Pullon katkaisu

Jägermeister2

Osaan katkaista tavallisen pyöreän pullon tarvittaessa renkaiksi asti ohuen rautalangan, ruuvipenkin ja vesiämpärin avulla.
Nyt pitäisi saada neliskanttinen pullo nätisti poikki. Kaiken lisäksi sen pullon kaksi sivua ovat koverat, mikä ns. muuttaa haulikon kaksipiippuiseksi.
Onko jollakulla kokemusta?
Piilottaisin elektroniikkaa pullon sisään ja sitten liimaisin puolikkaat yhteen. Johtojen ja sulakerasian läpivientien teko onnistuu myös.

3

1797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lasileikkuri

Onnistuukohan muuten kuin lasileikkurilla...ei ainakaan tule heti mieleen....Itse olen pulloja katkonut vanhalla villalankakikalla polttamalla

• arämö

Itse olen katkaissut pulloja leikkaamalla ensin lasiveitsellä 'viillon' pullon ympäri. Sen jälkeen kaadoin altaan päällä vuoroin suoraan vedenkeittimestä kiehuvaa vettä ja vuoroin päästin hanasta kylmää pullon päälle. Montaa kertaa tätä ei tarvinnut toistaa niin kuului ritinä kun lasi säröili ja pieni napaus viimeisteli homman. Mutta riippuu siitä kuinka sileäpintainen pullo leikkauskohdasta on, sillä kovin röpöläistä lasia on hankala leikata lasiveitsellä suoraan. Tussilla voi merkitä viivan, niin on helpompi saada päät kohtaamaan. Voi myös kiinnittää lasiveitsen tukevasti sopivalle korkeudelle ja sen jälkeen pyörittää pulloa napakasti veistä vasten saadakseen hyvän viillon. Yksi kierros muuten riittää, on oikeastaan vaan haitaksi jos yrittää saada leikattua useamman kerran samasta kohtaa. Myöskään edestakainen 'sahaaminen' ei ole hyvä, vaan yksi napakka viilto. Jos et ole aiemmin käyttänyt lasiveistä, kannattaa mielellään ottaa tuntumaa veitseen eikä välttämättä harjoitella siihen lopulliseen työhön. Ihan tasolasiinkin voi veistä kokeilla jos siihen on mahdollisuus, mutta sitten ihan lasisen juotavapullon kanssa voisi kokeilla tuota koko katkaisua.

• Anonyymi

Mitä ihmettä. Suomi24ssä ketju jossa on vain asiallisia viestejä? No ei enää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      328
      7885
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2206
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1886
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1442
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1291
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      172
      1249
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1230
    9. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      1110
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    Aihe