Tislauslaitteen myynti

Uskaltaako yrittää

Minulle jäi taaton peruja kahdet teräksestä valmistetut tislauslaitteet, joilla äijä ennen aikansa kuluksi ja omaksi ilokseen tiputteli arvatkaapa mitä.
Nyt nämä laitteet seisovat käyttämättöminä vintilläni. Kun en itse ole alan ihmisiä ja kuluttajanakin suosin kaupasta ostettavia tuotteita, kyseiset laitokset joutaisi myydä. Mutta voiko näitä kaupitella missään muualla kuin internetin palstoilla? Ja saanko sittenkin virkavallan perääni?

21

8431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::::......

      elä ihmeessä muualle mene kaupittelemaan...jäät vielä kiinni laittoman tavaran kaupittelusta

      • naapurin naapuri

        Tislauslaitteiden omistaminen tai myynti ei ole laitonta.Tiputtaminen onkin eri juttu.


      • minä
        naapurin naapuri kirjoitti:

        Tislauslaitteiden omistaminen tai myynti ei ole laitonta.Tiputtaminen onkin eri juttu.

        tislauslaitteiden myynti yksityihenkilölle taitaa laitonta, luultavasti jopa hallussapito.


      • Vatanen
        minä kirjoitti:

        tislauslaitteiden myynti yksityihenkilölle taitaa laitonta, luultavasti jopa hallussapito.

        Taitaa,luultavasti, mitä mieltä oikein olet?
        Tiedätkö asiasta mitään?
        Saahan omistaa monia muitakin asioita joilla voi tehdä rikollisen teon, mutta ei pelkkä omistaminen tai myyminen vielä laitonta ole.


      • eafewf
        Vatanen kirjoitti:

        Taitaa,luultavasti, mitä mieltä oikein olet?
        Tiedätkö asiasta mitään?
        Saahan omistaa monia muitakin asioita joilla voi tehdä rikollisen teon, mutta ei pelkkä omistaminen tai myyminen vielä laitonta ole.

        Tislauslaitteen omistaminen ja myynti on LAILLISTA. Tiputteleminen ei. Netistä saa tislauslaitteita ja tarvikkeita ostaa suomaleiselta yritykseltäkin.


      • 18+9
        eafewf kirjoitti:

        Tislauslaitteen omistaminen ja myynti on LAILLISTA. Tiputteleminen ei. Netistä saa tislauslaitteita ja tarvikkeita ostaa suomaleiselta yritykseltäkin.

        Tässä kuitenkin rangaistuspykälän sanomaa.

        50 a § (14.8.2009/642)
        Rangaistussäännökset

        7) pitää hallussaan alkoholijuoman tai väkiviinan valmistukseen soveliasta laitetta tai välinettä sellaisissa olosuhteissa, että on perusteltua aihetta otaksua sitä käytettävän alkoholijuoman tai väkiviinan laittomaan valmistukseen,


      • Anonyymi
        18+9 kirjoitti:

        Tässä kuitenkin rangaistuspykälän sanomaa.

        50 a § (14.8.2009/642)
        Rangaistussäännökset

        7) pitää hallussaan alkoholijuoman tai väkiviinan valmistukseen soveliasta laitetta tai välinettä sellaisissa olosuhteissa, että on perusteltua aihetta otaksua sitä käytettävän alkoholijuoman tai väkiviinan laittomaan valmistukseen,

        myy minulle


    • niipä

      niin ei tule ainakaan mitään juttuja...

    • keittäjä

      minulla on keitin!

    • ostaja1

      paljolla myyt?

    • dalsu9

      Myytkö?

    • 10+8

      Niillä tislausvehkeillä voi tehdä vaikka biodiisseliä. Ja myyntihetki ei ole olosuhde jossa sitä käytettäisiin viinan tekoon. Myös niiden omistaminen paketissa vintissä ei ole olosuhde jossa sitä käytettäisiin viinan tekoon.

      Ebay on myös täynnä noita laitteita. Tislaa vaikka vettä.

      • Ihan1vainhuomioksi

        Muistakaa sitten maksaa verot valmistamastanne diisselistä


    • Puteli2

      Kumma, jos tislaslaitetta ei sais myydä/ostaa, kun Hesassa on butiikki, jonka pääasiallinen myyntiartikkeli on pilvenpolttovälineet. No, ehkäpä ne on sitten rinnastettavissa snapsilaseihin.

      • htrfd

        Tervetuloa 14 vuotta sitten avattuun ketjuun, johon edellinen vastaus tuli 4 vuotta sitten.

        Mutta avaatko vähän, mitä tekemistä vesipiipuilla tai muilla "pilvenpolttovälineillä" on tislausvälineiden kanssa?


      • Tislahtelija
        htrfd kirjoitti:

        Tervetuloa 14 vuotta sitten avattuun ketjuun, johon edellinen vastaus tuli 4 vuotta sitten.

        Mutta avaatko vähän, mitä tekemistä vesipiipuilla tai muilla "pilvenpolttovälineillä" on tislausvälineiden kanssa?

        Varmaankin Puteli2 tarkoitti että niitä tyypillisesti käytetään vain laittomuuksiin joten niitä ei pitäisi saada pitää hallussa ollenkaan, mikäli tislauslaitteidenkin hallussapito on pontikankeiton takia kielletty. Molemmille tosin riittää laillisia käyttäjiä.

        Lait on nykyään leväperäisiä ja Suomesta on tehty alistava poliisivaltio. On aivan varma että löytyy poliiseja jotka käyttää tässä kohtaa mitä suurinta mielivaltaa. Luultavimmin lain laatija on tarkoittanut että jos tislauspöntön omistajalta löytyy pontikkaa tai hänellä on trokarin maine niin silloin pönttö otettaisiin pois, eli tämä olisi se perustelu epäilyyn pontikankeitosta. Muulloin pönttö olisi laillinen.

        Itse löysin tämän keskustelun koska minulla sattuu olemaan sopivat osat valmiina joista saisin äkkiä tehtyä tislauslaitteet. En aio keittää pontikkaa koska se on laitonta. Minua kiinnostaa tiede ja tislauksessa jos missä tuntisi itsensä tiedemieheksi. Tekisin itse omat akkuveteni ja kevytbensiiniä ja erilaisia kokeita esim. voiko jäteöljystä saada tislaamalla jotain hyödyllistä talteen. Todella kurjaa jos poliisit tulee tärvelemään tällaiset haaveet, ja mitä poliisin korruptiosta tiedän niin vaara on kyllä suuri.


    • ip1

      Just katsoin televisiosta huutokauppakeisarin. Siellä oli myynnissä "akkuveden tislauslaite". Heli selvitti poliisilta etukäteen saako myydä? Saa, kunhan ei myy nimellä pontikankeitto pannu, ja että myy tyhjänä . Täältäkin löytyisi 2 kpl ruostumattomasta teräksestä valmistettuja "vedentislaus laitteita" tyhjänä ( toiset ostettu kaupasta, toiset tehty itse ) täydelliset varusteet molemmissa.....

      • Anonyymi

        Muistaakseni 70- tai 80-luvulla oli jossain kuvalehdessä myynti-ilmoituksia tislauslaitteesta.
        Niitä myytiina lauseella "sopii esim. veden tislaamiseen". Siis esim. autojen akkuihin, jos niihin pitää lisätä tislattua vettä. Halvimmalla sitä saa varmasti autotarvikeliikkeistä 1 litran muovipullossa. Tislattua vettä ei saa juoda, ainakaan paljon ja monena päivänä. Siihen voi kuolla, koska siitä puuttuu ihmisen veren käyttämät jotkin mineraalit tms.

        Sitten laitteita ei enää ilmoitettu myyntiin. Oliko kyse siitä, että ne kiellettiin?
        Vai kieltäytyikö ko. kuvalehti julkaisemasta tälaisia ilmoituksia?


    • 12345654321

      Hyi kamalaa kun rumasti kirjoitin eilen. Enää tänään en komppaan itseäni. Johanna 13 vain yritti jaella jotakin numeroa, jostakin syystä.

    • Anonyymi

      Ulkomailla saa tiputella marjat tiiviisti pulloon mistä on hyvä naukkailla ja nauttia maahanmuuttajamiesten seurassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe