Miksi hankitte lapsia jos ette osaa sanoa EI

ammnaml

Miksi helvetissä hommaatte niitä kakaroita, jos ette kieltää heiltä mitään?

Poikamme luokassa on kaksi tällaista terroristia, joiden äidit eivät ole varmaan ikinä kieltäneet heiltä mitään. Karseeta katsella kun hemmotellut lapset luulevat, että koko maailma pyörii heidän ympärillä. Koulussa nämä häiriökäyttäyjät haukkuvat muita, lyövät, kiusaavat ja valehtelevat.

Sitten kun tapaa heidän äitejään niin suunnilleen sama käytös jatkuu heidänkin kanssa. Eli äitiä haukutaan, lyödään, kiusataan ja valehdellaan. Päälle tietysti itketään ja huudetaan jos ei saada tahtoaa lävitse.

Mikä HELVETTI teitä äitejä vaivaa? Pistäkää mukulanne ruotuun. Eivät lapset mene rikki, jos heille pistää rajat.

9

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaapitää

      Äitejä? Samalla lailla, kuin äideillä, on isilläkin velvollisuus kasvattaa.

      • Nykymaailmassa

        Tällaisillä pojilla ei yleensä enää ole isiä maisemissa.


      • missämies
        Nykymaailmassa kirjoitti:

        Tällaisillä pojilla ei yleensä enää ole isiä maisemissa.

        Ehkä sitten voisi kysellä sen isän vastuun perään. Jättää toinen yksin kasvattamaan, vaikka toinen ei osaa.


    • nukke-kasvaa

      vuoden äiti palkinnon pokkaavat kun noita äpäriä kasvattavat

    • Määräävämammako

      Meillä kyllä sanotaan ei ja on rajat. Mutta miehen kanssa tulee riitaa kasvatusmenetelmistä. Miehen mielestä olen liian lepsu joissakin asioissa ja sitten taas joissain pidän liikaa kiinni jostain asiasta enkä anna periksi. Samoin omasta mielestäni mies antaa joskus liian helposti periksi, kun ajattelee pääsevänsä helpommalla. Tai jos olen kieltänyt jotain lapselta niin menee ja antaa sen. Joskus taas mies on mielestäni kohtuuttoman tiukka. Ja hänellä ei ole logiikkaa missä asiassa ja koska antaa periksi. On vähän oman fiiliksen mukaan, jos sattuu itse olemaan väsynyt tai pahalla päällä. Edellisenä päivänä antaa jossain asiassa samantien periksi, seuraavana päivänä lapsi saa huutaa vaikka kuinka kauan ja mies ei anna periksi (samassa asiassa siis missä edellisenä päivänä antoi). Emme pääse oikein yksimielisyyteen missä asioissa pitäisi antaa periksi ja missä ei. Ja mistä asiasta rangaistaan esim. lelun pois ottamisella tietyksi aikaa ja mistä ei. Ja kuinka kauaksi aikaa lelu otetaan pois. Ym. Miehen mielestä minä aina päätän. Mutta ei kai miehenkään pitäisi aina saada päättää... Jotenkin meidän pitäisi löytää kultainen keskitie ja sopia yhdessä pelisäännöt. Miettiä, että mitkä on esim. ne yleisimmät asiat missä lapsen kanssa on ongelmia ja annetaanko niissä periksi vai ei. Ja mikä on rangaistus, jos lapsi lyö tai tekee jotain muuta. Vai rangaistaanko. Ja omasta mielestäni lasta pitää aina varoittaa ja antaa mahdollisuus muuttaa käytöstään, lopettaa esim. ei toivottu käytös, eikä heti rangaista, jos ei tottele/tekee väärin. Ja uhkailua, rangaistusta parempi keino on kannustaminen. Esim. saa palkinnon kun tekee jotain. Kaikesta ei tietysti tarvitse palkita. Ja riippuu minkä ikäinen lapsi on.

    • Mari-Elina

      Viikko sitten olin ostoksilla Lidlissä. Siellä oli samaan aikaan ruokaostokislla isä kahden vaaleahiuksisen tyttärensä kanssa. Arviolta nämä 4-5v ja 7v tytöt reuhasivat, mekastivat, nahistelivat keskenään koko sen vajaa puolituntisen jonka kaupassa olin. Tyttöjen isä teki ruokaostoksia välillä ihan toisessa päässä liikettä. Isä ei puuttunut tyttöjen reuhaavaan käytökseen millään tavalla. Moni muukin asiakas katsoi paheksuvasti tyttöjen käytöstä. Ei ruokakauppa ole mikään Hoploppi. Kyllä tuonikäisten lasten pitää osata käyttäytyä kaupassa. Joten terveisiä vaan Idan ja Edithin (näillä nimillä tytöt toisiaan kutsuivat) isälle ja äidille: opettakaa tyttärillenne käytöstapoja. Ja jos ei onnistu niin älkää tuoko heitä kauppaan muita häiritsemään.

    • eiosaasanoaei

      Ehkäpä juuri siksi

    • 1säpappa

      No hei, nää eidit eivät ole osanneet sanoa EI kun ukko vonkas pimpsaa.

    • kuka.voitti

      Syntyvyys on romahtanut. Yhteiskunta on nujertanut kasvattavat perheet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe