Hei.
olisiko jollakin kokemusta asunnon myymisestä tällä keinoin?
tilanne on tämä:
Veljeni asuu vuokralla (opiskelee tyttöystävänsä kanssa) omistamani paritalon toisessa päädyssä. vuokra n. 500€/kk ja haluaisin antaa puoliskon hänelle. (rakensimme koko talon yhdessä minun ottamallani lainalla) eli jos möisin taloni minimihinnalla hänelle ja sopisimme lainan lyhennykseksi tuon samaisen 500€ ja talo siirtyisi hänen nimiinsä. Tässä mielestäni on se etu, että veljeni ei tarvitsisi maksaa korkoa lainastaan saisin hänen osamaksulla maksettua omasta lainastani osan. (lainaa jäljellä n. 140000€ jos myyn veljelleni talon minimihinnalla esim. 80000€ niin kumpikin maksaa pankin myöntämää lainaa suunnilleen saman verran mahdoliisimman vähällä korolla) verrattuna esim. minun lainan 160000€ ja jos veljeni ottaa lainaa 80000€ = 240000€ maksamista pankille korkoineen ja kuluineen. eli en yritä tehdä yhtään voittoa ja haluan vain saada puolikkaan veljelleni mahdollisimman pienellä vaivalla, sekä mahdollisimman pienillä kuluilla.
ideaali tilanne olisi että päivänä jona oma lainani on maksettu( n.10vuoden kuluttua) veljeni omistaisi oman puolensa talosta ja olisimme selvinneet koko lainasta 500€/kk/per tyyppi ja omistaisimme molemmat omat puolet talosta.
Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi auttaa. Olen soittanut ja käynyt kysymässä vaikka millaisissa virastoissa ja toimistoissa ja kukaan ei osaa antaa selvää vastausta!
talon myynti osamaksulla
mitentoimia
1
82
Vastaukset
- Sekavaa-
"jos möisin taloni minimihinnalla hänelle ja sopisimme lainan lyhennykseksi tuon samaisen 500€ ja talo siirtyisi hänen nimiinsä"
"ideaali tilanne olisi että päivänä jona oma lainani on maksettu( n.10vuoden kuluttua) veljeni omistaisi oman puolensa talosta ja olisimme selvinneet koko lainasta 500€/kk/per tyyppi ja omistaisimme molemmat omat puolet talosta."
?????
Jos myyt talon veljellesi ja talo siirtyy hänen nimiinsä niin miten kuvittelet omistavasi puolet siitä 10 vuoden kuluttua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1586430
- 511854
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441560- 541122
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3261050Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48981Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887