Englannin kielen opiskelu

fafaa

Heippa!

Olen lukiolainen ja toisen vuoden opiskelija ja englannin kielen takia mulla menee 4 vuotta lukiossa. En haluaisi olla 4 vuotta lukiossa, joten pystyisitteko nruvoo minuaa miten voisin parantaa englannin kielen taitoni ?? Mitä mun pitäis tehä? Miten oppisin lyhyessä ajassa englantii? Onko enkun YO kokeet vaikeita?

6

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fenoloftaleiini

Käytä englantia. Kun katot tv:tä, kuuntele mitä siinä sanotaan tekstien lukemisen sijasta/ohella. Kuuntele englanninkielistä musiikkia, ja keskity sanoihin etsi käännöksiä. Tosi hyvä tapa mun mielestä, koska sanotukset on helppo muistaa ulkoa, jolloin merkitys yhdistyy helposti oikeisiin sanoihin. Lue englanniksi. Jos on joku kirja, jonka olet lukenut suomeksi ja muistat sisällön suht hyvin, niin englanniksi lukeminenkin onnistuu (sanakirjaakin voi käyttää apuna). Tällöin taas sisällön muistaminen auttaa yksittäisten sanojen/lauseiden ymmärtämisessä. Kielen käyttämisestä on se hyöty, että sanajärjestys yms jäävät kielikorvaan, jolloin osaat ne ikään kuin automaattisesti ja voit keskittyä esim. sanojen tietoiseen opetteluun.

Jos perusteissa (perus kielioppi, esim. sanajärjestys ja verbimuodot) on vikaa, lue niitä kirjoista huolellisesti. Lukion kirjat selittää asiat vielä aika perusteellisesti, mutta eihän mikään estä opiskelemasta niitä myös yläasteen kirjoista. Varmaan kirjastoista löytyy.

Enkun yo-kokeet on vaikeita, mutteivät mahdottomia. Voit harjoitella tekemällä vanhoja tehtäviä, niin tutustut kokeessa oleviin tehtävätyyppeihin. "Kompakysymyksiäkin" enkun yo-kokeessa on, joten se vaatii tarkkuutta. Pienet yksityiskohdatkin ovat arvokkaita, jotta saadaan aikaiseksi hajontaa. Yleinen tasohan on Suomessa tosi korkea.

Tsemppiä opiskeluun! :)

(Itse sain enkun yo:sta E:n, kurseista ka 8)

• Kiitos paljon tiedoista ja avustuksesta! Otan nämä vinkit ylös ja alan sitten panostamaan :)

• enkustareputtanut

Itse kävin lukion 4 vuodessa, nopeastihan se aika meni. Enkku on minullekin vaikeata. Kävin enkusta vain pakolliset kurssit: 665454 arvosanoin. Kirjoituksista tuli 3x I. Ei ole enkku helppoa! Onneksi mulla riitti kompensaatiot ja pääsin enkusta huolimatta ylioppilaaksi!

Tämän ei ollut tarkoitus lannistaa, vaan todeta että enkku on vaikeata. Kannattaa panostaa siihen niin hyvin kuin pystyy ja vapaa-ajalla lueskella & kuunnella enkkua. Jos harjoittelee _paljon_ ja monipuolisesti niin uskon, että yo-kokeen voi läpäistä! Mä olin laiska, enkä jaksanut.. Kuuntelukokeesta ja esseestä saa isoimmat pisteet, joten niihin kannattaa panostaa!! Harjoitella kuuntelua ja yrittää opetella kirjoittamaan yksinkertaisia lauseita enkuksi.

• Ei se lainkaa lannistanut vaan päinvastoin se anto just motivaatiota :). Kiitos paljon tiedoista myös.

• Vanhempijaviisaampi

Kaikki edellä mainitut vinkit ovat hyviä, mutta minun mielestä kaikkien pitkän englannin oppilaiden tulisi valita pakollisten kurssien lisäksi syventävät ja soveltavat kurssit myös. Niissä harjoitellaan mm.kirjoituksiin liittyvää rutiinia, sillä yo-koe noudattaa aina tiettyä kaavaa. Tietysti, jos on mahdollista matkustella ulkomailla, saisi hyvää kuullun ja puheen harjoitusta:) Harjoitus tekee mestarin:)

• Soveltavat ja syventävätolis varmasti hyvä ottaa, mutta kun on huono enkussa niin en haluu käydä niitä se vaa lannistaa mua enemmän. Muutenkin niissä kurseissa on ne henkilöt , jotka osaavat kunnolla englantia... Kyllä voisin kokeilla ja käydä jossain vaihees syventävää kurssia, mutta jos en kestä niin todennäköisesti keskeytän kurssin :|

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1748
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1164
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1026
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      916
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe