Osaan katkaista tavallisen pyöreän pullon tarvittaessa renkaiksi asti ohuen rautalangan, ruuvipenkin ja vesiämpärin avulla.
Nyt pitäisi saada neliskanttinen pullo nätisti poikki. Kaiken lisäksi sen pullon kaksi sivua ovat koverat, mikä ns. muuttaa haulikon kaksipiippuiseksi.
Onko jollakulla kokemusta?
Piilottaisin elektroniikkaa pullon sisään ja sitten liimaisin puolikkaat yhteen. Johtojen ja sulakerasian läpivientien teko onnistuu myös.
Pullon katkaisu
3
1918
Vastaukset
- lasileikkuri
Onnistuukohan muuten kuin lasileikkurilla...ei ainakaan tule heti mieleen....Itse olen pulloja katkonut vanhalla villalankakikalla polttamalla
- arämö
Itse olen katkaissut pulloja leikkaamalla ensin lasiveitsellä 'viillon' pullon ympäri. Sen jälkeen kaadoin altaan päällä vuoroin suoraan vedenkeittimestä kiehuvaa vettä ja vuoroin päästin hanasta kylmää pullon päälle. Montaa kertaa tätä ei tarvinnut toistaa niin kuului ritinä kun lasi säröili ja pieni napaus viimeisteli homman. Mutta riippuu siitä kuinka sileäpintainen pullo leikkauskohdasta on, sillä kovin röpöläistä lasia on hankala leikata lasiveitsellä suoraan. Tussilla voi merkitä viivan, niin on helpompi saada päät kohtaamaan. Voi myös kiinnittää lasiveitsen tukevasti sopivalle korkeudelle ja sen jälkeen pyörittää pulloa napakasti veistä vasten saadakseen hyvän viillon. Yksi kierros muuten riittää, on oikeastaan vaan haitaksi jos yrittää saada leikattua useamman kerran samasta kohtaa. Myöskään edestakainen 'sahaaminen' ei ole hyvä, vaan yksi napakka viilto. Jos et ole aiemmin käyttänyt lasiveistä, kannattaa mielellään ottaa tuntumaa veitseen eikä välttämättä harjoitella siihen lopulliseen työhön. Ihan tasolasiinkin voi veistä kokeilla jos siihen on mahdollisuus, mutta sitten ihan lasisen juotavapullon kanssa voisi kokeilla tuota koko katkaisua.
- Anonyymi
Mitä ihmettä. Suomi24ssä ketju jossa on vain asiallisia viestejä? No ei enää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865327- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032106- 351921
- 331854
- 461813
- 571714
- 191663
- 191627