Voitat minuutin päivässä ohittelemalla

vajakitraskasliikenne

Ajamalla 80km/h sijaan 85km/h voitat paljon aikaa, ohittele ihmeessä ja hidastele muuta liikennettä.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häiriköt_pyörii

      Vajakit.hoitoon-häirikkö jatkaa häiriköintiään näköjään myös kuorma-autopalstalla. Tämän idiootin kirjoituksiin ei pidä kommentoida yhtään mitään. Jääköön tämä kommentointi viimeiseksi.

    • vajakin_vajakki

      Minulle käy viikoittain näin. Kun tulen kirkolta, ohitan sujuvasti kuorma-autoja kotikylääni ennen olevalla suoralla, jotta jono etenisi ripeämmin. Sitten kun pitäisi kääntyä kotiini vasemmalle jonon tullessa perässäni, joutuu koko jono pysähtymään, kun vastaan tulee autojono, mutta onneksi olen ekana jonossa.

    • No juuri näin.

      Riippuusiitä, mistä ja miten puhutaan, 10:n km:n työmatkasta, vai tehdäänkö töitö autonratissa 10 h:a, vai puhutaanko keskinopeudesta.

    • Junnu671

      Minun työmatkani on 38km ja joka aamu eräs samoihin aikoihin liikkeellä oleva ohittelee n.10-20 autoa tuolla matkalla ajaen 20-50km/h ylinopeutta.
      Nopeusrajoitus on lähes koko matkalla 80-100km/h ja minäkin ajan aina n.5-10km/h ylinopeutta mutta aina hänen on ohi päästävä.
      Sitten hän on tupakilla kun pääsee huolttiksen pihaan ja menee aamukahveelle,olen pitkään ihmetellyt mikä kiire tyypillä on sinne aamukahveelle ja tupakille.

    • Totta, ylinopeutta ajamalla voittaa aikaa...

      Entä mikä se kiire on? Autoissa kun on sellainen laite kuin PIIRTURI, se laskee AIKAA ei MATKAA... eli laite PALKITSEE ylinopeuden ajamisesta... Saattaa jopa tulla sakkoa siksi jos EI ole ajanut ylinopeutta

      • On_se_tyhmä_on_se

        Heh hoet samaa paskaa kuin 87k-nimimerkilläsi taannoin. ja sitten vielä väität ettet ole kyseisellä nimimerkillä kirjoittanut koskaan.


      • ethän_ollut_87k_ethän

        " 87k
        16.12.2011 02:00
        Ainahan piirturit on "suosinut" mahdollisimman kovaa ajamista, eli tottakai on edukkaampaa ajaa 90km/h kuin 80km/h, koska piirturi laskee vain ja ainoastaan ajoaikaa, ei sitä matkaa, ja totuus on että jos on esim 50 min jäljellä ajoaikaa, niin ajamlla se kovaa, pääsee auto pidemmälle kuin ajamalla hitaasti "


      • ethän_ollut_87k_ethän kirjoitti:

        " 87k
        16.12.2011 02:00
        Ainahan piirturit on "suosinut" mahdollisimman kovaa ajamista, eli tottakai on edukkaampaa ajaa 90km/h kuin 80km/h, koska piirturi laskee vain ja ainoastaan ajoaikaa, ei sitä matkaa, ja totuus on että jos on esim 50 min jäljellä ajoaikaa, niin ajamlla se kovaa, pääsee auto pidemmälle kuin ajamalla hitaasti "

        Toiset keskustelee, toise häiritsee, kolmannet (sinä) stalkkaat


      • ethän_ollut_87k_ethän
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Toiset keskustelee, toise häiritsee, kolmannet (sinä) stalkkaat

        Ja sinä jauhat samoja aivopieruja vuodesta toiseen eri nimimerkeillä. Sitten vielä kehtaat väittää ettei tietyt nimimerkit olisi olleet sinun vanhoja. 87k nyt on yksi nicci joka kiistattomasti on sinun vanha.


    • pällykkä

      Outo piirturi sun autossa. Minun piirturi mittaa myös matkaa.
      Kun tauot pitää ei tuu sakkoja.

    • pisarallapitkälle

      Juuri viime viikolla joku joulukuusta muistuttava Mersunrottelo tuli Ikaalisissa torvet soiden alamäessä ohi, kun itse ajelin kahdeksaakymppiä ja ennen alamäkiä annoin tippua välillä reilusti allekin, ettei tarvitse alamäkiin jarrutella. En voinut vastustaa kiusausta vähän kanssa soittaa torvea, kun Ylöjärvellä Shellin valoissa rullasin seitsemääkymppiä ohi ton pankkiautomaattilogiikalla varustetun mersumiehen kiihdytellessä valoista. Ikaalisista Ylöjärvelle voitti koohottamisellaan sen verran aikaa, että ennätti yhdet punaiset valot seistä. Mulla taas työnantaja voitti polttoainekuluissa Tre-Seinäjoki-Tre -lenkillä kymmeniä euroja, kun minä maltoin taas tapani mukaan ajella taloudellisesti. 4,40 korkealla yhdistelmällä mennessä kokolailla 60 tonnia massaa ja takastullessa joku 45 tonnia, ei metriäkään tyhjänä ajoa ja keskikulutus 41,4 litraa sadalle.

    • Jos talleille on matkaa 90 kilsaa ja ajoaikaa jäljellä 1h

      Ajamalla 90km/h ehdit talleille ja pääset kotiin

      Ajamalla 80km/h jäät 10 kilometrin päästä talleista odottaamaan 45 minutiksi että pääset jatkamaan matkaa.

      Miksikö näin? koska kuorma-autoissa on laite nimeltään ajopiirturi, se ikään kuin palkitsee kovaa ajamisesta, jopa ylinopeuden ajamisesta

      • Rankkiautomaatti

        Taas kerran kerron sinulle ettei poliisi sakota jos ylität ajoaikasi ajaaksesi viimeiset 10 kilomeriä kotiin tai tallille. Se ei sakota siitä vaikka kuinka kyseistä mahdollisuutta vuodesta toiseen yrität vängätä!


      • Rankkiautomaatti kirjoitti:

        Taas kerran kerron sinulle ettei poliisi sakota jos ylität ajoaikasi ajaaksesi viimeiset 10 kilomeriä kotiin tai tallille. Se ei sakota siitä vaikka kuinka kyseistä mahdollisuutta vuodesta toiseen yrität vängätä!

        Kuka sanoo että poliisi ei sakota.

        Kaisu Kivimäki vie 8km/h ylityksen jopa oikeuteen, Mika Turtiainen taasen sakottaa jos kantaa mukana laser lämpömittari (näyttää lamauttimelta)

        Eli oikemmin olisi sanottu "poliisi kyllä sakottaa, mutta sakko saattaa mennä kumoon oikeudessa"


      • ABECEDE_ADR
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kuka sanoo että poliisi ei sakota.

        Kaisu Kivimäki vie 8km/h ylityksen jopa oikeuteen, Mika Turtiainen taasen sakottaa jos kantaa mukana laser lämpömittari (näyttää lamauttimelta)

        Eli oikemmin olisi sanottu "poliisi kyllä sakottaa, mutta sakko saattaa mennä kumoon oikeudessa"

        En tiedä keitä nämä Kaisut ja Mikat ovat tai missä päin maailmaa ovat mutta 30 vuotta olen ajanut raskaita ajoneuvoja mutten edes nykyisten tiukentuneiden työ-ja ajoaikapykälien aikana ole kuullut kenenkään saanee sakkoa tai edes huomautusta jos ajoaikaa on ylitetty esim. vartilla syystä että kuljettaja on yrittänyt päästä kotiin, tallille tai vaikka yöparkkiin yöhuoltoaseman pihalle. Eri asia voi olla niiden kohdalla joiden piirturit ja kiekot on jatkuvasti "punaisella" ja päivittäiset aikarikkomukset paistavat läpi ja osoittavat kuljettajalta tai firmalta täydellistä piittaamattomuutta lakien ja asetusten suhteen. Jossain vaiheessa poliisienkin on lopetettava jousto ja aloitettava asioiden ruotuun laittaminen. Eli muutamasta minuutista sakottaminen on täyttä paskaa.


      • ABECEDE_ADR kirjoitti:

        En tiedä keitä nämä Kaisut ja Mikat ovat tai missä päin maailmaa ovat mutta 30 vuotta olen ajanut raskaita ajoneuvoja mutten edes nykyisten tiukentuneiden työ-ja ajoaikapykälien aikana ole kuullut kenenkään saanee sakkoa tai edes huomautusta jos ajoaikaa on ylitetty esim. vartilla syystä että kuljettaja on yrittänyt päästä kotiin, tallille tai vaikka yöparkkiin yöhuoltoaseman pihalle. Eri asia voi olla niiden kohdalla joiden piirturit ja kiekot on jatkuvasti "punaisella" ja päivittäiset aikarikkomukset paistavat läpi ja osoittavat kuljettajalta tai firmalta täydellistä piittaamattomuutta lakien ja asetusten suhteen. Jossain vaiheessa poliisienkin on lopetettava jousto ja aloitettava asioiden ruotuun laittaminen. Eli muutamasta minuutista sakottaminen on täyttä paskaa.

        Kuten sanottu, poliisi voi sakottaa lähes mistä tahansa mikä ei häntä miellytä, kokemus ei siihen vaikuta....

        Poliisi voi antaa sakot vaikka kortitta ajosta jos joku kenellä on pelkkä AM-kortti ja ajaa mopolla 50km/h koska silloin se katsotaan kevariksi


    • ratsattu

      Viime perjantaina juuri olin viimeksi ratsiassa. 28 päivän jaksolta löytyi yksi työpäivä, joka oli venähtänyt kolme minuuttia yli 15 tunnin ja yhtenä työpäivänä olin ajanut 4h 32 min ennen kolmevarttista. Ei kaivettu sakkovihkoa vaan kehuttiin, kun ei mitään tuon ihmeempää löytynyt.

    • kommunist

      On se perkele ku ajetaan kuukausi tai tuntipalkalla urakalla.saatanan tyhmääsiinä ei voita ku porvarit ,jos lähtee lappu lämiskästä sut korvataanheti toisella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe