Onpa hieno, auringonhämärrys.

Ihan-pimeä-mies

Täällä etelä-suomessa. Ihan on kokonaan pimennossa, harmaiden pilviverhojen takana. Ei tarvitse sytkärillä noeta moniteholaseja, ovat ainoat. Sytkäri oli jo valmiina tuossa pöydällä.

15

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustatlasit

      Tampereella paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta, ainakin tällä hetkellä. Vaan äkkiäkös niitä pilviä ilmaantuu!

    • jäpöt

      En jaksa kiinnostua kuu mennee auringon eteen jos olis täydellinen pimennys jonka katoin suorana yhekskymmen luvulla niin saattaisin katsoa uusintana.

      • jäpöt

        Roskia viedessä vilkuilin joo niin näky mitä näky, tädellisen pimennyksen aikaan näkee hyvin nyt kun tiirailin meinasi näkö sumeta se on sitä pimeetä.


    • äijä-

      -täysin kirkas on paiste juuri nyt...klo.11.32....ei pystynyt katsomaan suoraan aurinkoon paljain silmin...

    • saarenukko

      Täällä Joutsassa kirkas pilvetön taivas, joten kiva on aina välillä kurkkasta miten edistyy. Ainakaan vielä ei ole linnut reagoineet alkaneeseen pimennykseen mitenkään, sirkutus on korvia huumaavaa.

    • Täällä Jyväskylän liepeillä näkyy hienosti, aurinkolaseilla ja toisella silmällä sihtailin, hyvin erottui...pilvet on keskitaivas ja pilvet ovat kaikki metsien reunoissa.

    • Täällä stadissa näkyy alku-peräisen aloituksen kangastus Bodom-järvestä.
      Kuin Lasi-Palatsi se ois...

      H.

      • Bo-Don-White

        Jaa mutta et tainnut asua bodomin pinnalla?
        Itselle Bodom melkein näkyy. No, on tuossa etualalla horisontissa puita. Mutta ei heijastele.
        Hämärtynyt.


    • äijä-

      -no nyt huomaa selvästi; aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, mut silti ulkona hieman oudon näköistä, ja sisätiloissa hämärtää vaikka ei pitäisi....Vaasassa.

    • Hyvin näkyi itäisessä Suomessa. Aurinko näytti kovasti kuulta Kanarialla, etc. Taaksepäin kellellään. Vuoden -52 (tai ehkä seuraava) auringonpimennys oli sentään ihan eri luokkaa. Silloin - pikkutyttönä - maailma näytti jotenkin aavemaiselta. Nyt ei kovinkaan erikoiselta.
      Olenkohan elänyt jo turhan kauan kun on tuohonkin 'tottunut' ...?

    • hyttynen.hämärän.henki
      • entinen.renki

        Tämä selittääkin Venäjän sotavoimien nykyisen maanlaajuisen "harjoituksen".
        Ja Amerikan sotavoimien keskittämisen sen rajoille.
        Suomen kenraalikunta on tehnyt maanpetoksen, jota Oikeuskansleri nimellisesti tutkii http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2015/03/oikeuskansleri-joutuu-selvittamaan-nato.html
        Kävihän maailman valejuutalaisen rikolliseliitin sätkynukke Obama jo aikaa sitten Tukholmassa kertomassa Pohjoismaitten sätkynukkejohdolle käynnistettävästä ydinsodasta ja antamassa toimintaohjeet sekä mitä siitä seuraa, jos määräyksiä ei totella.
        Maailman rikolliseliitti kuvittelee selviävänsä hengissä luolissaan, joita on rakennettu eri puolille viime vuosina. Suomessakin eduskuntatalon alle on sellaiset bunkkerit rakennettu, mutta eipä niistä kovin paljoa kerrota.
        Elämme vaarallisia aikoja. Antikristus on maailmassa ja ikääntymässä. Vuosisataisen suunnitelman toteuttamisella on jo kiire!
        Onko totuus liian hirvittävää uskottavaksi? Itsehän uskotte mihin haluatte tai pelkäätte ettekä usko sitä mitä omin silminne näette.


      • ent.isäntä
        entinen.renki kirjoitti:

        Tämä selittääkin Venäjän sotavoimien nykyisen maanlaajuisen "harjoituksen".
        Ja Amerikan sotavoimien keskittämisen sen rajoille.
        Suomen kenraalikunta on tehnyt maanpetoksen, jota Oikeuskansleri nimellisesti tutkii http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2015/03/oikeuskansleri-joutuu-selvittamaan-nato.html
        Kävihän maailman valejuutalaisen rikolliseliitin sätkynukke Obama jo aikaa sitten Tukholmassa kertomassa Pohjoismaitten sätkynukkejohdolle käynnistettävästä ydinsodasta ja antamassa toimintaohjeet sekä mitä siitä seuraa, jos määräyksiä ei totella.
        Maailman rikolliseliitti kuvittelee selviävänsä hengissä luolissaan, joita on rakennettu eri puolille viime vuosina. Suomessakin eduskuntatalon alle on sellaiset bunkkerit rakennettu, mutta eipä niistä kovin paljoa kerrota.
        Elämme vaarallisia aikoja. Antikristus on maailmassa ja ikääntymässä. Vuosisataisen suunnitelman toteuttamisella on jo kiire!
        Onko totuus liian hirvittävää uskottavaksi? Itsehän uskotte mihin haluatte tai pelkäätte ettekä usko sitä mitä omin silminne näette.

        Joo sano renki eikä se muuta sanonutkaan.


      • entinen.piika
        ent.isäntä kirjoitti:

        Joo sano renki eikä se muuta sanonutkaan.

        Ja isäntä sanoi sen minkä sanoi.


    • Essolaiset katselivat kiikarilla

      Meidän kylässä oli tänään aurinkoinen päivä, joten saatoimme Essolla seurata auringonpimennystä ihan alusta loppuun asti. Meillä oli käytössämme erikoisvarusteltu kiikari, jolla tapahtumaa oli äärettömän helppo seurata täysin turvallisesti.

      Meidän essolaisten käyttämä katselulaite oli ihan tavallinen kiikari, jonka objektiivilinssin eteen oli laitettu kaksinkertaiset kaasuhitsauslasit. Saimme tummennuslasit lainaksi Esson korjaamolta, koska auringonpimennyksen aikana siellä ei suoritettu hitsaustöitä. Näiden hitsauslasien avulla auringonvalo himmenee niin paljon, että kiikarin voi huoletta suunnata kohti aurinkoa. Aurinko näkyi tällä kiikarilla sopivalla kirkkaudella ja väriltään vaalean vihreänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe