mitä kannattaisi tehdä..

ireneper

Meillä vauva 1kk ikäinen. en halua vielä antaa lasta hoitoon, mutta anoppi piinaa miestä että haluaa vauvan hoitoon. mies oli varannut jo kylpylän, onneksi sen sain selitettyä etten saa vielä uida tulehdusriskintakia. tuntuu että mua pidetään hirveenä hirviöäitinä kun en halua antaa lasta vielä hoitoon. tottakai yhteinen aika miehen kanssa on mulle myös tärkeää, mutta vielä en halua jättää lasta hoitoon ja tätä ei anoppi ymmärrä.

11

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfghjk

      voitteko tekin mennä anoppilaan ja käydä esim. yhdessä lenkillä tai ulkona syömässä, kun vauva nukkuu? anoppi voi vaikka nukuttaa ja valvoa unta sekä hoitaa lasta sen hetken, jos hän sattuu heräämään. tai hän tulla teille katsomaan lasta. olisi kyse siis ihan korkeintaan parista tunnista. ymmärrän täysin, ettei noin pientä lasta halua jättää hoitoon, jos ei ole mikään hengenhätäkysessää, eikä tarvitsekaan. eikä missään nimessä tahtoasi vastaan tule laittaa lasta yökylään ja lähteä kylpylään. olenjoltain lastenpsykologilta kuullut neuvon, että lapsen voi jättää hoitoon maksimissaan hänen elinkuukausiaan vastaavan tuntimääriän ajaksi eili 1kk-1h, 2kk-2h jne. vauvalla kyllä tietysti on kaikki perustarpeet kunnossa, jon on luotettavan ja osaavan hoitajan kanssa, mutta kyllä vastahankainen ero ei ole missään tapauksessa suositeltava. et itsekään rentoudu, jos koko ajan ajattelen vauvaa ollessasi miehesi kanssa kahden, ja voi tulla vain riitaa. ja ei tunnu olevan vauvan isällä ja anopilla paljon kiinnostusta ajatella vauvan etua, vain omaa. :O

      meillä lapsi oli hoidossa eka kerran n. 2,5kk ikäisenä, kun kävimme meihen kanssa 2h syömässä syntymäpäivänäni, ei ollut moksiskaan, mutta meíllä vanhemmilla oli kova kiire kotiin. :D nyt poika 13kk ja juuri viime yön oli eka kertaa anoppilassa yötä.

    • irenrper

      joo kyse ei oo siitä etten luottais anopin lastenhoitokykyyn, vaan just se että eihän näin pieni vauva varmaan edes muistais mua ku tulisin sitä hakemaan. oon sanonut että meille saa tulla vauvaa katsomaan ja hoitamaan päivällä, mutta yöks en tule antamaa vielä ekan vuoden aikana. vauvahan menee ihan paniikkiin jos joutuu vieraaseen paikkaan vieraalle ihmiselle hoitoon. kun anoppi nimen omaan haluaa että veisimme vauvan sen kotiin eikä tulis meille. vaikka asutaan samassa kaupungissa niin on käynyt vaan kerran sairaalassa katsomassa vauvaa.

      • äitimyösx

        Sanot suoraan anopille tuon, mitä kirjoitit. Jos ei ymmärrä, niin ei voi mitään. Ihan järkevältä ihmiseltä sinä tunnut, pidä vain puolesi.


      • toinenäiti_myös

        Samaa mieltä!
        Ystävällisesti kerrot anopille olevasi kiitollinen tarjouksesta, ja tuovasi vauvan hänelle hoitoon sitten yli puolivuotiaana. Piste.


    • föilo

      On ihana, että on innokas isovanhempi, joka haluaa hoitaa ja viettää aikaa vauvan kanssa! Tulevaisuudessa on varmasti hetkiä, jolloin apu on kultaakin kalliimpaa ja on ihana jättää lapsi tutun ja turvallisen hoitajan luokse. Ihan varmasti miehesi ja anoppisi ymmärtävät, kun kauniisti kiität tarjouksesta ja kerrot, että haluat aloitella näitä asioita hieman myöhemmin, kun se sinusta tuntuu paremmalle. Mielestäni tuon ikäistä ei tarvitsisi vielä jättää vieraalle (tutullekaan) hoitoon, ehtii sitä myöhemminkin! Joskus se varmasti tulee se päivä, jolloin ihan hyvillä mielin voit hoitaa parisuhdettasi kylpylässä vauvan ollessa hoidossa. Siihen saakka käykää vaikka kaksin syömässä ulkona tai lenkillä!

    • ireneper

      kiitos neuvoista :) Ajattelin vielä kysyä miehen kuullen ensiviikolla neuvolassa että mitä hän sanoo yökyläilystä. En halua tämmösen asian takia mitään riitaa miehen tai anopin kanssa. Mä odotin koko 8 kk vauvaa niin kovasti ja kaikki on mennyt tähän asti tosi hienosti enkä vielä kaipaa eroon vauvasta. Nautin joka hetkestä minkä saan viettää pienokaisen kanssa :) pieniä lenkkejä käydää vaunujen kanssa ja "omaa aikaa" ku käyn yksin vauvan nukkuessa lenkillä. miestäkin koitan parhaani mukaan huomioida, baareihin en kaipaa kun harvoin juon. miehen ajatus on kaunis, mutta ajoitus vielä väärä.

    • vauva3kk

      Meillä vauva 3 kk ja ensimmäisen kerran oli anopin katsottavana n.5 viikon ikäisenä muutaman tunnin meillä kotona.Ymmärrän kyllä aivan täysin, ettei paljon yökylään antaminen huvita, en voisi itsekkään kuvitella antavani vauvaani yöksi pois!Kannattaa ehdottomasti jutella asiasta miehen kanssa ja kertoa miten kiinni sitä vauvassa me äidit ollaan henkisesti. Jos sitä siellä kylpylässä vaan itkettää, niin ei siinä paljon parisuhdetta hoidella!Jokainen äiti on erilainen ja sinä olet oikeutettu ajattelemaan mikä sinun vauvallesi on parasta, koska olet sen äiti. Nyt vaan nauti vauva-arjesta ja omasta kääröstä ja ne yökyläilyt kyllä kerkeää myöhemminkin hoitaa.

      • ei-kai

        Kyllä vauva 1 kk iässä on vielä enempi kiinni äidissä ja tarvitsee äitiä. Vauva ei 1 kk iässä ole vielä eriytynyt äidistä.


    • ei-kai

      Eihän 1 kk ikäistä voi jättää hoitoon! Kun hän on 1 v niin voi ehkä olla yhden yön jos hyvin tuntee isoäitinsä.

      • ei-kai

        ...niin ja olet oikeassa siinä, että vauva on vielä 1 kk iässä niin kehittymätön, että jos poistut hänen näkösältään, niin hänelle et ole enää olemassa. Pitkä ero johtaa hänellä psyykkiseen hätätilaan. Äiti, jonka kanssa hän on vielä symbioosissa, on poissa...


    • kköngn

      en itse vielä tuon ikäistä antaisi yö hoitoob ja niin kuin muutkin sanoneet niin max. Pari tuntia voisi olla.. Meillä tyttö oli ekaa kertaa 6kk mummilla yökylässä kun jouduin leikkaukseen ja miehen oli pakko mennä yöllä töihin ja hyvin meni kun olimme mummia paljon nähneet edellisellä viikolla ja olleet yhdessä sielä yötä :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe