Aatu ja Esko
3
2113
Vastaukset
- FordinHistoriaa
Tiesittekö, että Henry Ford oikeasti kannatti aatun aatetta, ja ihan tosissaan. Se oli itsekin armoitettu antisemiitti ja kirjoittanut muutaman juutalaisvastaisen kirjankin. Hänestä tuli Hitlerin merkittävä rahoittajia.
Henryn rahoituksen ansiosta Aatulla oli varaa teettää yksityisarmeijalleen myös komeat ruskeat uniformut alkuaikojen rättien sijasta. Nuori natsimielinen räätäli nimeltään Hugo Boss sai ne suunnitellakseen ja tehdäkseen.
Henry Ford sai myöhemmin Aatulta korkeimman koskaan ulkomaalaiselle myönnetyn kunniamerkin. Ford sai myös aloittaa autotuotannon Saksassa. GM oli myyty jenkeille jo ennen Aatun aikoja, joten GM:n miehet kävivät kärsivällisesti pokkaamassa Aatulle jotta tuotanto saattoi jatkua.
Amerikkalaiset saattoivat olla vastapuolella sodassa ja vahvasti juutalaisten puolella, mutta amerikkalaiset rahoittivat natseja. KVG jos et usko. - jenkitjuslopettisen
puhut Pa‰kaa
- Outojuttu
TAitaa olla totta tämä, http://fi.wikipedia.org/wiki/Henry_Ford#Fordin_antisemitismi. Outoa, että Ford oli tavallaan molemmilla puolilla sotaa sit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683021
- 922835
- 492057
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201525- 151319
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51298Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131281Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241202- 171188