Pistooli combat?

CZCZCZCZCZ

En ymmärrä aivan täysin miksi poliiseillekin opetetaan pistooli-ammunnassa tyyli jossa laukauksen jälkeen vedetään ase melkein rintaan kiinni eli käsivarret koukistetaan ja samoin myös tilanteessa jossa joudutaan ampumisen jälkeen kääntymään vaikkapa 90 astetta niin sama juttu, ensin ase rinnalle ja kääntyminen ja sen jälkeen käsivarret ojennetaan laukaus-asentoon, miksi näin?

Näkee myös tyylejä joissa ampuma-asennossa ollaan leveässä haara-asennossa, se ok mutta miksi pitää niska vetää selkä ja hartiat kumaraan ja katse ikään kuin silmäkulmien alta, tätäkään tyyliä en tajua.

Itse ammun tarkimmat laukaukset pää normaalisti pystyssä, huom. normaalisti ja kaksin käsin ja käsivarret aavistuksen, ehkä puolittain koukistettuina niin että oikea olkapää taaempana sekä oikea kyynärvarsi taaempana ja vastaavasti vasen olkapää ja kyynärpää edempänä, käsivarret muodostavat tukeva "vino"neliön. En köyristä hartioitani ja ammun molemmat silmät auki, oikea silmä johtavana.

Yhdellä kädellä ammuttaessa ammun käsivarsi/kyynärpää aivan lukkoon ojennettuna.

Antakaapa hyvä selitys tälle pistoolin vetäisyllä aivan rinnalle laukauksen jälkeen tai kääntymisessä?

2

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammuskelija

Ilmeisesti aseen vetämisellä kiinni vartaloon halutaa suojata asetta ulkopuolisilta. Lähempänä vartaloa asetta on vaikeampi anastaa. Ammuttaessa kädet työnnetään eteenpäin ja samalla voidaan jo ampua vaistolaukaus ennen varsinaista tähtäinkuvan muodostumista. Kääntymisessä on sama juttu eli ase pysyy paremmin suojassa vartalossa kiinni jä käännöskin on tehokkaampi kuin kädet ojennettuna.

Suora haara-asento johtuu suojaliiveistä, jolloin suoja on suurin suoraan edestä. Kyyristyminen taitaa olla vaistomaista uhkan edessä osuma-alueen pienentyessä. Liikkuminen on myös nopeampaa hieman kyyryssä kuin suoraselkäisenä pää pystyssä seisten.

Ampuma-asentosi on vanha kunnon perusweaver. Tätä ei enää juuri opeteta suojaliivien käytön takia. Ammut myös todennäköisesti vain ratalajeja, sillä tilanneammunnoissa asentosi on liian jäykkä.

• ratkaisu

Wild Tactical !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe