Muutama kysymys ?

petu20w

Olen raskaana aika alussa viikolla 6 ja poikaystävän kanssa mietittii et onko järkeä pitää lasta kun hän opiskelee vielä vuoden ja opintojen jälkee lähtee inttiin. Hän olisi kyllä valmis isäksi ja innoissaa haluaisi muuttaa yhtee sun muuta. Joten mietin että mitä kaikkea rahaa saa asumistuen lisäksi, maksaako sossu vuokran jne... kun on vauva on syntynyt?.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thyu

      kela maksaa puolet asumiskuluista jos miehen kanssa yhteinen os. Näin ainakin muutamia vuosia takaperin. Sossu maksaa jos tuloton(äitiystuki otetaan huomioon) kuitenkin niin että turvaosuus jää käteen. Pieneen lapseen menee rahaa paljon ja myös isompana. Mikäli on jalat maassa ja hallitsee raha asiat niin pärjää kyllä niillä tuilla, mutta mihinkään ei jää ylimääräistä.

      • thyu

        Yhteinen os.siis intin aikana..


    • vähävarainen

      olen eri mieltä tuosta, että pieneen lapseen menee paljon rahaa. ei siihen mene, jos osaa säästää ja vertailla hintoja.

      pitää ostaa vaatteita ja tarvikkeita käytettyinä tai pyytää niitä sukulaisilta ja tuttavilta pienellä rahalla tai lainaan. voi myös pyytää sukulaisilta ja ystäviltä, jotka haluaa vauvalle ostaa jotain, oikeasti tarpeellisia juttuja (ei krääsää) ja pitää suosia esim. vaippojen ja vaatteiden kohdalla alennusmyntejä. ja esim. ikealta saa halvalla perushyvää vauvanhoitokamaa. ja soseruuat kun tekee itse, niin siinäkin säästää tosi paljon.

      tosi pienellä rahalla tulee toimeen, jos pitää tulla. se on vaan viitsimisestä kiinni, joten ainakaan rahasyistä en lähtisi tekemään aborttia. vaikka rahasta olisi tiukkaa, niin lapsi rikastuttaa enemmän elämää kuin mikään rahasumma. :)

    • vähävarainen

      varatkaa heti aika neuvolaan, niin ne kyllä ekalla käynnillä sieltä opastaa joko itse taloudellisesta tuesta lapsiperheille tai ohjaa taholle, josta saatte neuvontaa. kysykää sieltä apua :)

    • petu20w

      Okei. Kiitos vastauksista:) soita heti tänään.

      • petu20w

        Soitan siis :D


    • HUIHAIHOI

      Ei jumanlauta voi olla totta, että vielä vuonna 2015 ei ymmärretä sitä, että ehkäisykin on keksitty!! Siinä taas kaksi uusavutonta pentua on mennyt paneskelemaan ilman ehkäisyä. Ei leikitä aikuisten leikkejä, jos ei ymmärretä seurauksia. Mene hyvä tyttö tk:seen ja varaa aika aborttiin ja samantein putket poikki. Vastuu on aina viimekädessä naispuolisella huolehtia ehkäisystä, jos jätkät ei sitä tajua. Kuka kantaa seuraukset?? NAINEN. Olette te jumanlauta tyhmiä pikkubimboidiootteja.

      • hohhoivaan

        Tämän kommentoijan vanhemmat olisivat saaneet huolehtia paremmin ehkäisystä, ennen kuin ryhtyivät paneskelemaan. Lopputulos ei ole kovin mairitteleva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe