Miksihän sijaisvanhempi laittaa turvaverkon tramboliiniin vasta sitten, kun ei enää toimi sijaisvanhempana.
Osaako joku vastata?
Turvaverkko tramboliiniin
10
108
Vastaukset
- verkosto
Onkohan hän alkanut käyttää turvaistuinta autossa, kun kuljettaa parivuotiaita. Sijoitettua lasta hän kuljetti ilman turvaistuinta taaperoiässä.
- kuolemansynti
Ostettiinkohan turvaverkko yhteiskunnan varoilla vai omilla. Vielä ennätettiin omien lasten hyväksi vetää välistä? Ahnetta ahnetta touhua on.
- sijaisvan
Hei!
Ei kuulosta järkevältä. Ihan jo senkin takia että sijaisvanhempi on vastuussa sijoitetuista lapsista. Jos jotain kävisi niin hän saattaisi saada vaikka syytteen siitä että on vaarantanut lapsen turvallisuuden.
Aina voi sattua vahinkoja, mutta kyllä turvallisuus on sellainen asia mihin on syytä suhtautua tosissaan.
Ainakin itse olen vielä tarkempi "vieraiden" kanssa kun omien, on kyse sitten kylässä olevista lapsista kun sijoitetuista, heistä olen vastuussa monelle muulle, omista olen vastuussa vain itselleni. - turvaton
Aina ei sijaisperheessä olo ole turvallista ja järkevää. Eikä aina omaisia kuulla, vaikka he kuinka yrittävät saada lapsen elämää turvallisemmaksi sijaishuollossa. Tramboliiniin ei tullut tuolloin turvaverkkoa eikä autoon turvaistuinta.
- turva
Ja nuo puuttuvat "turvavälineet" olivat pientä kaiken muun turvattomuuden rinnalla. Valvontaa ja psykologisia testejä!
- pomppomp
Kulissi repeilee!
- sijari
Hohoijaa -varmaan lapsen bioperheen trampassa oli turvaverkko ja vielä kenkäpussikin, vai kuinka...
- luetarkemmin
Tässähän onkin kyse siitä, että sijaisperhe ei hankkinut verkkoa ja autoon turvaistuinta sijoitetulle, mutta omalle lapselle hetimmiten. Eli epätasa- arvoisuudesta.
- sijari
No kyllä perusturvallisuudesta pitää huolehtia. Meidän lapsen bioäiti aina jaksaa muistuttaa kuinka me emme ole lapsen _oikea_ perhe, enkä minä ainakaan lapsen äiti. Ihmettelen, miksi sitten pitäisi vieraan lasta kohdella kuin omaansa. Toinen bioäiti on selkeästi tukenut sijoitusta, antanut lapsen luvan olla meillä. Tälle tytölle annan ilolla, hän on kahden äidin lapsi ja on mukavakin pitää tasa-arvoisuudesta huoli, kun ei heti saa haukkuja perään.
- uusipleisi
sijari kirjoitti:
No kyllä perusturvallisuudesta pitää huolehtia. Meidän lapsen bioäiti aina jaksaa muistuttaa kuinka me emme ole lapsen _oikea_ perhe, enkä minä ainakaan lapsen äiti. Ihmettelen, miksi sitten pitäisi vieraan lasta kohdella kuin omaansa. Toinen bioäiti on selkeästi tukenut sijoitusta, antanut lapsen luvan olla meillä. Tälle tytölle annan ilolla, hän on kahden äidin lapsi ja on mukavakin pitää tasa-arvoisuudesta huoli, kun ei heti saa haukkuja perään.
Suosittelisin luopumaan noin hankalasta työstä. Hanki joku toinen pesti. Et vaikuta sopivalta alalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523446Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131213Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49958- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 40795
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202721