cz 452 jättää patruunoita ampumatta.

jeejeejorma

mikähän mahtaisi olla aseessa vikana? lukko kuitenkin toimii koska ampumattomissa hylsyissä on samanlainen jälki kuin lauenneessakin. Kaikki patruunat olen kuitenkin saanut laukeamaan toisella tai kolmannella yrityksellä mutta jotkut ovat vaatineet kuusikin yrityskertaa. olen kokeillut useampia patruunamerkkejä ja kaikilla sama vika. sepällehän tuo menee mutta kysyn nyt kuitenkin jos jollakin on kokemuksia samasta asiasta ja jos olisikin itse korjattavissa.

5

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • czfani

      Onko nallipiikin iskemäjälki riittävän syvä nalleissa??

      Lukon likaisuus voi olla myös yksi syy, jos nallipiikin eteen, nallipiikin reiän reunoille pikeentynyt jotain likaa, kannattaa purkaa lukko aivan päreiksi ja liottaa vaikka bensassa tai muussa sellaisessa ja huolellinen tarkastus, kasaus ja kevyt öljyäminen. En oikein muuta syytä keksi ja vielä tarkistaa vaikka suurennuslasilla onko nallipiikin pää normaali ettei ole katkennut aivan kärjestä.

      Jos nallissa normaali jälki niin sitten kyllä syy on varmaan lukon likaisuus.

    • jeejeejorma

      En tiedä.. Sain aseen toimimaan. Lukon jo purin aikaisemmin mutta ei se näyttänyt ainakaan likaselta eikä nallipiikissä näkynyt vammoja paljaalla silmällä. Öljyä oli kyllä valunut sisään aika reippaatsi. Pystyasennossa kun säilytän. Nyt kun kävin uudestaan kokeilees niin toimii normaalisti. Cz tuntuu muutenkin olevan kivääreiden peugeot. Hemmetin hyvä käyttää mutta ilmenee aika ajoin mystisiä vikoja joihin ei löydy kunnon selitystä :D

      • cz-fani

        Jassoo, itselläni on kolme cz-asetta ja yhdessäkään mitään vikoja toimivuuden suhteen eikä muutenkaan.

        Ostin kerran Tikka-haulikon, päällekäispiippuisen, olikohan vuonna 2002, aivan uuden ja ensimmäinen jänisjahti..en ollut ampunut vielä kertaakaan Tikka-haulikolla ja koira teki hukan, nuotio pystyyn ja ajattelin ampua koelaukauksen ja pelkkä naks, no perhana, toinen naks, naks, naks ja naks..koira makkaran paiston jälkeen autoon ja kotia kohti.

        Tutkin haulikkoa kotona ja kaikki näytti olevan kunnossa, nallissa oli kyllä iskemä ja ei sen perusteella osannut sanoa mitään.

        Takatukki irti ja purin näkyviin liipasin koneiston ja kas, siellä uskomattoman paljon työstölastua. Kunnon putsaus ja öljyäminen ja sillä selvä.

        Kyllä cz-aseita minä pidän tuon hinta luokan mersuina. Suosittu asemerkki Jenkeissä.


    • ampuja

      Iskurin jousi kuoleutunut, hanki uusi jousi.

    • nallimikko

      1.-Iukon purkaminen ja puhdistus sisäpuolelta,hyvin vähän ohutta aseöljyä pintaan.
      2.-Iskupiikin jousen vaihto (etenkin jos ase jäänyt pitemmäksi aikaa vireeseen)
      3.-Sulkuvälin tarkistus(tehdaspatruuna piippuun,lukon iskupohjaan patruunan kannan kokoinen tulostinpaperin palanen,lukko kiinni ja auki..paperissa pitäisi erottua kantaleimat patruunasta..
      4.-Säilytä ase piippu alaspäin ja vältä liikaa öljyämistä jos säilytys lämpimässä ja kuivassa tilassa.. Ja Cz on "ylempää keskiluokkaa"...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe