäks joka ois oikeasti absolutisti?!??!?!?!?!??!? Olisin kiitollinen jos löytäisin toisen absolutistin.... Itse olen pian 16v täyttävä poika

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17vP

      Voin sanoo etten aijo ikinä juoda. Säästyy rahat ja terveys :D

    • boika

      Itse olen pian 18 eikä liiemmin tuo alkoholi kiinnosta (:

    • Moikka IWillBeFree!

      Sulla on kunnioitettava asenne pitää itsestäsi ja samalla muista huoli - älä anna ympäristön paineen sitä lannistaa - ja on varmasti monia muitakin nuoria, joita ei alkoholi kiinnosta.

      Mukavaa kevättä!

      Terkuin
      NettiSaapas Jyväskylästä

    • leew

      Ei juominen mitenkään arvostettavaa ole, mutta eipä absolutismikaan mikään leuhkimisen arvoinen asia ole. Juo tai ei, jokaisen oma asia eikä sen tarvi vaikuttaa ihmis- ja kaverisuhteisiin.

    • T.Teenager

      En juo, enkä aio juoda, ellei sitä lasketa että maistoin viiniä, mutta vain "maistumis" mielessä (vanhempien luvalla xD ja pahaa oli hyh hyh) Eli en kai ole absolutisti mut tavallaan?...
      En ymmärrä miksi ihmiset haluavat palata vauva/taapero ikään, jolloin ei pysytä pystyssä, puhe on pelkkää örvellystä ja puklaillaan...
      Mutta tosiaan en välitä vaikka jotkut kaverini juovatkin... Tarinoita kuunnellessa tulee välillä vain myötähäpeä.
      (en tarkoita että kaikki vetäis ittensä aina kaato humalaan mutta you got the point)
      Ja anteeks sekava selostus... en tiiä tajuanko sitä ittekkään :D

    • Elll123

      Se oli se yksi ihana kesa ilta kun mentii puistoo juomaa. sit tuli otettuu pari liikaa ja se homma karkas käsistä. Mun kaverit raiskas mut ja olin iha kännis sit ne potki mua ja kaikkee.

    • hjgkgjhghkj

      Itse en juonut yhtään ennen 19. ikävuottani. Enkä käynyt bileissä.
      Kaikista paras tietty ois että pystys pyörimään ihmisten kanssa siitä huolimatta että ne juo.

    • Opiskelijai2

      Alaikäisenä lupasin itselleni, että noudattaisin alkoholin suhteen tarkasti ikärajoja. Ensimmäisen lasilliseni join 18-vuotissyntymäpäivänäni. Oluesta en pitänyt. Saatoin nauttia viiniä lasillisen verran kerran kahdessa viikossa, jos sittenkään. Umpikännissä en ollut. En olisi kyllä kehdannutkaan, sillä asuin kotona aina armeijan loppuun asti.

      Olin kaksi ensimmäistä täysi-ikäisyysvuottani varsin nihkeä menemään ulos. Kävin baarissa 20-vuotiaana ensimmäisen kerran, ja vasta silloin, kun olin muuttanut yli 200 kilometrin päähän vanhasta kotikaupungistani. Armeija-aikana en käyttänyt ainuttakaan iltavapaata, enkä ikinä mennyt baariin illaksi muiden mukana vaikka usein pyydettiin. Siinä olisin ehkä voinut tehdä toisin.

      Olueen tottui nopeasti, kun yliopisto-opiskelut alkoivat. Nyt olen kokenut lähes kaiken; kännissä avautumisen, oksentamisen, kaupungille sammumisen ja kotiin ryömimisen, mutta on myös ollut paljon hienoja illanviettoja ja akateemisia juhlia, joihin alkoholi on vain tuonut pirteän lisän seurajuomana. Alkoholin ei pidä olla itse tarkoitus, mutta kyllä sillä hauskaa saa pitää ilman, että tarvitsee jälkeenpäin potea huonoa omatuntoa siitä, että on juonut.

      Nykyään käsitän, että nuorena ymmärsin baarissa käymisen ja alkoholinkäytön pointin täysin väärin. Yläasteella urheilijaluokkatoverit ja minua koulussa kiusanneet vetivät kännit viikottain ja kerskuivat toilailuillaan avoimesti. Nykyään näen alkoholinkäytön toisenkin puolen: se on asia, josta saa ja kannattaa nauttia niin paljon kuin uskaltaa, kunhan ei riko lakia, ole kusipäinen muita kohtaan ja opettelee tuntemaan omat rajansa.

      Mutta samalla alkoholin käyttö tai käyttämättömyys on ehdottomasti jokaisen oma asia, eikä syytä jompaankumpaan saa tivata.

    • mummo187

      Noni, se iso3 kätee ja radalle! Piritorilla tavataan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe