Miksi äitini valittaa minulle omista ongelmistaan?

surullinentyttö

Olen 15 v. tyttö ( no, vasta toukokuun lopussa), ja haluaisin tietää, mitä teen äidilleni. Olen siis huostaanotettu vuonna 2013, ja nykyään aina puheluissa hän ei juuri puhu muusta kuin perhetyöntekijöistä, jotka vain haittaavat arkea. Hän on myös hieman rasistinen toista, Valko-Venäjältä kotoisin olevaa perhetyöntekijää. Hän ei osaa puhua muustakaan. Kotilomilla tunnelma on kireä koko ajan, koska äiti odottaa meidän tekevän koko ajan jotain, ja hän osaa tosi hyvin syyllistää. Hän puhuu omista ongelmistaan puheluissa ja kotiloman aikanakin.
Tulevan rippijuhlan takia stressaan kauheasti, ja äitini ei tunnu paljoa piittaavan. Mietin, millainen hän on pikkusisaruksiani kohtaan, kun olen poissa. Minulla on 2 siskoa ( 8 ja 1,5 v.)
ja kaksi veljeä (13 ja 7 v.), paitsi että vanhempi pikkuveli on huostaanotettu myös.
Mitä minun pitäisi tehdä äidille, joka itkee yhdestäkin negatiivisesta lauseesta ja joka nauraa muiden suruille? Olen jo tosi surullinen. Mutta älkää miettikö mun mahdollista itsemurhaa?
Eikö tappaminen ole 10 käskyssä kielletty?

3

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhytgfrr

Et voi äidillesi paljoakaan tehdä. Ja sisaruksillesi on kuitenkin parempi vielä olla kotona, koska ovat niin pieniä. Parempi jos yrität keskittyä omaan elämääsi ja annat äidillesi luvan selviytyä itse. Sinulla on oikeus tavata kavereitasi myös viikonloppuisin mielestäni.

Itsemurha ei ole ratkaisu. Yritä keskittyä kouluusi, kotona riittää kun käyttäydyt ystävällisesti. Joissain tapauksissa kyllä sosiaalipuolen huoli loppuu.

• sinnittele

Sinnittele vielä muutama vuosi. Sitten pääset muuttamaan omillesi, kauas äidistä ja saat aloittaa oman elämän. Keskity siihen ja rakenna uutta elämääsi päänmäärätietoisesti: kerää rahaa takuuvuokraa varten ja mieti, mitä alaa haluaisit opiskella ja missä.

Nyt on varmasti raskasta. Äitisi käytös ei ole hyväksyttävissä, vaan se on huonoa ja rumaa käytöstä. Äidin pitäisi käyttäytyä ihan eri tavalla. Mutta en usko, että äitisi käytös muuttuu.

Olen nyt 35 ja lapsuuteni ei ollut helppo. Laskin päiviä ja viikkoja, kuukausia ja vuosia, koska pääsisin pois kotoota ja unelmoin siitä, että minulla olisi oma koti, jossa on oma ovi, jonka saa lukkoon. Muutin 19 -vuotiaana. Nyt elämäni on ihanaa, turvallista ja sopusointuista rakkaan miehen ja pienen lapsen kanssa, vaikka alkutaival elämässäni olikin vaikea. Usko siis, että matkaa on vielä jäljellä nuoruutesi jälkeen ja se matkanteko voi olla paljon mukavampaa. Älä siis tee mitään peruuttamatonta, vaan sen sijaan unelmoi ja suunnittele. Kiinnitä katse kauas tämän ajan taakse, sinne omaan kämppään ja omaan elämään, siihen aikaan, kun äiti ei voi kuin etäältä soitella ja sitten sinun ei ole pakko vastata, jos ei huvita.

tsemppiä sinulle!

• surullinentyttö

Kiitos :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      8082
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3420
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      2392
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1630
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1477
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      184
      1455
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1345
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      56
      1224
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      182
      1127
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      43
      1080
    Aihe