Iso-iso-iso-mummoineen ja pappoineen Suomessa kasvanut ja elänyt.
Hurrahtanut suku-nimi tosin.
Sytytti kahvi-teltassa tupakan.
Mies kertoi että hänet ajettiin teltasta ulos.
Rakkaan koti-torinsa teltasta.
Jossa ikänsä on tupakoinut.
Torin ympäristön kapakat kertovat myös olevansa vaikeuksissa.
Asiakkaat ovat alkaneet vetäytyä koti-kuoriinsa.
Aloitukseni on Talvi-Vaarainen asia-aloitus.
Ilahdun, jos saan tähän vastauksia heiltä, jotka tajuavat tässä olevan jotain
Kiinalaista sirkusta.
Ilahdun muistakin kommenteista jonkin verran.
H.
Syntyperäinen Suomalainen mies
62
146
Vastaukset
Syntynytkin...
H.- HöpöröpörööKieltoja
Syntyperäiselle suomalaiselle tupakkia polttavalle miehelle Suomessa ja suomalaisista pykälistä:
Miksi suomalaisten pitäisi saada pössytellä tupakoistaan tarttuvia pahoja hajuja kaikkien muiden päälle? Hajut takertuvat jopa alusvaatteisiin, jos istuu pitempään savuisessa tilassa. Savutteluhuoneet saisivat minun puolestani olla edelleen käytössä niin Suomessa kuin ulkomaillakin.
Jos joku haluaa nautiskella (?) ja saastuttaa lähiympäristöäkin itsensä lisäksi, tehköön sen ihan vapaasti suljetussa tilassa tai ulkona. Ei kuitenkaan mielellään ravintoloiden tai porrashuoneiden ulko-ovella tai bussipysäkeillä, missä viattomatkin joutuvat kärsimään, jopa lapset. Onneksi tupakointi on vähentynyt. Toisaalta on hyvä, että verotus kerää suomalaisilta tupakanpolttajilta melkoisen potin veroina.- Höröpöpörööööö
hunksz kirjoitti:
"HöpöröpörööKieltoja"
Jos tosissasi olet, on työttömyys sinulle ihan sydämen asia.
H.Perustele typerä väitteesi.
- hömpöille
Lisää hömppää
Voivoivoi, ei voi muuta kuin valittaa jos sut ajettiin akuliinasta polttaan röökiä kadulle. Toisaalta saat pikkasen myötätuntoa minulta osaksesi, koska keskisuomalainen mies, vanhempi etenkin, ei oikein tahdo taipua uusille jutuille. Tupakista tulee silleen niinkuin nuoruuden ystävä josta ei haluaisi millään luopua. Voin kertoa sinulle lohdutukseksi että kaimasi sievä nuori lekuritäti on saanut hänet vakuutetuksi siitä että jalat kantavat pitemmälle jos lopettaa tupakoinnin, nyt on viimmeinen aski menossa laivasta tuodusta röökikassillisesta ja katsotaan sitten miten äijän käy. Minun tupakointini lopetettiin äkkijyrkästi sairaalahenkilökunnan toimesta noin kuusi vuotta sitten ja menee hyvin. Kapakissa käynti loppui jo aikaisemmin siihen kun ne tuli savuttomiksi ja ei viitsi ihan huvikseen esimerkiksi talvisessa räntäsateessa seistä ulkovella ja vetää savuja posket lommolla. Ottaa sitten mieluumminsen lasin vinkkua kotona. Nythän se ei enää olisi ongelmakaan.
Sori, kiinalaiset sirkukset jäi pois tästä osaanotosta. Asiaa vain, ei hömppää. Pidä hyvänäsi.- selvennystä.vaatii
Häh, onko hunkin kaima "sievä nuori lekuritäti" vai onko hunkki jonkun sun tutun kaima elikkä tuttu sullekki?
selvennystä.vaatii kirjoitti:
Häh, onko hunkin kaima "sievä nuori lekuritäti" vai onko hunkki jonkun sun tutun kaima elikkä tuttu sullekki?
Selvennykseksi:hunksz on "jonkun mun tutun" kaima. Hänen kaimallaan (joka on minun hyvä tuttavani) on nuori sievä lääkäri.
- vieläselvemmin
selvennystä.vaatii kirjoitti:
Hunkin kaima on Paloman lutunen.
- kiitos.selvennyksestä
vieläselvemmin kirjoitti:
Hunkin kaima on Paloman lutunen.
Elikkä hunkki on Paloman tuttuja.
kiitos.selvennyksestä kirjoitti:
Ei, en tunne henkilökohtaisesti Hunkszia.
- tuttumieskö
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei, en tunne henkilökohtaisesti Hunkszia.
Nimensä kuitenkin tiedät.
- vieläselvemmin
kiitos.selvennyksestä kirjoitti:
Ei kun niillä on vaan sama etunimi hunkszilla ja Lutusella. Sellaisia sanotaan kaimaksi.
- aa111
vieläselvemmin kirjoitti:
Ei kun niillä on vaan sama etunimi hunkszilla ja Lutusella. Sellaisia sanotaan kaimaksi.
Eivät sitten olletkaan napalankoja .
- ent.siivoojaparka
tuttumieskö kirjoitti:
Nimensä kuitenkin tiedät.
Hunksz on itse joskus kertonut, ei niin kauankaan sitten, koska hänellä on nimipäivä. Minusta hänen nimekseen sopii kuitenkin paremmin hunksz.
Tupakanpoltosta. Vaikka itse poltan, niin en viihdy savuisessa ympäristössä. Minusta on ihan ok ravintoloitten tupakkakielto. Itselläni on aina nikotiinipurkkaa taskussa pahimman varalle.
En polta sisällä missään muuallakaan, eikä minun luonani polta kukaan sisällä. Jos aikookin, niin esittelen, missä parveke on. Oli ilma mikä hyvänsä, niin kyyristelen siellä itsekin. Keittiössäni kun ei ole (mikä on köksfläkt? liesituuletinko?). - Viatonsivullinen
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Hunksz on itse joskus kertonut, ei niin kauankaan sitten, koska hänellä on nimipäivä. Minusta hänen nimekseen sopii kuitenkin paremmin hunksz.
Tupakanpoltosta. Vaikka itse poltan, niin en viihdy savuisessa ympäristössä. Minusta on ihan ok ravintoloitten tupakkakielto. Itselläni on aina nikotiinipurkkaa taskussa pahimman varalle.
En polta sisällä missään muuallakaan, eikä minun luonani polta kukaan sisällä. Jos aikookin, niin esittelen, missä parveke on. Oli ilma mikä hyvänsä, niin kyyristelen siellä itsekin. Keittiössäni kun ei ole (mikä on köksfläkt? liesituuletinko?).Niin onhan se Hunksz jotenkin jännempi, mut olisko semmoinen kodikas
Hanski kivempi, se tuntuisi jotenkin niinku omalta ..... - ent.siivoojaparka
Viatonsivullinen kirjoitti:
Niin onhan se Hunksz jotenkin jännempi, mut olisko semmoinen kodikas
Hanski kivempi, se tuntuisi jotenkin niinku omalta .....No ei nimi miestä pahenna, mutta minulle hän on vain hunksz ja tulee aina olemaan.
Eikö joku syntyperäinen suomalainen hurrahtavasukuniminen siis saa tupakoida missä haluaa.
Tosi törkeetä, tekisi mieleni aloittaa nimien keruu kansalaisadressiin.
Vain tämän yhden ja ainoan puolesta, muut röökaajat menkööt edelleen polttelemaan johonkin piiloon, vaikka nurkan taakse. Tai mieluummin metsikköön, kunhan eivät eksy.
Eivätkä sytytä metsäpaloa varoituksien aikaan.
Minä kun en ole noin kaukaa suomalaissyntyinen, vasta 1930-luvulla isovanhempani luopuivat saksalaisesta sukunimestään, niin en uskalla vaatia mitään erityiskohtelua. Eikä se ole tarpeenkaan, jos polttaisin tupakkia, niin ihan varmasti menisin riihen taakse käryttämään.
En ensinkään mihinkään kahvitelttaan ihmisten iloa pilaamaan. En pistäydy kapakoissakaan, vaikeaahan se varmaan on, kun ovensuusta näkee jopa peränurkkaan saakka. Ei ole kauheaa savuverhoa siinä välissä.
Ihan on kuin kiinalaisessa sirkuksessa, vaikka en ole moisessa paikassa käynytkään, niin voin kuvitella minkälainen meno siellä on.Kaikkien tulevien työttömienkin vihan uhalla kannatan ajatuksiasi.
Kun työskentelee porukassa missä muut tupakoi niin ei millään pääse tarpeeksi kauas savusta.
Kun illalla alusvaatteetkin ja hampaat haisee ja maistuu tupakalle ei millään voi perustella itselleen sitä et vois myötää toiselle oikeuden myrkyttää itsensä.- En-ole-kirjautunut
Päälyhousut nilkoissako ja hameet korvissa te tupakkiraittiit pruukaatte impata tupakoivia. Kun ihan alusvaatteetkin lemahtelee sätkälle.
Itsekin polttelen vaan ei iho saati hiki tai virtsa lemahtele millekään Nortille. No hikoilua ei ole normaalina pötkylänä ollessa (istuu vaikka tietokoneella), mutta jos innostuu äkkiarvaamatta fyysistä askaretta tai työn tynkää toteuttamaan, saattaa pukata pientä pintahikeä joka tuoksultaan ei ole vastenmielistä. En-ole-kirjautunut kirjoitti:
Päälyhousut nilkoissako ja hameet korvissa te tupakkiraittiit pruukaatte impata tupakoivia. Kun ihan alusvaatteetkin lemahtelee sätkälle.
Itsekin polttelen vaan ei iho saati hiki tai virtsa lemahtele millekään Nortille. No hikoilua ei ole normaalina pötkylänä ollessa (istuu vaikka tietokoneella), mutta jos innostuu äkkiarvaamatta fyysistä askaretta tai työn tynkää toteuttamaan, saattaa pukata pientä pintahikeä joka tuoksultaan ei ole vastenmielistä.Kyllä liippas läheltä et en innostunut vastaamaan tyylilläs.
Puhutaan asiaa ja katellaan mailmaa terveillä aisteilla,ellet tupakoi niin haistat nikotiinin 10m vastatuuleen .
Olen joutunut olemaan messeissä joissa oli savua kun narvan taistelus ja on taivahan tosi et tunsin ehtoolla suussani tupakan maun.
Joskus tullut hikoiltuakin kun haalattiin pääkonetta päivätasaajan korkeurel niin konetopille jäi lammikko ku ukko hetken huilas.- eppu2
En-ole-kirjautunut kirjoitti:
Itsekin polttelen vaan ei iho saati hiki tai virtsa lemahtele millekään Nortille. No hikoilua ei ole normaalina pötkylänä ollessa (istuu vaikka tietokoneella), mutta jos innostuu äkkiarvaamatta fyysistä askaretta tai työn tynkää toteuttamaan, saattaa pukata pientä pintahikeä joka tuoksultaan ei ole vastenmielistä.Ei se omaan nenään haisekaan.
Taannoin, kun olin pari päivää sukulaisissa missä poltettiin sisällä. kaapissa ollut takkikin haisi monta päivää sen jälkeen.
Kissakin haisi tupakille 2päivää. - En-ole-kirjautunut
Sen verran kyllä kuittaan, että ei ole aistit tyystin turraksi menneet. Jos suinkin joudun käymään (aika harvoin) esimerkiksi asunnossa, jossa on tupakoitu alvariinsa, niin onhan kyllä todella vastenmielinen lemu näin tupakoijallekin ja ennen lakeja kapakit lemusivat kuin syöpäleen pesät ja se lemu tarttui vaatteisiin ja sen haistoi seuraavana aamunakin. En vaan muista, että alusvaatteet olisi olleet (alushousut, rintaliivejä en käytä edelleenkään kun ei ole miesmalleja:) tupakan tuoksuisia.
Sen verran kyllä kuittaan, että ei ole aistit tyystin turraksi menneet. Jos suinkin joudun käymään (aika harvoin) esimerkiksi asunnossa, jossa on tupakoitu alvariinsa, niin onhan kyllä todella vastenmielinen lemu näin tupakoijallekin ja ennen lakeja kapakit lemusivat kuin syöpäleen pesät ja se lemu tarttui vaatteisiin ja sen haistoi seuraavana aamunakin. En vaan muista, että alusvaatteet olisi olleet (alushousut, rintaliivejä en käytä edelleenkään kun ei ole miesmalleja:) tupakan tuoksuisia.
Ehkä turhin ja naurettavin kommentti tupakkamiehen suusta oli hesan kentällä kun ukko tuli ulos tupakka kopista ja valitti kun oli huono ilma siellä.
- O-Orvokki
Itsekin polttelen vaan ei iho saati hiki tai virtsa lemahtele millekään Nortille. No hikoilua ei ole normaalina pötkylänä ollessa (istuu vaikka tietokoneella), mutta jos innostuu äkkiarvaamatta fyysistä askaretta tai työn tynkää toteuttamaan, saattaa pukata pientä pintahikeä joka tuoksultaan ei ole vastenmielistä.Tupakansavu tunkeutuu ihan oikeasti alusvaatteisiin asti. Sen tuntee raikkaassa ympäristössä, jos hajuaisti toimii. Nykyisin ei kai ihan hirveän tupakansavuisiin paikkoihin voi joutuakaan.
Nuorempana ja itsekin tupakoidessa oli varsin tavallista huomata pitkien savuisissa ravintoloissa istuttujen iltojen jälkeen, ettei olisi halunnut laittaa samoja alus- eikä muitakaan vaatteita enää seuraavana päivänä päälle. - Vaihtovaatteita ei ollut mukana, jos jäi yllättäen kavereiden kanssa jonkun luo yöksi. Tupakansavuisia alusvaatteita on tullut haisteltua useampia kertoja. - ent.siivoojaparka
O-Orvokki kirjoitti:
Tupakansavu tunkeutuu ihan oikeasti alusvaatteisiin asti. Sen tuntee raikkaassa ympäristössä, jos hajuaisti toimii. Nykyisin ei kai ihan hirveän tupakansavuisiin paikkoihin voi joutuakaan.
Nuorempana ja itsekin tupakoidessa oli varsin tavallista huomata pitkien savuisissa ravintoloissa istuttujen iltojen jälkeen, ettei olisi halunnut laittaa samoja alus- eikä muitakaan vaatteita enää seuraavana päivänä päälle. - Vaihtovaatteita ei ollut mukana, jos jäi yllättäen kavereiden kanssa jonkun luo yöksi. Tupakansavuisia alusvaatteita on tullut haisteltua useampia kertoja.Ettekö te muuten vaihda pöksyjänne ja muita vaatteitanne joka päivä, jos ei ne haise tupakalle? Voihan ne haista jollekin muulle vaikka ette itse huomaa.
- ehta.savolainen
Ettekö te muuten vaihda pöksyjänne ja muita vaatteitanne joka päivä, jos ei ne haise tupakalle? Voihan ne haista jollekin muulle vaikka ette itse huomaa.
Viiittuuuu ku mä en tykkee teistä savolaisista, oottaa suuna päänä joka paikassa, olevinanna aina neuvomasa, aina oikeessa ja muita parempii.
Kusen ja paskan haju on ihmisestä itestään, tupakan kauhia katku tuloo siitä ulkopuolelta. Vaatteet voi vaihtoo mutta tupakinhaju seurovaa ikkuisesti. ehta.savolainen kirjoitti:
Viiittuuuu ku mä en tykkee teistä savolaisista, oottaa suuna päänä joka paikassa, olevinanna aina neuvomasa, aina oikeessa ja muita parempii.
Kusen ja paskan haju on ihmisestä itestään, tupakan kauhia katku tuloo siitä ulkopuolelta. Vaatteet voi vaihtoo mutta tupakinhaju seurovaa ikkuisesti.Tsot tsot ja stop tykkänään, nyt ei mennyt sun savonmurteesikaan ihan oikein.
En ole tarkkaan laskenut savolaisuuteni määrää, mutta on se vähintään jotain 20-30 prossaa.
Ja edellisiin viesteihin: kyllä, kalsarit vaihdan joka päivä, sen enempää haistelematta. Muut vaatteet tarpeen mukaan. Mutta aina yleisille paikoille lähtiessäni laitan puhtaat ostovaatteet ylleni, eivätkä taatusti haise tupakalle eivätkä toivottavasti millekään muulle etovalle.- kaunistus
ehta.savolainen kirjoitti:
Kusen ja paskan haju on ihmisestä itestään, tupakan kauhia katku tuloo siitä ulkopuolelta. Vaatteet voi vaihtoo mutta tupakinhaju seurovaa ikkuisesti.Käytäppäs Iepro kauniimpoo kieltä !
- ent.siivoojaparka
ehta.savolainen kirjoitti:
Kusen ja paskan haju on ihmisestä itestään, tupakan kauhia katku tuloo siitä ulkopuolelta. Vaatteet voi vaihtoo mutta tupakinhaju seurovaa ikkuisesti.Sinusta, "ehta.savolainen", tuleva haju on toisille ihmisille ulkopuolelta tulevaa hajua. Ottoopa nyt ja pähkäelöö sitä jootessaa.
- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Ehkä turhin ja naurettavin kommentti tupakkamiehen suusta oli hesan kentällä kun ukko tuli ulos tupakka kopista ja valitti kun oli huono ilma siellä.
Minä en tuossa tupakkimiehen kommentissa näe sitä naurettavaa. Tupakkahuoneet ja -kopit kuuluu olla sellaisia, että katossa oleva imu vetää tukan pystyyn ja savut taivaan tuuliin. Jos ei niin ole, niin valitus on ihan aiheellinen.
- Viatonsivullinen
eppu2 kirjoitti:
Ei se omaan nenään haisekaan.
Taannoin, kun olin pari päivää sukulaisissa missä poltettiin sisällä. kaapissa ollut takkikin haisi monta päivää sen jälkeen.
Kissakin haisi tupakille 2päivää.Meille tuli kissa kylään, kesällä avoimesta ovesta käveli, tuli katsomaan meidän kissaa. Otin sen syliin, haisi vahvasti tupakansavulle. Ehtiikö koskaan
turkki raikastumaan ressukalta, onkohan savu kissalle vaarallinen, onko kissa
perheen passiivinen tupakoitsija? - etkö.ymmärrä
Sinusta, "ehta.savolainen", tuleva haju on toisille ihmisille ulkopuolelta tulevaa hajua. Ottoopa nyt ja pähkäelöö sitä jootessaa.
Jeesus sua, on kait ihmisen hajua, mutta ei ole karmeaa tupakanhajuu joka tulee kun rölkiä vetää.
- ent.siivoojaparka
etkö.ymmärrä kirjoitti:
Jeesus sua, on kait ihmisen hajua, mutta ei ole karmeaa tupakanhajuu joka tulee kun rölkiä vetää.
No kenestä mikäkin haisee pahalle. Mistä lienet saanut päähäsi, että likainen ihminen haisee paremmalle kuin joku kasvi (vaikkapa tupakka). Useammin kuin kerran olen joutunut rullaportaissa haistelemaan jonkun ihmisen hajua, kun on nenä toisen takapuolen tasalla. Mieluummin haistelen tupakan hajua. Piipputupakka muuten tuoksuu, eikä haise.
- mummo-olenkin
Anceli kirjoitti:
Tsot tsot ja stop tykkänään, nyt ei mennyt sun savonmurteesikaan ihan oikein.
En ole tarkkaan laskenut savolaisuuteni määrää, mutta on se vähintään jotain 20-30 prossaa.
Ja edellisiin viesteihin: kyllä, kalsarit vaihdan joka päivä, sen enempää haistelematta. Muut vaatteet tarpeen mukaan. Mutta aina yleisille paikoille lähtiessäni laitan puhtaat ostovaatteet ylleni, eivätkä taatusti haise tupakalle eivätkä toivottavasti millekään muulle etovalle.En vaihda kalsareita joka päivä jos en hikoile. Ne ovat ihan puhtaat ja hajuttomat päivän käytön jälkeen. Jos hikoilen kovasti niin vaihdan rintsikat ja kalsarit.
ei ole kalsareissa vauhtiraitoja eikä keltaista vaikka yli kuusikymppinen olenkin. mummo-olenkin kirjoitti:
En vaihda kalsareita joka päivä jos en hikoile. Ne ovat ihan puhtaat ja hajuttomat päivän käytön jälkeen. Jos hikoilen kovasti niin vaihdan rintsikat ja kalsarit.
ei ole kalsareissa vauhtiraitoja eikä keltaista vaikka yli kuusikymppinen olenkin.No minulla on ollut tapana, että vaihdan kalsarit joka päivä, niitä tosiaan sen ihmeemmin tutkimatta. Kukin toimii hyväksi katsomallaan ja totutulla tavallaan, niin on ihan hyvä.
- omavastuu
Mikä vois lopettaa tämän miehen tupakoinnin. Monet ovat lopettaneet liian myöhään.
- ei.mikään.muu
Ilmeisesti vain kuolema.
Kuolemalla saa ainakin nuori hautausurakoitsija töitä.
Lähen kohta ajelemaan tonne valtatielle. Uskoisin, että prosentuaalisesti mulla on suurempi mahdollisuus delata mahdollisessa kolarissa, kuin siinä että vedän röökiä.minttupuu kirjoitti:
Lähen kohta ajelemaan tonne valtatielle. Uskoisin, että prosentuaalisesti mulla on suurempi mahdollisuus delata mahdollisessa kolarissa, kuin siinä että vedän röökiä."minttupuu"
Yritä pitää huoli sitten että vain ryppyiset osat amputoidaan :)
H.- turhaväittää
minttupuu kirjoitti:
Lähen kohta ajelemaan tonne valtatielle. Uskoisin, että prosentuaalisesti mulla on suurempi mahdollisuus delata mahdollisessa kolarissa, kuin siinä että vedän röökiä.On kolarissa kuoleminen ainaskin nopeampi tapa kuin kuolla tupakan aiheuttamiin sairauksiin, tukehtumalla jopa. Yskiä vuosia ja haukkoa henkeä, mut jokainen kuolee kuin kuolee.
- ent.siivoojaparka
turhaväittää kirjoitti:
On kolarissa kuoleminen ainaskin nopeampi tapa kuin kuolla tupakan aiheuttamiin sairauksiin, tukehtumalla jopa. Yskiä vuosia ja haukkoa henkeä, mut jokainen kuolee kuin kuolee.
Tupakoimatonkin voi kuolla tukehtumalla.
- älä.saivartele.aina
Tupakoimatonkin voi kuolla tukehtumalla.
Mutta ehkä ei tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin.
turhaväittää kirjoitti:
On kolarissa kuoleminen ainaskin nopeampi tapa kuin kuolla tupakan aiheuttamiin sairauksiin, tukehtumalla jopa. Yskiä vuosia ja haukkoa henkeä, mut jokainen kuolee kuin kuolee.
No voihan sitä vaikka kuristua turvavyöhön. Hitaasti kituen ennenkuin pelastuslaitos ehtii paikalle. Korina vaan kuuluu ja aivot ehtii tajuamaan: mä kuolen just now.
- ent.siivoojaparka
älä.saivartele.aina kirjoitti:
Mutta ehkä ei tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin.
Ei kuole juuri tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään, mutta voi kuolla keuhkosyöpään silti niinkuin naapurini, joka ei ollut koskaan polttanut.
Mikä ero siinä on? - eilopuei
Ei kuole juuri tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään, mutta voi kuolla keuhkosyöpään silti niinkuin naapurini, joka ei ollut koskaan polttanut.
Mikä ero siinä on?Se ero ettei hän ole tupakoinut, väittele nyt vielä, periksihän sä et anna ikinä.
minttupuu kirjoitti:
No voihan sitä vaikka kuristua turvavyöhön. Hitaasti kituen ennenkuin pelastuslaitos ehtii paikalle. Korina vaan kuuluu ja aivot ehtii tajuamaan: mä kuolen just now.
Hanki minttupuu sellainen veitsi jolla turvavyö katkaistaan, ellet ole tajuton ja jos olet et tiedä kuolevasi.
- tämmönen-näkemys-
asiasta,
Talvivaara on suomen suurin huijaus juttu kautta-aikojen, P.Perä ja kumppanit huijasivat valtiolta mijaardeja rahaa omaan taskuunsa, ja veronmaksajat nyt maksaa TAAS kiltististi koko p a sk a n ,
kuinka suomen päättäjät ovat näin tyhmiä, kuinka tämän ovat sallineet tapahtua, onko halituksen ministerit olleet samassa juonessa mukana, onko heidän omaan taskuunssa juossu myös valtion ottamia velkarahoja,,,
Perällä ammattitaitoa ei ollut hiventäkää, hän esiintyi johtajana ja rahat katosi ulkomaille vaimon ja perheen nimiin, täällä esiittää tyhjätaskua,
hyötyykö nyt Vapaavuori kaupoista ????
myytiin muka ulkolaiseen omistukseen pörssiyhtiölle jonka omistaa taatusti joku suomen rikkaista saneraaja johtajista , jotka on vuosisatoja kähmineet suomen rahaa omaan taskuunsa eri halitusten kustanuksilla,
politiikka voi olla todella kieroa toimintaa, sinne solutetaan sopiva määrä rikokseen taipuvaisia mistereitä jotka mahdollistaa kähminän edelleen muutamien suomalisten rosvojen taskuun,
nämä tyypit ei koskaan ole välittäneet kansastamme
vaan ovat miettineet kuinka ja millä keinoin rahavirrat ojaillaan muutamien rikkaitten taskuun,
KEKKONEN OLI ainoa presidentti joka oli kansallemme rehellinen, ja piti kansamme puolia oikeasti,
suomesta tuli rikas valtio jonka nyt nämä nykyiset tyhmyrit ovat hyvin osanneet johtaa köyhyyteen ja suureen kurjuuteen, vain muttamille johtajille on raha ohjailtu
vain omaan taskuun, jonka nämä ovat vieneet ulkomaille kauas suomen tarpeista,
edelleen jatkavat suomen riistoa keinolla millä hyvänsä ulkomailta käsin,
tietenki myös sijottavat ja riistävät ulkomailla olevia tyhmempiä kansoja jos suinki voivat,
kansamme on nyt kyllästyny riistopolitiikkaan, nyt on saatava halitukseen oikeat rehelliset ihmiset, jotka oikeesti alkaa korjata näitä virheitä mitä entiset tyhmyrit ovat aikaan saaneet,
kokoomus pois halituksesta, kokoomus on saanu aikaan vain pahaa yhteiskunnallemme, kokoomus on osottautunu suomen huonoimaksi puolueetksi koko kansaan kannalta katsottuna, Nonni, asia-aloitus johdatettiin taas harhaan.
Viittaan tässä erääseen toiseen aloitukseen, jossa harmiteltiin samaa asiaa.
Sitä aloitusta en minä tehnyt.
Enkä minä ole harmistunut, jos minun aloituksiani johdatellaan.
Aloituksen idea oli turhien lakien vaikutus nuoriso-työttömyyteen.
Suomalaisten lakien, joiden vaikutus esim. Kiinan/Intian suhteen on kuin
pierahdus hississä.
Hissi kulkee kuitenkin ja ilma vaihtuu.
Meillä on nyt 300 000 työtöntä.
Vähän enemmän eläkeläisiä.
Antakaa mieluummin meidän vanhusten tappaa itsemme tupakilla, kuin tapatte
nuoremme toivottomuudella.
H.- jalkarätti
Tupakoinnin kieltäminen ei ole turha laki, suotta puolustelet omia tappavia tapojasi.
jalkarätti kirjoitti:
Tupakoinnin kieltäminen ei ole turha laki, suotta puolustelet omia tappavia tapojasi.
"jalkarätti"
Noh, sinä ja nuorisosi sitten kuolette omissa onnissanne.
Muista tehdä ahkerasti työtä ja maksa veroja eläkkeelläkin.
Jos et viinalla ja tupakalla maksa.
Jotta nuorisollasi olisi toivoa.
Tuskin sinulla paljon enempää on aikaa kuin minullakaan on.
Voisit myös kommentoida aloituksen aihetta.
Etkä ainoastaan minua.
H.- staka
Eihän sinua ole kielletty tupakoimasta kuin sisätiloissa ja muissa sellaisissa paikoissa, missä muut joutuisivat haistelemaan sulotuoksujasi. Vai onko suuri halusi kuolettaa pikkuhiljaa kaikki muutkin lähiympäristössä oleilevat, hajuhaittojen lisäksi? Ihan vaan siksi että työttömille jäisi silloin töitä? Ja Suomi pelastuisi?
Ei työttömyyden hoito ihan noin yksinkertaista ole.
Lopetin ravintoloissa käynnin jo vuosikymmeniä sitten, just hajuhaittojen vuoksi. Enkä ole oppinut uudestaan. Harmi sinänsä.
Oletko koskaan käynyt irlantilaisessa kapakassa, vaikkapa Dublinissa? Kävin joskus 90-luvulla ja ulos päästyäni meinasin yskiä keuhkot pihalle. Siellä ei edes nähnyt kunnolla takaseinää, vaikka pieni paikka olikin. Ihmetteleekö joku sitä että Irlanti kielsi tupakoinnin pubeissa ja ravintoloissa ensimmäisenä Euroopassa?
Jossain Karibian kauniilla saarella - liekö ollut juuri Tobaco - törmäsin sellaiseenkin ihmeellisyyteen että kaikilla yleisillä paikoilla, kaduillakin, oli tupakointikielto. staka kirjoitti:
Eihän sinua ole kielletty tupakoimasta kuin sisätiloissa ja muissa sellaisissa paikoissa, missä muut joutuisivat haistelemaan sulotuoksujasi. Vai onko suuri halusi kuolettaa pikkuhiljaa kaikki muutkin lähiympäristössä oleilevat, hajuhaittojen lisäksi? Ihan vaan siksi että työttömille jäisi silloin töitä? Ja Suomi pelastuisi?
Ei työttömyyden hoito ihan noin yksinkertaista ole.
Lopetin ravintoloissa käynnin jo vuosikymmeniä sitten, just hajuhaittojen vuoksi. Enkä ole oppinut uudestaan. Harmi sinänsä.
Oletko koskaan käynyt irlantilaisessa kapakassa, vaikkapa Dublinissa? Kävin joskus 90-luvulla ja ulos päästyäni meinasin yskiä keuhkot pihalle. Siellä ei edes nähnyt kunnolla takaseinää, vaikka pieni paikka olikin. Ihmetteleekö joku sitä että Irlanti kielsi tupakoinnin pubeissa ja ravintoloissa ensimmäisenä Euroopassa?
Jossain Karibian kauniilla saarella - liekö ollut juuri Tobaco - törmäsin sellaiseenkin ihmeellisyyteen että kaikilla yleisillä paikoilla, kaduillakin, oli tupakointikielto."staka"
Pää-asia että voit aina huutaa: Hyvä Suomi.
Muista myös kiittää isääsi ja äitiäsi.
Turhia rukoilematta
H.
Mikä ihmeen yhteys on tupakoinnilla ja nuorisotyöttömyydellä? Meinaatko että jos myrkytät itsesi (ja ympäristösi) ennenaikaiseen hautaan niin huorille tulee enemmän työmahdollisuuksia? Vaio että jos invalidisoit itsesi liikuntakyvyttömäksi niin nuoret maahanmuotajat jotka ei puhu edes kieltäsi saa duunia vaippojesi vaihtajiksi (suomalaiset nuoret ei halua sitä työtä, ne käy mieluummin hakemassa ilmasta rahaa). Kerroppas nyt meillekin miten sinä yhdistät omanpaheellisen elämäsi ja nuorisotyöttömyyden vai onko tää taas sitä voivoiminua kun en saa enää edes kapakissa pössytellä.
"Paloma.se.co"
"Torin ympäristön kapakat kertovat myös olevansa vaikeuksissa.
Asiakkaat ovat alkaneet vetäytyä koti-kuoriinsa."
Työnsä tehneillä eläkeläisillä on rahaa.
Heidän liikkuvuutensa on nuorison kesä-töille arvokasta.
En ala luettelemaan, ajattele itse, missä näet nuoria töissä.
Mitä terveempi vanhus, sen pitempi hoito.
Mitä sairaampi vanhus, sen halvemmalla pääsee.
Aloituksessani on voi sanaa pienellä etu-kirjaimella minusta.
Mutta suuremmat voit ovat isolla kirjaimella nuorista.
H.- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Hehehehehehhehee sormi vähän lipsahti "huorille" lue "nuorille". ;)
Huomasin tuon kirjoitusvirheesi vasta kun sen tässä korjasit. Luin siis ´´oikein´´ ensin.
Että minä räiskähdin nauruun. hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
"Torin ympäristön kapakat kertovat myös olevansa vaikeuksissa.
Asiakkaat ovat alkaneet vetäytyä koti-kuoriinsa."
Työnsä tehneillä eläkeläisillä on rahaa.
Heidän liikkuvuutensa on nuorison kesä-töille arvokasta.
En ala luettelemaan, ajattele itse, missä näet nuoria töissä.
Mitä terveempi vanhus, sen pitempi hoito.
Mitä sairaampi vanhus, sen halvemmalla pääsee.
Aloituksessani on voi sanaa pienellä etu-kirjaimella minusta.
Mutta suuremmat voit ovat isolla kirjaimella nuorista.
H.Torin ympäristön kapakoissa on varmasti ollut aina heikosti väkeä. Käpykylän alkkikset ryyppäävät mieluiten siltojen alla joen varressa, varsinkin kesäaikaan.Plussapuolena on savuttomuudelle se että henkilökuntakin on saanut nyt elää terveempänä. Eli heidän sairaanaolonsa ei ole tullut yhteiskunnalle rasitteeksi.
Minä en kyllä näe yhtään plussapuolta tupakoinnin sallimisessa yhteisissä tiloissa. Jopa kehitysmaassa kuten entinen kotimaani minulle kerrottiin että pääsääntöisesti ei sisällä polteta sielläkään. "Katso ylöspäin ja jos näet sinitaivaan niin saat polttaa" on sääntö.
- putsaapääsi
Oleksää ihan kahjo, että yleisen tupakoinnin salliminen poistais työttömyyden ;) Ei kai kukaan voi olla nuin tyhmä, muut kuin sä nois houreissas.
Tämä asiallinen aloitus meni nyt meidän mummojen kalsareitten vaihtoväleihin.
Auttaako työllistämiseen jos me vaihdamme ne joka päivä, kuluvatko ne pesuissa nopeammin poistokuntoon, valmistetaanko niitä Suomessa.
Siinäpä miettimistä tupakoinnin sijaan.Aloitus on täyttynyt itsekkyydestä.
Minun avo-sylinen aloitukseni.
Kaino toiveeni että yhteinen onnemme meri täyttyisi suloisista pikku
myönnytyksistä.
Pitsi-pitkä-lahkeiset puu-villa-pöksyt ovat iän myötä vaihtuneet vähemmän
syntisiin.
Iän myötä katoaa kaikki vanha.
Uusi nousee tilalle.
Haluaisin niin mielelläni jakaa eläkkeeni tukena nuorille vanhoilla tavoillani.(Njet kalsarit)
Ainakin kaksi-kolme onnellista lasta olisi silloin alla Auringon.
Toinen laskussa, toinen nousussa.
H.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614288KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1352976Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452322Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?372164- 241863
- 901753
- 281576
- 221519
- 1471367
- 311188