Rintojen poisto

bäää

Täällä olen löytänyt jonkun samankaltaisen keskustelun aikaisemmin, mutta se taisi olla melko vanha. Haluaisin vain tiedustella, onko täällä ketään, kuka on päässyt rintojen poistoon ilman trandiagnoosia, tai terveydellisiä syitä? entä onko ketään ylipainoista, joka on päässyt rintojen poistoon?

Itse olen sairaalloisesti ylipainoinen. Muuta ongelmaa minulla ei kehoni kanssa sinäänsä ole, mutta suuret rinnat tuottavat etovat joka päivä itseäni. En pukeudu naisellisesti, enkä tosiaankaan halua korostaa rintoja mitenkään. Enkä olla onnellinen isoista rinnoista niinkuin joku saattaisi sanoa, että ne nyt voivat olla ainoa hyvä asia mitä ylipainoiselta löytyy. Ei. Vihaan rintojani, ja olisin todella onnellinen mikäli pääsisin niistä kokonaan eroon. Ongelmana tietysti on että näin runsaasti ylipainoiselle ei mitään rintaleikkauksia tehdä.

Koska en halua että rintani erottuvat mitenkään, en ole koko ikäni aikana käyttänyt tavallisia rintaliivejä. Noin puoli vuotta sitten tilasin bindereitä netistä, mutta nekään eivät poista sitä tosiasiaa että rinnat minulta löytyy. Voi tuntua joistakin turhalta marmatukselta, mutta itseäni asia häiritsee suunnattomasti.

En kaipaa nyt sellaisia neuvoja että laihduta niin rintasi kutistuvat, sillä ne ovat silti olemasssa. Tosiaan haluaisin kuulla onko kenelläkään ollut/on vastaavaa tilannetta, ja miten olette sen ratkaisseet? Tehdäänkö missään, esimerkiksi virossa yli satakiloisellekin rinnanpoistoja? Tietääkö kukaan?

2

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_kokonaan

Terveen naisen rintoja ei poisteta kokonaan ilman mainitsemaasi transdiagnoosia. Pienentää kyllä voidaan, paljonkin aivan oman pyynnön perusteella. Mikäli kriteerit ei täyty julkisen puolen pienennysleikkaukseen (ylipaino?) vaihtoehdoksi jää yksityispuoli. Mikäli olet liian paljon ylipainoinen, sielläkin voidaan vaatia laihduttamista (yleensä BMI 30 tai hiukan yli) ennen leikkausta terveydellisistä syistä. Samalla nähdään miten rinnat pienenee laihduttaessa ja leikkaustulos on parempi.

• bäää

Kiitos vastauksesta, tuota olin pohdiskellut, että onko se mitenkään mahdollista. Tämä selvensi asiaa, kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2937
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2809
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2313
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1773
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1679
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1556
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1556
    8. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1226
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1225
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1050
    Aihe