Täällä olen löytänyt jonkun samankaltaisen keskustelun aikaisemmin, mutta se taisi olla melko vanha. Haluaisin vain tiedustella, onko täällä ketään, kuka on päässyt rintojen poistoon ilman trandiagnoosia, tai terveydellisiä syitä? entä onko ketään ylipainoista, joka on päässyt rintojen poistoon?
Itse olen sairaalloisesti ylipainoinen. Muuta ongelmaa minulla ei kehoni kanssa sinäänsä ole, mutta suuret rinnat tuottavat etovat joka päivä itseäni. En pukeudu naisellisesti, enkä tosiaankaan halua korostaa rintoja mitenkään. Enkä olla onnellinen isoista rinnoista niinkuin joku saattaisi sanoa, että ne nyt voivat olla ainoa hyvä asia mitä ylipainoiselta löytyy. Ei. Vihaan rintojani, ja olisin todella onnellinen mikäli pääsisin niistä kokonaan eroon. Ongelmana tietysti on että näin runsaasti ylipainoiselle ei mitään rintaleikkauksia tehdä.
Koska en halua että rintani erottuvat mitenkään, en ole koko ikäni aikana käyttänyt tavallisia rintaliivejä. Noin puoli vuotta sitten tilasin bindereitä netistä, mutta nekään eivät poista sitä tosiasiaa että rinnat minulta löytyy. Voi tuntua joistakin turhalta marmatukselta, mutta itseäni asia häiritsee suunnattomasti.
En kaipaa nyt sellaisia neuvoja että laihduta niin rintasi kutistuvat, sillä ne ovat silti olemasssa. Tosiaan haluaisin kuulla onko kenelläkään ollut/on vastaavaa tilannetta, ja miten olette sen ratkaisseet? Tehdäänkö missään, esimerkiksi virossa yli satakiloisellekin rinnanpoistoja? Tietääkö kukaan?
Rintojen poisto
2
128
Vastaukset
- Ei_kokonaan
Terveen naisen rintoja ei poisteta kokonaan ilman mainitsemaasi transdiagnoosia. Pienentää kyllä voidaan, paljonkin aivan oman pyynnön perusteella. Mikäli kriteerit ei täyty julkisen puolen pienennysleikkaukseen (ylipaino?) vaihtoehdoksi jää yksityispuoli. Mikäli olet liian paljon ylipainoinen, sielläkin voidaan vaatia laihduttamista (yleensä BMI 30 tai hiukan yli) ennen leikkausta terveydellisistä syistä. Samalla nähdään miten rinnat pienenee laihduttaessa ja leikkaustulos on parempi.
- bäää
Kiitos vastauksesta, tuota olin pohdiskellut, että onko se mitenkään mahdollista. Tämä selvensi asiaa, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298