Hamsterin ääntely

Sanna

Onko normaalia että hamsteri päästelee silloin tällöin sellaisia aivastuksen tai hikottelun tapaisia ääniä?

Meidän hamsterimme päästelee sellaista ääntä silloin tällöin. Voiko hamsteri aivastella?

Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

41

16446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linda

      Jos hamsusi on naaras niin se pitää kuvailemaasi ääntä kutsuakseen uroksia. Se on siis normaalia ääntelyä kiiman aikaan.

      • Pikkumyy13

        Hamsterini ääntelee päivällä kimeästi (kuulostaa hikalta tai yskältä). Hamsteri itse ei ole kovinkaan vanha ja hän on uros. Mitä pitäisi tehdä!


    • anzika

      juu voisi kaiken maailman metiliä pitää, aivastella yskähdellä, kun olin kauan pois hamsterina oli kuulema piipättynä melkeen kokoajan, ikävä!!!! Kaikkein hauskaa on kun hamsterilla on maha sekaisin ja sitä juoksuttaa kun jos ei muuten tiedä missä se on niin ainaskin siitä kun msen maha möyryää, se on ahuskaa, eikä näytä sitä häiritsevän ollenkaa.

      • joku_:D

        Olis sellanen pikku kysymys ja toivon että vastaisitte mahdollisimman nopeasti.. Olen pennuttamassa hamsteriani mutta mistä tiedän että milloin sillä on kiima? kun Ei minun hamsterini pidä esim mit ääniä.. Nii kertokaas kiliti ;>


      • joku_:D kirjoitti:

        Olis sellanen pikku kysymys ja toivon että vastaisitte mahdollisimman nopeasti.. Olen pennuttamassa hamsteriani mutta mistä tiedän että milloin sillä on kiima? kun Ei minun hamsterini pidä esim mit ääniä.. Nii kertokaas kiliti ;>

        Huh, kun on mun viesti vanha toi ensmäinen 7 vuotta!!

        Siis asiaan. Mun hamsterinaaras, kun sillä oli kiima(n.4 päivän välein) niin heti kun koskin siihen niin se jähmettyi pylly pitkänä, niin kuin selkäranka suoristuisi ja siihen se voisi jäädä paikalleen minuuteiksikin, vaikkei siihen koskenu. Mä pelkäsin niin kauheasti naaraan ja uroksen tappelua, että otin naaraan ja koskin siihen, että se taas "pyllisti" sitten vasta toin uroksen paikalle. Ja musta tuntuu, että uros voi jatkaa sitä vaikka kuinka monta kertaa aina uudestaan ja uudestaan. Sitten taas erotin ne ja 14 päivää ja sitten niitä on monta. Olen teettäny 3 poikuetta 2 eri pariskunnalla.


    • Hamsterikasvattaja

      On aivan normaalia. :) Terveisin: Neljänkymmenen hamsterin omistaja

      • Anonyymi

        Hei minulla on hamsteri Täplä se o ny pari päivää äänellyt häkissä se on sellaista sihinää onko normaalia? Uros on


      • Anonyymi

        VASTAA kiltti eli onko hamsterin ns piipittely jotain vakavaa


    • -Pöö-

      -Vilustuminen seuraa, kun eläintä pidetään viileässä tai vetoisassa paikassa. Hamsterin nenä vuotaa ja se saattaa aivastella. Hamsterille sopiva huoneenlämpö on noin 20 astetta. Siirrä häkki vedottomaan ja lämpöisempään paikkaan. Jos oireet eivät lakkaa, on soitettava eläinlääkärille.

    • Caz

      Meidän toinen hamsu aivasteli ainakin joskus, ja silloin kävimme eläinlääkärillä joka epäili että hamsulla voisi olla puruallergia, eli vaihdoimme vähemmän pöllyäviin puruihin. Ei tainnut kyllä pahemmin auttaa..Nykyään hamsu "itkee" eli piipittää melkein päivittäin kopissaan...Mistäköhän sekin johtuu...? :O

      • huolissaan----

        sain eilen talvikon ja otin sen sitten samana iltana sängylle. aluksi ei ollut arka mutta sitten tippui sängyltä (15cm) ja laiton sitten takaisin häkkiin. tänään kun tarjosin Pumballe siementä se nakersi hampaitaan. luin että se tarkoittaa sitä että hamsteri tuntee olonsa uhatuksi. pelottaa kun ei tiedä mitä tehdä... eli, mitä minä teen? ;o miten saan hamsterini luottamuksen takaisin, kun se ei edes vielä kunnolla tuntenut minua?


      • ida blaa
        huolissaan---- kirjoitti:

        sain eilen talvikon ja otin sen sitten samana iltana sängylle. aluksi ei ollut arka mutta sitten tippui sängyltä (15cm) ja laiton sitten takaisin häkkiin. tänään kun tarjosin Pumballe siementä se nakersi hampaitaan. luin että se tarkoittaa sitä että hamsteri tuntee olonsa uhatuksi. pelottaa kun ei tiedä mitä tehdä... eli, mitä minä teen? ;o miten saan hamsterini luottamuksen takaisin, kun se ei edes vielä kunnolla tuntenut minua?

        Kannattaa aloittaa ihan vain sillä että pidät kättäsi häkissä. Omani ainakin tuli käteeni jonkin ajan kuluttua ja sitten nostin käteni hitaasti, aloitin ihan vain sellaisella konstilla, tai joskus otin sen kopista katon pois...


      • norasdsf
        huolissaan---- kirjoitti:

        sain eilen talvikon ja otin sen sitten samana iltana sängylle. aluksi ei ollut arka mutta sitten tippui sängyltä (15cm) ja laiton sitten takaisin häkkiin. tänään kun tarjosin Pumballe siementä se nakersi hampaitaan. luin että se tarkoittaa sitä että hamsteri tuntee olonsa uhatuksi. pelottaa kun ei tiedä mitä tehdä... eli, mitä minä teen? ;o miten saan hamsterini luottamuksen takaisin, kun se ei edes vielä kunnolla tuntenut minua?

        Anna sen olla paripäivää häkissään ihan yksin,ja sitten alat antamaan kättäsi sille että se voi haistella,ja jos se tulee haistelemaan niin anna sille ruokaa kädestä ja jos se syö ne niin voit kokeilla ottaan sitä syliin..


      • Hamsteri246

        Minulla on kaksi noin vuoden ikäistä roborovskin naarasta. Ne pitävät outoa narahtelua aina kun ne herää. Lisäksi toinen hamsuista pitää hidasta narahtelua
        ja jähmettyy paikoilleen sikäli innolla reagoi rapinaan tai muihin ääniin. Mitä minun pitäisi tehdä? Vastatkaa nopeasti.


      • Anonyymi

        Hamsterini on 1v ja 3 kk mitä pitäisi tehdä kun se jähmettyy 5 sekunnin välein ja ei enään halua huoneeseeni vapaaksi juoksentelemaan? Ja se ei enään syö hirveästi


      • Anonyymi

        Mun hamsteri on siis 1v ja 3kk naaras ostin sen kasvattajalta ja se heti oppi käsikesyksi , mutta ihmettelen vain mistä johtuu kun ennen se on purrut kaltareita että pääsee vapaaksi mutta nyt se jähmettyy 5sekunnin välein, eikä enään halua vapaaksikaan huoneeseeni, eikä syö hirveesti ja en kuitenkaa millään haluu luopuu siitä nii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun hamsteri on siis 1v ja 3kk naaras ostin sen kasvattajalta ja se heti oppi käsikesyksi , mutta ihmettelen vain mistä johtuu kun ennen se on purrut kaltareita että pääsee vapaaksi mutta nyt se jähmettyy 5sekunnin välein, eikä enään halua vapaaksikaan huoneeseeni, eikä syö hirveesti ja en kuitenkaa millään haluu luopuu siitä nii

        Kannattaa soittaa eläin lääkäriin


    • Nkgn

      Minullakin opn ongelma,tänä aamuna kun heräsin,laitoin hamsterilleni uutta vettä,huomasin että se ääntelee mökissään. hätäännyin kovasti ja otin sen pois mökistä ja otin sen käteeni ja silitin silmät oli ihan ok ei mitään,mutta se vain ääntelee.. nyt on kyse siis uros talvikosta.. kun laitoin se häkkiin takaisin, se meni jyrsiin vessapaperirullaa.. p.s posket oli täynnä ruokaa.. :)

      • _Sini_

        Mun Hamsteri aivastelee vähän niinkuin, ja tulee ulos mökistään ja on hetken paikoillaan ja menee maahan makaamaan ja laittaa päänsä puruihin onkose normaalia:/. mielestäni huoneessani on tarpeeksi lämmintä eikä sielä vedä!


    • amimo

      onko normaalia jos hamsteri (kääpiö) ääntelee vähän vikisevästi / aivan kun mutustelisi jotain?
      minulla on ollut nyt kaksi lumikkoa toinen kuoli sydän vikaan ja se vikisi/jutteli viimesinä päivinään..(noin 1v.) tämänhetkeien hamsterini vikisee ja juttelee myös :O mitä teen soitanko eläinlääkärille vai annanko jatkua?? :O
      autakaa joku en kestäisi menettää toista hamsteria ..

      tv. 13v tyttö vaasata

      • 13v. tyttö vantaalta

        Mun hamsterilla on koivu allergia. Sain tietää sen kun laitoin sille koivupurua ja se aivasteli ja rapsutti tavallista enemmän. Kun vaihdoin mörttiröpöön niin kaikki on niinkuin ennen:) (naaras talvikko)


    • randomtyyppi10

      mun hamsteri vikisee

    • ?????

      mulla olis sellanen ongelma, että mulla on ollu hamsu jo 5kk miutta se puree mua AINA kun panen käteni häkkiin. mikähän tässä auttaisi??

      • päläpälä

        Vain aika auttaa. Jos olet vasta saanut sen, niin koita kesyttää. Ei ne välltämättä ole kesyjä syntyessään. Laita Se isoon tyhjään pahvilaatikkoon. Siitä rupeat varovasti nostelemaan sitä, ensin ihan matalalle. Siitä Se lähtee. :)


    • emppu124

      Voiko hamsteriin tarttua nuha jos ihmisellä on nuha??

      • Anonyymi

        Voi sen takia kannattaa ostaa sun hamsterille eläinkaupasta semmosta vitamiinia
        Koska hamsterille on huono vastustuskyky se lääke on ninku vitamiinia


    • hamsteriii

      mun hamsu ääntelee ihan kuin haukkuisi.
      onko normaalia?
      (talvikko uros)

      • Anonyymi

        Sillä voi olla kiima aika


    • Annarilla

      Mun 1 ja puol ikäinen naaras ääntelee todella paljon mutta oon huomannu et sillon kun se tekee jotai niin se ei vingu mut sitten kun se pesee itteään tai jotain muuta niin se vinkuu mistä on kyse? Itse mietein että johtuukose tekemisen puutteesta vai mistä jos tiedät niin kertokaa pliiisss en saa nukuttuu itekkää.

    • 5q35q35q35

      Ei ole omia kokemuksia hamsterin aivastelusta, mutta kaikki maanisäkkäät voivat aivastella ja siten myös hamsteri. Koirat aivastelee ja porsaatkin aivastelee, samanlaiset röörit kuin ihmisellä

    • Hamsteri246

      Tarkoitin eikä reagoi kunnolla

    • Okokok

      Se mittaa jotain etäisyyksiä ei vaarallista tieto on jyrsijöiden tieto kirjasta

    • Anonyymi

      Jos se vinkuu kopissaan missä se nukkuu niin se voi tarkottaa että sitä pelottaa, mutta jos se vinkuu tai päästelee eri ääniä niin kannattaa hankkia sille joku nukkuma koppi häkkiin ja päivällä hamstereiden kuuluisi olla rauhassa joten vasta sitten illalla kello 19.00 jälkeen voi ottaa hamsun häkistä. Hamsterit eivät hirveästi pidä jos niitä silitetään kun ne eivöt kuitenkaan ole laumaeläimiä!! Mutta jos hamsteri on naaras ja välillä illalla päästelee outoja ääniä, jotain muuta kuin vinkumista nii silloin sillä voi olla kiima kun naarailla on 4pv välein kiima ja silloin ne voi olla välillä vähän äkäisiä jolloin ne haiseekin vähän

    • Anonyymi

      Nuha!!

    • Anonyymi

      Meilläkin hamsteri pitää outoja ääniä.

    • Anonyymi

      Mun hamsteri ( syrkkis n. 1 ja puol vuotias) pitää aika monesti hikan tapaista ääntä. Ei kokoaikaa, mutta äskettainkin kuulin kun hikotteli.

    • Anonyymi

      Mun hamsteri pitää sillointällöin sellasta vikinää niin onko se normaalia (hamsterini on uros ei kovin vanha)

    • Anonyymi

      Minun hamsteri pitää kummaa ääntä

    • Anonyymi

      Hamsterini nukkui omassa häkissä se on uros ja päästi aivan kummallista ääntä n:10sec

      • Anonyymi

        Voiko joku auttaa! Mulla on hamsteri joka on 1 ja puol vuotta vanha (uros) mutta välillä kun se tulee siihen kattelemaan (päivällä) niin se vinkuu ja myös on alkanut puremaan niin en tiedä johtuuko pureminen siitä että oon alkanu antaa sille sellasia jauhomatoja vai onko se peloissaan? Vinkuminen on nyt jatkunut pari viikkoa.. Ja jos hamsteri pelkää miten sen voi kesyttää uudelleen jos se puree? Toivon että joku vois vastaa näihin kysymyksiin :(


    • Anonyymi

      Minun hamsteristani tulee hyvin outoa ääntä… ei kuulosta terveeltä ja kuulostaa siltä kuin ei saisi kunnolla happea eli hyvin kimeää ääntä! (Roborovski kääpiöhamsteri) osaisiko joku kertoa mitä tämä tarkoittaa.Nimitääin hyvin tärkeä hamsteri on monelle ja kun hänen siskonsakin menehtyi vähän samoihin oireisiin kuin hänellä on nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe