Turvaverkko tramboliiniin

verkosto

Miksihän sijaisvanhempi laittaa turvaverkon tramboliiniin vasta sitten, kun ei enää toimi sijaisvanhempana.

Osaako joku vastata?

10

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkosto

Onkohan hän alkanut käyttää turvaistuinta autossa, kun kuljettaa parivuotiaita. Sijoitettua lasta hän kuljetti ilman turvaistuinta taaperoiässä.

• kuolemansynti

Ostettiinkohan turvaverkko yhteiskunnan varoilla vai omilla. Vielä ennätettiin omien lasten hyväksi vetää välistä? Ahnetta ahnetta touhua on.

• sijaisvan

Hei!

Ei kuulosta järkevältä. Ihan jo senkin takia että sijaisvanhempi on vastuussa sijoitetuista lapsista. Jos jotain kävisi niin hän saattaisi saada vaikka syytteen siitä että on vaarantanut lapsen turvallisuuden.

Aina voi sattua vahinkoja, mutta kyllä turvallisuus on sellainen asia mihin on syytä suhtautua tosissaan.

Ainakin itse olen vielä tarkempi "vieraiden" kanssa kun omien, on kyse sitten kylässä olevista lapsista kun sijoitetuista, heistä olen vastuussa monelle muulle, omista olen vastuussa vain itselleni.

• turvaton

Aina ei sijaisperheessä olo ole turvallista ja järkevää. Eikä aina omaisia kuulla, vaikka he kuinka yrittävät saada lapsen elämää turvallisemmaksi sijaishuollossa. Tramboliiniin ei tullut tuolloin turvaverkkoa eikä autoon turvaistuinta.

• turva

Ja nuo puuttuvat "turvavälineet" olivat pientä kaiken muun turvattomuuden rinnalla. Valvontaa ja psykologisia testejä!

• pomppomp

Kulissi repeilee!

• sijari

Hohoijaa -varmaan lapsen bioperheen trampassa oli turvaverkko ja vielä kenkäpussikin, vai kuinka...

• luetarkemmin

Tässähän onkin kyse siitä, että sijaisperhe ei hankkinut verkkoa ja autoon turvaistuinta sijoitetulle, mutta omalle lapselle hetimmiten. Eli epätasa- arvoisuudesta.

• sijari

No kyllä perusturvallisuudesta pitää huolehtia. Meidän lapsen bioäiti aina jaksaa muistuttaa kuinka me emme ole lapsen _oikea_ perhe, enkä minä ainakaan lapsen äiti. Ihmettelen, miksi sitten pitäisi vieraan lasta kohdella kuin omaansa. Toinen bioäiti on selkeästi tukenut sijoitusta, antanut lapsen luvan olla meillä. Tälle tytölle annan ilolla, hän on kahden äidin lapsi ja on mukavakin pitää tasa-arvoisuudesta huoli, kun ei heti saa haukkuja perään.

• uusipleisi
        sijari kirjoitti:

No kyllä perusturvallisuudesta pitää huolehtia. Meidän lapsen bioäiti aina jaksaa muistuttaa kuinka me emme ole lapsen _oikea_ perhe, enkä minä ainakaan lapsen äiti. Ihmettelen, miksi sitten pitäisi vieraan lasta kohdella kuin omaansa. Toinen bioäiti on selkeästi tukenut sijoitusta, antanut lapsen luvan olla meillä. Tälle tytölle annan ilolla, hän on kahden äidin lapsi ja on mukavakin pitää tasa-arvoisuudesta huoli, kun ei heti saa haukkuja perään.

Suosittelisin luopumaan noin hankalasta työstä. Hanki joku toinen pesti. Et vaikuta sopivalta alalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      183
      6480
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      93
      5382
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3735
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      123
      3377
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      192
      3070
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      74
      2335
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2098
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      45
      1684
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1626
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1346
    Aihe